trek / kros - vel. 21 - do 20.000,- Kč ( npř. TREK DS 3 )

38 nepřečtených
  • katma

    Dobrý den, Vážení prosím o konzultaci nákupu mého nového kola kategorie trek / kros.

    Pro rekreační víkendové neterénové ( asfalt + polňačky) jízdy ( 20 km ) + občasné dojíždění do práce ( 2+2 km )

    požadavky/pri­ority: lehké, slabá a velká kola, odpružená uzamykatelná přední vidlice, kotoučovky, značkový výrobek

    Prostě pokud pojedu, nechci slyšet hučení, chci jet lehce, kochat se přírodou, za kolo se v práci nestydět a mít kvalitní věc.

    ( s možností blatníčků a s odendavacím košíčkem vepředu – do budoucna )

    výška 187 cm, hmotnost 92 kg ( zatím ), do cca 20 tis Kč, ale pokud budu opravdu přesvědčen dám i 5 tis přes.

    Pročítal jsem fóra, prosím nepřesvědčujte mne na MTB, to prostě odmítám :-)

    Když jsem hledal na internetu narazil jsem na TREK DS 3. Jaký je Váš názor ?

    https://www.trekbikes.com/…326600-2017/

    ( líbí se mi tam funkce DUO TRAP – předpokládám, že to umí a androidem )

    díky za typy a pomoc

    0 0
    • puka  

      Můj názor – koupil bych si 29 a naládoval tam užší kola.

      Důvod: Mám 29" kolo a samotný rám váží o 100 gramů méně než trekový, na druhou stranu trekové kolo vážilo s koly o 200 gramů méně. Na trekovém byly V-brzdy, na 29" kotoučové. 29" stojí většinou méně a dá se do nich narvat širší plášť, kdyby tě to chytlo drcení divočiny. Nebo udělej kompomis a pořiď si 29 s karbonovou pevnou vidlicí.

      Necháme to asi na tobě, ale za 21 000 je toto výsměch. Treka na deore s nex vidlicí jsem sehnal za 5 tis. (zánovní). Vidlice ti asi adekvátně chodit nebude, protože podle místních funguje pouze pod 60–70kg lidmi.

      0 0
    • Vilém  

      21tKc, 14kg, Acera…

      No ja ti nevim.

      0 0
    • Kalic  

      Myslíš si, že víš co chceš, ale ve skutečnosti to nedává moc smysl. Bohužel „značka“ a „kvalitní věc“ je v této kategorii (cross za 20) protimluv. Taktéž „chci jet lehce“ a „slabá kola“ (asi myšleno tenké pláště) moc nejde dohromady v rámci turistické úrovně. Tlustší kvalitní rychlé pláště = pohodlné svižné kochací svezení.

      0 0
    • Erknold  

      Co je podle Tebe kvalitnější, kolo na hliníkovém rámu s nápisem Trek na kterém je dána pružinová vidlice za 1500, pohon a brzdy jsou skoro nejnižší řady Shimano a celkově má těch 14 kg, nebo

      kolo na hliníkovém rámu s nápisem třeba Pells, MRX na kterém je vzduchová vidlice za 6000, pohon a brzdy o dvě řady vyšší shimano deore a celkově to bude mít cca 12,5 kg?

      Rám je hliník svařený někde na Tajwanu stroji. Barevné provedení včetně nápisů je hlavně marketing. Pohon a brzdy vyrábí Shimano.

      No rozhodně ten Trek má jeden z nejhorších poměrů cena/výkon co sem za dlouhou dobu viděl. Zkus prohledat fórum a hledat třeba pojem kros apod.

      0 0
    • oddie  

      Můj názor je, že to zadání je nesmyslné. Značkový výrobek má být co??? Lehká slabá kola vs 92kg, navíc u kola za 20tis nejde moc dohromady, a už vůbec ne s mizernou trekkingovou vidlicí se slaboučkýma nohama, zvlášť když se to dorazí kotoučovkama.

