• Buggy

    Zdravím,

    pomalu také dozrávám na výměnu kola, tak se koukám, co je v nabídce nového.

    Bude to pro 175 cm/75 kg. Roviny tu nemáme, 30% asfalt, 60% účelové komunikace a 10% opravdu terénu. Vše v horách.

    Teď to jezdím na treku, docela bych řekl že stačí, i ten terén se dá pomalu projet.

    Nové kolo bude určitě jezdit naložené, cca 7/8 kg vzadu nosič. Chtěl bych pomalejší převody, ideálně MTB, teď mám nejsilnější 26/30 a to je na výjezdy v terénu zkrátka moc. Roční nájezd 2000 km, jezdím spíše pomalu a dlouho, posez vzpřímenější. 29" jsem měl z podzimu týden s 19" rámem, a moc se mi to líbilo, ale otázka, zda to není jenom nadšení a natěšení z něčeho nového. 26 asi nechci, je doma LaPierre pod 10 kg, jede moc slušně, ale je to takové rozdivočené, jako na hodinu do hory dobrý, ale na celý den mě to nebere. Rád bych asi zamykání vidlice a hydraulické brzdy. Po čem koukat a kolik našetřit? Já bych se rád vešel do 15. Jestli bude nové nebo bazarové je mi asi jedno. Díky za rady!

    0 0
    • nitraq  

      Když máš takhle konkrétní požadavky, tak bych to viděl na individuální stavbu, jen ten rozpočet bude vhodno trochu rozšířit o tisíc nebo dva.

      0 0
    • oddie  

      Hydraulické kotoučovky mi tedy na treku za cca 15tis přijdou poněkud jako zbytečnost…

      0 0
    • Buggy  

      No dobrá, a hledat tedy spíš trek nebo MTB? Nebo poskládat něco mezi?

      0 0
      • borda  

        Treka a dat tam bikovy kilky.

        Neni co resit.

        0 0
      • Azmir  

        29 a v případě že budeš jezdit víc po silnici, hodíš jenom užší pláště, může se ti stát, že tě terén chytne a pak bys musel kupovat nové kolo, takhle jenom prohodíš pláště a hotovo.

        0 0
    • johninho017  

      tady se řešilo podobné téma

      http://www.bike-forum.cz/…nebo-29.html

      Za tyto prachy je nejspíš správná odpověď stavba. A přiblížit 29er crossu, protože naopak je to horší… Jen nevím, jak to bude na 29er rámu s nosičem. A ten vzpřímenější posed zas ukazuje spíš na crosse…

      0 0
    • Buggy  

      Dobrá, takže když to bude trek: Pojede lehčeji, spíš bude připraven na nosič a ostatní kokotinky.

      Když MTB, pak dostanu lepší brzdy, vidli s větším zdvihem a teoreticky větší výdrž a odolnost, je tak?

      Jak moc poznám zdvih vidle? Je to jedno a koukat spíš po kvalitě?

      A co ty brzdy? Mám Včka s lepšími špalky a dá se. Ráfek je polovinu roku mokrý a špinavý (písek, šotolinka, jehličí) pak to drhne a vrže, smířit se s tím za cenu větší subtility a teoreticky i příznivější hmotnosti?

      Jak je to s hmotnostmi, bude jedno nebo druhé výrazně lehčí?

      A cenově, dá se za ty peníze pořídit slušně spíš to nebo to?

      0 0
      • oddie  

        Na V-čka jsou jen trekové/crossové vidlice, které jsou subtilnější, na 75kg by to ale nemuselo vadit. Také mají menší zdvih. Do 15tis pořídíš spíš to, na 29" se slušnou vidlicí bude podle mě třeba na ceně ještě trochu přitlačit.

        0 0
      • scalar  

        Ono mezi crossem a 29er taková čára není. Třeba u vidlic – klasické crossová vidlice má vitřní nohy o průměru 28mm, ale řada Suntour NRX je má 30mm. Horské 29er vidlcie mají většinou průměr 32mm, ale Rock Shox má řadu XC30 s průměrem nohou 30mm. Crosová vidlice má zdvih obvykle 63mm, řada NRX až 75mm. 29er vidlice 80mm nebo dnes obvyklejších 100mm (100mm využiješ až ve slušném terénu).

        Kotoučové brzdy můžeš mít i na crossu, ale doporučuji s tou vidlicí NRX.

        Pláště – crossové jsou v šířce do nějakých 45mm, horské 29er od 1,85", což je 47mm, průměr ráfků je stejný.

        Crossové rámy mají pohodlnější, méně natažený posed.

        Pokud to chceš na kotoučích, doporučil bych limit posunout na 17–18 tis. Kč.

        0 0
        • Buggy  

          Můžu poprosit nabídku na mail? Variantu do 15 a pak tu dražší. Poprosil bych to s celkovou cca cenou a cca hmotností. Chtěl bych na tom rohy, blatníky a nosič, tak buď obě nabídky s tím, nebo obě bez, že si to tam doplácám sám.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.