Trance X - dotahovanie zadnej stavby Maestro

15 nepřečtených
  • PHiLiPZ

    Klzne lozisko hore na tlmici sa prestalo klzat (ale to som zistil az neskor).

    Bike ma najazdene asi 100km, daval som nan zvrchu trochu oleja, vtedy prestavali neprijemne zvuky pri prepruzeni. Preventivne som objednal z enduroforkseals ihlickove lozisko. Po vybrati tlmica som zistil, ze tie hlinikove(?) casti co sa zasunuju do oka tlmica s vlozkou sa absolutne neotacaju a bolo nutne ich vypacit. Kedze sa neotacali v tlmici, trochu mi zbrusili kyvku, ale nastastie som zastial prilis nejazdil.

    Nove lozisko je nahodene, bike pruzi vyborne. Chcel som si momentakom skontrolovat zadnu stavbu no neviem, na ake momenty by mala byt dotiahnuta. Mate niekto tuto informaciu? Jedna sa o Trance X 2009. Vdaka.

    0 0
    • Dav...1  

      No tak nevim, v tom kluznem lozisku je teflonova pasta (nebo co), cili mazat to olejem je blbost.

      A pokud ti to vydavalo nejake zvuky, rekl bych, ze to bylo spatne dotahle.

      A to ze se to neotacelo a bylo to tam napevno je spravne.

      0 0
      • PHiLiPZ  

        Olej som nedaval miesto teflonovej pasty. V oku tlmica je vlozka a do nej sa zastrkava z kazdej strany hlinikova cast. Tieto sa spoja v strede a precnievaju po bokoch oka tlmica, kde je ich premer vacsi. Tieto hlinikove casti dosadaju priamo na kyvku a dost velkou plochou. Mali by na kyvke drzat pevne a otacat sa vo vlozke v tlmici, inak sa stane to co sa stalo mne – neotacali sa vo vlozke, boli tam napevno a drali mi kyvku.

        Takze tieto hlinikove konce maju podla mna byt napevno na kyvke a tocit sa vo vlozke v tlmici. Po vymene za ihlickove lozisko to funguje paradne. Ak si niekto po precitani tohto problemu skontroluje tlmic a zisti podobny problem, moze predist vaznejsiemu poskodeniu kyvky a to je dovod preco som to napisal.

        Otazka spravnych dotahovacich momentov pre capy je stale otvorena.

        0 0
        • mr.antik  

          asi jsi to měl málo dotažený.

          Moment nevim, tak nějak pořádně dotáhnout, ale s citem :-)

          0 0
      • MlokCZ  

        To, že se neotáčí montážní vložka v bushingu není správně, ale je to *******, který by po delší době poškodil rám/vahadlo (dle toho kde to je uchycený).

        A přesně jak to popsal PHiLiPZ, tak tenhle problém se stává s originálním Fox montážními vložkami poměrně často, zvlášť tam, kde se čep otáčí ve velmi malém rozsahu. Nové vložky mívají velký odpor a když navíc třeba ještě nejsou dost totažené, tak je problém snadno na světě. Občas se to stane i když jsou dost dotažené a je nutné to sundat a trošku rozběhat.

        A nebo nejlépe jak to udělal, nepoužívat Fox originál montážní vložky, ale buď to jehličkové ložisko nebo třeba heavy busing kit z TF tuned s polymerovým bushingem (ten se narozdíl od Fox origoš montážních vložek otáčí lehce i nový i když je to pořád jen kluzný spoj).

        0 0
        • Dav...1  

          Jo pri jizde se to samozrejmene otacet musi, myslel sem kdyz to mel rozdelane. Kazdopadne si myslim, ze to bylo malo dotahle.

          0 0
          • MlokCZ  

            Tak jasně. Nové origoš vložky jdou ztuha a otočit na sundaném tlumiči jen rukou nejdou, to jo.

            0 0
    • MlokCZ  

      Giant nemá někde ke stažení momenty na dotažení? Bývají u různých staveb velmi odlišné, takže hádat moment dotažení jen tak moc nejde.

      Pro představu u staršího Sterea se hlavní čep (nejbližší čep středu) dotahoval pouze na 5Nm. Od 2009 je zcela přepracovaný ten čep a najednou se dotahuje na 15–18Nm, tedy naprosto odlišný moment.

      0 0
      • PHiLiPZ  

        Ahoj a vdaka za podporu. Chyba mi terminologia na spravny popis problemu, ale je to tak ako vravis. Niekolko krat tu bolo spomenute, ze to nebolo dost dotiahnute. Pravdou je, ze som to par krat musel pritiehnut, pretoze ked som zdvihol bike za sedanku, bolo citit volu. Ziadny iny sposob ako zistit ako velmi to dotiahnut nepoznam a prave preto patram po tych momentoch. Stiahol som par manualov z webstranky Giantu, ale tieto veci som v nich nenasiel. Boli to skor uzivatelske manualy a najtechnickejsie co som nasiel bolo na ake tlaky fukat tlmic. Napisal som aj do Progress Cycle a skusim asi aj do UK/USA/Azie, len som koli rozsirenosti tychto bikov dufal ze niekto tu riesil podobny problem a pozna ich.

        A este jedna vec – mal si pravdu v tom, ze ked som tieto vlozky vybral, namazal a znovu vlozil do bushingu, dalo sa s tym uz hybat. No porovnat s ihlickovym loziskom sa to ani neda, taky velky rozdiel to je.

        0 0
      • Palo TT  

        Na stareho Reigna . Ja som to pouzil aj na Trance, ale je to tiez starsi model (nema spolucnu osku zadna stavba , tlmic) Tych 12Nm by nemal nic pokazit.

        0 0
        • PHiLiPZ  

          dik moc, odkial to mas?

          0 0
        • Robin Hood  

          Trance X 07

          manual:

          9–11 Nm (Tlumič a uchyceni kyvadel na ram)

          12–14 Nm (zadni stavba+kyvadla)

          Takze temer na chlup stejny jako u Reigna.

          Zdar

          0 0
      • zeli52  

        Pro ročník 2008 (společná osa tlumiče a zadní stavby) je schéma s momenty k nalezení na http://forums.mtbr.com/showthread.php… .

        0 0
    • scret  

      dotahuju podle citu, ale docela dost a zatim vse ok… uz druha sezona…

      0 0
    • PHiLiPZ  

      vsetkym dakujem za hodnotne rady

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.