      Já bych to zadání ještě tak nějak trochu chápal, kdybys chtěl cross s V-čky. Ten se sice v krámě taky rozumně nesežene, ale dá se poskládat. Oproti tomu příšernému krámu z odkazu by mohl mít tak 12kg, vzduchovou vidlici s 30mm nohama, co tu tvoji váhu v kombinaci s V-čky ještě tak nějak unese, lépe poskládané převody, o něco vyšší výbavu.

      Nebo pokud to má mít kotoučovky, máš 187cm a 92kg, si vybrat/nechat poskládat MTB 29" a dát na něj užší gumy s jemnějším vzorkem. Zcela zásadní výhoda zde bude vidlice dimenzovaná na tuhle váhu. A v dané ceně tam zase mohou být o trochu lepší komponenty…

      0 0
    • Pavell007  

      No zas to tak nehroťte, na víkendové popojíždění ten Trek bude úplně v pohodě a v podstatě splní zadání. Jiná věc samozřejmě je, že by se za ty prachy dalo pořešit daleko lepší kolo. Ten Trek má na tom webu spoustu načančanejch keců okolo, který mají maskovat, že jde o obyčejný (ale stále dostatečně kvalitní) bicykl, akorát dražší, no :) Pokud neřešit stavbu a koupit nějakou slušnou konfekci tak třeba něco jako toto: https://www.cyklocentrum.cz/…r-codex-2015 nebo dokonce toto v karbonu: https://www.cyklocentrum.cz/…r-avion-2013 je na míle daleko. Neřešil jsem, co tam mají za velikosti, jen tak pro představu…

      0 0
    • jecnak  

      Jestli trváš na Treku, vezmi jejich X-Caliber v odpovídající ceně a na prodejně nech přehodit na hladší pláště. Dostaneš za stejnou cenu lepší výbavu. Možná bys na prodejně ukecala nejvyššího X-Calibera do 25t, kdo ví. Navářky na přidělání nosiče má. Nejlepší X-Caliber má navíc vzduchovou vidlici, kterou nastavíš bez problému na odpovídající váhu.

      Duo Trap s androidem neumí, leda bys měl telefon s ANT+, což měly jen nějaký Sony telefony, který se už nedělají.

      0 0
      • jecnak  

        Koukám, že novější Duo Trap už mají Bluetooth, takže budou fungovat i s jakýmkoli novějším telefonem.

        0 0
    • xtonda  

      Tady má krossku v Deore na V-čkách za 18 300

      http://www.prodejkol.cz/…lo-maas-2017

      Vzduchová vidlice + 1700 Kč, váha cca 12.3 kg (pokud výrobce nekecá)

      Nebo pevná karbonová vidlice + 700 Kš a s váhou se dostane někam lehce nad 11 kg.

      Konfigurátor výrobce https://www.maxbike.cz/eshop/maas

      0 0
      • jecnak  

        Takovy kolo bych pochopil pred 5 lety. Vcka jsou fakt uplny anachronismus a za tech par deka dolu to nestoji.

        0 0
        • xtonda  

          Totéž s hydraulickými kotouči http://www.prodejkol.cz/…o-neris-2017 20 900 Kč, příplatek za vzduchovou vidlici stejný, karbon pevná tam nejde, 12,8 kg.

          Ale jak tu zaznělo, kotouče na subtilních krosových vidlicích u ne úplně lehkého jezdce prý taky není zrovna ideál.

          0 0
          • jecnak  

            Oni zrovna ty Suntoury taky nejsou zadny vykrik kvality. Jedina slusna je ta na mnou postovanem MTB. Osobne bych si priplatil proti Maxbiku a sel do toho X-Calibera. Mimochodem jak Maxbika (dva roky stare MTB) a primo X-Caliber 9 mame v rodine.

            0 0
            • xtonda  

              Za vyšší příplatky tam jsou i jiné vidlice než NCX-D, buď Suntour NCX-E nebo RockShox Paragon. Samozřejmě varianta horské + výměna plášťů otevírá spousty dalších možností u všech výrobců, nejen u Treku.

