• Norrec

    Zdravím,

    rozhodl jsem se pořídit si celopéro, které by mělo splňovat následující parametry:

    • jízda na maratonech, po silnici, tak i traily.

    Dost se mi líbí AGagn Patriot, případně Author Epoque. U Patriota mě trochu odrazuje váha, resp. 140mm zda to nebude moc.

    Prostě kolo jak na výlety, tak na maratony (ne bednové ambice). Jde mi také o to, abych netrpěl při výšlapech…

    Díky za tipy, případně názory :)

    0 0
    • Kubiczech  

      Na většinu tuzemských trailů postačí zdvih okolo 120 mm. Pokud máš centimetry, tak klidně v devětadvacítce s obstojnou geometrií. To je myslím rozumný kompromis. Zdvih tak akorát, velká kola něco přidají, pojede to, a když vybereš dobře, bude to i obratné.

      Patriot – jak říkáš, asi bych se s tím někde na maratonu tahat nechtěl.

      0 0
    • Polka  

      Jsem zvedav na odpovedi, protoze se postupne taky poohlizim po necem podobnym (rychly zavodni kolo a zaroven zdvihy na vetsi teren) a zjistuju, ze takovej kompromis asi moc neexistuje. Uz 120 zdvih je na zavody zbytecne hodne a ma to dost jinou (nezavodni) geo.

      0 0
      • blisterexist  

        doporučuju koupit 2 kola, jedno závodní HT třeba 29, a druhé trailové enduro třeba s 150mm zdvihu

        0 0
        • McBlacky  

          to je sice pravda, ale ne každý na to má peníze nebo místo

          0 0
        • Tris  

          Ne kazdy si muze dovolit koupit dva slusne biky. Lepsi koupit jeden poradny, nez dva lunty

          0 0
          • blisterexist  

            nevím koupil bych lepší XC a horší enduro, aspoň se o to nemusí bát, na 120mm fulu bych se bál že ho někde na skoku rozsednu:-)

            0 0
            • Norrec  

              no uvidím… čas do března :)

              0 0
              • blisterexist  

                no vřele doporučuju, já měl nedávno 3 kola, XC 29", a dvě silnice(ještě mi jedno XC ukradli) a nedávno sem koupil enduro a to je nejlepší rozhodnutí života ohledně kol:-)prosně to můžu prasit jak chci, skoky atd a pohoda, nebojím se o to, spíš se bojím o sebe:-D časem koupím DHčko :-D

                0 0
            • Tris  

              Ono dotycny bohuzel neuvedl, jaky ma rozpocet. Pokud ma 30k, tak dve kola nekoupi, za 30k koupi low-end enduro a zbyde mu max. na skladacku

              0 0
      • Kubiczech  

        I mezi chrty se zdvihem řekněme 100/100 mm se dá najít něco, s čím bude v terénu jakš takš zábava. XC závod je dnes skoro enduro, takže i výrobci to tímhle směrem tlačí.

        Tazatel předpokládám nemá velké závodní ambice, takže 120/120 mm by vyhovovat mohlo jak na maratonu, tak někde na trailu.

        Dvě kola ideál, o tom netřeba mluvit. Nebo tři. (:

        0 0
        • pocestny  

          Když chce 1 kolo, tak co třeba vybrat kvalitně vybavené (tj. váhově OK) 120–140mm kolo a střídat na něm hrubší a závodní obutí?

          Tyhle kola nemají žádnou extrémní geometrii (např. vidla 68°, středně dlouhá zadní stavba…). To není geometrie Top XC, ale normálně jetelná.

          0 0
          • Norrec  

            Heh, zní to docela hezky, ale při představě, že na Salzkamergutu pojedu ty 10ti km výšlapy … už teď jsem se zapotil… ale zase pak ty sjezdy… hmm :)))

            0 0
            • reza.traktor  

              na Salzkammeru B staci na vetsinu sjezdu HT. A na tom jednom, kde nestaci, to neprejedes ani na sjezdaku, pokud nemas skill (a kdo ma, zas to da i na HT.:-)))

              0 0
              • Norrec  

                no jasně, ale s fullem to je lepší :)

                0 0
              • jonti  

                kde je takove misto na B?

                0 0
                • Norrec  

                  no třeba ty sjezdy vedle tý sjezdovky po těch šutrech :)

                  0 0
                • reza.traktor  

                  pro me je nesjizdne toto

                  0 0
                  • jonti  

                    tam to tlaci dost lidi, ale kdyz nikdo neprekazi je to jetelne

                    0 0
                    • reza.traktor  

                      Ja dycky po prvni tretine a prvnim vetsim schodu odslapnu nebo skoro spadnu a dal na to nemam. V mym ranku (momentalne) sedmihodinovejch to okolo v podstate nikdo nejezdi – tebe a podobny vic vepredu uz davno nevidim a celo acka myslim predjizdi prece jenom pozdeji.

                      0 0
                  • Norrec  

                    Tak tohle právě dávám úplně v pohodě. Akorát, že dole jsem pak úplně vyklepanej :(. … a navíc ty lidi. Není nic horšího, než když před nádherným sjezdem.. nebo i před metr širokou lávkou lidi slejzají z kola a ty musíš taky :(… ale to je úděl toho, že se člověk nedostane víc dopředu

                    0 0
            • pocestny  

              Ted bohužel nerozumim, co jsi tím chtěl říct? Chápu to, že ti bude zdvih 140mm překážet při výšlapu.

