TRANSATLANTIC WAY BIKE RACE 2017 (2545km,+20205m) za 7,5 dne,

98 nepřečtených
  • Aleš Berany Duc

    #TAW2017 (Trans Atlantic Way Bike Race) je bikepacking závod bez dopomoci okolo Irska, kterého jsem se 8. června 2017 zúčastnil a úspěšně dokončil na 5. resp. na 4. místě z 86 startujících z celého světa.

    Celková vzdálenost: 2 545 km

    Kumulované převýšení: +20 000 m

    Můj čas: 7 dní, 11 hodin, 32 min (340 km denní průměr, cca 3,5h spánku denně)

    Po půl roce jsem konečně dopsal reportáž ze závodu na svůj blog, tak to házím do pléna, kdyby si to chtěl někdo přečíst tak zde na BeranyDuc:

    Bylo to úžasné, závod hodně náročný, ale strašně dobrodružný. No přečtěte si. Kdyby vás cokoliv k tomu zajímalo, ptejte se.

    P.S.: Tady se můžete mrknout i na mé video ze závodu: https://youtu.be/RJfnyEXzScY (zvuk nutný! ;)

    0 0
    • JanITCZ  

      Cetl jsem uz blog-jednim dechem!Pekne napsane a skvele odjeto,smekam!To setkani s lidma behem zavodu je asi nejvic,dle meho.

      0 0
      • Aleš Berany Duc  

        Diky. Presne, setkani s lidmi, at uz se zavodniky ci místními, bylo vzdycky velmi zajimavé a vzdy pratelské. Je to skvely zpusob jak poznat nejen krajinu, ale i zajimave lidi.

        0 0
    • tromboonen  

      Ty budeš mít ňáký geny odtamtud… do takovejhle věcí se zpohodlnělej Evropan nepouští, na osalmělý jízdy proti větru síly hurikánu byli odjakživa ostrovani, docela na to i vypadáš, to bude nějakej Viking gen říznutej Irskem nebo něčím tak mezi Skandinávií a Grónskem :) fandím.

      0 0
      • Aleš Berany Duc  

        Hele prej né, brachovi se podarilo dopatrat a sestavit nas rodokmen do roku 1591 a vsechno Česi jako poleno. ;) Diky

        0 0
    • Medunka  

      Hezky! Jednim dechem precteno

      0 0
    • oddie  

      Dík za tip, až děti trochu odrostou, tak si to dám.

      0 0
      • Aleš Berany Duc  

        Není zac a garantuji ti, ze nebudes litovat. Ta trasa je opravdu neco uzasneho pro nas vnitrozemce.

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • raw 4  

      Klobouk dolů..

      0 0
    • marttoni  

      Mazec, nedal bych to ani za pěkného počasí z kopce a s větrem v zádech :-O

      0 0
      • tromboonen  

        V Irsku jedině skopce! Zkopci se tam nevyskytujou…

        0 0
        • marttoni  

          Pokud se ovce pohybuje z kopce, pak je to logicky zkopec.

          0 0
          • tromboonen  

            No jo, jenže dřív nebo pozdějc se z ní pak stane dokopec… když koukám na ty nastoupanmý metry tak asi spíš dřív než pozdějc.

            0 0
            • marttoni  

              Njn, odměnou za jízdu z kopce je jízda do kopce. Když se dívám na své statistiky, tak ten poměr vzdálenost vs. nastoupané metry je naprosto standardní, akorát on dal za týden to, co já tak za 4 měsíce :-O

              0 0
    • bezdratova.sprcha  

      Ono se často říká, že největší magoři cyklistiky jsou ti co jezdí profesionálně downhill, ale na tohle musí člověk mít taky ocelové koule.

      Fakt si nedovedu představit, že bych jel nepřetržitě týden v kuse a spal jenom 3,5 hodiny. Bych hned první den řekl „******“ a spal ještě dalších pět.

      0 0
      • marttoni  

        Přesně, 8 hodin spánku a přes to nejede vlak.

        0 0
      • oddie  

        A o tom to přesně je – je to v hlavě, je to otázkou vůle.

        0 0
      • Aleš Berany Duc  

        Puvodne jsem si mysel, ze budu spat taky aspon 6–7 hodin, ale pak kdyz jsem si procital blogy ucastniku, kteri jedou na spici techto zavodu, zjistil jsem ze spi prave max 4h. Pokud spis dyl neni sance si celo zavodu udrzet. Tak jsem to zkusil taky tak a v podstate se na to da zvyknout. Vstavat po 3–4 hodinach nebyl problem, horsi byly posledni dny ty spankove krize behem jizdy, kdy uz se ten nedostatek spanku naakumuloval. To bylo hodne neprijemne.

        0 0
    • atty  

      Borec neskutečněj :)

      Ještě v kontextu toho, že nejseš klasickej cyklista (takže asi nemáš léty najeté objemy) dvojnásobnej.

