• boris85

    Ahojte. Puvodne sem mel v umyslu kupovat CUBE AMS COMP, ale je to „jen“ 100/100 a po precteni hodne zde obsazenych vlaken sem usoudil, ze to bude trochu malo. Do meho vyberu se nakonec dostal Trek. Ale nemohu se rozhodnout, jestli vzit EX 8 2009 nebo EX 9 2008, oboji se da sehnat za nejaky 47000Kc – v prepoctu. Je na te 2009 nejake vylepseni oproti 2008 nebo jsou funkcne na tom stejne (nemyslim vybavu). A co si na tom kole nejvice chvalite a co byste popripade vymenili. Diky za odpoved.

    0 0
    • abro666  
       

      Ahoj,

      já sem velkej a těžkej. EX 8 2k8 sem zlomil po 2500 km (od dubna 2008 do září 2008)- Nicméně Trek se zachoval více než překvapivě a dostal jsem rám Ex 9, kterej je teda stejnej jen je tam tlumič RP23 (na Ex8 je RP2).

      S kolem jsem hodně spokojen. Vidlice i tlumič pracujou squěle. I když uvažuju  o koupi nějaký vidlice s proměnlivým zdvihem kvůli vyjéždění kolmic:-)

      Zadní stavba díky technologiím Full Floater a ABP chodí pěkně citlivě. Při nastavení tlumiče na nejtvrdší variantu Ppropedalu jede kolo hodně rychle. V terénu se kolo chová parádně, na sešupy tlumič zcela otevírám  (při tomto způsobu přepákování je jazýček tlumiče snadno přístupnej). Při stoupání a jízdě po rovině používám pro-pedal zaplý na 80%.

      Kvůli své váze 130 kg a způsobu přepákování jsem skoro na maximu tlaku tlumiče 280 psi. Doporučený tlaky Foxem jsou 50–300 psi. Např. U Garyho mám RP2 nafoukanej jen na 200 psi. U obou kol Trek Ex 9 a GF HiFi Deluxe 29 je na předku Fox Float RL 26 resp 29. Obě vidlice mám nafoukané na 100 psi, což vnímám trošku jako měkčí setup:-)

      Na tej svej Ex 8–9:-) mám brzdy Avid  Juicy 5 s 185mm kotoučema a s tím je rovněž spokojenost. Destičky jsem měnil “až po “ 3000 kmJ

      Co se mi na kole nelíbí je šíře zadní stavby. Kvůli tomu jaxem těžkej, mám napředku Nobby Nica 2.4 a na zadku 2.1 – 2.25 už občas zadrhnul při jízdě o spodní ramena zadní stavby. Defaultně jsou na kole pláště Bontrager Jones XR ust, které mně překvapily svými vlastnostmi. Po tvrdým povrchu jedou rychle, v terému maj velice dobrej záběr a na mokru držej jak přibitý.

      Jak mám u všech svých kol největší rám, EX 8 je z nich nejdelší, dokonce i než Gary Fischer Hifi Deluxe 29er 2009 (cca o 2 cm)

      Fotky mrtvé Ex 8 najdeš zde http://picasaweb.google.cz/…n/MrtvMilKov

      Fotky Ex 8–9 najdeš zde http://picasaweb.google.cz/…askooooooove

      0 0
    • abro666  

      Ještě bych dodal, že kvůli ABP – ložiska v ose zadního náboje, která mají na starosti eliminovat negaci chodu zadního pérování při intenzivním brždění – má zadní kolo speciální upínák, který není dlouhý standardně 135 mm., nýbrž 205.

       

      V default sestavě byla ještě kola Bontrager Race, ačkoliv ráfky byli tubeless ready, musel tenhle wheelset pryč – měl jen 28 drátů, který mi na zadku začly praskat po 1000 km.

       

      Čus, Abro

      0 0
      • Tomcat  

        Cus standartni rychloupinak neni dlouhy 135mm. Pletes si to se standartnim rozměrem osy naboje. Upinak je vždy dlouhej osa + šiřka patek + cast o kterou zamika + rezerva.

        Jinak tomu co tam Trek dava se rika RockShock Maxle osa. Je to rozhodne vetsi a lepsi standart nez 15mm osa od Shimana.