              Vždyt jsi psal že uvažuješ o 140mm fullu. Tedy doporučuji lehký 140mm bike a kombinovat různé gumy podle toho, na jakou akci jedeš (Maxxis Ikon → Maxxis Minion, nebo Schwalbe Furious Fred → Muddy Mary).

              Ale jestli je pro tebe prioritou rychlý a snadný výšlap do kopců, tak si kup XC kolo se 100mm zdvihu a hotovo. Tzn. A-RAY, Anthem, Epic, a podobná kola… to je úplně o něčem jiném.

              Potvrzeno praxí – většinou když jedu s lidma do kopce, tak ti lidi, kteří mají 11–12kg 100mm fully, jasně ujíždí napřed.

              0 0
              • Norrec  

                Nejšlo mi až tak o to, že mi bude 140mm překážet. Spíše mi šlo o to poradit dobrýho fulla, se kterým nebudu mít problém. Jak jsem popisoval… tak trochu jsem se zbláznil do Aganga Patriota, kterej je na 140mm, ale ta váha mě děsí :(. Kombinování plášťů je jasný.

                0 0
        • Norrec  

          Mám teď carbonový HT a je to pohoda… do chvíle než se rozhodnu vyjez třeba někam do terénu. Pač traily, rychlebky, případně i nějaký DH prasárny – toho se fakt nebojím… C ose týče místa, tak právě s tím mám probém…a bojím se že 100mm zdvih vzadu mi defacto bude k ničemu… možná je to i zkreslené tím, že předtím jsem fulla nikdy neměl.

          0 0
          • Kubiczech  

            S těmi 100 mm jsem reagoval na Polku.

            Nejdřív si ujasni, na co to kolo chceš. Neznám kolo, na kterém bude radost závodit a současně rubat DH prasárny. Buď to bude kompromis, co zvládne to i to, anebo si nech HT na závody a kup si enduro na prasení.

            0 0
            • Norrec  

              Hele je mi to jasný. No jak jsem řekl. Převážně jezdím po silnici… než se někam dostanu a tam si zablbnu :). A čím líp to pojede jak do kopce i z kopce, tím líp :DD

              0 0
              • pocestny  

                100mm full proti hardtailu je obrovský rozdíl. Není to „k ničemu“.

                0 0
          • MichaelSimek  

            na rychlebky je HTcko hezky, ja si to tam uzil

            0 0
      • Paja  

        Pevná vidla začala moc drncat? ;-)

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • fousek  

        Trek Remedy treba

        0 0
    • maajkee  

      Za mě ze zkušenosti můžu doporučit GT Sensor. 120mm zdvihu, geometrie spíš xc bajku, vzadu při dupání se to fakt moc nehoupe i na traily je to plně dostačující. Mám na mysli Sensora do roku 2013, s tím uplně novým 130mm zkušenost nemám.

      0 0
      • scalar  

        Za tři měsíce Senzora prodáš a budeš tvrdit, že full pod 130 mm zdvih nemá cenu :-)))

        0 0
        • maajkee  

          ? Sensora už snad půl roku nemám :)

          Každopádně jak píšu, bylo to dobrý kolo.

          0 0
    • kolojan  

      Za mě Specialized Camber 29er. Není tak rychlý a tvrdý jako Epic, ale zase klidnější a líp se s ním jede než na Stumpjumper. Potom záleží jakou chceš velikost kol a geometrii, já po spouště značek nalezl velmi dobrý kompromis až u Specializedu (nekamenujte mě ) :-D

      0 0
    • scalar  

      Zdvihu kolem 140 mm bych se nebál, ale bude to drahé (jinak to bude těžké) :-) Mrknul bych se na emerická kola, tam je zdvih kolem 140 mm pomalu standardem na běžné ježdění – Yeti, Ibis, Pivot, Santa Cruz…

      0 0
      • mr.antik  

        Giant Trance

        0 0
        • scalar  

          Trek Fuel EX nějaká vyšší řada.

          0 0
          • McBlacky  

            ani trencle ani Exko nejsou kola na kterých se dá mluvit o závodění. Třeba u giantu je to patrné snad pro každého kdo projde anthem a trance po sobě. Trek měl Ex v 26 a stovky zdvihy jen na 29 (snad se nepletu) tak to se moc porovnat nedá. Stejný je to epic / camber. Jakmile na nějakým testu se jede na nich po sobě je to znát. A to většinou se ve stejným stupni výbavy osadí stejné výplety (SJ i giant) takže to srovnat ± jde

            0 0
      • king-bike  

        Ibis Mojo SLR 140, kolem 10kg by to mohlo dat, a to je uz slusny!!

        0 0
    • Norrec  

      nejvíc mě děsí ty 3kg navíc oproti tomu, co mám :)

      0 0
    • jonti  

      Bydlíš v Praze, to znamená, že se budeš muset vždy dost přesouvat po rovině a extra velké kopce ani dlouhé sjezdy často jezdit nebudeš.

      Zvolil bych něco se zdvihem 120mm, spíš jezdivé, třeba Trek Fuel EX nebo Giant Trance. A nezavrhoval bych ani klasické 100mm typu Anthem nebo Epic, klidně 29er.

