Ahoj, prosím vás co mi řeknete k tomuto kolu? Brali by jste ho nebo ne (a proč)? www.trekbikes.com/…el/topfuel8/ Případně co jiného do ±60 tisíc? Díky.
Ahoj, prosím vás co mi řeknete k tomuto kolu? Brali by jste ho nebo ne (a proč)? www.trekbikes.com/…el/topfuel8/ Případně co jiného do ±60 tisíc? Díky.
Taky mě to upoutalo ve Velu…je nádherný. A teď po té slevě lze jakžtakž říct,že za tu cenu se to dá.. Být chrt,tak ho beru. Na ježdění na pohodu to ale údajně moc není,ale to musí potvrdit někdo,kdo na něm jezdil/jezdí.
Jojo, krásnej je. Nějaké jiné názory ani kritiky by se tu nenašly? :-)
Když kritiku, tak kritiku…nechával jsem si to sice až do proudící diskuze, ale budiž…ty LX kliky se k tomu vůbec nehodí, posouvají kolo do kategorie levných kol…takže kliky sundat a nasadit XT. Asi tak. :o)
ty LX kliky se k tomu vůbec nehodí, posouvají kolo do kategorie levných kol… …zdá se mi to,nebo se v poslední době na BF kumulují samé „perly“??
Kliky se mi zdají dobrý, ty bych neřešil, to kolo nebude na ukazování, ale na ježdění a ty kliky splňují co by měly, jinak měnit se tam budou akorát brzdy na XT, který má brácha na straým kole asi tři měsíce, tak proč nevyměnit na nový kolo. A co říkáte na zádní stavbu?
Zadní stavba je v pohodě, už na valivých ložiscích, žádná kluzná. Tuhost trošku slabší, ale nic, co bys při běžném jezdění pocítil.
Doplňuji, respektive opravuji…„posouvají kolo do kategorie levnějších kol“…můj názor, má perla…:o) Holt mám takový názor…LX kliky se mi nelíbí, jak designově tak kvalitativně a když můžou být na kolech za dvacetpěttisíc, tak takový hezký, barevně sladěný trek poněkud hyzdí…můj názor, nekamenujte mě :o)
Nejsou v ničem horší než XT…jen o pár gramů těžší.
Klky fakt neřeš, to je detail, tady mi jde hlavně o rám a systém toho pružení vzadu a tomu vůbec nerozumím, tak se ptám vás, odborníků: co mi k tomu řeknete? :-)
Klky fakt neřeš, to je detail, tady mi jde hlavně o rám a systém toho pružení vzadu a tomu vůbec nerozumím, tak se ptám vás, odborníků: co mi k tomu řeknete? :-)
Kliky už řešit nebudu :o) Chtěls ale kritiku, jediná věc, co mě ke kolu napadla, byly právě ony. Víc nemám co dodat :o)
Zbytek je z tvé strany v pohodě jo? :-). Super. Kliky fakt nemá cenu měnit pokud by šlo jen o design.
Zbytek je naprosto v pohodě…páč jsem pure fisherbiker a nebyl by po ruce žádný gary, šel bych rozhodně do treku, a poněvadž jsem byl vždy tak trošku průkopník a před X lety si pořídil sugara a všichni si klepali na čelo, že to bude pomalé a bude to houpat…tak bych i v dnešní době AM bajků a FR monster šel do švihového fullu, a tím byl fuel rozhodně byl. Tohle kolo v téhle výbavě je opravdu fajn. Podle mě neuděláš chybu. :o)
Jojo, já si taky myslím, ale to kolo nebude pro mě, nýbrž pro bráchu :-). Já už jaksi kolo mám a trochu lituju, že jsem nevzal fulla :-).
Neboj se nic, určitě ti ho někdy půjčí…navrtá ti brouka do hlavy…začne se ti o něm zdát…a za půl roku ho máš taky :o)
No snad mi ho půjčí když mu dělám poradce no, ale stejně :-). A mít ho jen tak nebudu, když nemám ani půl roku starý kolo. To aby se ty rodiče uhrabali :-P.
:o)
nesmíš ždímat rodiče:-)..to umí každý.
Ze svýho jsem si koupil to kolo co teď mám, tak logicky nebudu mít jen tak na další ne? :-) A koho jinýho bych měl případně ždímat když ne rodiče? :-D
No sebe!! Hybaj makat!! :-))
Hele neřešte tady mě, ale to kolo na který se ptám :-D
Zamestnavatele ?
Je mi 18 a studuju, můj zaměstnavatel je leda tak táta když potřebuje pomoct :-).
