NorthCape4000 aneb 4 360 km za 11,7 dne

134 nepřečtených
  • Aleš Berany Duc

    Tak jsem se byl místo běhu zase projet při závodě na kole. Po loňském Irsku (viz vlákno zde) jsem si letos vybral ještě něco ještě o fous delšího: NorthCape4000

    Závod bez suportu o délce 4 360 kilometrů vedoucí z Itálie z města Arco u jezera Lago di Garda přes 10 zemí až do Norska na nejsevernější evropský bod NorthCape, který se nachází až za severním polární kruhem. Závod byl velmi napínavý, dobrodružný a skvěle mi sedl. Těch 4360 km jsem ujel za 11 dní 18 hodin a 31 minut a skončil tak na 2. místě ze 125 účastníků. V průměru jsem jel 370 km a +1950 m denně. Nejvíc 800 km (+5970 m) z Grady do Příbrami za první dva dny nonstop.

    Pomalu začnu sepisovat race report na můj blog Berany Duc nicméně na BěhejSrdcem se mnou vyšel dlouhý dvoudílný rozhovor se spoustou fotek, kde se dozvíte vlastně vše už teď. Tak jestli máte chuť, můžete si to přečíst zde:

    Rozhovor 1.díl

    Rozhovor 2.díl

    Pokud by vás k závodu nebo k mé výbavě něco zajímalo, ptejte se, rád odpovím.

    Aleš (Berany Duc)

    0 0
    • orm  

      Me by zajimalo jestli jsi musel za cestu menit retez nebo plast, pripadne jiny technicky problem byl?

      Jinak jsi dobry magor. Za 11 dni jsi najel 1/2 meho rocniho najezdu :-).

      0 0
      • Aleš Berany Duc  

        Diky :)

        Nn, žádný defekt ani problém jsem naštěstí, na rozdíl od loňského Irska, neměl. Řetěz to zvládl tak tak.

        Pouze jsem 2× píchnul resp. prorazil duši, ale vždy svou jezdeckou chybou. Jinak nic.

        0 0
    • vpa007  

      Seš šílenec. Za závod si dal, co já s bídou klepnu letošní sezónu, a to se budu ještě snažit. Respekt! ;-)

      0 0
    • jardalee  

      no já bych teda nevydržel ani na kole sedět 48hodin natož ujet 800km ,by me zajímalo jestli je to ještě zdravy :)

      0 0
      • Aleš Berany Duc  

        Těch prvních 800 bylo za necelých 38 hodin, pak cca 4h spánek a zase šlapat. Jestli je to zdravý? Tak určité ;-)

        0 0
      •  

        Zdravé to určitě není ale ůčastníci se řídí heslem :tělo musí jít do hrobu zhuntované.

        0 0
    • milan.v  

      Proč zrovna krátké triatlonové sedlo?

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • miťo  

      Koukám že máš sedlo jako Joan Carrillo, kterého jsem potkal u nás když jel Transcontinental Race. Hele ty km mi hlava nebere. Jak to můžete kluci vydržet.

      R

      E

      S

      P

      E

      K

      T

      0 0
      • nomecz  

        Tak od nekoho kdo sem dava kazdou chvilku 400 km vejlety to zni hezky :)))

        0 0
      • Aleš Berany Duc  

        Díky. Základ je prostě chtít. Chtít to vše vydržet, věřit sám sobe a mít disciplínu si za tím jít resp. šlapat ;)

        0 0
    • MiKED  

      Smekám! A těším se na report – loňský Irsko se četlo velmi dobře.

      0 0
    • raw 4  

      Něco neuvěřitelného…klo­bouk dolů…a rozhovor je super a vtipnej :-)…

      0 0
    • milan.v  

      Skončit druhý v tak velkém pelotonu nažhavených lidí, klobouk dolů…

      Co jsem koukal, nebyl jsi jediný Čech…

      Překvapilo mě celkem velké zastoupení Decathlon silniček a také typ ženských, co to jely, to jsem nečekal… :o)

      0 0
      • Aleš Berany Duc  

        Jj, byli jsme s Michalem Hamplem pouze 2 Česi. To on mě do těchto ultra šíleností navrtal. Nebýt jeho, tak jen běhám po horách :)

        Co se týče těch Decathlon silniček. Šlo o to, že italský Decathlon do závodu vyslal svůj vlastní tým, pak to pry budou pouzivat v reklame ci co. Ty kluci na B-TWINech jeli i celou dobu jako tym a vzajemne se tahali. Nicmene nekde si zkratili trasu a cely tym dostal 12h penalizaci.