      Nezbývá než gratulace asi k životnímu zážitku a skvělýmu umístění :)

      V kombinaci s tím „super“ počasím a dalším problémům na cestě by tohle dal asi málokdo – na to musí bejt fakt dokonalej morál a totálně „beraní“ hlava…

      0 0
      • Aleš Berany Duc  

        jj, presne tak za cyklistu se zatim moc nepovazuji, ikdyz letos je prvni sezona, kdy mam nájezd na kole vetsi než náběh a to dokonce 9×. Jinak ja nevim poslednich 6 let je to vzdycky tak 2–3tis km náběh a cca do 2tis km najezd, pricemz kolo jsem bral pouze jako alternativu a rege k behu.

        Diky za gratulaci, povedlo se to líp nez jsem si jen dokázal predstavit. Kazdopadne v pristim zavode v lete 2018, budou cile o to vyssi. ;)

        0 0
        • gollum  

          asi budu muset taky začít jezdit na kole, v poslední době boty mi na běhání lezou nějak do peněz… :)

          0 0
          • Aleš Berany Duc  

            Přesn, to byl hlavní důvod proč jsem se přesměroval z behu na kolo… ;)

            0 0
            • nomecz  

              no to sem zvědavej jak dlouho ti to vydrží :-), byl bych šťastnej kdybych musel kupovat jenom boty :-)

              0 0
              • Aleš Berany Duc  

                přesně zlaty běhání a boty, ted jsem si poridil na silnicku novy karbonovy kola a kdyz si spocitam, kolik by za to bylo bezeckych bot, tak bych si uz zadne peknych par let nemusel kupovat :)

                0 0
              • gollum  

                Ostatní věci taky něco stojí, ale momentálně mám spotřebu cca. 4 párů bot za rok a to s nima běhám ještě nějakou dobu, co už to mají za sebou… Pak jsem taky musel přejít na značku u které se k botám ve slevě moc nedostanu, takže jsem poslední 3 páry kupoval za plnou cenu…

                0 0
                • Aleš Berany Duc  

                  Tak mas slusnou spotrebu. Ja beham najednou cca 4–6 paru bot podle podminek (silnice, trail, bahno, objem, regenerace atd.), takze nedokazu rict kolik bot za rok, ale spis podle kilometru mi par bot inov8, ktery pouzivam nejvic vydrzi, tak 1500–2000 km. Kazdopadne s vydaji na kolo se to neda srovnat, tam je potreba furt neco ;)

                  0 0
    • Domingos  

      A bolely te vubec nekdy nohy? Jinak supr vykon a velkej respekt. Na tohle clovek musi mit nohy a hlavne hlavu.

      0 0
      • Aleš Berany Duc  

        Jak jsem psal v tom blogu, tak nohy vůbec nebyly problém. Naopak to bylo den ode dne lepší, kopce ke konci byly hračkou. Co se tyce těla řešil jsem jen zadek. Vlhko, denní nájezd a jen jedny bibsortky udelali sve. Jinak ano, hlava je nakonec asi nejdůležitější.

        0 0
    • Ciba04t  

      Chlape gratuluju k super vykonu

      0 0
    • Jason Voorhees  

      Hardcore! Klobouček…

      0 0
    • macomb  

      Bomba, respekt. Přečteno jedním dechem

      0 0
    • kamaro  

      Super, zajímavě napsané. Kdyby šlo vše bez komplikací, bylo by na tom něco divného :-)

      Výkon obdivuhodný, zkusil jsem si Skotské počasí, tak si asi dokážu představit jaké to je v Irsku. Na kole bych v tom jezdit nechtěl.

      0 0
      • Aleš Berany Duc  

        Diky, me zase prave spis vyhovuji tezke podminky. Vedro a pripalovani se na kole nemusim. To si jdu radsi zabehat do lesa. V Irsku to bylo z tohoto pohledu idealni, teploty pres den kolem 12–18C, clovevek se moc nezpoti a kdyz, tak za chvili pride sprcha a jsi durch :)

        0 0
    • Pentaroth  

      Super cteni! Jsi frajer!

      0 0
    • arny71  

      Výborně napsáno Aleši, jako bych tam byl s tebou. Muselo to být supr (a i supr náročné).

      Až zas někdy budu fňukat, že mi fouká proti, vzpomenu si na tebe. ;-)

      0 0
      • Aleš Berany Duc  

        Diky, jj, bylo to super na vsechny strany jak narocnosti, pocasim, tak krasou trasy a hlavne dobrodruzstvim. Proste zivotni zazitek. Ok, až budu škytat vím, že ti fouká vítr proti ;)

        0 0
    • lazza  

      Přečetl sem to jedním dechem. Skvely. Po zahození peněženky do koše bych se rozbrecel vzteky, mrskl kolem do pangejtu a vybodl se na to :)

      0 0
      • Aleš Berany Duc  

        V prvním momentě jsem k tomu neměl daleko, ale protože už se mi par takových zábavných příhod se ztrácením a zapomínáním veci stalo i při běhání ultra (viz napr. muj blog: https://goo.gl/K7GLQb), tak vim, ze vetsinou nikdy nic není ztraceno. Kazdopadne v tom Irsku to byla obrovská klikařina ;)