A mě je 20 a studuju a i tak si dovedu přivydělat dost bokem práce je všude dost stačí nebejt línej…
Kdo řek že já nic nedělám? :-). Jak myslíš že jsem si vydělal na to kolo co mám v profilu hm? :-)
Že by drobné krádeže ??? ;O) ;O) ;O)
Drobné ne, ale obrovské :-). To už si dneska nikdo nedovede představit vydělávání poctivě nebo co? :-)
Poctivě heh nedavno sem dělal na jedný přestavbě haly my sme měli kolem kila na hodinu ale většina lidí okolo dělala za 50kč na hodinu vůbec nechapu jak někdo za takový peníze může dělat…
Tak to přijeď na jižní Moravu…pokud jsi příliš citlivý,asi se rozpláčeš..
Mi povidej! Ja placu kazdej mesic…este ze su rozhodci a ty uplatky mi hodi celkem slusnej balik!!;-DDDD
nekecej voe:-D
No jasně, 50 Kč je málo, ikdyž pro chudého studenta by to mohlo být i dost, nevím… ale já nedělám manuálně. A kdy už začnem řešit to kolo? :-)
ten trek je dobrej a nesouhlasim s výhradama ke klikam LX mam je a mam i XT a rozdíl při jízdě je zanedbatelnej a vzhled mno nevim koukae snad při jízdě všem okolo pod nohy jaký maj kliky ??? (ted ve skrytu duše doufam že ne) :O)
Já taky moc nesouhlasím… Já mám na kole kliky XT, brácha LX a líbí se mi oboje, ikdyž ty XT asi o něco víc, ale to je opravdu úplně jedno, ve funkci bych rozdíl asi nepoznal…
Kua, dyť ty kliky byl jen můj názor, tak co tu zas o nich točíte? :o)
Ne v pohodě, jen jsem se shodli že ty kliky na funkci nějak nepřidaj a na designu moc nezáleží :-). Za názor samozřejmě děkuju :-).
tak tyhle kecy me fakt zerou!! myslis ze by nekdo nemakal rad za vic??
No na to kolo sis vydělal ždímáním rodičů :o)))
Ale no taaaak.......chlapi…treba fakt makal, nebo byl hodnej, tak mu to prejme, vzdyt ma radost.
A však joo :o)))…jenomže, kde já bych v jeho letech vzal takových háků na takové suprčupr kolečko…:o)…ale vlastně jo, vždyť jeho věk jsem měl před více jak deseti lety :o)
No právě že ne ;-). Ale přece Ti nebudu říkat jak, protože bys to potom chtěl dělat taky :-). Je hodně věcí, který umí málokdo a jsou dobře placený… Toť vše co bych k tomu chtěl dodat :-).
Podle třetí věty tipuju, že se asi někde prodáváš chlípným staříkům, ne?!? :o)
Těsně vedle, ale to také ne :-)
Tak bohatým paničkám čekajíc na sametové zajíčky? :o)))
Tento druh výdělku opravdu nepreferuji. Nesuď ostatní podle sebe :-D.
Podľa mňa ho vygúglil na internete.
Myslíš to vydělávání pomocí webu? To nedělám. A neřešte to, stejně se netrefíte a já vám to neřeknu :-). Spíš mi řekněte jako tu velikost toho kola ;-).
vy budete nějakej odborník co se vyzná. hmm:)
No od Tebe by mě nějaké názory na toho Treka zajímaly. Budou nějaké? :-)
hele já sem byl zpočátku spokojenej maximálně, full je fakt paráda, byl to muj první. Horší to ale časem bylo s ložisky, teda oni tam právě žádný nejsou, jen kluzný poudra a to je ten problém, furt to musis mazat, skřípe to, povoluje se to…Jinak s tlumičem swingr sem s funkcí rámu spokojenej. Teď je teda na reklamaci, podruhý prdnul:)
Kdyz jsou dobre udelany kluzny loziska tak v nich nevidim problem na Scottu sem jezdil 4 roky a jedna z veci na kterou sem nemusel sahnout byl cep
Anketa. Kde prasknul?
nejdřív vahadlo, pak zadní stavba, kousek za středem.
Nee :o)
tak jinak, když píšeš, jak se ti ty kliky kvalitativne nezdaj. Vsadim se, že bys mezi LX a XT nepoznal rozdíl.
Nee, rozdíl bych nepoznal…vizuálně se mi spíš ale líbí XT, byť bych si je nikdy na kolo nedal…už jen z principu, TruVativy se mi na bajku líbí mnohem více. :o)
Jaký je ten antiShimano princip?
v tom případě, jak můžeš tvrdit, že se ti kvalitativně nelíbí?…Nechápu.
