Na mám Reignu 07 mám Toru 318 SoloAir 130mm nafouklou na 160 při váze 90kg (dle tabulky na vidli je na tuhle váhu 140–160).Při největším zanoření mi nejde nad 9,5 – 10cm.Je to normální?Dík
Na mám Reignu 07 mám Toru 318 SoloAir 130mm nafouklou na 160 při váze 90kg (dle tabulky na vidli je na tuhle váhu 140–160).Při největším zanoření mi nejde nad 9,5 – 10cm.Je to normální?Dík
co znamená největší zanoření????
Jinak vzduch je více progresivní takže dosáhnout dna zdvihu je u něj těžší a většinou je potřeba opravdu pořádná šlupka, ale to je podle mě spíš výhoda........
zanoření – moc na ty odborný názvy nejsem, prostě když se na ni pořádně zhoupnu, tam mi vidle chodí na max. 9,5cm
tkaže myslíš jako že se svojí váhou houpeš na předních řidítkách???? Tak to je podle mě v pořádku že si nechává tu 3cm mezeru, ty tam jsou opravdu pro pořádné rázy, kdy na vidlici působí opravdu velký tlak převyšující tvoji váhu :)
myslím rychleji než píšu – pojem „přední řidítka“ je moc hezký :)
už jsem klidnější, přeji hezký víkend, pokud možno na kole.
Pokud dáš maximální dynamicky ráz na místě (tím myslím na hranici skoku), co dokážeš, tak 3cm rezervy mi přijde příliš. Na Rebě takhle při mojem optimálním nafoukání (kdy využívám celý zdvih, ale na doraz nechodím) dokážu dát na místě 10,5cm z 11,5cm. Na Talasu tak 12,5cm z 14cm. Takhle na místě se dá celkem velký dynamický ráz, odhaduju, že dám tak 140kg. V terénu se dá pak dát ještě více, ale už ne příliš často o moc více (alespoň u mě).
no já svým dynamickým rázem dokážu dostat z mojeho 120mm Blacka asi tak 123mm…ale netvrdím že to je úplně dobře :o)
Pokud ti nechodí moc často na doraz, tak aspoň využíváš trvale celý zdvih. Pro mě už by to bylo už zase moc, při tom nastavení, kdy na místě na Talasu 12,5cm jsem ho už jednou dal na doraz nebo téměř na doraz (naměřeno 138mm, při vyfouknutí jsem naměřil taky 138mm, ale možná větší ránou by ještě doraz pustil o malinko dále). Pro mě tedy progresivita přesně akorát (sag nýn takový jaký chci) a využítí zdvihu také dobré.
*sag nastavený
no já si vidli teď upravil, tak abych ji dal na místě dynamickým rázem téměř nadoraz tak 1–2mm zbývalo-občas nadoraz a v terénu chodí mnohem líp(lépe využívá zdvih) a ještě jsem ji při mém xc využití v terénu nadoraz nedal.To víš je to jen 108mm vidla a tak musím šetřit každýá mm hlavně když mám saq 2cm.
nekde ses zminoval, ze davas vidli celkem kour. ted rikas ze ji z mista pumpnes na doraz a pri jizde ti nadoraz nejde. neni to divny? ja si o sobe rozhodne nemyslim, ze bych byl nejaky hovado, ale pruzinovou 10cm toru jsem na doraz uz klepl. a z mista z ni vic jak 8cm nevymacknu.
Je to tak-na místě dostanu nadoraz téměř všechny vidle-i tu Toru(se střední pružinou)-prostě váhu nad řidítka, pořádnou silou hupsnout ne jen váhou-samo že v tu chvíli na kole stojím. Ale opravdu i když jedu třeba 60km/h a je tam 8cm kořen-tak to nadoraz necvaknu.Při skocích do 50cm s fullem také ne.Jak je to možný?-přece nemám při jízdě vpředu takovou váhu. Asi tak jak karatista dokáže rozbít 4 cihly, asi tak jak se dá jednou ranou do hrudníku zabít člověk. Jinak na tu nižší progresivitu jsem si ji upravoval nedávno a namístě ji hupsnu na maximum 1 ze 4 pokusů. Možná, že to budu časem zase vracet. Myslím, že každý kdo se mnou jel párkrát nějaké sjezdy, potvrdí, že se s tím nepářu.Teda pokud jsem nebyl zrovna po nemoci :o)
Možná to bude taky tím, že nedokážu tak dobře dynamicky na místě na vidlici hupsnout a že by se dalo dát na místě ještě o malinko více (vždy mě na místě stejně něco pobere tlumič, možná se bojím přenést váhu až tolik dobředu). A taky tu hodnotu dám na místě téměř vždy, sem tam se povede i malinko více. Možná to je taky úhlem hlavovky, který když mám menší mě na místě trošku omezí kolik jde vidlice do zdvihu, ale při velký rychlosti a najetí na překážku to naopak jde do zdvihu více.
V praxi pak běžně ve sjezdech využívám to co dám na místě a občas dám právě i víc. A ten 1cm na Rebě a 1,5cm na Talasu je tam akorát, abych to občas dal až 1–2mm k dorazu (nebo i vyjímečně na doraz).