        0 0
        • gollum  

          Přečetl jsem si to podruhé a zavzpomínal na P100 2014 :), v mém pojetí byla bohužel jen chodecká, nemohl jsem běžet, bahno kolem Střeblova jsem si užil pořádně za tmy, takže jsem ani neviděl jak vypadá dojezd dole :)

          0 0
          • Aleš Berany Duc  

            No vida, super, dalsi bezec cyklista nebo cyklista bezec? :) Jj P100 2014 byla paradni, ja ten Strelbov bezel za svetla myslim v top 20 a uz po tech par lidech, co to probehli predemnou, to bylo ja dokonala klouzacka :) V noci a po stovce lidi to muselo byt brutal :)

            0 0
            • gollum  

              Předemnou tam prošlo více než dvěstě lidí, opravdu jsem p100 2014 jen šel, měl jsem od startu střevní problémy, tak to šlo hodně pomalu. Kdykoliv jsem se rozeběhl, tak jsem musel do křoví. Takhle jsem navštívil křoví 3× a pak jsem pokus o běh vzdal (mimojiné mi už začala docházet i zásoba toaleťáku), v průběhu jsem to ještě velice opatrně párkrát zkusil, ale nic se nezměnilo. Celkově se mi zatím na každé Pražské stovce nedařilo… Ale mám zásadu, že docházím každý závod i kdybych se měl do cíle doplazit.

              Dříve jsem používal kolo – favorita jako dopravní prostředek, pak jsem jezdil na horáku. K tomu před několika roky jsem začal běhat rekreačně orienťáky a posledních pár roků jsem se dal na běhání (a chození) stovek a kolo dost zanedbávám. Za běžce, ani cyklistu se momentálně nepovažuju.

              Jinak ta anonymita internetu je hezká věc, asi bych se mohl podepsat :) Ondra

              0 0
              • Aleš Berany Duc  

                Aha, Ondra, njn, ale ja jich znam z ultra vic, nicmene typuji Ondra P.? Mej se a uspesny start do nevoeho roku 2018.

                0 0
                • gollum  

                  Ano Ondra P., ti ostatní neběhají ultra tak napohodu :). V novém roce mi bude stačit, když se mi budou vyhýbat zranění a dokončím každý závod a to přeju i tobě :)

                  0 0
                  • Aleš Berany Duc  

                    Diky, presne tak to vidim ja, tak at se nam to splni a at to lita. Mej se na na Ledopadech cau. :)

                    0 0
    • jecnak  

      Cte se to pekne. Je ale vcelku jasny, ze jsi vlastni blbosti prisel o dost casu a umisteni. Jet v jednech kratasech mi prijde naprosty silenstvi – i na 24h a delsich zavodech se prevlikam, omyvam zadek a znovu mazu.

      0 0
      • Aleš Berany Duc  

        Ano, priznavam se, ze po 340km denne a 3,5h spanku už blbnu, ale to v tomto zavode kazdy a o tom to taky je, kdo to vse (tzn. nejen najezd) zvladne nejlip a nejrychleji.

        Kazdopadne jet jen v jednech kratasech nebylo silenstvi, ale prozretelnost, protoze by to byla zbytecna a vecne mokra zatez navíc. I kdybych mel dva pary, ten druhy, ktery bych zrovna nemel na sobe, by nikdy nemel sanci uschnout. Kazdy den chcalo nekolikrat v prubehu dne a v noci vetsinou trvale, takze na co s sebou tahat stale mokry hard? Nikdo, kdo to dojel na spisci tzn. do 8–9 dnu, dvoje sortky s sebou nemel a kdo je mel presne tohle po zavode potvrdil, ze uz by si je nebral, protoze je proste nedokazal v tom pocasi ususit, takze zadna pridana hodnota. Naopak.

        Samozrejme, ze jsem se nekolikrat denne mazal a omyval zadek vc. vlozky v kratasech, bez toho to neslo, ale ver ze s 24h zavody se to vubec neda srovnavat, tam si nevezes celou vybavu na tyden a vic na kole.

        Diky, pekne svatky a at Ti to skvele slape i v novem roce.

        0 0
        • jecnak  

          Daji se koupit bud membranove – mokro tam je nakonec taky, ale aspon teplo a nejde tam tolik spina ze silnice. Nebo se vozivaji pres klasicke uple jeste volne goracove kratasy. Samozrejme dozadu placacku blatnik, coz v tvem pripade suplovala brasna. Nejde ale jen o sucho v kalhotech, ale i o cistotu – pot, bordel ze silnice atd. Zas to taky ber tak, ze nemuselo byt tak destivo a ty gate bys vyuzil ke svemu pohodli a lepsi psychicke pohode. Neber to ode me zle, jen se ti snazim predat nejakou inspiraci ze svych akci, byt jsou s podporou.