        Typ zenskych, dobrý ne? :)

        0 0
    • Fran7  

      O kolik jsi skončil druhý, už tak to musela být makačka jak prase a prohrát o pár metrů by naštvolo kohokoliv, nebo jsi ho ani neviděl?

      0 0
      • Aleš Berany Duc  

        První byl anglican Ian Walker a mel jsem na nej ztratu 8h. Nn, vubec jsem ho nevidel. Jeli jsme spolu 5. den, dokonce jsme spolu prespali v hostelu, ale rano mi ujel. Pak uz jsem ho nestahl, hlavne kvuli trajektu, ktery se mi moc nepovedl. Treti byl za mnou 2,5h.

        0 0
    • Jirzofka  

      Budes to mit popsany na svym blogu?

      0 0
      • Aleš Berany Duc  

        Ano, ale zacnu to psat nejdriv v rijnu. Jde o to abych to bezvyznamne zapomel a nepsal o tom, jinak by to bylo moc dlouhy :)

        0 0
        • Pan.Fazole  

          K tomu bych měl trochu poznámku jestli můžu, četl jsem to Irsko na tvým blogu a když by to bylo u chlup kratší tak by to nebylo na škodu.muj názor.

          Ale čtení pěkný – díky.

          0 0
          • Aleš Berany Duc  

            Díky za názor, polepsim se. Snad ;)

            0 0
          • koňák  

            můj názor zase je, že to bylo úplně přesně akorát. raději neubírat :-)

            0 0
          • arny71  

            Mě to dlouhý nepřišlo. Na to je to blog, a ne příspěvěk na Twitter, aby se vypovídal podrobně o všem, co ho při akci zaujalo. Pokud je to podáno čtivě (a tady ano), tak délka nevadí.

            0 0
            • atty  

              +1

              Když je něco dobře napsané (a to bylo) tak je jakákoliv délka textu relevantní a stále jsou tam nové a zajímavé informace. Ponechal bych to na odhadu a erudici autora – zážitků má dost a psát zábavnou formou umí – já si tu „první cestu“ četl asi 3×, jak mne to bavilo číst :)

              0 0
    • Pentaroth  

      Tak tys hral death metal:-D Jak jste se jmenovali? A poslouchas metal jeste? Jinak jsi frajer,kloboucek. Ja bych dal tak 12 hodin v sedle a pak bych bajka jebnul do skarpy:-)

      0 0
    • makaltom  

      Klobouk dolů.

      Mě se líbí nápad s použitím dynama v náboji. Měl to tam ještě někdo? Měl jsi předpokládám i originál lampu od Son. Kudy je vedený kabel, na fotkách to nejde moc vidět? Nedělají napájení i pro zadní světlo?

      Mám sto chutí vyrazit příští rok na sever. Předloni jsem musel výlet zkrátit kvůli stavění kamen … je čas na repete.

      0 0
      • kamaro  

        Připojím se k dotazu ohledně dynama? Co jsi použil za zařízení mezi dynamo o telefon?

        0 0
        • Aleš Berany Duc  

          Mezi dynamem a telefonem resp. jakymkoliv USB zarizenim musi byt jeste USB HUB. Ja po hledani a porovnavani na internetu nakonec koupil anglicky Igaro D1 Ma podle me nejlepsi parametry, zaruku a i recenze od uzivatelu. Neni nejlevnejsi, ale koupe se opravdu vyplatila. Absolutne bezproblemove a spolehlive zarizeni, ktere USB nabiji uz od rychlosti 9,5 km/h. Pri pouziti na mtb kolo bych jeste doporucil vlozit mezi usb hub a nabijene usb zarizeni cachovaci powerbanku, ktera by vyrovavala dodavku napeti do dobijeneho zarizeni pri poklesu rychlosti pod 9,5km, coz se v tezkem terenu na mtb deje casto. Na silnicce to neni treba.

          0 0
      • Aleš Berany Duc  

        Pouziti dynama v naboji je v tomto typu ultra cyklistiky uplne bezna vec. Dynamo melo odhadem tak 40% jezdcu. Nn, lampu od SON jsem nemel. Mel jsem aku svetlo Fenix BC30, jeho aku jsem dobijel z dynama pres den. Energie jsem mel prebytek a to jsem dobijel aku do svetla, mobil a navigaci resp. cyklocomp Wahoo Elemnt Bolt (spičková věcička!).

        Kabel vede po prave strane vidle k prestavci do USB HUBu Igaro D1, ktery je nahore upevnen na hadicce od hydrauliky predni brzdy. Vse je fixovano zip paskami.