        0 0
        • abro666  

          jj, taxem to myslel:-)))

          ne jen sem chtěl říct, že ačkoliv tam člověk dá standardní kolo se standardní nábou, díky těm ložiskům v ose náboje je ten upínací přistroječek delší:-)

          0 0
    • karlos2053  

      Jde jen o peníze :))

      Jezdím osmičku od loňskýho jara a jsem naprosto spokojenej.

      Průchod těžkým terénem je jedním slovem famozní.

      Jen doporučuju sundat pneu od Bontrager a nahradit něčím lepším.

      Mají sice nádherný boční vedení, ale neodolaj ostřejším povrchům – časté defekty.

      Výměna za Rubeny s 127TPi víc než pomohla.

      Jo a po zamknutí pružení (vzadu samo propedal) jede až překvapivě rychle.

      Jedinej problém mám s tlumičem Fox RP2, kterej i po záručním servisu utíká :((( a je potřeba dofukovat co dva dny a přední nába se po cca 3000Km kousla (jakoby dotáhla – divný vevnitř byla netknutá). Pomohla rozborka/zborka a namazání.

      Zdar a ať slouží.

        
      0 0
    • BB  

      šel bych do 2009, mají high volume tlumič, takže to bude lineárnější

      0 0
    • boris85  

      Lidi fakt dik moc za reakce, nejak nemuzu najit nejake recenze nebo tak a toto mi dost pomohlo. Ale moc nepomohlo v rozhodovani, jestli vzit 8 2009 nebo 9 2008. Ta osmicka je (podle me) peknejsi a mozna bude mit i vice vyztuzeny ram na mistech, kde praskaly 2008 (v co doufam), ale nadruhou stranu vazim neco pres 80kg, tak snad to vydrzi. Ale zase u te 9 polohovatelny Talas a trosku lepsi vybava, nicmene ja nemuzu prijit na chut te bile…ale je to prijemne rozhodovani…

      Jeste by sem mel jednu otazku ohledne reklamaci. Protoze sem ted momentalne v UK a jeste nejaky pul rok budu, koupim Treka tady (vyjde to o dost levneji a navic uz muzu jezdit a nesedet na zadku). A tak by me zajimalo, jestli je nejaka moznost v pripade prasknuti ramu, reklamovat ram v CR u dodavatele (Breton) nebo jakym zpusobem by se to dalo resit, abych nemusel kolo posilat zpatky do UK.

      0 0
      • skytr  

        Vyztuhy se u 2008 a 2009 nelisi. Prvni serie 2008 praskaly u navarky na zadni brzdu, tam byla ale vyztuha doplnena uz v prubehu roku 2008.

        Jinak bych urcite vybral rocnik 2009 a to hlavne z duvodu tlumice s HV komorou, zalezi ale na tvem stylu jezdeni, je mozne, ze zmenseni progresivity by ti nemuselo vyhovovat.

        Ja mam rocnik 2008 (ex 7) a jsem naprosto spokojeny, i kdyz bych preferoval tlumic s HV komorou (casem asi dojde na vymenu za HV).

        0 0
        • MlokCZ  

          HV komoru bych nebral jako tak moc důležitý parametr. Souhlasím s tebou i s BB, že HV komora by byla určitě lepší na tenhle rám.

          Jenže vyměnit komoru za HV není žádný problém a do takových 1500 Kč se tahle akce musí vejít, tedy započítal bych to jako výhodu 1500Kč, což ale není zase tak moc v celkové ceně kola. A navíc pokud si u 08 HV komoru vymění, tak za těch max. 1500 Kč bude mít ty komory obě a bude moct porovnat a případně i vrátit, kdyby náhodou na tom chtěl třeba provádět nějaké extrémní skoky a potřeboval velkou progresivitu.

          0 0
          • MlokCZ  

            K té ceně HV komory jen doplním, že netuším kolik stojí u nás a jak je dostupná. Jednu HV komoru jsem samotnou bral pro Listera z TF tuned, když jsem tam měl tlumič na úpravu a stála 30 liber (nebo 35, teď si nejsem jistý), takže kolem 1000Kč. Vyměnit komora se dá i doma (nebo tohle by měl zvládnout každý slušnější servis, to je zásah pouze do průžící části tlumiče a ne do do tlumící, takže žádné problematické tlakování).