          0 0
          • Aleš Berany Duc  

            Nn, ja to vubec neberu zle, naopak. Pouze obhajuji moje rozhodnuti a tak ci tak, kdybych to jel znovu (coz bych jeste nekdy rad) vzal bych si na tento zavod zase jen jedny a to ikdyby nebylo destivo. Cim min veci tim lip, kdyz jsem koukal co vsechno jsem si vezl ja a co ostatni zkuseni jezdci, tak ja jsem proti nim jel stale strasne na tezko. Napr. ciste veci na spani (merino) s sebou nemel skoro nikdo, ale to bych ja nedal, se do spacaku (kor peroveho) neprevleknout do sucheho. Zase pravda, ze mnozi nemeli ani ten spacak, meli jen liner vlozku a zdarak(bivy). To bych zmrznul. Ja vedel ze budu spat malo a tak jsem se snazil, aby to spani bylo vzhledem k moznostem stale komfortni. A prave o tom to je, o tom kompromisu, kde co ve vybave ubrat na nekde zase pridat. Pro me bylo dulezite spani v suchu a teple, jiny si vzal radeji dvoje sortky, je to individualni a to je na tom skvely. Muzes se inspirovat, ale nakonec je to stale na tobe, co je pro tebe dulezitejsi. Kazdopadne diky za nazor a pekny svatky.

            0 0
            • jardalee  

              tys to tady uz naznacil ale zajimaly by me hlavne ty pozavodni pocity a celkove treba prvni mesic od zavodu ,treba toho co dojel prvni ,si vubec nedovedu predstavit v jakym stavu to telo dojede :)

              0 0
              • Aleš Berany Duc  

                Ok, tak zacnu tim vitezem Björnem Lenhardem, to je ryzí ufon, takže TAW v Irsku pro nej byla jen rozcvicka pred zavodem Transcon (TransContinental z Belgie do Recka, 4200km), ktery jel jen mesic a pul po TAWu a skoncil na tam na 2. míste… Kdyz dojel TAW byl asi hodne rosekany, jako kazdy, nicmene myslim, ze on se parkrat dobre vyspal a najedl a zacal trenovat na ten Transcon… Seka tyhle zavody jako prase cvicky. Koukal jsem ted na Strave na jeho rocni najezd a ma za 2017 necelych 20tis km…, coz hovori asi za vse.

                Co se tyce me, ihned po dojezdu strasna unava a obrovsky hlad. Nez jsem sel spat snedl jsem predkrm, dve vecere, tabulku cokolady a pak jsem sel spat. Po 3h jsem se vzhudil, snedl jsem nejaky sladky tycinky, co jsem mel jeste v kole a zase tak 3h spal a tak stale dokola. Druhy den po vyspani a vydatne snidani docela dobry. Cca 3–4h jsem vydrzel v provozu a pak se sel zase lehnout na hotel, pred tim jsem se ale najedl. 2 dny po jsem se presunul z Corku do Dublinu busem (z cesty nevim nic, spal jsem). V Dublinu mam kamarady Filipince, ktery mi na dva dny poskytli azyl nez mi letelo letadlo dom. Ty dva dny jsem tam jen zral a spal. Asiati jsou strasne pohostinní, takze treba snidane nam zabrala 4h a plynule presla do obeda, furt mi neco nosili k jidlu, bylo to skvely:) 4 dny po dojezdu, uz jsem bych schopny jit na prochajdu a i si trosku zabehat s jinym kamosem okolo Dublinu, dali jsme cca 21km. Pak zase strasna unava, hlad a dlouhy spanek.

                Kdyz jsem byl zpet v CR, tak uz to bylo vicemene ok, ale cely mesic jsem mel jeste takove hladove zachvaty a strasne jsem se preziral, po mesici uz jsem se musel i docela hlidat, protoze jsem mel najednou ze 72 pres 80kg. Spankovy deficit byl ok asi po 14 ti dnech, ale bylo to krusne. Nejhorsi bylo dojizdeni do prace cca 50km autem, nekolikrat jsem musel v prubehu tech 14ti dnu i zastavovat na pumpe a dat si treba na 10min slofika, prepadaly me nahodile strasny krize. Pak to taky preslo.

                Jeste skoro 3 mesice po dojedzu me trapila necitlivost v leve ruce, psal jsem to v tom blogu, jak me bolelo to zapesti, tak po dojezdu to prešlo do cele leve ruky a hlavne do prstu (palec a ukazovacek, kterymi clovek přehazuje). Nedokazal jsem nic uchopit pevne, jeste ze jsem pravak, ale i tak to bylo dost neprijemne (napr. pri lezeni po feratach). Na pristi zavod kvuli tomu premyslim o porizeni elekronickych Shimano Di.

                Na kolo jsem sednul poprve asi po 3 tydnech, bylo to strasne divny, jak bylo to kolo bez bagaze lehke a nekladlo zadny odpor na ktery jsem byl zvykly. Prvni svih nad 100km jsem dal asi az po 3 mesicich. Nicmene prvni ultra nad 100km jsem bezel uz v srpnu, tzn. mesic a pul po Irsku.