              0 0
        • oddie  

          Vidíš, a já ho chápu i dnes, a doufám, že ještě dlouho chápat budu, v podstatě jediné, co mě limituje, je dostupnost vidlice, ale ještě mám jednu náhradní.

          0 0
          • Erknold  

            Na to co to kolo bude jezdit (20 km) a 90 kg také nemám problém s véčky. Ale to je tím, že mě osobně také nevadí a nějak jsem s nimi neměl nikdy velké problémy.

            0 0
            • Pavell007  

              Véčka jsou na rekreační ježdění naprosto ok, pokud je kolo jinak výhodné, není důvod ho kvůli véčkám zatratit.

              0 0
            • jecnak  

              Podle me by se daly urcite sehnat jeste vyhodne cantiky. Na to co bude jezdit s tim nebude problem.

              0 0
              • oddie  

                Na ty jsou potřeba jiný páky, ne? Aspoň myslím, že mám doma nějaké staré duály, co na Včka měly nějak malý krok…

                0 0
                • jecnak  

                  Ano, maji jiny krok. Mozna jsi nezachytil tu lehkou ironii v predchozim prispevku. Nechapu hon za nejakym pulkilem dolu na kole, kdyz sam jezdec ma 90+kg a spis nez to mu bude vyhovovat lehkost a predvidatelnost chodu kotoucu.

                  0 0
                  • oddie  

                    Ja taky nechapu hon za kotouci, kdyz mi vyhovuje lehkost a predvidatelnost chodu V-cek :)

                    0 0
                    • Vilém  

                      Co je nepredvidatelneho na kotoucich?

                      0 0
                      • Mirec.K  

                        On niekde písal o nepredvídateľnos­ti kotúčov? Ja tam vidím, že mu vyhovuje predvídateľnosť V-čiek. O kotúčoch ani slovo… :) Ja mám tiež V-čka, kotúče sú isto lepšie, ale mne ešte ani raz nechýbali :)

                        0 0
                        • Vilém  

                          Tak pokud napise, ze mu vyhovuje predvidatelnost vecek, tak mi z toho logicky vypadne, ze kotouce povazuje za nepredvidatelne.

                          0 0
                          • oddie  

                            Nechtěl by ses spíš logicky podívat na příspěvek, který té reakci předchází? To bych logicky očekával, že by mělo být logické.

                            0 0
                          • jecnak  

                            Jo, to je potreba vyresit, protoze jinak si tazatel nedokaze vybrat. Verim, ze bezny cyklista si po vyzkouseni hydraulickych kotoucu na Vcka ani nevzpomene, natoz aby za ne cilene utracel penize na novem kole.

                            0 0
                            • Kalic  

                              Tazatel to má už zřejmě na háku, jelikož neuslyšel to co chtěl slyšet, a tak si vlákno žije samo svým životem :-)

                              0 0
                              • katma  

                                Na háku to nemám, jen nejsem každý den na PC a i když jsem někdy nemám čas.

                                Pročítám, zjištuji a Vám děkuji za info , ale co odpověď to názor, takže mám ještě větší chaos než jsem měl.

                                0 0
                                • ˘Ö˘ Krab  

                                  Jednoduše:

                                  1) Drahé sériové trekové kolo nemá moc smysl, pokud není třeba v karbonu nebo na XT, ale to musí být ve velké slevě.

                                  2) Na běžné ježdění stačí a vydrží i Alivio.

                                  3) Vidlice všech běžných trekových kol jsou celkem na houby.

                                  [Mám hliníkové GT Nomad Sport, aktuálně na XT, V-brzdy, vlastní záplety. Kdybych si znovu skládal, tak opět hliník, kvůli nosiči a přichycení nákladu gumicuky k rámu, kde se mi zlíbí. Kdyby na sportovní jízdu, tak na karbonovém rámu – ale na to mám už silničku a MTB.]

                                  4) Krose za 20 tisíc jednoznačně nechat poskládat, bude z toho mít radost jak uživatel, tak to potěší i stavitele, že konečně jednou udělá něco pořádného.