        Delaji se predni i zadni svetla napajene dynamem v predni nabe, ale ja radsi pouzivam aku svetla. Víc svítí a dobiju je pres den, nicmene vahove je to nevyhodne, ty aku jsou samozrejme tezsi. Jako vzdy je to neco za neco. V tomto pripade preferuji vykon pred vahou.

        Na sever je to v lete fajn, tady bylo vedro jako svi… a tam k ranu i mrzlo, takze doporucuju

        0 0
        •  

          To věřím že jsi měl přebytek energie při takovém denním nájezdu.

          0 0
          • Aleš Berany Duc  

            Jj, tam slo i o to, že čím víc jsme jeli na sever tím byla noc kratší a kratší. Tzn. míň a míň se svítilo a pres den ani nebylo co dobijet. Od pulky Finska uz noc resp. tma nebyla vubec. Bylo stale svetlo celou noc, takze stacilo svitit jen nejslabsim módem ve smyslu ne neco videt, protoze videt bylo vsechno, ale byt viděn.

            Kazdopadne to dynamo v nábě je k nezaplacení. V Irsku jsem ho nemel a kvuli nabijeni jsem musel stavet nebo i prespavat v ubytovani, protoze uz jsem mel vse vc. powerbank vybite.

            0 0
            •  

              Ještě bych měl dotaz jestli jde to dynamo poznat při jízdě,docela totiž o něčem podobném uvažuji.

              0 0
              • Pablo  

                https://www.azub.cz/…ucove-brzdy/

                Nějaké údaje tam máš, prý mínus 0,1 km/h při 30 km/h bez zátěže a mínus 0,7 km/h se zapnutými světly, ale nepíšou, kolik W světla berou.

                0 0
                • figur  

                  V tom grafu ty watty přece jsou.

                  0 0
                  • Pablo  

                    A sorry, ten graf jsem nějak přehlédl. Ale stejně nevidím kolik W berou světla, jaká je účinnost.

                    0 0
              • Aleš Berany Duc  

                Doba kdy mít dynamo znamenalo but jet nebo svitit uz jsou pryc. Ten odpor dynam v nabe uz je zanedbatelny, samozrejme zalezi na kvalite cim lepsi tim mensi. To dynamo SON28 je v podstate to nejlepsi, co se da sehnat. Viz ta specifikace co sem hodil Pablo.

                Jinak at v zatezi nebo bez ja subjektivne zadny odpor fakt necitim. Watty nemerim (moc cisel nekdy spis skodi) nicmene, jestli me to pri rychlosti 30km/h zpomaluje pri zatezi o 0,7 km/h, tak je to nic proti tomu o kolik me zpomali resp. uplne zastavi nutna zastavka pro dobiti USB elektroniky a vybitych powerbank ze site, coz je i nekolik hodin.

                Ta nezavislost je na tom to nejlepsi.

                0 0
    • Lord_de_Wolf  

      Průměrná tepovka 107 bpm? Wow… RESTECPA!

      Skvělý výkon a super čtení, stejně jako z IRL…

      0 0
    • Pablo  

      Super výkon, přečetl jsem si i oba díly rozhovoru a respekt.

      Měl bych 2 dotazy:

      1. Dal bys tip na nějaký kratší závod bez supportu s podobnou filosofií? Tzn. pevně daná trasa atd. Mám gravel, takže asfalt + možno i lehčí terén, délka tak do 1500 km pro začátek.
      2. Kamarádka chce projet pobaltí, tzn. asi do Tallinnu letecky a jet zpět domu. Doporučil bys jet po trase závodu NC4000 co vedla přes Estonsko, Lotyšsko a Litvu? Je to zajímavá trasa, je tam něco k vidění? (Polsko nepojede, to jsem i četl, že bylo o ničem, nebylo ani předtím v plánu ho jet).

      Díky

      0 0
      • Aleš Berany Duc  

        Taky diky

        ad 1) to te asi odkazu na google. Popr. tady je takovy kalendar, kde se da neco vybrat: http://www.bikepacking.com/events/

        ad 2) jako zaklad by to vzit asi slo, ale treba Lotysko bych jel uplne jinudy, pokud tedy pojede na silnicce. Trasa pres Lotyssko byla strasna rozbijecka bez asfaltu, tam bych to bral spis podel more, pres Rigu a tak. Litva a Estonsko ok. Polsku se obloukem vyhnout, tam neni nic.

        0 0
    • hony007  

      Sem ti chtěl napsat, že seš magor, ale to už je v tom článku zmíněno :-)

      Jinak gumicuk, nebo nějaká šňůrka, se dají protáhnout i nohavicí, aby člověk neztrácel náhradní oblečení :-)

      Řešil jsem podobně připnutí trička na batoh při bruslení.

