• vrrr

    Omlouvam se, zda se to tu jiz resilo. Hledal jsem hledal, ale nenasel.

    Mam Toru 302 SL („Specialized tuned“-at je to co je to), najeto na ni cca 200km. Vidlice zadrhava, jakoby lepi. Vetsi vymol vezme bez problemu, ale jemne zehleni ji vubec nejde. Kdyz zatlacim na riditka, tak nenasleduje jeden plynuly zdvih, ale vidle jakoby seskace dolu. Neco, jako kdyz se snazite sjet vodni skluzavku holou prdeli na sucho (teda ja to nezkousel, ale tak nejak si to predstavuji). Problem je, ze to drhnuti je tak velke, ze se na vaze vidle odtrhne az nekde kolem 35kg. A pak se zase kousne o neco niz a tak dale a tak dale.

    Malinko se to docasne zlepsilo, kdyz jsem vytahnul pruzinu a projel s vidli cely zdvih. Zadrhavala chvili mene, ale zadrhavala (asi tak jako kdyz jsem si kolo privezl). Kluzaky strikam (jelikoz me to stve) asi petkrat dene silikonovym olejem (mimochodem tentyz olej pouzivam na tlumic a ten beha sametove – takze olejem to asi nebude)

    Hlavne chci vedet, zda je to normalni u teto levne vidle. Mam doma pro srovnani Canondale s Ultra Fatty a to je jak nebe a dudy. Koupil jsem jenom levnou vidli, nebo mam srot, kteremu se treba krizi kluzaky?

     

    Diky moc za kazdou radu… teda krom rad, ze mam brnknout svymu technikovi, ten si totiz uziva dovolene…:)

    0 0
    • Mamut  

      Nieco velmi podobne som zazival s Reconom, ktory ma sice iny povrch vnutornych noh, ale choval sa podobne. Servis u Milana pomohol. Stale to sice nema citlivost ako stara pruzinova Judy, ale nie je to uz od nej daleko a zase sa na tom zacalo dat jazdit.

      0 0
      • vrrr  

        Tak ted jsem z toho jeste zmatenejsi. Takze nejlevnejsi Judy je nejsametovejsi oproti o neco drazsi Tore a nekolikanasobne drazsimu Reconu. Takze az si jednou koupim vidli od RockShoxu za tricitku, tak konecne dosahnu sametovosti pevne vidle…:)

        Zacinam se mlatit do hlavy, ze jsem radeji nepriplatil za nejakou Foxku. Asi Mamute nevis, zda existuje podobny servis, jako dela Milan i nekde v Brne ci okoli?

        V kazdem pripade diky za radu. Pokud nebude nic v okoli, tak brnknu tomu Milanovi.

        0 0
        • Vilém  

          Rec byla o stare Judy, coz predpokladam, ze je tak z roku 2000–2001. V te dobe to byl druhy nejvyssi model RS a byla supercitliva.

          0 0
        • Vilém  

          Jeste k te vidli, kdyz je nova, co takhle reklamace?

          0 0
          • vrrr  

            Jasne jen jsem ponekud novacek na trhu levnych vidlic a nebyl jsem si jisty, zda takova hruza neni vlastnost. Navic mam kolo z Nachoda a nez ho povezu pres republiku, tak jsem chtel udelat veskere mozne kroky k odstraneni (to abych nebyl prudic zakaznik).

            0 0
        • Mamut  

          Tak tak. Porovnavam s Judy XC 2000. Priatelke som tiez ped 3 rokmi vymenil RS Pilot za Judy Race 2001 a bazaru okrem toho, ze je lahsia o 400g, tak pod nou aj krasne chodi v ramci celeho zdvihu. Tlmenie nie je extra (asi do nej dam hustejsi olej), ma skrabnute vnutorne nohy, takze sa trocha viac zasiera olej v lavej nohe, ale za 2500Kc to je pre nu neprekonatelna vidlica. Mozno Fox za 12000+ by bol lepsi alebo upraveny top Suntour za cca 7000+.

          0 0
    • jecnak  

      Rekl bych, ze nekde v ni chybi olej a to tak ze uplne. Nejvic bych podezrival molitanove krouzky pod stiraky, ktere maji na chod celkem zasadni vliv.