                                  0 0
                                  • Kalic  

                                    Já si mysím, že by zakladatel měl udělat ještě jeden krok zpět a zodpovědět si otázku proč vlastně cross a ne MTB s širokýma rychlýma pohodlnýma pláštěma, co od crosse vlastě očekává a zdali taková očekávání nejsou mylná. (tedy jen pro případ že tazatel je ochoten uvažovat racionálně s otevřenou hlavou a ne „prostě odmítá“)

                                    0 0
                                    • xtonda  

                                      Taky sem původně chtěl krosku pod vidinou spíše výletnického použití a univerzálního kola, zde mě přesvědčili na MTB, u mě v tom hrála roli i moje váha a větší odolnost MTB. Na uvažované užší pláště nakonec nedošlo, ono vhodně vybrané a vhodně nafoukané MTB pláště odvalují stejně dobře, jen sou trochu těžší.

                                      A sem za to rád, pánské krosky mají většinou převod 48–26 × 11–34, což je dobré do rychla, ale těžké do kopce. MTB sem koupil s 42–24 × 11–34 a pak nechal předělat na 42–22 × 11–36 a bral bych ještě lehčí. Samozřejmě tohle se dá dát i na krosku, ale je problém koupit to takhle hotové. Když sem vybíral chtěl sem trojpřevodník a rovnou zavrhoval dvojpřevodníky, dneska bych naopak chtěl dvojpřevodník, ideálně 36–22 × 11–42, člověk prostě musí udělat zkušenost, aby věděl co chce.

                                      A sem rád za MTB i proto, že výletnické cíle v okolí a cesty vhodné pro krosku a zároveň s malým automobilovým provozem se vyčerpaly a tak si vybírám stále obskurnější cesty a pěšiny a z jet někam někudy, kde sem ještě nebyl, se to posouvá k tomu jet si prostě zábavně zajezdit a k tomu je MTB prostě plus.

                                      0 0
              • Pavell007  

                Daly, ale ty brzdí o dost hůř než véčka, když pomineme jiný páky. :) Taky se už dost těžko nyní shání nějaká výhodná výprodejová kola, kde by ty cantíky byly. Slušná výprodejová kroska s véčkama je pro rekreanta naprosto dostačující věc.

                0 0
    • katma  

      Děkuji za názory, kterých si cením (není jednoduché se správně rozhodnout).

      Navštívím nějakou velkoprodejnu a proberu to tam, pak Vás třeba ještě poprosím o názor na konkrétní věc.

      dík

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        JJ, s velkoprodejnou chybu určitě neuděláš, čím větší, tím lepší, více pruhů, více adidas! :-) :-) :-)

        0 0
    • katma  

      Vůbec to není jednoduché takže jsem pročítal mnohá podobná témata a trochu jem i přidal co toto?

      http://www.mojekolo.cz/…absolut-d-5/

      0 0
      • Pavell007  

        Kolo urcite v pohode ALE, za tu cenu: papírove ojebane brzdy, to je uroven Acera, naboje Alivio, rafky by taky mohly byt lepsi-lehci. Dobrej ram a vidlice + zbytek ok. Ještě kliky s tezkym 48/38/28 prevodem, to by mozna chtelo zkusit, preci jen se uz i na treky většinou dava normalni mtb 42/32/22 apod kombinace. Takze kolo je vesmes dobry, zustava otázka jako vždy, jestli za tech 27000 nedostanes nekde vic.

        0 0
      • Kalic  

        Asi sis všiml, že v některých sousedních vláknech už pochopili, že MTB je univerzálnější než cross ⇒ přidá možnosti/poho­dlí/hodnotu a moc neubere oproti crossům s odpruženou vidlí.

        Např. Kellys Gate 30.

        Tebou odkazovaný cross neodpovídá cenou některým komponentům – viz příspěvek výše.

        0 0
      • oddie  

        No, sice to není do dvacky, ani do 25, zato to nemá ta lehká slabá kola… :D

        Jestli jsi ochoten dát 25 nebo dokonce 27tis, chceš velká lehká kola, kotoučovky a odpruženou vidlici, nech si to poskládat, za tuhle cenu už se dá dostat slušný stroj.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.