      0 0
      • Aleš Berany Duc  

        Jj, pak uz jsem vsechno upinal i provleknutim do popruhu od brasny. Tzn. ikdyby to uletlo, zustalo by to na brasne alespon viset. Kazdopadne jeste neco vymyslim, abych to mel na priste vice posichrovane.

        0 0
    • Pavel  

      Ty nejsi magor, ty jsi Mistr světa magorů :-). Ten výkon nemá smysl komentovat, na to nejsou slova..

      Zaujala mě „převodovka“ na tvém supersportu. Kolik ty cirkularky mají zubů?

      0 0
    • Kacko  

      Jak jsi bojoval se stereotypem?

      0 0
      • Aleš Berany Duc  

        Tim, ze to byl zavod, tak stereotypam nebo nudou netrpim. Neustale se neco deje. Nekdo se na tebe dotahuje nebo ty nekoho stahujes, pocitas kolik mas na co casu, resis jidlo a piti, navigaci, kde spat, resis klrize, koukas na krajinu jak se ti meni pod kolama, kecas s ostatnimi jezdci kdyz je dozenes, proste furt se neco deje. Je to dobrodruzne od zacatku dokonce. Obcas jsem poslouchal i mp3, ale to bylo spis v pripadech, kdy jsem se potreboval od vsech techto veci odprostit a soustredit se jen na slapani tzn. chtel jsem zrychlit.

        Jet jen tak projizdku 400km nebo zavod je uplne o necem jinem.

        0 0
    • Renda69  

      Mám taky hrazdu a řeším uchycení světla. K tomu Fenixu je original, nebo to je nějaký samodomo bastl na zdrhovačku? Byla by fotka zblízka?

      0 0
      • Aleš Berany Duc  

        Samotny uchyt toho svetla Fenix BC30 je original, co je k tomu svetlu. Ty pocitam ale myslis tu hrazdicku, na kterou je to pripevnene. Potreboval jsem jit s tim svetlem dolu, protoze vsechy hrazdicky (aero bridge), co se prodavaji jsou rovne a to bych se tam s rukama se světlem nevesel, potreboval jsem to svetlo dostat dolu pod ruce. Takže samodomo. Je to plastova vodovodni trubka resp. 90° oblouk, trosku upraveny a vytvarovany horkovzdusnou pistolí, nastrikany na cerno. Náklady asi 35 kč a cca hodka prace.

        0 0
        • Renda69  

          Díky moc, oblouk mne nenapadl, planoval jsem rovnou trubku na konce. Sehnal jsem černou, ale ohýbat nejde. Zkusím ještě pátrat.

          0 0
        • Renda69  

          Myslel jsem něco takové, ale nevypadá to tak hezky. Tohle jen ppokus.

          0 0
        • Renda69  

          A nebo takhle, na ruce by to svítit nemělo.

          0 0
          • Aleš Berany Duc  

            Tohle reseni je urcite lepsi. Cim dal je to svelo od riditek tzn. uchyceni cele hrazdy, tak tim vic se bude v nerovnostech klepat a vibrovat. I kdyz to tvoje je lehky mrnous, tak to az tak nevadi. Kazdopadne to takto lip uchytis a bude to urcite pevnejsi, nez v te predchozi verzi.

            Jen me udivuje ta roztec, proc mas ty ramena hrazdy tak hodne od sebe? Cim blize k sobe tim lepsi/aerodyna­mictejsi postaveni rukou, ramen a tela…

            0 0
            • Renda69  

              To byl testík na ponku. Rozteč bude samo menší, dle řidítek, až je budu mít fyzicky. Do teď mám starý Kuboj, ale ten je lisovaný a rozteč i délka pevně daná. Mimochodem tyhle mrchy (Missile) mají 510g :-(

              0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • tom xtr  

      Respekt k výkonu ! Plus hezký rozhovor – hezky jsem si početl.

      Občas mívám taky lehce sebezničující sklony pokud jde o kolo, ale do akcí typu bez supportu / na těžko – do toho se mi nikdy nechtělo.

      Ještě jednou respekt.

      0 0
      • Aleš Berany Duc  

        Právě že to bez suportu je na tom to nejlepsi, umet si poradit sam, to je to dobrodruzo. Urcite doporucuju vyzkouset.

        Díky

        0 0
        • Renda69  

          Když to bylo bez ničeho, proč tak vysoké startovné? Tuším jsi psal 11k?

          0 0
          • Aleš Berany Duc  

            Nn, to stalo to Irsko a bylo v tom i ubytovani noc pred startem vc snidane a noc po dojeti do cile, zapujceni trackeru a jeste nejake dalsi drobnosti. Na NorthCape4000 bylo stratovne v prepoctu nejak 6,5tis Kc.