      0 0
      • vrrr  

        diky. Da se to nejak overit, nebo myslis rovnou do servisu?

        0 0
        • jecnak  

          Da se otevrit stejne jako jakakoli jina vidlice. Viz. navod na strankach SRAMu.

          0 0
      • kajulka2  

        Nebo tam ty kroužky vůbec nejsou(můj případ u Tory 318)

        0 0
        • Lišák  

          Přesně tak. Kamoš má Tora 302, pružinovka. Taky mu chodila trhavě. Tak jsem mu ji kuchnul a uvnitř bylo oleje minimum a molitany chyběly úplně… Kroužky jsem tam dodal, olej dolil a pohoda. Chod bez drhnutí. Teď už jen sehnat měkší pružinu. Na 100mm má sag 10mm.

          0 0
          • JSt  

            taktak. jen dodam, ze bez tech molitanu jsou cerny stiraky. kdyz ma tora sedy, tak tam jsou i ty molitanovy krouzky.

            0 0
          • MirkoCarver  

            Kde jsi prosím tě sehnal ty molitanový kroužky, v HK v autorizovaném servisu na mě koukali jako puci. Jinak mám Toru 302 a olej tam nebyl skoro žádný, tak jsem ho doplnil a před jízdou kolo nejdřív postavím na zadní, aby se olej dostal na futra…

            0 0
            • jecnak  

              Zkus si o ne napsat do http://bikelive.cz/

              0 0
            • Lišák  

              Neměl jsem originály. Ustříhnul jsem z kusu molitanu proužek, vyndal stíráky, nasunul je na vnitřní nohy, vidlici částečně zasunul do sebe, molitanové proužky namočené v oleji omotal kolem vnitřních nohou a zasunul k pouzdrům. Stíráky jsem zatlačil zpět. Stejně jsem to udělal i na svém Blackovi a ženině bývalém Axelu. Funguje to, i když je docela opruz se s tím drbat. Kdybych měl děrováky potřebných průměrů, bylo by to o něčem jiném…

              0 0
    • kajulka2  

      Zkus ji stavět doma na rodla hore kopytami, olej co je dole ve vnějších nohách steče k pouzdrům anmaže je , třeba se to zlepší

      0 0
    • vrrr  

      Tak jo, dneska necham holku prespat hore kopytami. Pokud to nepomuze, tak pristi tyden bude rozebrana a kdyby ani to, tak pujde na reklamacku.

      Vsem diky.

       

      PS: Koukam, ze RockShox prebira s uctou titul DODO po nekdejsi Skodovce.

      0 0
      • Evilcleaner  

        dej si jenom pozor na to žek když vidlici rozebereš jinde než v servise (autorizovaném??) tak na ni automaticky ztrácíš záruku

        0 0
        • JSt  

          kdo a jak na to prijde?

          0 0
          • Evilcleaner  

            to je pravda…

            snad ted nebudu kecat, ale pokud se nemýlím tak u některých vidlic je použito jednorázové těsnění, takže když ji rozebereš a nevyměníš těsnění zároven tak to nemusí potom těsnit dobře a třeba tady by to mohlo jít poznat… NEVÍM jestli se to týká i tory

            0 0
            • Vilém  

              jednorazova tesneni? to si predstavujes jak? rozeberes vidli a jakmile se dostane svetlo na spodni stranu stiraku, tak se ropadnou na prach? :) v tomto maji vyhodu fotografove, takova temna komora muze zabranit ztrate zaruky.

              0 0
              • baboon  

                ptal jsem se servisáka a prej se to většinou pozná tak,že jsou „okousaný“ matky a imbusy..Prej sice málo,ale jde to poznat,když to dělá někdo ne moc zkušenej..Ale co si budeme povídat,stačí si dát bacha a popřípadě na to nasadit tenkej hadřík a pak až klíč a ani Holmes by to nepoznal..:))

                0 0
                • Vilém  

                  jak rikas, jediny kde to muze jit poznat, jsou matky a srouby.Pokud tedy neni ten, co to delal, cune.

                  0 0
        • vrrr  

          Dik za upozorneni. Pristi tyden pujde do servisu. Sam jsem se sice poucil z manualu Sramu co a jak, ale nechci nic riskovat.