                Posledni vec, co bych zminil, byl takovy zvlastni pocit. Pri tom zavodu se clovek soutredil a upinal pouze na tri zakladni a jednoduche veci: slapani(vc navigace), stravu a piti, spanek a ty ho dovedly az k vytouzenemu cili. Od vseho jineho se clovek odprostil a nic jineho neresil. Kdyz jsem se pak ale vratil do „normalniho zivota“ par tydnu me nic nebavilo, vsecho mi prislo uplne zbytecne, bezbrehe, vcetne prace, jakoze o nic nejde, nema to zadny cil, proc to vubec delat? Chtel jsem se vratit zpet do zavodu a zase resit jen ty 3 jednoduche veci, ktere vedou k jasnemu cily.

                Ale i to me nastesi nakonec preslo.

                Tak asi tak. :)

                0 0
                • jardalee  

                  Diky za odpoved ,opet pekne sepsano ,pobavilo ale sranda to asi nebyla :D No Ufoni ste oba :D jako pro me je to neprestavitelny ,to musí byt asi trochu i v genech nějaká dobra regenerace ,ja prave nekde cetl studii o ultramarantoncich a tam sledovali mimo jine i treba poskozovani chrupavky a zjistili ze prvni dny se poskozuje ale dalsi se stalo neco zvlastniho a najednou i pri zatezi zacala regenerovat :) no a jeste teda koukam ze chodis aji do prace ,tak to už vůbec nechapu :)

                  0 0
                • McBlacky  

                  to jsi si teda hrábnul fest. Co se týče toho prvního, nájezd 20 za rok je pro ultra spíš méně a težko říct jestli jen na krev, nebo si to jen hlídal, podle me si to hlídal, když to mel jako přípravku a reálně kdyby šel na hranu jako ty by byl ještě rychlejší.

                  Moc sem nechodí už Mavit, on je jeden z top ultra bikerů v čr a dá tak 30tkm ročně a jen bajk. To pak je uplne jiný level trénovanosti a možností jakou rychlostí se pohybovat za kolik energie.

                  Co se týče necitlivosti, poškodil jsi si nervy, to je při ultra normální. Na biku odchází palec a malíček a třeba pul roku ti ty prsty pak jen visí. U silnice je to právě zápěstí a pak taky chodidla. Dá se tomu předcházet dvojitou gelovou omotávkou, nekdo vozí i trojitou a gelovými vložkami pod kritická místa, vhodný je mít i carbon rodla. Pokud jednoduchou omotávku tak koukni na lizzard skins 3,2mm.

                  0 0
                  • Aleš Berany Duc  

                    30tis rocne, to je silenost, to sedi furt jen na kole a nic jineho nedele, ne?:) To musi byt pro telo strasna makacka, takovahle obrovska jednostrana zatez. Toto cestou bych urcite nesel, me se osvedcilo mit objemy mensi, ale kombinovat ruzne sporty (beh, kolo, plavani), jak jsem se do neceho polozil vic, vestinou to koncilo zranenim.

                    Diky uz tip na ty dvojite omotavky. Pouzivam geolove bontrager, tak to mozna zkusim na pristi zavod omotat 2×. Nicmene je to jak to rikas, poskozeni nervu. Ten Charles (6.misto) to mel taky (i Dan) a jeho to preslo az po 6ti mesicich. Uvidime.

                    Diky a cau

                    0 0
                    • McBlacky  

                      zrovna vcera to dával na Stravu, 30 jsem přehnal, má 20tkm a 1152hodin (to je teprve psycho). Jezdí hodně terén a kopce, proto takovej průměr. Svižnej silničář dá 20tkm za 700–750hod.

                      0 0
                      • Aleš Berany Duc  

                        I tak je 20tis strasny masakr nemluve o tom case, ja dal za 2017 9,3tis km za nejakych 370h. Coz je prekonani mojeho dosavadniho rocniho maxima skoro 4×. Nicmene letos 2018 to bude doufam jeste o dost vic, cil bude cca 15tis km. Uvidime.

                        0 0
    • MiKED  

      Parádní nejen výkon, ale i čtení. Smekám.

      0 0
    • Danhill  

      Přidávám se ke gratulacím k super výkonu a i k parádnímu čte­ní!

      0 0
    • embi  

      Narez. Super ctivo.

      0 0
    • McBlacky  

      Pěkný moc. A respekt za takový počasí. Jsi fakt držák, já v dlouhém dešti a teplotě pod cca 16st trpím a ztrácím rychle síly, tohle by nebyl závod pro mě.

      Doporučím co se osvědčilo mě:

      Na noc něco na regeneraci (R2 pytlíky jsou optimum)

      Nepoužívat pří vícedenním závodě kofein kromě závěru závodu (a tam naopak velmi vysoké dávky). Zásobu energie máš jen jednu a když ji vystřílíš v prvních dnech, jsou pak velký krize.