      0 0
      • Norrec  

        takže myslíš, že klidně ten Epoque je good? :)

        0 0
        • Polka  

          Mne se prave zatim nejvic zamlouva epic 29, ale v karbonu je to ranec.

          0 0
          • jonti  

            A k cemu karbon? jezdi to stejne, jen je to o par stovek gramu lehci.

            0 0
            • Breakpain  

              Je to pohodlnější :) … Minimálně já, když srovnával svoje kolo, tak karbon Ti dá více pohodlí ;) a sice si rychle zvykneš, ale lehčí kolo je i příjemnější na svezení. HOWGH :) … spíš jde o to, jestli si zato pohodlí chceš neadekvátně připlatit ;).

              0 0
              • jonti  

                Tady je řeč o fullech a tam je to čistě o hmotnosti, pohodlí tam větší nebude.

                0 0
                • Norrec  

                  Pohodlí podle toho, co jsem měl možnost vyzkoušet je lepší :). Navíc nekope prdel.

                  0 0
        • jonti  

          Nevim jak jezdis, ale kdyz ho rozumne osadis, sirsi gumy, treba NN 2,25, mozna teleskop, a nejezdis zadne extremy, urcite te extra brzdit nebude.

          Jestli ti jde predevsim o tezky teren typu jarovska skala, obcas nejake skoky, tak bych urcite bral 120mm a vic.

          Nekolik sad gum beru jako nutnost u kazdeho kola.

          0 0
        • McBlacky  

          zkusit to můžeš, ale fully od authora většinou nebyly nic moc. Ale pravda v posledních letech už jsem je radši ani nezkoušel – dřív jsme dva zlomil a ani geo mě nepřesvědčila. Třeba jejich 29" HT rámy jsou super a i 26" vyšších řad měli solidní.

          0 0
          • Norrec  

            No Spaceman na tom dost zapracoval a konkrétně tohle vychází z Patriota :)

            0 0
    • Blazer  

      GT Sensor

      0 0
    • jeniiiik  

      Stumpjumper FSR EVO 29 je super univerzál, někde si ho pujč a uvidíš. Vůbec bych se 29 nebál…

      0 0
      • Norrec  

        Kolo vypadá hezky, ale 29" nechci :(

        0 0
      • Norrec  

        hehe, přes noc se mi to nějak rozleželo a ten Stumpjumper se mi začíná líbit čím dál tím víc… ale když už, tak jedině 26". 29" opravdu nechci.

        0 0
        • maajkee  

          Kolik měříš?

          0 0
          • Norrec  

            181cm

            0 0
            • daymaker  

              29

              0 0
              • Tris  

                Doporuceni 29ky ciste na zaklade vysky je naprosta zhovadilost. Ta vseobecna masirka „nad XY cm jedine 29“ je zcestna. Znam lidi, kteri maji 175cm a jsou spokojeni a sedi jim 29, ale taky znam cahouny, kteri maji 190+cm a jim proste 29 nesedi a nevyhovuje.

                0 0
                • daymaker  

                  26 byl historický omyl, teď se to napravuje… pravda bolí, ale tak to je…

                  0 0
        • jeniiiik  

          Fakt ho vyzkoušej, já na karbonovém evu sjížděl sjezdovou trať v Koutech a oproti 26 (tu zatím mám ale budu měnit) se mi jelo výrazně lépe, stejně jako na Špičáku na enduru. Kamarád na hliníkovém teď dojel třetí na Enduru v Rychlebkách a další kámoš na něm objížděl 80km+ trasy v Beskydech a nějaké závody…

          0 0
          • Norrec  

            jj určitě. Ono taky v těc hvýjezdech ta 29" mi ne moc dobře sedí. Zvlášť, když zrovna člověk není ve formě, tak je to dřina… 26" budeš prodávat? :)

            0 0
            • jeniiiik  

              Myslel jsem to že celkově přecházím z 26 na 29…Mám zatím Canyona z profilu a budu mít S Enduro Expert ve 29. Nicméně Stumpjumper 29 EXPERT EVO jsem zkoušel, jak 2013 tak 2014 tak i znám člověka co jezdí COMP EVO.

              0 0
              • Norrec  

                No já se klidně spokojím i s něčím starším… jak jsem tu někde psal. Viděl jsem i na němecým ebay, že se dá sehnat carbnovej rám 26" nový za cca 18tis :), což je velice good prize. Ale hliníkem taky napohrdnu

                0 0
        • king-bike  

          26 uz se nedela

          0 0
          • jeniiiik  

            King-bike No.5, dělá, stačí se podívat!! Myslím, že dokonce více modelů, v ČR je dostupný jen jeden.

            0 0
            • king-bike  

              Ano v CR … nezajima nikoho co se bude prodavat na Floride:)

              0 0
              • jeniiiik  

                …ok, v tom případě se dělá jeden model.

                0 0
              • kubad  

                tohle na plichtu neukecáš, psals že se nedělá, ne že se nedováží, spešl nr.1 :D

                0 0
      • Kubiczech  

        Na hliníkovém Evu bych závodit nechtěl, teda neříkám, že to nejde. A karbon stojí nesmysl.