            0 0
            • Lister  

              Tak vyměnit komoru jsem zvládl i já, takže žádný servis netřeba :-)

              Ale pokud jde o tu dostupnost, tak nevím jestli by ti prodali komoru samostatně, protože jestli se nepletu, tak ta tvoje byla sundaná z kompletního tlumiče. Když jsem se dotazoval já asi rok předtím, tak byla jen jako individuální dovoz z USA na nějakých 70 liber a to už moc příjmné není a z USA mi ji zase nechtěli poslat do Evropy :-(

              0 0
              • MlokCZ  

                Myslím, že sundaná nebyla (ale s jistotou nelze nic tvrdit, žádné vyjádření o tom, kde se vzala nepsali a dotaz jsem psal čistě na samotnou komoru). Ten s HV komorou, co jsem vrátil šel na prodej zase jak byl. Asi se situace zlepšila nebo to je možná tím, že teď standardně jim Fox v UK dodává tlumiče s HV komorami a tedy musí častěji měnit za normální a ty HV jim pak zbývají.

                0 0
          • boris85  

            No bude to moje prvni celopero, takze bych asi ze zacatku nedokazal posoudit rozdily mezi normal a hv komorou, ale co jsem slysel, tyto exy maji celkem velkou progresivitu, coz by mi aji vyhovovalo. Jezdim sice dost po silnici, to ano a v terenu jezdim „ohleduplne“ vuci kolu, ale pokud se naskytne i vetsi skok, tak nevaham s hopsu si. A asi by mi vadilo chodit po dorazech, takze ta vetsi progresivita bude pro me (myslim) celkem vhodna.

            0 0
            • MlokCZ  

              Rozdíl mezi HV komorou a normální posoudíš během 5 minut, po nastavení vhodného sagu zkusíš pár skoků a hned dle využití zdvihu vidíš jak si na tom.

              0 0
            • Lister  

              Ta stavba tě podle mě napustí na dno ani s HV komorou. U mojeho kola, kde je průběh obdobný, to tak alespoň je – i při prasení na malý tlak nejdu dál něž na cca 90–95%. Jinak rozdíl poznáš skoro okamžitě – taky mám prvního fula a poznal jsme to hned.

              0 0
      • boris85  

        Jenom pro info, psal sem do Brettonu, jak by to bylo s pripadnou reklamaci kola kupovaneho v zahranici a odpoved:

        Zdravíme Vás,
        pokud budete mít originál dokladu o koupi, kde bude uveden typ kola a zaplacená částka, tak to není problém.
        Důležité je taky se po koupi zaregistrovat na www.trekbikes.com – viz výrobní číslo na Vašem kole.
        Pěkný den a úspěšný nákup přeje
        Bretton

        Takze pohoda :)

        0 0
        • abro666  

          Tak to mně celkem překvapuje. Čekal jsem, že to možné takhle reklamovat nelze:-) Též díky za info:-)

          0 0
    • boris85  

      …tak rozhodnuti nakonec padlo na EX8 2009 a od vcerejska jsem stastnym (doufam) majtelem. Asi i proto, ze sehnat EX9 2008 je celkem problem. Po spekulacich nad pochybnymi obchodnikmi, ktere jsem radeji zavrhnul, padla volba na wizzbike.com (jeste pred 2 tydny meli 10% slevu, ale kolo nemeli na sklade, tak jsem musel pockat).

      Jeste sem na nem ani poradne nejel, ale muzu rict, ze je az prekvapive lehke (proste muj pocit). Ale to a dalsich x veci neni ted predmetem, proc zase pisu.

      Anglani nejenze jezdi vlevo, ani maji naopak i brzdy. Proste prava packa je pro predni kolo a leva pro zadni. Jsou tam dodavane Avid Juice 5 a chtel bych vedet, jestli by se dalo v domacich podminkach prohodit hadicky, aby to brzdilo normalne. A jeste jestli se daji brzdy bez nejakych specialnich udelate odvzdusnit. A taky by me zajimalo, jak moc je normalni, ze konkretne predni brzda brzdi dost mizerne. O „zajeti“ jsem slysel, ale to je fakt po nejakych x kilometrech brzdny ucinek o dost vetsi? Posledni k brzdam. Da se na tech Juice 5 nastavit vzdalenost paky od riditek a velikost mrtveho chodu?