            Nicmene kdyz je to zavod bez suportu tak to neznamena, ze s tim organizator zavodu nema zadne naklady, starovne je pochopitelne.

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
    • Raf  

      Gratulace. Mohl bys popsat, jak jsi pro Bolta připravil trasu (použitý SW apod.)? Zaujaly mě na jedné z fotek na Stravě upozornění na obchody apod., to asi nebylo od pořadatelů… :D

      0 0
      • Aleš Berany Duc  

        Diky. Jj, od orgu jsme dostali trasu rozdelenou do 8 gpx souboru. Ty stacilo do wahoo presunout but jako primo soubor pres BT nebo Wifi nebo nahranim treba do Stravy a synchronizaci Wahoo se Stravou. Nicmene vzhledem k tomu, ze hlavne ve Finsku byly useky, kde treba 100km a vice nebylo vubec nic a bylo potreba s tim pocitat (mit dostatech jidla a vody) bylo potreba tu trasu jeste doplnit o nejaky ten itinerar (cuesheet).

        Strava cuesheets bohuzel neumi, tak jsem si otevrel ucet na RideWithGPS, pridal do wahoo synchronizaci i s RideWithGPS a ten cuesheet jsem si v tom dopsal. Tzn. dopsal jsem si tam prave pozice obchodu, benzinek, ubytovani a tak vc. uporozneni za kolik km bude dalsi. Jak rikam udelal jsem si to jen pro Finsko a Norsko, v tech zemich pred tim to bylo zbytecne, tam na neco vzdy narazis max do 30km. Ve Finsku ne a nejdelsi byl prave ten usek na te fotce tzn. 170 km, kde nebylo vubec nic, jen lesy, jezera a sobi. :) Takze s tim bylo potreba pocitat.

        0 0
    • petryk  

      Velká poklona, jsi opravdu zabiják a máš pěkný kolo! :)

      0 0
    • arny71  

      Rozhovor jsem si přečetl s velkou chutí a už se těším, až to sepíšeš vlastními slovy. Jsi opravdu borec.

      0 0
    • tomo_111  

      skvely rozhovor a neuveritelny vykon! :)

      0 0
    • Manzak  

      Ctu v tom rozhovoru o rozedreny kuzi, tys to nijak neosetroval od zacatku, treba lekarskou vazelinou, nebo se to proste odrelo i tak? A ty detsky ubrousky pomohly k tomu ze se ti to fakt hojilo i kdyz jsi sedel na kole 20 hodin, nebo to jen zakonzerovaly ze uz se to vic nezhorsovalo?

      0 0
      • Aleš Berany Duc  

        Ahoj, samozrejme osetroval jsem a mazal jsem od zacatku, kdo maze ten jede, ale rozedrelo se mi to i tak. Byla to kombinace vice faktoru: 800km nonstop na zacatku, strasny vedro, pot, koupani se (lepsi byt mokry nez durch zpoceny kvuli soli v potu), dest v noci, pak ty rozbite silnice v polsku, ztracene rezervni bibsortky. I přes neustale domazavani, jsem se odrel a pak uz se to jen zhorsovalo, dokud jsem nezacal pouzivat ty vlhcene ubrousky.

        Diky nim plus dalsimu kremovani jsem byl schopny dal slapat (ale nerikam, ze to nebolelo). V lekarne v Polsku jsem si koupil jeste ten hojivy Bepanten, kterym jsem se mazal na spani. Jak jsem rikal v tom rozhovoru, takto jsem se prebaloval co 2h. Po 5ti dnech se to tak nejak vyhojilo, ze uz jsem je ani nepotrebooval. Nicmene pak se to zase zhorsilo hlavne posledni den, to uz mi bylo vsechno fuk. Uz jsem se videl v cili a osetreni se už jsem proste neresil. Slapal jsem, co to slo, abych uz tam byl. V cili bylo pak vse rozedrene jeste hur nez predtim, to uz bylo ale po a uz jsem do sedla nemusel. Tzn. ano s temi ubrousky se to nejen zakonzervovalo, ale i se to trochu hojilo.

