Ahoj,
mate nekdo zkusenosti s tlumicem X-Fusion O2 PVA? Zajimalo by me chovani tlumice pri nastaveni nejtvrdsi polohy, da se srovnat s funkci Lockout, ktera je u nizsich modelu tlumicu X-fusion O2?
Predem dik za odpovedi.
Ahoj,
mate nekdo zkusenosti s tlumicem X-Fusion O2 PVA? Zajimalo by me chovani tlumice pri nastaveni nejtvrdsi polohy, da se srovnat s funkci Lockout, ktera je u nizsich modelu tlumicu X-fusion O2?
Predem dik za odpovedi.
Tlumic mam par dni na kole ale vyjizdka jeste nebyla. Jenom sem to projel tak 2 kilaky. Srovnani s RST 22a je… Nesrovnatelny. Je to uplne jina trida. Pekne si nastavis vsechno. Akorat mi prijde pomaleji reagujici, nez pruzina ale to asi vsechny vzduchace. Jinak Power Valve funguje pekne. Neni to ale lock. Proste to zvetsi kompresi na tolik, ze je problem propruzit, ale de to… Proste se houpe pak minimalne. Ale ja ho mam na jednocepu, takze na vicecepu to bude asi taky neco jinyho… Ale zatim, i kdyz nemuzu porad hodnotit sem moc spokojenej.
Mám ho už třetí sezónu. Jiný jsem před tím neměl, takže nemůžu třeba s Foxem srovnávat. Nicméně když je nafoukaný dle tabulkové hmotnosti, tak pracuje do pohody. 4 stupně propedalu nevyužiji. Mám to buď na 1 (co nejvíc utlumeno) a nebo na 4 (otevřený)… 2 i 3 jdou trochu poznat rozdíly, ale abych každých 500m přepínal… Jinak jsem to ještě nezkoušel, ale když to nahustíš víc, tak to bude o poznání tvrdší. Co se týká pohybů při šlapání, tak ty tam jsou, ale nějak mi to nevadí. Říkám, těžko to srovnávat. Tohle je dle mě čistě subj. názor. Někdo potřebuje HT, někomu je to putna. Takže zkusit a uvidíš. Jinak mám 4-čep.
jezdim ho asi 1000km. Je to muj prvni full, takze take nemuzu srovnavat, ale pri uzavreni ho prohoupnes opravdu jen velmi tezko, spis na nejake dire nez pri slapani. Jinak spokojenost, oteverny velmi dobre zehli
ehm, takze:
Na 4 cepu jsem predtim vozil Rock Shox SID. Bohuzel byl moc linearni – pri prudkych vyjezdech je to dost silny handicap.
X-fusion mam na kole cca mesic, takze zhruba 800 km. Na plno zavreno se pri slapani nehoupe, ale kdyz prijde ostra hrana, tak se samozrejme pohne. Na plno otevrenou platformu je to houpacka – takovej gauc. Podle me je to k vyuziti tak pri sjezdu, jinak mam pocit ze sedim na zvejkacce. Ostatni dve pohohy – zalezi na tom jak moc chces prepinat – osobne si myslim, ze je mezi nima minimalni rozdil. Co tlumici fakt chutna jsou drobny razy rychle po sobe. Proti Sidovi je to fakt nebe a dudy. Tady vozim o dost nizsi tlak, ale i tak jsem ho dostal maximalne cca 5mm od dorazu.
Poridil jsem ho novej za 99 Euro, takze za ty prachy je fakt paradni.
dekuju za reakce, slo mi hlavne o tu tuhost v te nejtvrdsi poloze, jestli se to moc nehoupe. Podle reakci se zda, ze by to mohlo byt ok.