        0 0
        • McBlacky  

          neboj nejde to, tuhle cestičku už se snažili prošlápnout jiní. Na pohodový vožení s prasením to je ale super kolo a je fuk jestli alu nebo carbec

          0 0
    • honhav  

      z kol co jsem zkusil jsou biky co „chteji jet“ a pritom se v terenu neztrati cd scalpel (ale myslim ze v 2014 uz budou jen 29), ale ten bike celkem chce jet, lapierre x-control…

      ale nevim jak moc budou v 26, svet se zblaznil a cpe vsude velky kola… hodne bude zalezet na kolech jako takovych…

      osobne bych se bez ambic na umisteni nebal i zdvihu 140…

      haibike obcas vyprodava docela lehky kola za dobry penize…

      0 0
    • Sidewinder  

      Giant TranceX

      0 0
    • Neoš  

      Taky něco takového hledám, ale asi univerzální bike není.

      Co Lapierre X-control 27.5??? Má někdo zkušenosti třeba s 26 či 29er? Třeba jestli ta zadní stavba není extra houpačka.

      http://www.lapierre-bikes.co.uk/…-control-827

      0 0
      • Azmir  

        Testu na ntu je mrtě, stačí zadat do googlu, myslím ale 26 a 29, testů 27,5 asi moc nebude, jinak co se týče x-controlu, je to spíše závodní raketa, než bike na blbnutí, takže pokud chceš nějakého univerzála na všechno a moc nezávodíš, podívej se po něčem jiném.

        0 0
      • Chiron  

        Tak X-control je spíš závodní raketa. Na B&R je recenze na 29". Na 26" by se určitě taky někde našla. Já kdysi měl možnost se kousek svézt na 26" a docela fajn, kdybych chtěl něco na maratony nebo tak, tak bych o tom vážně uvažoval. Rozhodně to žádná houpačka není, bych řekl, že francouzům se povedl docela dobrý systém na XC. Ale třeba já hledám něco s větším zdvihem, ale zas aby to jelo. To by ale chtěli všichni no :D A tak jsem s výběrem skončil u Ghostu AMR Riot. Podle prvních ohlasů, to funguje dobře. Jen ty ceny lidové nejsou a první kusy až příští rok…

        0 0
        • McBlacky  

          Riot bych si nechal líbit taky

          0 0
          • Chiron  

            Nejel jsi už na něm, na nějaké předváděčce? Na netu žádná větší recenze a známý co na tom už seděl neměl moc možností to pořádně projet. Ale takhle se mu to líbilo.

            0 0
            • Azmir  

              Prosímtě co dělaá tvůj známý, že už na tom seděl? Co vím tak zatím na tom seděli možná tak tetsovací jezdci a pár vybraných novinářů, v žádném obchodě nikde ho nenajdeš.

              0 0
              • Chiron  

                Schindler měl pro prodejce Ghostu nějaké předváděčky novinek, někdy začátkem minulého měsíce, i když v podstatě to bylo celé jen o Riotu. Jinak první kusy do prodeje by měly být až v březnu…

                0 0
            • McBlacky  

              nejel, ke Ghostu se dostanu blbě.

              Já tak Spešla, Treka, CD, Giant ty v pohodě, ale na jiný testy už bych se musel moc snažit si to zařídit nebo někam jezdit.

              0 0
      • bugman  

        Já mám měsíc X-control na 29er a je to opravdu spíš kolo pro chrcení, což mě naprosto vyhovuje :) Nehoupe a jede fakt parádně, nicméně na blbnutí to opravdu tolik není.

        0 0
      • Tris  

        Pokud univerzal a od LP, tak Zesty nebo Flow.

        0 0
        • Kubiczech  

          Zesty je hodně aktivní, což se na maraton moc hodit nebude. Neříkám, že to nejde přiškrtit platformou tlumiče, ale pak zase není řeč o pohodlí. Na pohodu je to parádní systém, to zase ano.

          0 0
      • tom xtr  

        X-controla 26 jsem jezdil závodně 3 roky, kámoš ho jezdí ve 29. Houpačka v negativním smyslu to není.

        0 0
        • tom xtr  

          Teď jezdím rok XR 29 (100mm zdvih vzadu i vpředu) a pro 29 mi to přijde naprosto dostačující pro univerzální použití (závod + fun). Nemám pocit, že byh chtěl vyšší zdvih, na závod určitě ne, na vyjížďky taky ne.

          0 0
    • cabbage  

      Poradím jen jedno:

      Nekupuj si Mondraker, sice fajn geometrie směrem z kopce, ale dost to žere energii..

      0 0
    • Norrec  

      Zatím je největší favorit Stumpjumper FSR, ale v 26" :)

      0 0
      • McBlacky  

        tak to nevím jestli ho seženeš ještě – novotu.

        Mě by se líbil taky celkem, že bych nahradil svýho 120/120 za 140/140 :)

        0 0
      • jeniiiik  

        reálu vypadá hodně dobře, katalogové fotky se moc nepovedly.

        0 0
      • jeniiiik  

        reálu vypadá hodně dobře, katalogové fotky se moc nepovedly. Na foto 29er.