          0 0
    • malko  

      Zdravím,

      Trochu ozivim tenhle thread. Pritelkyne si poridila splesla FSR XC SPAIN (vyprodej lonskych modelu). Je tam presne tahle vidle a co hur dela na chlup to stejny jak popisuje vrrr. Kdyz to porovnam se svym vzduchovym Reconem tak je mi do place :-) Jak si to nakonec vyresil – rozchodil si tu Toru? Asi to vidim na tuning u Milana – stejne bude potrebovat mekci pruzinu.

      0 0
      • vrrr  

        Ahoj, omlouvam se za zpozdeni s odpovedi. Priznam se, ze z vlastni lenosti jsem nakonec nic zatim nereklamoval. Tak nejak jsem se porad konejsil, ze se to jeste zajede. Dal jsem ji jen do mistniho servisu, kde mi dle jejich slov doplnili olej, promazali, zkontrolovali a neshledali problem. Ted na ni mam 1500 kilaku (pres zimu jsem jezdil na zimakovi). Chod se o neco zlepsil ale zadna slava to neni. Dost pomuze to otoceni na riditka pres noc. Ale je to reseni kratkodobe a navic si asi clovek koleduje o zavzdusneny brzdy a v neposledni rade to nepomaha na dlouhe vyjizdky. Porad pozoruji zhorseni funkce v ramci vyjizdky. Jenze nevim, jestli to mam pricitat kilakum, nebo zime. Prece jen je venku jeste docela chladno.

        Jsem zvedav, jak dopadne Rexa u Milana. Jestli dobre, tak bude Milan v brzke dobe zavalen torami z toho vlakna…:)

        0 0
        • rexa  

          Tak jsem dopadl neslavně : ( Varuji před koupí RS Tory 302. Milan se na vidlici činil co to šlo, ale výsledek neodpovídá úsilí. Podle Milanových slov mají Tory zdá se velký rozptyl konstrukčních parametrů způsobujícíh pasivní odpory. Chod mé Tory se zlepšil minimálně. Na vině jsou zřejmě pouzdra, ve kterých byly zadřeny nečistoty. Pouzdra jsou vyrobena z plastu (snad silonnebo co). Nečistoty prý mohly být dodány snad předchozícm necitlivým servisem. Ale vzhledem k tomu, že vidlice již po zakoupení měla absenci mazacího oleje a navíc za spodu tekl i olej tlumičovej, domnívám se, že vidlice pochází z mizerné série. Proč ne – koupil jsem ji v akci jako OEM ve velohanak.cz. Ve Velu Toru většinou chválily jako vidlici s citlivým krokem za dobrou cenu. Tak jsem naletěl. Možná měly Tory z lepších sérií.

          Škoda , že už ji nemůžu vyreklamovat : ( Takže doporučuji Toru raději ne. Pokud ano, tak snad kdyby již na prodejně při propružení vykazovala pěknej chod. Já si řekl, že se to zajede, Nezajelo. Moderní slušný vidlice by již dle mne neměly mít zajetí zapotřebí. Možná je nová série Tory lepší. Nevím. Půjdu do Epicona.

          0 0
    • malko  

      Nikdo jiny tohle neresil? Z Milanovych stranek jsem pochopil, ze je docela zaneprazdnen epiconama. Potreboval bych s tim nejak pohnout. Aspon vedet jestli to ma cenu davat do servisu.

      0 0
      • Lišák  

        Povol si mail v profilu.

         
        0 0
      • rexa  

        Zdar, mám problém stejnej. Koupil jsem Toru 302 a chod měla hroznej. Čekal jsem, že se to rozchodí, nerozchodilo. Navíc ji tekl olej ze spodu levé nohy. Proto jsem ji reklamoval. Provedli servis, spravili únik, olej prý dolily. Ale chod se v podstatě nezlepšil. Tak jsem ji otevřel sám. Oleje tam bylo podle mě a specifikace výrobce dost málo : ( Olej jsem dolil, ale furt žádný markantní zlepšení. Sehnal jsem si molitanový mazací kroužky, které v Toře nebyli, ale opět žádnej posuv k lepšímu. Usoudil jsem, že má vidle prostě moc velký pasivní odpory, kterých je jí potřeba zbavit. To bych ale sám těžko dělalm tak jsem to nechal na profících a poslal ji na tuning-test.cz Doufám, že to pomůže. Ještě ji nemám zpět. Tak se mě pak zeptej, řeknu ti jak jsem dopadl : )