Co se týče tlumiče, má osobni zkušenost je výborná! Co do funkčního srovnání,tak FOX RP23 má 3 urovně propedalu a otevřenou možnost a X-Fusion ma 4 možnosti propedálu a všechny stupně s možnosti nastavit. Tzn. rozsah tlumení na X-fusion je alespoň dvakrát větší než u FOX. Dál,..manuálu nehledej tabulu tlak na váhu,..je jen min a max, tzn jezdit a ladit a hrát si s kompresí a nastavit na dle tveho gusta. Osobně mám přes 90 kg 250 Psi a PVA žehli na výbornou. Jezdím 90% na 2 a 3 propedalu. Ta 4 je opravdu tuhá viz. co piše Cubas. Kolo nešetřím a tlumič drží,…X-Fusion jako značka má již dobrou pověst. I zahraniční recenze se přiklaní k této značce:
Tu je srovnání:X-fusion a Fox…2009.
http://bb.nsmb.com/showthread.php…
Co se týče tlumiče podrobnosti najdeš na
http://www.x-fusion.cz/odpruzeni/o2
servis:
WWW.Mojekolo.cz
dik za vycerpavajici odpoved, vazim okolo 110kg tak jsem mel trosku obavy, ale snad to bude ok :)
Jak se prosimte daji nastavit ty urovne platformy? (teda jestli to jde bez rozdelavani). Trosku bych potreboval upravit ten 3 stupen.
Mám taky tenhle tlumič a tabulku PSI/KG jsem nikde nenašel.
Já jsem to nafoukal na 140 PSI (na 87KG) a dál se bojim abych tomu neublížil.Za stávajícího tlaku to žehlí až moc až je to žvejkavé. Fakt tam můžu nacpat nacpat 200 PSI ?
Nevím, jestli jsem to dobře pochopil, ale je to stejný jako u RP23, tzn že za jízdy můžu přepínat páčkou buď na otevřený, nebo na jeden z přednastavených modů ProPedalu? Nebo se může přepnout za jízdy třeba z 4 na 3, dál na 2–1 a vypnout? Dík předem z a odpověď.
má ho přítulka na kole. Za jízdy přepíná, jak se jí zrovna hodí. 1 – 2 – 3 – 4 a zpět. Při prvním nárazu se tlumič „nastaví“
Jen bych doplnil, že se dá přejít od 4 rovnou k 1 nebo naopak – páčkou lze zkrátka točit o 360 stupňů.
Zjistil jsem, že páčkou na tlumiči jde snadno otočit kolem dokola. Jaký to má účel? Doufám tedy, že jsem tomu tlumiči nic neudělal. Zatím ho nemám namontovaný na kole, hrál jsem si s ním jen tak „nanečisto“.
Nic to neudělá. Nefunguje to jako závit, tak žáden strach.
No ale když nastavím dejme tomu největší kompresi, pak to přetočím „horem“ do polohy odpovídající nejmenší kompresi, jaké tam bude nastavení?
Přepne se na tu největší (zapne nejtvrdší propedál).
Pořád to nechápu. Co potom člověk musí udělat pro to, aby poloha páčky odpovídala nastavení propedalu? Otočit ji kterýmkoli směrem do polohy odpovídající největší kompresi (ve výše uvedeném případě)?
Směrem k tlumiči jsou na 180-ti stupních čtyři polohy. Pokud dáš páčku mimo ty polohy (to je těch dalších 180°), zůstavá nastavení jako u nejtvrdší polohy propedálu a to po celou půlotáčku stejné. Pokud otočíš páčku vrchem přejdeš s nejtvrdší na nejměkčí. Pokud spodem ubíráš postupně.
Aha, takže to funguje jako taková zkratka mezi těmi krajními polohami? To by bylo šikovné. Nemělo tím pádem v tvém příspěvku z 20:32 být „zapne nejměkčí propedál“?
Až to namontuješ tak to poznáš.
Ok:-)
Pořád laboruju s nastavením O2 PVA na Sparkovi. Propedal 2 v podstatě nehoupe, ale kolo pak v terénu moc dobře nežehlí. Propedal 1 žehlí daleko líp, ale kolo se zase houpe. Chtělo by to asi nějakou možnost mezi. Síla úrovní propedalu se asi nastavit nedá, ne?