        0 0
        • JakeF  

          Na FSR Comp teleskop daj a na Enduro Comp ne, to mi trochu nedochází…

          0 0
          • jeniiiik  

            Nad tím jsme taky kroutili hlavou, bylo to tak už u 2013. Pěkný výsledek v Rychlebkách na pevňáku:-)

            0 0
      • Gronholm  

        Super volba, jen nevím, jak s ním na maratony. SJ je skvělý kolo, jen trošku louda. A doporučuju hned vyměnit pláště, tím ho zrychlíš o 50% :D

        0 0
      • Tris  

        Pokud nechces 2014 EVO, tak si moc sance nedavej, ze sezenes novy. Uz nejsou ani ve skladu v Holandsku.

        0 0
        • Norrec  

          V německu nebo USA na ebay úplně v pohodě :). Teď jsem tam našel nový karbonový rám v přepočtu asi za 18tis :)

          0 0
    • Honzík  

      Nebo toto http://www.youtube.com/watch…

      0 0
    • Neoš  

      Tak Riota má v merku asi víc lidí:-) Jinák já testnul během měsíce Scott Scale a Spark ve 27.5, Trek Superfly 29HT carbon a hlína, Spešl Epic a Stumpjumper FSR a teď mám druhej den Trek Full EX 29. Tomu jsem dost věřil. Dost dobrý, ale za pedálem to zas tak moc nechce a to je v plnym carbonu. Asi to dopadne na marathony HT 29 a došetřit na full 27.5 na blbnutí. Univerzál asi není. Věřil jsem i Sparku 27.5, ale tam otevřenej mód 120mm je snad jen z kopce bo je to dost pak houpací.

      Jináč jsem sezonu jel na Trek Superfly 100 full 29. Asi jsem ho neměl prodávat, bo jak tak zkouším, tak největší univerzál byl právě on:-(

      0 0
      • Chiron  

        Sparka jsem jel teda jen v 29 a to se mi tak napůl líbilo. Na rovině se dalo jet i s otevřeným tlumičem a pokud do toho člověk nešlape jak do zelí, tak se to pohupuje jen minimálně. Na šlapavých trailech to bylo parádní, krásně aktivní, 29 všechno převálcovaly jak tank. Ale ve sjezdech jsem měl pocit, že tomu ty zdvihy už trochu chybí a ve výjezdech ten prostřední režim byl už nutnost. Takové pohodové XC, ale třeba na závody by to už nebylo úplně ono.

        0 0
        • Danikklotz  

          Kámoš zrovna prodává letošního Sparka 940 za 42tis. Má najeto 600km a je jak nový a lze ho odzkoušet. Více můžu po mejlu…

          On s tím by spokojený…Ale je to spíše chrt než trailový jezdec…

          0 0
      • McBlacky  

        ten superfly ale v carbonu byl celkem *******, kdo to jezdil víc tak horní uložení ložiska v carbonu vyvaklal vždy :/

        0 0
        • Gronholm  

          Nemáš info, kdy bude v Radotíně možnost otestování Spešlů 2014?

          0 0
          • McBlacky  

            masově určit ne dřív než půlka dubna. Jako vždy prodejna nakoupí svoje tesťáky a ty budou k dispozici od začátku dubna, ale nebude toho tolik jako na test day.

            Dřív tomu moc nedávám, ale zkus si tam zavolat, já nemám zas tak přesný info, protože tam fyzicky nedělám.

            0 0
          • JakeF  

            Dneska jsem se bavil s lidma od Spešlu a 2014 testovačky už jsou. Jednu jsem tam na chvíli i provětral :). Takže přes nějakou prodejnu by to neměl být problém domluvit, akorát se mám pocit skládá záruka snad v ceně kola, když si to půjčuješ takhle mimo test day. Ale nevím, jak v Radotíně, tam už se nejspíš jedou naplno lyže :).

            0 0
      • Gronholm  

        Trek Fuel EX 29 9 jsem měl na chvíli půjčený a líbilo se mi to. Sice nejede tak rychle jako Superfly nebo HT, ale proti klasické Fuel EX 26 mi přišel o dost jinde. Se zachováním pohodlí.

        S Trekem Superfly 100 29 se shodneme. Jak to s ním vidíš proti Epicu? Na něm jsem zatím nejel.

        0 0
        • Neoš  

          Měl jsem Superfly 100 PRO. Epic v hlíně je pocitově o trošku lehčí a na rovných cestách víc jel(asi díky brainu), ale Sfly v terénu více „hravější“ a celkově odpružení chodilo více lineárněji.

          0 0
          • McBlacky  

            epica 29" jsem jel jen experta v carbonu a SF ten základ v hliníku. To se blbě srovnává, u toho kola hrozně udělá obutí, výplety a celkové osazení. Ten trek mi pod ruku nepadl, protože byl prostě línej a tím pádem celý pocit z kola je o ničem. Ale věřím, že doladěním na použitelnou uroven to bude parádní kolo jako ten epic.

            U epicu si člověk musí zvyknout na jiný pocit z jízdy než u nebrainových fulů, v praxi se skoro nic nemění, ale je to při přejezdu překážky občas znát a ne každý to snese.

            0 0
            • Neoš  

              Trek Sfly 100 jsem jezdil na svejch 1550g zaápletech a to je fakt rozdíl jesli jedeš na nich nebo na origo 2kg. Jinák já srovnával s Epic comp,carbon. S-works jsem taky jel, ale to je již jiná liga.