      Když je dobré počasí jet déle a když je hnusně extrémně jít spát dřív (tohle není univerzální rada, záleží na okolnostech)

      První noc nespím nikdy (pokud jsi před závodem dost vyspalej = což se dá zajistit, tím že si dáš dva dny volno a zobneš něco na spaní)

      Víc jíst i pít, než pocitově potřebuji

      Komponenty náchylné na opotřebení (kazeta, řetěz, pláště, duše, lanka, bovdeny, špalky) dát nové před závodem. Domazat hlavu střed, ořech a cokoli dle potřeby.

      držím palce na příští rok

      PS: kalhoty nepromokavé vozíš jaké? Membrána nebo spíš igelit?

      0 0
      • Aleš Berany Duc  

        Diky za reakci a zajimave doporuceni. Me prave spatne podminky vyhovuji vic, ikdyz z nich tedy nejsem nijak nadseny je pravda, ze tam kde to jini zabali ci slabnou, tak ja jedu/bezim stale vytrvale dal. Prave v behani ultratrailu toho vyuzivam nejvic, kdyz je hnusne vim, ze to bude dobry zavod :)

        K tem doporucenim, diky moc:)

        • na regeneraci to neco chtelo, mel jsem s sebou jen par davek horciku a solne tablety proti krecim
        • kofeinu se vyhybam prave proto, aby na me pak v zavodech pusobil (tzn. nepiju kafe), nicmene je fakt, ze pri tom zavode jsem ho nemusel zacit pit tak brzy.
        • s tim spanim, ja nedokazu spat kdyz je svetlo, tzn. proto byl plan chodit spat az kdyz byla tma (pocasi nepocasi) tzn. do 23 do 3 max do 4 rano. Ze je Irsko severneji je v lete dost znat, svetlo je dlouho do pul 11 a svita uz po 3 ranni.
        • prvni noc nespat, byla moje chyba, mel jsem to tak 100% udelat. Den nespat pro me neni problem, na to jsem z ultratrailu zvykly a je fakt ze prvni 3 jezdci to tak udelali a tim ziskali obrovsky naskok, ktery bylo skoro nemozne dohnat.
        • s pitim a jidlem jsem nemel problem, tom mi nedela problem ani pri behu ultra, ktery je na toto jeste nerocnejsi, tzn. pokud bylo co, jedl jsem a pil vlastne nepretrzite ;)
        • vymenit nachylne komponety, jj to jsem podcenil, tak jasny plaste, duse, retez, kazeta dokonce i prehozka novy, ale natahat novy lanka, to me nenapadlo a dobehl jsem na to. Takze priste to rozhodne udelam.

        Kalhoty mam takove se zaterem McKinley, takze spis igelit, protoze v Irsku nebylo moc teplo (kor pri desti) tak sem se v tom moc nepotil, ale jinak by to chtelo urcite nejakou membranu. Idealne pertex jako je ta moje montane bunda. Pertex ma o hodne lepsi vlastnosti pri mensi velikosti oproti goretexu, muj nazor.

        Diky a at to slape i v novem roce 2018.

        0 0
    • Ervum  

      Paráda jsem rád za další tvoje zážitky! Kolegovi se kdysi stalo něco podobného nevyhodil peněženku, ale evropský lístek na vlak jak jeli do španělska na týden taky do koše a pak se vracel vlakem zpět a prohledával koš v subway naštěstí to taky stihnul. Loni jsem narazil na tvůj trip k severními moři za 3 dny, který mně inspiroval a letos jsme si s kámoši dali Labskou z Děčina do Cuxhaven. Sice nám to trvalo delší dobu jelo nás 5(3 crossy, 2 mtb) a jeden člen co jel s námi, tak na kole nikdy neujel více než 50 km za jeden den. A plán byl cca 140 km denně nakonec to bylo jen 125,.. Takže taky bylo o zážitky postaráno, to je na těhle akcích nejlepší. Pár perliček z naši letošní cesty.

      • nakoupili jsme si na neděli jídlo, protože mají obchody zavřeno, v pondělí přijedeme k obchodu a jejda mají statní svátek takže taky CLOSE
      • kolega fouká kolo, měl malinký defekt a stačilo mu to 3× denně trochu dofouknout, čekáme od něj kousek v tom se ozve rána, povedlo se mu od častého dofukování nějak utrhnout ventilek v polovině
      • co se týče počasí tak nám taky vyšlo „náramně“ pravý severní protivítr a počasí taky jako na houpačce takže jsme si taky užili přijet párkrát pěkně durch, ale o tom takové tripy jsou a kdyby byly ideální podmínky tak by to nebylo to pravé.

      Osobně mám nejraději večery jak už se začíná stmívat, člověk jede tam, kde to vůbec nezná a ví že třeba do půl hodiny by to chtělo zapíchnout a najít něco vhodného na spaní na divoko stan/přístřešek apod… je to vždy takové magické vyhlížení co bude za zatáčkou…

      Už se těším na příští rok až zase někde vyrazím za zážitky. Zatím padl návrh na Chorvatsko což by bylo v naší sestavě co jezdíme k 3 moři na kole (Balt,Balaton,Se­verní moře), tak jsem zvědavý zda to vyjde. Každopádně cesta je cíl a přeji mnoho energie do dalších kilometrů.