      Jeste dotaz k tlumici. Je to moje prvni celopero a tak je pro me dost nezvyk, kdyz se mi „houpe“ zadek. Proto byhc uvital, aby mel tlumic pro zacatek vetsi progresivitu. Muzu toho dosahnout vetsim nafoukanim? (FOX RP2, HV komora, sag 25%, mam 80kg).

      Diky za odpovedi. Vim, ze na nektere otazky bych nasel odpoved v nekterym z vlaken, ale to by pri tom mnozstvi spamu trvalo dele, nez napsat tento dotaz.

      0 0
      • MlokCZ  

        Pokud chceš omezit pohupování, tak si zapni propedal. Když tlumič přefoukáš, tak to pohupování pomůže jen trošku, zato to ale zcela zkurví funkci celé zadní stavby, nebude to vůbec žehlit, nebudeš využívat celý zdvih, budeš mít příliš malý sag.

        A jestli se houpe moc, tak blbě šlapeš.

        0 0
        • boris85  

          S tim houpanim se to myslel tak, ze se proste ten zadek pohybuje, ne ze by mi lital pri slapani (asi sem to blbe napsal). Jen bych chtel proste zvysit progresivitu. Ono to fakt krasne zehli a na vetsich nerovnostech to bere skoro vsechno, ale dneska sem jen tak skakal z vetsich patniku a mel sem pocit, jako by mi to chodilo po dorazech – no snad jen pocit.

          Spis teda kdyby mi nekdo napsal, jak to udelat s tema barzdama. Nechci to prvne rozvrtat a pak se ptat co s tim, nebo jit do servisu.

          0 0
          • MlokCZ  

            Progresivita a pohupování jsou zcela nesouvisející věci. Progresivita souvisí s druhou polovinou zdvihu a hlavně koncem zdvihu a na pohupování nemá žádný vliv.

            Jestli to šlo na doraz vidíš dle kroužku na tlumiči, porovnej kolik to šlo maximálně s tím, jakou délku chodu má daný tlumič.

            Kdybys doraz vyloženě cítil, tak to by už byl průšvih, to by šlo velkou silou přes doraz (když jdeš jen akorát na doraz, tak to není vůbec poznat). To si ale myslim naprosto nehrozí, to bys musel mít hrozně podhuštěné a to bys měl už i obrovský sag.

            0 0
      • op  

        Ahoj, koukam ze jsi nekoupil CUBE AMS (v jednom drivejsim threadu jsme diskutovali o velikosti ramu). Tak gratulace k Treku, uzivej. Ja jsem s Cube stale hodne spokojen, dokonce uz mam Cuby dva :) Full a pevnej.

        Hadicky bych v domacich podminkach nepredelaval i kdyz ja jsem dost nesikovnej, takze nejsem spravny meritko toho co jde a nejde :))

        0 0
        • boris85  

          Diky. Jj, pamatuju si; uz sem byl pro to Cube fakt rozhodnuty, ale tim Trekem sem byl od uvahy nad novym kolem tak trochu nahlodan a kdyz prisla moznost te slevy, uz sem nevahal a koupil ho.

          Brzdy jsou uz nastesti na svem miste. U „V“ by to tak neslo (mozna na nekterych jo), ale jak sem si poradne ty packy prohlidl, zjistil sem, ze jsou vlastne z obou stran stejne a nikde neni uvedeno „R“ a „L“. Byl sice trochu problem s hadickami, byly moc nepoddajne k pretoceni na duhou stranu, ale nekonec se umoudrili.

          Uz to dokonce zacalo trochu brzdit a jak sem si tady procital o odvzdusnovani Avidu, myslim, ze kdyby bylo opravdu nejhur, zajedu s tim do servisu.

          0 0
    • jIrI___  

      Obnova tématu.

      Mám možnost koupit rám Fuel EX 8 2008, na rámu je nálepka ohledně velikosti „aktual 18,5“ – virtual 19,5"". Chci si na webu zjistit geometrii. Mám v tabulce geometrie hledat ve sloupečku velikosti 18,5" nebo 19,5"?

      0 0
      • kycis  

        A muzes hodit link na geometrii pro 2008? Me uz se dari najit jen pro nove modely 2010, a ty ji maji malicko jinou. Nebo koukej na 2010 se starym ramem, tzn treba EX5.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.