              0 0
      • JakeF  

        Neví se už český ceny? Podle dolarový mi to přišlo celkem rozumný, ale co jsem pak koukal na cenovou politiku v ČR, tak očekávám to bude celkem palba…

        0 0
        • logoman  

          Predpokladam, ze stejny jako v nemecku a tam to palka je http://www.google.de/…

          0 0
          • JakeF  

            Tak to je solidně mimo… Škoda, ta 153ka se mi celkem zamlouvala…

            0 0
            • logoman  

              Skoda, ze na vyssim modelu neni x01 pak by se to dalo. http://www.mojekolo.cz/…727-e-i-2014 tohle neni nejhorsi, karbon ram, 11 speed, teleskopka, nizka vaha. Prodat vidli a dokoupit pike :-)

              0 0
              • JakeF  

                Já si dneska vyzkoušel karbonový Enduro 29 na X01 s Pike a to je dobře fajnový :). I když bez toho X01 se úplně klidně obejdu a bez karbonu se budu muset obejít, tak asi už nemám co řešit… Akorát se to ve sjezdech chová úplně jinak a pořád mi přišlo, že se to kolo se mnou nudí, jak jedu pomalu :D.

                0 0
                • logoman  

                  Zkousel jsi i jiny kola? Ja to nejel, ale z ohlasu to vetsinou dopadne jako „velmi dobre asi nej 29, ale do mensich kol tomu stejne neco malo chybi.“ Btw slysel jsem, ze jsou u speslu nejaky jiny distribucni podminky a uz se neda tolik hybat s cenama.

                  0 0
                  • JakeF  

                    Zjistím, uvidím… Popravdě mě to kolo překvapilo úplně ve všem, obratnost do zatáček, rychlost do kopce, jak snadno jde do manuálu. I ve sjezdu se do zatáček skládalo naprosto pohodově. Po vyzkoušení SJ FSR Evo 29 jsem se toho celkem bál, ale je to úplně jiný kolo. Nevěřil jsem, že je možný udělat takhle obratnou 29ku se 160/155mm zdvihu :D, holt ta zadní stavba 430mm je znát, až jsem předek často nadlehčoval víc, než jsme chtěl, ale to byl nezvyk + teleskop + krátkej představec v pozitivu a s podložkama…

                    Jinak jsem koukal na Trek, ale ty jsem vyřadil kvůli geo, Konu asi vyřadí cena, u Giantu mě nic nezaujalo, Cannondale nechci kvůli tomu jejich tlumiči a Agang Patriot nemá Pike a „jen“ 140mm. A 26ku nechci… Takže kdyby mi nesedlo Enduro, tak už jsem celkem v háji :D.

                    0 0
                • jeniiiik  

                  Budu mít na prodej hodně málo jetého Leonardiho kdybys chtěl…sram verze. Na enduro už bych nic jiného než 1×10/11 nechtěl. No a telesedlovku 30,9 Reverb 2012 ať tu hliníkovou verzi doladíš:))

                  0 0
                  • JakeF  

                    Jojo, přesně o tom uvažuju :). Leonardi 11–40, hliníkový Sram X01 kliky nebo jinou jednoplacku s vodítkem, teleskop a vyměnit brzdy za XTčka včetně kotoučů :). Ale zatím to je fáze ranýho plánování, nevím ceny :D.

                    0 0
                    • JFtryall  

                      Ten Spesl fakt makal pekne, chtel bych to nekdy poradne prolitnout u sebe na trailech. Akorat nevidim zadny diry na uchyt voditka? Ma to press-fit tak moc nechapu jak dat horni voditko. A i kdyz tam je xx1 prevodnik tak by to mozna chtelo. To me trochu zarazi.

                      0 0
                      • logoman  

                        Ma to normalne ISCG a na presmyk specialni drzak. http://www.sicklines.com/…-adapter.jpg

                        http://www.sicklines.com/…pert-carbon/

                        0 0
                        • JakeF  

                          Přelož mi to do amatérskejch pojmů, prosím :D. Na ten plastovej bazmek se dává smyk na návařku nebo to je nějakej novej standard?

                          A horní vodítko tam teda počítám půjde v pohodě sehnat na to ISCG, ale dostalo by se to tam i s rockringem nebo takovým tím spodním chráničem převodníku?

                          0 0
                        • JakeF  

                          Tohle jsem myslel… Ideálně takhle bez tý spodní kladky, ta se mi tam nelíbí :D. Akorát jsem teda čekal, že to bude levnější… No co, hlavně že to půjde.

                          0 0
                          • logoman  

                            Jo, bude pasovat. Alu ma 2 prevodnik a rockring, tohle nepotrebujes.

                            0 0
                            • JakeF  

                              Jj, vím… Já myslel pro případ, kdybych se to rozhodnul přestavět na jednoplacku, což bych se asi rozhodnul…

                              0 0
                          • JFtryall  

                            Vyhodil bych 2placku a vzal Shamana na ISCG, ale jen horni voditko. To by melo stacit. Zacinaji ted delat i kombinaci voditko+naraznik. Je to lehky a ochranis i prevodnik.

                            0 0
                            • JakeF  

                              Právě, tak jsem to přesně myslel a k tomu třeba X01 kliky.

                              0 0
                            • jeniiiik  

                              Přesně tak, no a pro 100% pocit jistoty a bezpečí to udělat jako Prokop …ale je to myslím zbytečné.