      0 0
      • Aleš Berany Duc  

        Diky, prada, to jsem rad, ze te muj vylet k Severnimu mori inspiroval a zazili jste taky nejake dobrodruzo. O tom to je, nic podobneho se ti na gauci u telky nestane a na to bys pak vzpominal ve stari ;)

        Me vecery resp. jizda v noci taky bavi, kdyz je dobre svetlo, ja pouzivam Fenix BC30 (https://goo.gl/65ETcE), tak muzu jet klidne celou noc. Nicmene v tom Irsku me to az tak v noci nebavilo, protoze vetsinou zacalo na noc strasne chcát :), takze presne neustale jsem vyhlizel za zatackou nejaky pristresek a obcas to bylo nekonecne.

        Ja uz mam plan na pristi leto jasny, pokud projdu registraci, tak dalsi zavod bude jeste delsi nez irsky TAW. Jmenuje se to NorthCape4000 a vede to z Italie do Norska za polarni kruh na nejsevernejsi bod Evropy na North Cape. 4,2tis km jen to fikne. Uz se tesim na dlasi dobrodruzo. ;)

        0 0
    • kucka7  

      Neuvěřitelný, gratulace obrovská. Parádně napsaný, přečteno jedním dechem.

      0 0
    • snas89  

      Respekt!:)

      0 0
    • vylizplech  

      Kdy jsem naposledy něco přečetl tak byla kniha Honzíkova cesta a teď Tvůj článek o tom závodě, smekám. Dovedl bych si představit tak těch 300 km po rovině na silničním kole za bezvětří a 20 stupních, to bych asi za den ujel, druhý den už bych na kolo nesedl a už vůbec ne po 3,5 hodinách spánku, to mi fakt hlava nebere. Gratuluji k 4 místu.

      0 0
      • Canyon325  

        0 0
      • Aleš Berany Duc  

        Diky moc. Ja to mam proste s hlavou jednoduchy, kdyz me to bavi a o neco mi jde, tak jde vsechna bolest a nechut stranou. Proste sednu na kolo nebo se rozbehnu a mazu zase dal ;) Motivuje me to dobrodruzstvi a pribeh, ktery se tim tvori. At to slape v novem roce 2018!

        0 0
    • Canyon325  

      tvoj blog som čítal dávnejšie, nevedel som, že tu je aj samostatná téma, každopádne gratulujem, neskutočný výkon :) s ultramaratónov mám skúsenosti len z 24-hodinoviek a z 1000miles adventure (v mojom prípade 2× po 500miles, fakt na tieto typy pretekov treba mať hlavu, vždy po 6–7 dňoch prišla na mňa kríza a bol som hotový)… rád by som si vyskúšal aj cestný ultramaratón na dlhšiu vzdialenosť, kde snáď toho tlačenia nebude až toľko ako pri Mílach :) v ČR ma zaujal Wolfman, konkrétne cestná trasa na 2222km, to by bol tiež slušný masaker… chcel som sa spýtať, ako si spokojný s brašňami Apidura, neboli s nimi problémy v tak daždivom počasí? odkiaľ si ich objednával? všimol som si, že ich jazdí mnoho ultramaratónistov alebo pri bikepackingu na gravel bikoch…

      0 0
      • Aleš Berany Duc  

        Me Kopkovi mile taky horzne libi, vzdycky to sleduji a tesim se pak na film, nekdy bych to chtel urcite zkusit, ale nejak mi vyhovuje vic na kole silnice. V behu to mam presne naopak, nesnasim behani po silnici, nejradsi lesy, hory, cim tezsi teren na behani tim lip, ale na kole vubec. Kolo radsi radsi na silnici. Libi se mi hlavne ta rychlost. Na mtb mi v rychlosti pokulhava technika a uz jsem se diky tomu parkrat seredne vysekal, takze mam uz strach. Na silnicce ne. Nicmene jak jsem rikal nekdy bych rad mile zkusil take.

        S brasnami Apidura jsem naprosto spokojeny. Je to presne jako to rikas, jezdi na nich vetsina cykloultraku (v zahranici) je to proste top, proto jsem si je poridil. Koukal jsem na blogy a fotky predchoziho rocniku TAW a nejvic tam meli lidi Apiduru, coz me nejvic presvedcilo. Sel jsem do nich a jsou fakt TOP, material, vaha, kvalita zpracovani, pouzitelnost vse supr. Kupoval jsem je tady:

        http://www.bikebrothers.cz/…-brasny.html

        0 0
        • Canyon325  

          ďakujem za info, nad tou rámovou brašňou určite pouvažujem, podsedlovú mám Author Sumo a po pár úpravách je v pohode… 1000Miles odporúčam, zážitok je to obrovský aj keď si to Kopka dáva patrične zaplatiť, čo ma od druhej účasti dosť odrádza (čakal by som, že za tých 8tis bude mať každý aspoň GPS logger), preto by som rád vyskúšal niečo nové, zvlášť teda nejaký cestný ultra… techniku na MTB mám tiež dosť biednu, prvý krát som to šiel na trekingovom biku a do polovice som s ním prešiel, dal sa na ňom zísť aj cez kamenistý zjazd z Križnej :) takže by som sa toho nebál…

          0 0
    • milan.v  

      Ten výkon je pro mě nepředstavitelný, klobouk dolů.