        0 0
        • Pentaroth  

          Jsem myslel,ze jsi jel na kole i zpatky:-)

          0 0
          • Pavel  

            No jo vlastně.. A Jak jsi se vlastně dostal zpět do ČR? :-)

            0 0
            • Pentaroth  

              Hehe

              0 0
            • Aleš Berany Duc  

              No na kole už to nebylo:) Nejdřív 25km busem dolů do Heninsvagu, tam jsem 2 dny jen spal a zral. Pak busem do Alty cca 250km, tam jsem taky jen spal a zral další 2 dny a pak už letecký domu. Tam jsem dal pokračoval ve zrani a spani:)

              0 0
              • Domingos  

                Sleduji te od doby kdy jsem sam chtel zajet neco trochu delsiho nez jen 200km za den. Narazil jsem na tvoji cestu k baltu a inspirovalo me to a letos zkusil uspesne dojet za 3 dny k Jadranu. Mezitim jsi absolvoval Irsko a letos North Cape. Stale te sleduji a nestiham zirat kolik se toho kdyz jsou predpoklady, vule a trenovanost da zvladnout. Obrovskej respekt a diky za motivaci posouvat se o kousek dal. A tesim se na report.

                0 0
                • Aleš Berany Duc  

                  Diky. Mam radost, ze moje pocinani nekoho motivuje, protoze pak to motivuje i me se posouvat jeste dal. Skoda jen, ze clovek musi chodit i do prace, rodina a tak. Je tezky to nejak zkombinovat. Urvat 14dni na zavod je pro me strop. Mej se a at to slape.

                  0 0
              • Pavel  

                A už jsi uzrál? Regenerace je důležitá. ;-)

                Ta nabodeníčka jsou někdy docela důležitá; jsi zrál nebo žral? :-D

                Já bych usnul už někde cestou na ten sever. Věčným spánkem… :-))

                Já nejvíc najel 1100 km za deset dnů na těžko (byli jsme se vycachtat v Grado). Byla to má první akce tohoto typu a jsem si skoro jist, že i poslední. Takže tvůj výkon bych pro sebe přirovnal k cestě na Měsíc. Na kole. :)

                0 0
                • Aleš Berany Duc  

                  Jj, už jsem zralý zase sednout na kolo, škoda, že kvůli těm rukám nemůžu.

                  Vím, vím, píšu jak pr..e. Omluva. Žral jsem a žral jsem a stále v tom i přes mírnou nadváhu pokračuji. :)

                  Mej se a ať to šlape.

                  0 0
        • Manzak  

          Super, diky za info. Ja na to totiz trpim asi posledni 3 roky ve zvyseny mire, da se rict celodenni vyjizdka v lete (v teple) a je to tam, coz driv nebyvalo, uz me kvuli tomu kolo i trochu sere, takze ubrousky vyzkousim.

          0 0
    • Lance  

      Drsný závod přes Rusko. Etapy z Moskvy do Vladivostoku zvládli jen čtyři muži

      Výzva pro tebe. To dáš. Jinak kloboucek. Nechapu a těším se na report

      0 0
      • Aleš Berany Duc  

        Jj, vím o tom závodě. Loni ho jel hl. org. TAW, toho irského závodu co jsem jel loni. Nedojel to, pak to popsal jako strašné maso. Navíc je to etapák, to se suportem, velká výprava a náklady. Nic pro me. Ale jak se rika, nikdy nerikej nikdy ;)

        0 0
      • milan.v  

        To je to pod patronací Red Bullu?

        0 0
        • Aleš Berany Duc  

          Jj, presne tak.

          0 0
          • tomo_111  

            a co toto? ale mozno trosku kratke na Teba :)

            https://www.mtbiker.sk/…izstanu.html

            0 0
            • Aleš Berany Duc  

              O tom jsem uvažoval, jet to letos taky, ale nakonec jsem dal přednost silnici. Každopádně když jsem ten závod pak sledoval, tak mě to na jednu stranu mrzelo a na druhou jsem byl rád. Z těch propozic to nebylo takový maso jako ve skutečnosti. Po tom všem co jsem k tomu pak viděl a četl, nevím, nevím, jestli bych se to odvážil jet s karbonovym kolem. Každopádně závod mám na seznamu, ale asi to bude chtít ještě trochu dozrát, jak výbavou tak zkušenostmi. Všechno má svůj čas.

              0 0
              • Mohy  

                Kamarád tam má příští rok v plánu jet:-) já o tom uvažuju (este uvidím co na to manželka:-) ) tak kdyby ses rozhodl tak se určitě ozvi…jinak gratulace k supr výkonu. Potkal jsem tě za Barrandovským mostem na cyklostezce, ale jel sem v tramvaji proti. Jak často jsi jedl teplý jídlo?

                0 0
              • Pablo  

                Jestli myslíš to 3T, tak na tom bych tam nejel. Ty berany ve sjezdech a relativně úzký gumy (i kdybys tam dal to nejširší co se vejde s ohledem na bahno) na těch cestách by podle mě byly dost limitující. Sice jsem potkal cestovatele, který jel na něčem podobném, ale něco jiného je jet pomalu a vybírat si pečlivě stopu nebo to valit, protože závod.