                              0 0
                              • JFtryall  

                                Zatim jsem nemel jediny problem jen s voditkem, docela tomu verim. Spodni kladka je dobra, ale drzi se tam hodne bordelu a bere to watty. :-D

                                0 0
                        • JFtryall  

                          Jo sorry, beru zpet. :-) Nevsiml jsem si…

                          0 0
                  • JakeF  

                    Anebo víš co, pošli mi kdyžtak detaily k tý Leonardi na mail, už dlouho přemýšlím překopat pevňáka na 1*10 :).

                    0 0
                • vsn  

                  jak se ti to líbilo u nás? :) no zařízl jsem tě na pevňáku :D Styď se… příští rok si taky musím něco půjčit … závodit s ostatníma na Enduru se nedá i když jsem to znal až na poslední sjezd (kde jsem radši neskákal dvojáky a ten přes cestu) tak stejně jsem už o moc rychleji jet asi nemohl. Nakonec 13.

                  0 0
                  • JakeF  

                    Paráda u vás :). Zaříznul jsi mě celkem pekelně… Ale já jel teda taky na svým pevňáku ;). Velkej problém byl, že jsem to neměl najetý, první RZ jsem nějak nebyl rozhejbanej, pak se to zlepšilo, no a v 6ce jsem začal dělat chyby, prolítnul se mezi stromky a ztratil cca minutu kvůli spadlýmu řetězu, pak se v 7čce znovu smotal, když jsem vzal řidítkama strom a v 8čce jsem se málem zabil, protože jsem napůl omylem vlítnul na ty přescesťáky, první nedolítlej mě rozhodil a druhej už jsem se nestihnul vyhnout a vzal to do protisvahu komplet, naštěstí jsem to nějak ustál a jenom se znovu podíval mezi stromky… Chtělo si to aspoň v sobotu projet, minimálně ty chyby v 6 a 8 bych pak neudělal a mohlo to vypadat jinak. Ale nechci se nějak vymlouvat, to k tomu patří že za kraviny se platí, dal jsi mě o parník, musel jsi to jet fakt hodně pěkně, zvlášť na tom tvým pevňáku a ještě 26 :).

                    0 0
                    • vsn  

                      29 dneska nemělo jedinou výhodu :) – Moc velký a v těch uzkejch točkách to pak jde asi znát :)

                      každopádně jsem tě tam dneska vůbec neviděl .. :)

                      0 0
                      • JakeF  

                        Jak kde, já bych si tam 26ku nevzal ani kdybych jí ještě měl :D. Ale tak určitě se to na ní dalo, pokud jsi měl rozumný pláště…

                        Já tě tam viděl ráno, když jsem se byl koukat na 1. RZ, jsem pak startoval až někdy kolem 11:20, takže jsme od sebe měli celkem rozestup a já to dost flákal, transfery na pohodu, dvakrát na občerstvovačku, pak jsem tam potkal nějaký holky, tak jsem jel s nima :D.

                        0 0
              • jeniiiik  

                Ještě by se to nemuselo strkat do zásuvky když chceš jezdit.

                0 0
    • Neoš  

      Jak teď testuji Trek Fuell EX 29, tak jsem narazil na CUBE Stereo120HPC http://www.cube.eu/…-hpc-pro-29/ Cenově vyjde o dost líp.

      Nevíte, má to offset 51mm vidle jak u Treku? Co vím, tak CUBE to používalo, ale nyní to nikde nepíší. To je asi otázka pro MlokaCZ ten má asi o CUBE přehled.Dík

      0 0
      • MlokCZ  

        Nikdy jsem žádného Cuba s 51mm offsetem u 100–120mm vidlice neviděl a ani jsem nikde nečetl, že by to kdy použily. Ani dle geometrie to tak nikdy nevypadalo (kdyby to nebylo uvedneé ve specifikaci vidlice).

        Naštěstí takové debilní nápady jako u Treku nemají.

        0 0
        • Neoš  

          Já to četl tady a s tím i žiju, že to tak mají. Na žádným CUBU (krom 26)jsem, ale neseděl.http://twen­tynineinches.com/2011/11­/11/cube-ams-slt-full-suspension-29er-on-test/

          0 0
        • Neoš  

          Nějak se mně nezobrazila odpověď, tak ještě jednou. Já si furt myslel, že CUBE 51offset používají. viz odkaz http://twentynineinches.com/…9er-on-test/

          0 0
          • MlokCZ  

            Tak když jsem to cíleně hledal, tak jsem našel ještě jednu zmínku. Jestli to tak je nebo ne tedy otázka.

            Jestli ano, tak se mi to vůbec nelíbí. Nejen kvůli vlastnostem, které to přináší, ale i kvůli kompatibilitě s aftermarket vidlicemi.

            Nikdy jsem nepochopil snahu u 29" zvětšovat offset až na 51mm a pak k tomu lehce snižovat hlavový úhel. Co se týče točivosti, tak to vyjde podobně jako s menším offstem a větším hlavovým úhlem. Jenže pak narůstá nechutně rozvor (ono se to nasčítá za větší offset i menší hlavový úhel).