Taky si dost hraju s odskokem. Pokud vím, když člověk sjede z obrubníku, zadní stavba by se měla 1–2× zhoupnout. Tohle funguje při plně otevřeném tlumiči, při propedalech ale akoro vůbec. Mám tedy odskok nastavit podle otevřeného tlumiče, i když na něj skoro nejezdím?
Měl jsem představu, že na kole budu mít kompromisní nastavení a nebudu na páčku propedalu vůbec sahat. Zatím se ale do toho nastavení nemůžu trefit. Jak to děláte vy, přepínáte, nebo jezdíte s jedním nastavením?
nahoru
Ahoj, podobný problém mám s nastavením Brainu u Epica, tak přemýšlím o Sparkovi nebo 96. Kdyby jsi se mohl podělit o zkušenosti se Sparkem, proč jsi vyměnil tlumič? Vím že jsi někde psal, že tě zklamala měkkost tlumiče, to si právě myslím, že by mi mohlo vyhovovat, v terénu pruží a když to nepotřebuji tak ho vypnu, alespoň takovou mám představu :)
Je to tak, na Sparkovi jsem původně měl TC Nude, nevyhovovalo mi, že máš jen možnost lock + open, nic jako propedal. Traction mode mě vůbec neoslovil, kolo se při něm houpalo úplně stejně jako v all travel (nezměnil se počátek chodu, ale jen progresivita).
Původně jsem si myslel, že na tom X-fusionu nastavím jednu kompromisní polohu a s tou budu pořád jezdit. Mám ale pocit, že zatímco na silnici je ideální propedal 2 nebo 3 (skoro nulové pohupování), v terénu je lepší propedal 1 (mírné pohupování). Takže zase přepínám, akorát teď musím sahat na tlumič:-) Rozdíl je ale v tom, že u Nudu bylo to přepínání opravdu nezbytností, kdežto u X-fusionu je spíš projevem hledání optimálního nastavení.
A mimochodem, ten Nude jsem musel dvakrát reklamovat, takže ztratil mou důvěru. S X-fusionem mám taky nějaké problémy (v jedné poloze propedalu trochu vrže a někdy, když otočím páčkou propedalu, se samovolně pohne i kolečko pro odskok), ale dá se s tím žít, takže reklamaci kdyžtak vyřeším až na podzim:-)
Mám taky pocit, že s X-fusionem se Spark v terénu chová líp než s Nudem. Je to prostě takový pocit, popsat to neumím.
To jsi mi to moc neusnadnil:) vypadá to, že máme dost podobné požadavky na chování biku. Možná ti zvedne náladu, že ty u toho nemusíš zastavotat a točit kolečkem na Brainu :)) Díky za info.
Já bych asi do Sparka znova nešel. Teď jsem s ním sice už téměř spokojený, stálo to ale dost peněz.
Co něco jako Giant Anthem? Neslyšel jsem na něj od nikoho křivé slovo. Spark je přepákovaný jednočep, proto je dost náchylný k pohupování – Anthem by se mohl v tomto směru chovat líp.
Každopádně je ideální to kolo osobně vyzkoušet, přece jen je to velká investice.
Pardon, mělo tam být „nepřepákovaný jednočep“. Teda doufám, že to tak je:-)
Je fakt že Giant je tady hodnocen hodně pozitivně, ale jeden z mých požadavků na nový bike je aby měl tlumič pod horní rámovou trubkou, jestli to budu muset pořád zamykat tak ať je to co nejblíž :), tak se do užšího výběru dostal ještě Cube AMS, který se z těch pár reakcí tady na BF zdá jako dobrá volba nebo Merida 96 u které mám obavy, že to bude stejné jako Spark. „a teď babo raď“ :))
Já ti nevím, na Meridě 3000d jsem měl tlumič níže v rámu (byl to přepákovaný jednočep), na Sparkovi ho mám pod horní rámovou trubkou – přepínání je podle mě náročné podobně. A na Meridě bylo příjemné, že jsem viděl, v jaké je páčka propedalu pozici. Na Sparku ji horní rámová trubka zakrývá, takže se musím řídit hmatem.