      Nikde nepíšeš, jak to bylo s auty, byl někde na trase nějaký problém?

      0 0
      • Aleš Berany Duc  

        Diky moc. No vidis to, to jsem na tom blogu uplne zapomel napsat, pritom jsem se tam chtel o tom urcite zminit.

        Co se tyce ridicu, tak to byla naprosta parada, citil jsem se velmi bezpecne. Za celych 2500km me predjela jen 2 auta zpusobem, kdy jsem si prisel jako v čechách tzn. bez blinkru, těsně, až nebezpečne. Jinak nic. Nekdy to bylo az komicke: ja jel do kopce tak max 10–15km/h a za mnou pomalu brucelo auto, ktere me nechtelo predjet, protoze nevidelo na zvlnene a uzke silnici dopredu, jestli je to bezpecne. To se mi stavalo hodne casto, az me to i znervoznovalo, tak jsem jim pak vzdycky radsi maval rukou, at me prejedou, ze je vse ok.

        Bavil jsem se o tom po zavode s klukama a oni tam pry maji nejaky zakon, ze auto muze predjet cyklistu pouze tak, ze musi mit od nej odstup min 1,5m a za poruseni jsou velky pokuty. To slo ale na tech uzkych silnickach Wild Atlantic Way obcas hodne tezko. Kazdopadne pro bezpecnost cyklistu super vec.

        Jinak hl. organizator Adrian, na bezpecnosti hodne lpel, v usecich ktere byly volitelne (cca 10% trasy) byly nebezpecne silnice zakazane a pak samotna Wild Atlantic Way je silnice na urovni nasich trojek nebo čtyřek, tzn. tam jede aut minimum. Libilo se mi, ze byla vetsina trasy presne definovana a tim bezpecna. To je taky i hlavni duvod proc jsem se letos rozhod jet na misto zamysleneho Transconu (z Belgie do Recka) nakonec zavod NorthCape4000. NorthCape4000 ma presne definovanou trasu, delanou s ohledem na bezpeci cyklistu, kdezto v Transconu si trasu designuje kazdy sam pres povinne prujezdne body. To ale znamena, ze kdyz chces byt rychly, vybiras si nejrychlejsi kvalitni silnice, ktere jsou ale zaroven pro cyklisty nejvic nebezpecne, protoze tam ridici jezdi jak magori.

        Takze tak. Irsko je pro cyklistiku super. At to slape a cau

        0 0
    • gollum  

      Připomínám, že Aleš zítra startuje na NorthCap4000, 4500km závod bez supportu. Tento rok startuje u Lago di Garda a cíl je na North Cape.

      pozice jezdců je možno sledovat (s půlhodinovým zpožděním):

      http://www.northcape4000.com/it/live-event

      První CP je v Praze na Můstku https://mapy.cz/s/2SM5E.

      První dvě části trasy vedou tudy:

      https://mapy.cz/s/2SM46

      https://mapy.cz/s/2SM58

      http://www.northcape4000.com/en

      https://www.facebook.com/…06493405555/

      https://www.facebook.com/NorthCape4000/?…

      0 0
      • oddie  

        Nádherná trasa.

        0 0
      • McBlacky  

        docela to valej teda.

        btw: Margl včera odstartoval Colorado Trail. Zřejmě nejtěžší bikepacking závod, byť má jen 900km.

        0 0
      • Val  

        neni na staromaku ted zakaz vjezdu cyklistum? asi budou muset tlacit :(

        0 0
      • 01carbon  

        Je to fakt nebo překlep ?

        Heselmans Koen Country: Belgio Age: 95 anni

        0 0
      • šimlos  

        Dneska jsem je viděl v protisměru v Prosecké ulici jak šlapou ten hnusný dlouhý kopec v přátelském pražském provozu :-). Jednoho kolem desáté dopoledne a tři teď kolem třetí, jsou to borci, klobouk dolů.

        0 0
        • 01carbon  

          Celo ale je uz v pl a Ales duc nyni 3. kloboucek

          0 0
          • oddie  

            Jo, říkal jsem si, že bych se na něj zajel mrknout, až bude v Praze, ale když jsem si na to vzpomněl, už byl u Jičína :D

            0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • oddie  

        Aktuálně zhruba 300km před cílem průběžný druhý místo, ten první má obrovský náskok, naopak za ním jsou třetí a čtvrtý po zhruba 20 – 30km. Udržet to druhé místo by byla bomba.

        0 0
      • Danhill  

        Tak jak? Nestiham sledovat.. druhe misto urcite uhaji, je to beran! :-D

        0 0
        • oddie  

          Vypadá to, že to druhé místo má, brzy ráno byli v cíli teprve dva :) Na těch stránkách není žebříček, maj to dost nepřehledný…

          0 0
    • Danhill  

      To by bylo super, uz se sakra tesim na report!

      Diky za rychle info..

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.