                0 0
                • Aleš Berany Duc  

                  Nic z toho co píšeš není důvod proč bych to Exploro nebral. Prostě se jen bojím, že bych ho tam někde rozstipal. Myslím jako při pádu, odrazeny kámen atd… Musím si na něj v terénu ještě zvyknout.

                  Co se týče těch beranu, tak minimálně polovina lidí vč. vítěze to jela s berany. Na dlouhé bikepacking streky jsou výhodnější, máš víc možnosti uchopu.

                  Co se týče gum, tak vítěz (Jay PETERVARY) to jel na 42mm pláštích. V rozhovoru s ním jsem četl, že s nima byl spokojený, pouze ve sjezdech by bral ještě širší. No a do 3T Exploro dáš i klasický mtb 27,5" kola o šířce pláště do 2,1" tzn. do 53mm, takže no problem. Mrkni na foto, když si prehodim ze silničních na ty mtb 2,1", je z toho neodpruzeny horák s beranama. Ještě teda koupím na tuto konfiguraci menší tácek ze 42z na asi 36z. Pak už by tomu nic nechybělo, jen zkušenosti. Tak třeba někdy… ;)

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
                  • Pablo  

                    Jo sorry, nějak jsem si neuvědomil, že tam jdou i ty 2,1" MTB kola. Na 2,1" jsem tam jel a přišlo mi to na sjezdy jako takové rozumné minimum, aby se daly jet nějaké trochu pohodlné tlaky.

                    S berany mají lidi asi mnohem lepší techniku než já, při sjezdech v terénu nemám zdaleka takovou jistotu držení jako s rovnými řidítky. Zvlášť pokud už je člověk unavený mi přijde, že to vyžaduje mnohem více síly a soustředění. Za mě by byl asi ideál rovná + rohy + hrazda na přejezdy, ale špička bikepackingových závodů to zřejmě vidí jinak (nebo jezdí automaticky berany a nějak to překlepou).

                    0 0
                    • atty  

                      Podle mne (ač tomu toliko nerozumím a nikdy bych takovéhle dálky nejel) je přednost beranů v tom, že při opravdu dálkové jízdě se můžeš na nich chytit relativně kdekoliv (samozřejmě že ne při brždění či přehazování), ale když prostě jedeš takovejhle „hektar“, tak ruce extra trpí a na beranech se prostě můžeš různě posouvat (klidně o pár milimetrů) a může to na odpočinek rukou stačit. V kombinaci s hrazdou tuplem a k tomu aerodynamika „úzkých beranů“ nebo dokonce hrazdy je úplně jiná, než rozpřažení na 700mm rovnejch řídítkách, takže pár watů se určitě ušetří (a v takovémhle závodě to bude sakra znát). Na rovných MTB řídítkách sice můžeš měnit pozice taky (dokážu si představit kombinaci vnějších rohů a vnitřních rohů aka SQ lab), ale stále jsou to v podstatě „jen“ 3 pevné pozice, zatímco na beranech s hrazdou si jich prostě můžeš udělat nepoměrně víc. Plus ta aerodynamika celého posezu na silničce/gravelu vs. MTB. Že v terénu jsou dlouhá rovná řídítka výhodou je jasné, ale jak jsem si přečetl, tak tyhle ultra závody jsou většinou o cestách na více či méně zpevněném povrchu a to množství cest, kde by byl výhodnější bike s rovnými řídítky je asi vzhledem k objemu kilometrů zanedbatelné. Prostě nejlepší kompromis je asi opravdu ten gravel/CX, širší gumy, trochu lehčí převody, silniční posed… a hlavně toho brouka v hlavě – jet, i když už všichni „normální“ by se na to dávno vy***** :)

                      0 0
                      • Pablo  

                        Všechno co píšeš je pravda, ale mně právě přijde, že zrovna v této oblasti je poměr špatných cest k těm ostatním dost jiný, než na nějakém přejezdu Evropou. Do sedla jedeš pomalu a pomůže spíš co nejlehčí kolo než aero posed a ze sedla po špatné cestě potřebuješ jistotu držení, zvlášť když jsi na kaši, pevná vidle s tebou mlátí a drobným chybám se nevyhneš. Ale třeba to jen neumím tak jako oni (což je dost pravděpodobné :)).