A jak jsi byl s tou Meridou spokojený? Co se týká toho Propedalu, tak to šlo nastavit lépe než na Sparkovi?
Myslíš na Sparkovi s původním tlumičem? Tak propedal nebyl vůbec, jel lockout. Co se týká rozdílu rp23 vs. O2, je to podobné, akorát u toho O2 to můžeš víc štelova za jízdy.
Merida byla jiná zdvihová kategorie: byla pohodlná, výborná na sjezdy, ale trochu línější. Spark má trochu blíže k HT – je to prostě chrtí full. kdybych mohl, nechal bych si obě kola – tu meridu jsem ale už prodal. Kdyžtak mrkni ke mně do profilu, jsou tam nějaké fotky (Spark ještě s původním tlumičem).
Jj. Hned jsme koukal :) Měl jsem na mysli 02, jak jsi psal:Původně jsem si myslel, že na tom X-fusionu nastavím jednu kompromisní polohu a s tou budu pořád jezdit. Mám ale pocit, že zatímco na silnici je ideální propedal 2 nebo 3 (skoro nulové pohupování), v terénu je lepší propedal 1 (mírné pohupování). Tak mě zajímalo jestli to takhle fungovalo u toho tlumiče od Foxu, jedno nastavení, které bylo vhodné pro převážnou část vyjíždky nebo jsi to taky musel stále přepínat.
Aha. No tam jsem taky přepínal:-) Vyzkoušel jsem 3 různá nastavení compression tune: high, méně než min a nakonec střed. Nastavení CT má vliv jak na polohu open, tak na propedal – čím nižší CT, tím citlivější poloha open, ale současně i méně účinný propedal. Nastavení CT na střed mi pro dané kolo přišlo optimální.
Zatímco u O2 propedal 2 a 3 velmi výrazně sníží sag (klidně o 2 třetiny), u rp23 je snížení sagu méně výrazné. Přesně jsem to bohužel nezměřil. Z tohoto hlediska je možná propedal u Foxu univerzálnější.
Aha, díky za info. Nevíš náhodou jak je to u toho Foxe z životností vnitřku? Protože v obchodě mi sdělili, že výrobcem je doporučené po najetí okolo 2500 Km vyměnit těsnící kroužky u Brainu, což se pohybuje okolo 2000–2500 Kč, zrovna když jsem tam byl, tak to jednomu měnili, který tvrdil, že má najeto tak do 1500 Km prý je důležité jak moc ten Brain využívá. Tak by mě zajímalo jestli u toho rp 23 je taky uvedená nějaká doba kdy se to má vyměnit a skutečně to potom zrácí na funkčnosti?
Nevím o tom, ale pochybuju.
na CRC maji ted X Fusion 02 PVA dost levnej. Uvazuju o upgradu svyho Cube AMS fulla (mam tam Radium Rl) o lepsi tlumic, zatim jsem uvazoval o FOX RP23 (z TFtuned), ale ta cena O2 PVA je paradni a podle recenzi na webu by to mel byt dobrej tlumic. Tak ted vaham .. Mate nekdo tuseni jak by se mohl O2 PVA chovat na CUBE AMS? Dik
co chceš vědět? přítulka ho má na radonu QLT. Je fajnovej! Jen to nastavování propedalu by mohlo bejt jistější
citlivost, progresivita na tom ramu, atd..
já jsem na tom nejel. Má to nafoukané cca na 50kg, ale využívá zdvih skoro na 100%. Lock to nemá, ale propedal na max je jak lock. Otevře se jen při velkém nárazu a jen trochu. Na nejvíc otevřený to vozí skoro stále. Omezuje jen do kopce a nějak moc se jí to při plně otevřeném nepohupuje.
Porovnat na tomdle kole mohu jen se SR Epicon co tam byl a je to uplně něco jiného. Tlumič krásně žehlí.
