• bio

    zacatek videa zde:

    https://youtu.be/NpS8N3bIBno?t=74

    ta vidle s prednim kolem se hejba snad o pet centaku dopredu a dozadu(no mozna jen dva) .

    https://youtu.be/NpS8N3bIBno?t=96

    stejne tak tady:

    https://youtu.be/NpS8N3bIBno?…

    zda se mi to? Nebo to video zkresluje?

    0 0
    • Vilém  

      To uz tu tocil pred x lety jeden mistni uzivatel.

      0 0
    • Zdyn  

      No je to normální. To je ta tuhost materiálu. Na zpomalených záběrech je teprve vidět, jak je materiál poddajný zatížení.

      Musíš také počítat, že při tom doskoku na materiál působí stovky kil. To není, jako se do vidlice opřít staticky někden na parkovišti.

      0 0
    • novas752  

      Nezdá, jak by to v tomhle směru mohlo být tuhý.

      0 0
    • MlokCZ  

      To je ještě pohoda. Na sérii po sobě jdoucích překážek když se to nejede úplně pomalu to dokáže být ještě mnohem horší (i u tužších enduro vidlic).

      A pevná vidlice na tom není o nic lépe (jedno z mnoha videí z testování vidlic s pevnou pro srovnání co udělá na překážce oproti odpružené, tedy není to cílený test na tuhost vidlice, ale ta je po dopadu také pěkně vidět a to byla jen 6,5cm překážka ve 30km/h – ale cíleně pro test zcela bez práce jezdce):

      http://data.mlok.net/…CIMG0445.MOV

      Stejnou situaci ještě odpružená zvládne slušně (140mm vidlice tenkrát ještě na 26" kolech):

      http://data.mlok.net/…CIMG0422.MOV

      Odpruženou rozhodí až série překážek (což je reálný terén), kde se překážky trefí mimo frekvenci chodu vidlice (což je v reálném terénu skoro vždy). Pak se předozadně rozkmitá slušně.

      A dnes jsou obecně vidlice na tom slušně. Před lety když ještě existovaly vidlice jako třeba Skareb a k tomu ještě žádná pevná osa, tak stačilo ostré zabrždění kotoučovkou a vidlice se zkroutila do vrtule a to také o několik cm.

      0 0
      • bio  

        ok, dekuji,

        To jsem rad, ze to vsichni videte stejne.

        0 0
    • jIrI___  

      Líbí se mi výraz toho pána, jak trpí společně s koly :)

      0 0
    • ScottAspect  

      Já myslím, že při tom extrému tohle není na škodu. Ty materiály trochu musí pružit. Čekal jsem, jak mu tam budou vidle poletovat dopředu – dozadu, ale tohle mi přijde ok.

      0 0
      • JachymP  

        Jo, je to jako křídla u letadla. Kdyby to nemělo flexi, tak to při nárazu praskne. U letadla při turbulenci třeba. A hned vedle máme vlákno Zlomená vidlice ;) není snadný asi vybalancovat tuhost a pružnost.

        0 0
    • mikš  

      bio jestli to není tim,že to sou samé supermárketový laciný mrdky :-)

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
      0 0
    • Krejza  

      Mě spíš překvapuje, jak rychle a ochotně projdou celým chodem až do dorazu.

      0 0
      • Breakpain  

        To uz je na nastaveni, ale je to dopad natvrdo, to se neda moc srovnavat ani s vetsim skokem do dopadu. Tohle nikdo normalne nedela. Pokud ano, urcite si to prifoukne / vytokenuje ;)…

        0 0
        • Krejza  

          Je mi jasný, že tohle nikdo záměrně nedělá. I tak mi tohle nastavení přijde tak pro 50kg člověka.

          0 0
          • theedge  

            A kde jinde by jsi chtel vyuzit zvih nez v tehle sitiaci ?

            0 0
            • Krejza  

              Nejde o celou hodnotu, ale rychlost, s jakou to zdvihem projde.

              0 0
              • novas752  

                No jo, síla takovýho dopadu velmi snadno naplno otevře HSC a pak tu vidlici brzdí jen tlak vzduchu, který je při takový šlupce prostě málo.

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
          • LM  

            Tak buď máš vidlici nastavenou tak, abys využíval většinu zdvihu při normálním ježdění.

            Nebo to můžeš nastavit na skoky s dopadem na placku, a pak při normálním ježdění celej zdvih nevyužiješ :-)

            0 0
            • Krejza  

              Takže je celý tento test k hovnu?

              0 0
              • LM  

                Ne, je to test odpružení a tuhosti rámu při extrémní zátěži, kterou ale při běžném ježdění nedosahuješ. Prostě taková zajímavost jak se kola chovají při extrémech.

                0 0
              • theedge  

                Krejza – co jezdíš a jak máš nastavený kolo ? Jestli se můžu zeptat ?

                0 0
    • theedge  

      Tak me se to zase tak mekky nezda. Vzhledem k tomu ze s tim praskaji na placku na beton.

      Jednak je dobre ze to umi trochu pracovat a jednak si uvedom ze vidlice je v podstate jen par gumovyvh O-krouzku jezdicich po trubce.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.