                        0 0
                        • atty  

                          Tak dobrý a dobře nahuštěný gumy kolem 40mm už celkem dost vibrací odfiltrujou, na některý expediční a gravel kola se už dělaj i odpružený vidle (ať už karbonový „péra“, tak pružiny a i vzduchovky, dobré karbonové řídítka taky umí propružit/utlumit – už ty kola s berany nejsou takové „kostitřasy“, jako staré silničky. Nejlehčí kolo by samozřejmě bylo ideálem, ale tyhle expediční a ultras kola stejně jezděj ověšený na těžko jak vánoční stromeček, takže kdo se vejde s celkovou vahou třeba do 16–18 kg, opravdu na těžko na expedici asi ještě o mnoho více kilogramů, tam asi nemá moc cenu „gramařit“. Já osobně třeba na XC HT chodím ze sedla minimálně a nerad (tam kde jezdím, to moc neptřebuju, žádné extrémy), zatímco na silničce díky úchopu s tím problém nemám. Ale každej jsem jinej, s jinými preferencemi. Jen si prostě myslím, že ty lidi co tohle jezděj trošku vědí a mají vyzkoušené, co jim na ty dálky a výkony vyhovuje a tak raději volí tyhle „uni“ kola, která na silnici ještě celkem jedou a při tom se nemusí tolik bát vjet i do lehčího terénu. Vím, že „gravel“ móda je pro někoho jak červenej hadr na býka, ale dle mýho ty kola prostě smysl maj, jelikož spousta lidí tyhle přednosti silničko/horáka využije a ani vlastně nic jiného nepotřebuje.Hlavní výhoda budou právě asi ty širší kola, vyšší hlavy, rozumnější i když furt silniční posed a celkově možnost s tím jet relativně kdekoliv a celkem rychle (mimo extrémní terén pro fulla)

                          0 0
    • ziki007  

      Klobouk až na chodník!!!!

      0 0
    • Renda69  

      Aleši jaké máš návleky na boty. Zkusil jsem nějaké dvoje a vždy promokly. Tak teď jak bezďák igeliťák.

      0 0
      • Aleš Berany Duc  

        Ted jsem koupil nové od BicycleLine, ale asi budou nic moc. Předtím jsem měl od Rogelli ty byly super, ale po nc4k se uz rozpadly a leteli do kose. Nicméně voda se vetsinou do treter dostane po case vzdycky. Hodne záleží na tretrach, pokud máš mtb, tak tam voda vleze většinou spodem kolejnicemi na spdčka. Když ne spodem, tam vždy vrchem z nohou. Nejlepší je kombinace dobrých návleku a přes ne nepromokave kalhoty, aby voda z nohou nestekala do navleku.

        0 0
        •  

          Vzlínání vody přes montážní otvory v podrážce se dá celkem ůspěšně zabránit jejich zalepením po ustavenì zarážek.

          0 0
          • Aleš Berany Duc  

            To jako zalepis nějakou tejpou nebo to vylejes nějakým lepidlem, tmelem…?

            0 0
            • jonti  

              Normalne lepici paskou, driv k tomu Shimano boty mely i specialni samolepku, ale poslouzi i obycejna stribrna paska.

              0 0
        • Renda69  

          Tak otvory v podrážkách neřeším, nedokázal jsem si zvyknout na spd, jezdím bez nich. A psal jsi že goretex vždy odešel, mám to podobné, ale pertex jsem zatím nezkoušel, teď Salewa, ale taky časem promoká. Testuju jiný typ, uvidíme. Jezdím celoročně do práce, takže bohužel to nějak řešit musím. Na nohy zatím pytlíky do odpadkových košů (docela jsou odolné), vím že to není repre, ale funguje to. Zatím jsem nepotkal opravdu nepromok návleky.

          0 0
          •  

            Ono ty zázračné vlastnosti jako prodyšnost a nepromokavost mají dost omezené funkční období.Mám bundu od Endury luminite a membrána už je v některých místech pryč a to jsem nejel ani jednou s batohem.

            0 0
          • Aleš Berany Duc  

            Taky jezdím celý rok do práce na kole, ale ne každý den. V létě to řeším těmi navleky ty 2h vydrží a jak se ochladí jezdím v zimních tretrach, ty jsou 100% vodotěsné. Takže pak je to ok :)

            0 0
    • rafyn  

      Ahoj, budeš publikovat nějakou reportáž ze závodu na svém blogu?

      0 0
      • Aleš Berany Duc  

        Ahoj, myslel jsem, ze to už snad ani nenapisu, ale prave jsem to po skoro 2 mesicich psani dopsal. Psani je pro me horsi nez to slapat :) Vystavim to zitra max. v pondeli 6.5. snad to bude jeste nekoho zajimat.

        Diky za trpelivost

        A.

        0 0
    • Ervum  

      Super. Už se těším.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.