Strašne rád bych ho za 99 eček vyzkoušel na Koně místo RP2, ale je jen ve 165…
pak me jeste napadlo, jak je to se servisem u nas..?
vozim ho na AMS zhruba od jara. Proti predchozimu SIDovi neskutecnej rozdil. Je pravda, ze ja ho radsi vozim dost utazenej, takze pouzivam jenom 1–3 polohy. Na 4 jeto uz moc velka houpacka. Citlivost vynikajici, progresivita zhruba stejna jako na sidovi. Co je fajn, je lock do prudkyho kopce, kde se mi predtim pri zanoreni sida zvedalo predni kolo.
lock snad nema, myslis nejvyssi omezeni? takze doporucujes .. hmm, + ta cena z ebaye .. asi se rozhodnu
Kupoval jsem ho tady: http://cgi.ebay.de/…310236676891?…
nějakej dobrák ho prodává na cyklobazaru za 3800 a asi se mu daří:)
Začínám nad tímhle tlumičem uvažovat. V prvé řadě potřebuju žehličku a dost tu čtu, že právě tenhe tlumič žehlička je. Moc mě neláká Fox RP23 a úpravy v bikelive, popřípadě drahej servis u švece, nebo upravenej tlumič v tftuned za cenu přes 10000Kč. Cena za Xfusion je super.
Zajímalo by mě nějaký lepší porovnání s RP23..hlavně v češtině. Neumím moc anglicky.
Zdá se mi zvláštní, že by tak dokonale fungoval při takový ceně. Přecejen u foxe se za něco platí, pokud to teda není jen značka..
Momentálně mám float R a je to vopruz. Nežehlí jak bych chtěl..moc se mu nechce
Můj O2 PVA se v posledních týdnech chová zvláštně: propedal 2 a 3 sice sníží sag tak jako dřív, ale kolo se pohupuje víc než při aktivovaném propedalu 1. Myslel jsem, že se třeba vlivem mrazu změnila konzistence oleje, jenže už nemrzne a tlumič se chová stále stejně. V čem může být problém?
Nikdo netušíte?
Můžete někdo srovnat progresivitu O2 PVA s progerisivitou Foxe RP2 (s klasickou nebo HV komorou)?
Měl jsem RP2 s klasickou komorou a na pitchovi jsem musel mít 7ml insert, abych nechodil na dorazech. SAG jsem měl 20–25%.
Teď mám H3 a při sagu 25% a min. tlaku v expanzce na doraz nechodí. Na přítelkyniným FSR XC jsme museli u O2 RLA nechat snížit progresivitu, jelikož to pod ní málo chodilo. Takže se dá říct, že X-Fusiony jsou progresivnější, ale od roku 2012 mají mít přepracovanou vzduchovou komoru pro větší linearitu. S těmito novými zkušenost nemám, nicméně pro mně jsou X-Fusiony mnohem lepší volba než FOX.
Na chuja. Jde právě o starší model a nerad bych, aby byl stejně (nedejbože ještě víc) progresivní jako Fox s klasickou komorou. Holt budu hledat dál :)
Co ten DT swiss ?
Nevím. Zatím ještě nepřišel a do pátku už tlumič potřebuju ať se děje co se děje, takže se musím spokojit s nabídkou kameňáků v okolí.
Ahoj,
nenašel jste někdo někde nějakou tabulku tlaků ? Je mi jasné, že si budu muset nahuštění vychytat, ale chtěl bych znát alespoň nějaký výchozí bod od kterého přidávat/ubírat tlak. Mám 65 kg.
Výchozí bod si dej 20% sag a doladit dle pocitů, tabulky netřeba :)
Máš nějaký fígl na to, jak zabrzdit a slézt z kola, aby se ti to víc nezanořilo ? Napadá mě jen to hodit na nejtvrdší polohu, ale to se stejně asi při slézání ten tlumič trochu pohne.
Musíš slézat opatrně, trochu cviku a jde to :)
Poprosit jeřábníka někde na stavbě :-D
To je dobrej tip. Nebo se nalejt a spadnout z toho nějak na stranu.
No a když selže i alkohol, pořídit si brain – má autosag :-D