            Jedin případ, kdy je podle mě vhodné jít cestou většího offsetu + lehce menší hlavový úhel jsou nejmenší velikosti rámů. Tam to vyřeší problém kontaktu špičky nohy s předním kolem a současně nevadí zvětšení rozvoru, protože to zase kompenzuje krátký rám pro nejmenší velikost.

            A těď to vidím schované i na Cube stránkách v popisu „Agile ride geometry“, tak to tak opravdu bude:

            Increased fork offsets let us achieve the same trail as our 26in bikes without having to steepen the head angle, thus maintaining generous toe clearance to the front wheel. Secondly we shortened the chain stays without compromising the seat angle.

            Akorát jim to vychvalování moc nefunguje, hlavně s tou zadní stavbou. Píšou, že ji zkrátili a přitom je pěkně dlouhá – 452mm.

            0 0
            • Neoš  

              pro Mlok: zadní stavba je sice dlouhá 452 jenže u 29fullů to tak většinou je.Mc na výběr není:-( Např: teď zmiňovaná nová Kona Process, jenže naprd cena, váha, flaška tam nevejde a kdo ví jak bude ta z.stavba v reálu opravdu fungovat.

              0 0
              • MlokCZ  

                U hodně fullu je to kolem těch 450mm. Ale když se chce, tak to jde, třeba Spešl Enduro 29"…

                A nebylo by nutné jít až na 430mm co má Enduro, stačilo by někam k 435–440mm.

                0 0
                • reza.traktor  

                  plus jeste jedna vec – kdyz jsem to jednu chvili srovnaval u vice kol, vsiml jsem si, ze nekteri vyrobci udavaji skutecnou delku zadni stavby, tedy trubek, zatimco jini delku horizontalni, tedy jako u top tube. zkresleni je v tomto pripade mensi, ale par milimetru udela…

                  0 0
      • Kaia  

        taky se mi líbí stereo, ale bojím se dvou věcí – toho vahadla svařeného ze dvou kusů – je to v pohodě? no a potom ovládání vidle z řidítek – zbytečné kurvítko…

        0 0
        • Neoš  

          Mně se zas zamikání vidle z řidítek líbí. Pokud jedu napohodu jen les-terén, tak zbytečné, ale při pokusu o „chrtění“ to zas zámek na vidlích nesnáším. Furt ji pak zapomínám odemikat a opačně. Jinak na Stereo 140 v testech samá chvála, tak jim bude třeba fungovat i ta 120.

          0 0
          • Gronholm  

            Ta cena je velmi příjemná. Jen si nedokážu dát do souvislostí ten nápis Cross Country Configuration s rámem, který se dělá až do 160mm zdvihu.

            0 0
            • Kaia  

              neboj na 140mm je už myslím AM konfigurejšn ;) :D

              0 0
    • Dazz  

      Pro příští rok hledám podobného univerzála na 27.5

      AGang Patriot bude mít u Authora bratříčka se zdvihem 120 mm. Je už v katalogu 2014 u prodejců. Bohužel si nepamatuju jméno.

      0 0
      • mates555  

        Epoque

        0 0
        • Dazz  

          Jj dík :-)

          Epoqy budou ve dvou sadách vybavení.

          Vybavenější má mít tlumič Monarch RT3.

          Hmotnosti nevím, až půjdu navštívit svého dvorního opraváře mrknu do katalogu jestli to tam je.

          0 0
          • Norrec  

            No hmotnost právě že brutál :(( Snad ještě větší než u Patriota

            0 0
            • JFtryall  

              Ten ram neni zadna gramarina…jezdim to a geo i system odpruzeni funguji velmi dobre. Moc nechapu protlacovani vahy na ukor vseho. Osobne bych jel maraton radsi na 140 mm a 13kg s lehkyma kolama a bezdusema nez na 11,5 s obyc kolama a dusema. :-)

              0 0
      • Azmir  

        To bych být tebou vzal radši canyon, taky 27,5, taky 120mm a mnohem lepší poměr cena/výkon.

        0 0
        • Dazz  

          Ještě nic neberu :-)

          Je to jen předvýběr, snad vydržim do 1/2 2014 na nějakou tu slevičku a klidně i CANYON.

          Na jaře snad stihnu něco otestovat :-)

          0 0
    • Norrec  

      ted mam moznosti mit Spešla FSR XC za 10tis., ale zase SJ FSR bude pro me asi lepsi ze???

      0 0
      • king-bike  

        Ja si myslim ze si blazen a nebo si delas tady blazny chlape!!

        0 0
      • Gronholm  

        FSR XC bylo dobré kolo, ale dnes už je technika úplně jinde. Na turistický ježdění to je OK, víc od něj nečekej. Zadní stavba se při brzdění citelně kroutí a rám nepůsobí moc pevným dojmem. Na blbnutí to není.

        Kde se dá ještě sehnat, kromě bazaru?

        0 0
    • Norrec  

      Specialized Stumpjumper FSR nebo Giant Trance? Co myslíte?

      0 0
      • Kubiczech  

        Výbava jaká?

        0 0
        • Norrec  

          výbava mě až tak netankuje, tu si udělám stejně po svém. SPíš jde o systém… chování ve výšlapech atd atd :)

          0 0
      • king-bike  

        SP kolo Specialized Praha,, dva posledni kousky Specialized Stumpjumper FSR 26 ,,, kolem padika,, a zanovni testovacka za 47k…

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.