:o) Jo tu Toru se střední pružinou do 80 kg klepnu na místě i když je nastavena na 130mm :o) musíš se na místě více snažit :o)
namiste sem ji sice neklepnul, ale ted jak se prasi tak je pekne videt krouzek 8mm pod korunkou a tam bude asi „konecna“ :-D
Tak to stačí vzít metr a budeš vědět hned, zda je to konečná.Jinak mě osobně u těch Tor připadají pružiny měkčí než na těch 80kg maximum. Jinak přemlouvám Viťu na kolo o výkendu. Tak kdybyste někam jeli, dej vědět.
PS: Zkus mu nabídnout zapůjčení skládačky :o), když to jeho RB je v tak dezolátním stavu-před rozpadnutím :oD
sem si jisty :-P ze je to konecna, ale Kamil u Korinka rikal ze jim to az tak moc nevadi kdyz se to vyjimecne tukne, a jinak standard je tam pero na 70kg (nevim kolik ma Vita ale sam mam 8kg „pres“) .. na bajk pojedu dle pocasi, kdyztak bych ti mohl vzit ten olej jestli to budes mit do ceho prelit jestli budes mit zajem, s Vitkem nevim ukecat ho 2× za 3 dny by byl zazrak :-D
jj, je to OK, především proto, že už to není tak velký a prudký náraz-většinu pobere tlumič a navíc v tý pružině máš uprostřed takový dlouhý MCU, který poslední cm zdvihu je také zapojen do pružení a stlačuje se. Ten ten průběh grafu na konci zalomí a přitvrdí.Skoro nadoraz to jde dost do gumy(tedy toho MCU), takže ani necítíš moc velké ťuknutí.Já si ho trochu zkrátil, aby se zapojil trochu pozděj. Při normální jízdě ji nadoraz nedostanu. Při skocích(nezkáču nic extra velkého) když občas blbě dopadnu, tak vyjímečně i jo, ale skoro to nepoznám. je to vždy o určité razanci, rychlosti a délce času, kdy síta působí. Je to dost o dynamice.Já si už na své větší tunění s pružinou dovolit nemohu.Má prostě zdvih jen 108mm a víc z toho nedostanu.Jedině když seženu zátku s ventilkem a budu kombinovat vzduch+slabší pružina, což u té Tory s MC např. nepřipadá v úvahu.Ale jsem zas na nějakou dobu spokojen-Uvidíme, jak dlouho mi to vydrží :o), stejně není na další tunění čas
v tý pružině máš uprostřed takový dlouhý MCU
no ja som si vo svojej pruzine ten elastomer nevsimol… mam toru 318 uturn 2k6…
Jenze oni se bavi o Tore 302, ktera je pruzinova. 318 je vzduchovka. Aspon doufam:)
dufas nespravne…
Ee, 318 ma oproti 302 Motion Control a jiny vnitrni nohy, ale jinak se obe delaji v pruzinovy u-turn verzi i jako solo air..
a omlouvám se -to jsem netrefil: měl jsem za to že ve všech u-turn jsou ty elastomery:-viz Duke-www.bike-forum.cz/…ponenty.html?…
podle obrázku to Tora nemá www.bike-forum.cz/…ponenty.html?… Proto jde tak lehce nadoraz-je tam jen pružina-tedy lineární průběh.
no nemusis sa ospravedlnovat… ja som uz tiez zneistel, pretoze v nakrese dielov je ta pruzina nakreslena aj s elastomerom… ale ja ho tam tiez nemam podobne ako gobike. inak nadoraz som ju este nikdy nedal, na plny zdvih ju dam z miesta tak na 11,8 cm a v terene vlastne tiez. mam standardnu pruzinu do 70 kg a vazim cca 75 aj s camelom…
Váha-závidím-já mám už poněkud víc-80kg bez camelu.
A nevite nekdo, jak je delanej doraz v SoloAir verzi?
nijako. ak das soloair nadoraz, tak ti klepne piestik o zatku s ventilom (teoreticky)… skratka v tej komore nie je ziadny „naraznik“ nie je.
vzduch je více progresivní… no nevim jak to myslíš , ale mám zato, že progresivitu může dodat jen pružina metalická, karbonová, elastomer. Vzduchová „pružina“ má lineální charakteristiku.
ty uz radsi nic nepis :-)))
Predbeh jsi me,zrovna jsem se chystal reagovat.
Už to tu bylo probíránou tisíckrát. Nefoukej podle tabulek, ale podle sagu a využití zdvihu. Jaký máš sag pro daný tlak? Máš alespoň 3cm? Pokud i při extra velkém sagu (třeba 30%, tzn. 4cm) nedokážeš využít u Tory celý zdvih, tak pak už by zřejmě něco bylo špatně.
Sag mám určitě menší, moc se to houpe, jsem zvyklej na trošku tvrdčí chod (předtím M. MXC ECC 2002)
To je pak jasné, přefoukaná vidlice, nikdy nebudeš využívat celý zdvih.
tož to se pak moc nesmíš divit :o)
Teoreticky u typu kol jako reign, kde je víc váhy nad zadním kolem, by ses měl pohybovat s těma tlakam naopak na dolní hranici doporučení než na horní :o)
A hlavně kola jako Reign jsou určená na ježdění s většími sagy, aspoň 25%. Není to závodní HTčko.
Zkusím ubrat na 145 a vyzkouším, příp. trochu utlumím.