        0 0
    • Henryboy  

      Přesně tuhle vidlici mam taky. Musim zaklepat, ale funguje naprosto bez problémů. Když to tady tak čtu, tak se uplně děsim co mě čeká. Naježděno cca 1000 km, nějak extra jsem ji nešetřil a ještě včera krásně žehlila. Doufam, že ji mam z nějaké lepší série, protože mam v plánu koupit nový kotoučovky a ne vidlici … sakra :o)

      0 0
    • vrrr  

      Znova vytahnu toto stare vlakno.

       

      S Torou jsem nadelal vselijake opicarny. Ted na ni mam neco kolem 3000km a chod se o malinko zlepsil. Ale porad nic moc a priste bych urcite volil jinak. Nicmene jsem ji rozebral (dival jsem se jaka je tam pruzina) a nasel nad spacerem nad pruzinou hodne rzi. Vycistil jsem to, namazal a zavrel. Po tydnu jsem chtel menit pruzinu za meksi, tak jsem to otevrel znovu. Shodou okolnosti to bylo po brodeni Bileho potoka a ostrikani vodou z hadice (ne tlakem). K memu udivu bylo nad spacerem tak odhadem 20ml vody. Vesele si tam splouchala. A olej v noze je bilej. Rozdelal jsem proto U-turn (preload) adjustment knob (offiko nazev RX – bohuzel dle vyrobce nerozebiratelny – jen jako kus). Jinak je to ze tri dilu a da se to rozebirat. Mezi knoflikem na utahovani a matici mi prijde, ze mi chybi tesneni. Je tam na to takova konicka drazka, ale v ni zadne tesneni nebylo. Tak jsem tam namazal hodne vazeliny a do ni usadil domorobo gumicku. Delal jsem to vcera, tak na tom mam jen deset kilacku do prace. Ale zatim mi to prijde OK.

      No ale ted k otazce. Meli jste to nekdo rozdelane? Mate tam tesneni? Pripadne, pasoval by tam hlinikovy frezovany a zatesněny adjustment knob z drazsich rs vidlic? Dival jsem se do katalogu nahradnich dilu a na pohled vypada nakres hlinikoveho z pruzinoveho Rconu a drazsi Tory a plastoveho z Tory uplne stejne.

      PS: Pro ty, kdo me obvini, ze jsem ucpal tim svym tesnenim vzduchovy vydech nohy. Vezte, ze spacer nad pruzinou je utesneny o-krouzkem, takze pres U-turn matici/kolecko se vydech asi nekona.

      0 0
      • mdk  

        trosku ozivim…mam ten isty problem co opisuje „vrrr“ , ale je to na vidlici MARZOCCHI ALL MOUNTAIN SL2..proste ked idem po malych nerovnostiach tak citim ze tam nieco klepe, ak chytim bike zo zadu a pustim len predne koleso tak to klepne (ako keby bola vola v hlavovom ale je to vo vidlici)..Kamarat co ma vidlicu MANITOU SKAREB, tak mu to ties zvikne robit ale len pri malom tlaku mne stale..skusal som laborovat vseliak..co sa tu este preberalo tak asi jedine co zostava tak je mala hladina oleja..na tlmici vidno ze je olej na pieste ale na vidlici ani znamka oleja…vildicu zatial nestriekam silikonovym olejom…ma zhruba nabehane 150km…a co este mi vadi ze nedosahujem potrebneho sagu…ked ju podhustim tak us ide velmi do zdvihu a nedokazem zvladat teren..zas na drúhej strane ked ju prifuknem vidlica ide tak do 3/4 zdvihu dalej z nou us nepohnem akurat ked z nouo robim metrovy skok…viete mi poradit?

        0 0
    • Skunkey  

      Cau, mam tuhle vidli taky a asi uz po 100 km u ni zacal unikat olej nahore vpravo jak je zamykani, tak nahore toho modryho krouzku jak se jim otaci aby zamykal. Oleje je to tak slza kazdy den a zda se mi ze vidle mekne…v servise mi rekli, ze je to v poradku a ze se mi to asi zda bo co a ze az prestane zamykattak mam prijet…nestalo se to nekumu taky?

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.