Musel jsem se vrátit o pár vzkazů výš…abych ti mohl vysvětlit svou myšlenku…kvalitativní nelíbení se charakterizuju dle názorů kolegů, kteří kolem mě LX kliky vozili…dva si stěžovali na měkké převodníky, další měl vydřenou osu od ložisek (valivý vryp…jak od soustruhu…časem kliky chytly vakl, a to mu na kolo instaloval prověřený mechanik), dalšímu ustřelený kámen odlomil dva zuby na velké pile…takže pro mě i pár těchto nepřímých reakcí na LX mě jistě od koupě odradí. A to včetně vzhledu, který ve mě probouzí spíš negativní reakce. Toliko tedy. :o)
XT je kolikrát také haněno měkkými převodníky, s těmi však zkušenosti nemám (a jak píšete, rozdíl sotva poznám, je to proto možné), proto jsem doplnil další charakteristiku a to, že se mi kliky XT líbí víc, respektive LX nelíbí. :o) Díky za pochopení.
entický, tedy i možnost obroušení osy, zatim si mi, krom designu, nevyjmenoval jedinej rozdíl. Ten vidim ja jenom v hmotnosti.
zatracene co to je? Chtel sem napsat ze ložiska jsou u LX i XT identický :)
Vidíš, ty ten rozdíl vidíš stejně jako já v hmotnosti, a já dále i v designu…ale už tady o tom kecáme dost dlouho a zbytečně, takže už zavři pusu a věnuj se někomu jinému :o)
jako promiň, ale ty LX kliky jsou na tom kvalitativně úplně stejně jako XT!!! a tak nevidím důvod, proč je měnit za XT, když by si ani designově moc nepomohl… toť můj názor
Tak bráchovo starý kolo se nechalo tak jak je a na to nový se koupily nový věci, takže i ty kliky sem tam hodil XT… Zítra večer sem snad hodím foto celýho kola… Btw hezký Vánoce přeju :-).
jak velikostně – na výšku 180? byl by 18.5 dobrej?
18,5" se Trek nedělá. 17,5 nebo 19,5.
nevím,kde bereš ty informace,já tedy z trekbikes.com a 18,5 tam je.
Ale jen u těch turistickejch… 6000, 8000, Top Fuel a takový ty závodní mají 15,5, 17,5 19,5 a 21,5. Mýlim-li se, tak se omlouvám :-)
fuel 8 je opravdu jen 17,5 a 19,5 ,ale fuel EX,já konkrétně uvažuju o 9, je i v 18,5 , takže se omlouvám já :-)
Jo, v pohodě. Ten Fuel EX na 180 cm by měl být ok v tej 18,5". Zeptej se kolik měří Garyk :-). Možná poradí.
dik za info.Měl bych možnost koupit EX 9.0(karbon)z Německa za cca 3000 Eur(oproti ceně tady 110 tis.zrovna před chvílí mi poslali mail,že ho mají.Má talase 90–130 a RP23 tlumič.Ale s karbonem nemám zkušenosti.
Nemáš zač ;-). Karbon od Treka ⇒ já bych neváhal :-).
Doufám, že budou hned po obdržení kola nějaké fotgrafie :-).
Já mám velikost 18,5", měřím 179 cm a sedne mi akorát. Pokud dříve platilo, že Treky měly spíš delší posed, tak u tohohle bajku to určitě neplatí. Taky tomu dost napomáhá sedlovka s téměř nulovým ofsetem Efektivní délka horní trubky je 610 mm.
19,5 už by asi bylo moc,co?Já mám 180 a teď jezdím author vision 19" a ten je v poho. Asi vezmu EX 9 08,nechám si ho poslat z UK – 1700 liber.
Super kolo pro super rychlé a pohodlné ježdění…já bych ho bral všemi deseti…sám mám sugara jako bajka a karbonového treka jako silničku…ale do budoucna mám jasno…29. :o) Ale v tvém případě bych neváhal…to kolo je nááádherné :o)
nechce se mi to hledat.....má tenhle typ taky to plovoucí uložení tlumiče????
Podle obr. to vypadá že jo a jestli je to pravda, tak proto bych ho nechtěl. Páč modle 2007 byl obecně honocen v pohodlí velmi dobře a tahle úprava prý z toho udělala hodně progresivní systém – když si představíš, jak ta stavba pracuje tak tomu i hodně věřím. Tohle jsou ale jen opsané dojmy z testů, sám jsem ho nejezdil, ale to tady asi nikdo, tak ti objektivně nikdo moc neporadí........
jj jak říkáš jedna paní povídala xD xD xD
Plovoucí uložení tlumiče??? To je jedna z věcí o které nevím vůbec nic… Nikdy jsem se o fully nezajímal. Nerad bych na to teď doplatil, když vybírám pro bráchu, tak raďte raďte prosím :-).
Full Floater má len nový Fuel EX. V predošlom VELE bola recenzia, ktorá vo mne vyvolala viac otázok akoby som čakal. Autoi totiž napísali, že tá nová zadná stavba veľmi dobre berie malé nerovnosti, no na väčšie nerovnosti v prudkom zjazde „jej už nezostáva síl“. ¡– Čo si pod tým predstavíte ? – Ďalej píšu, že tlmič išiel až na 3/4 zdvihu (čo je predsa pri 25% SAGu asi normálne, nie?). A v závere jej vyčítajú progresivitu. Tak buď som blbec ja, alebo každú vetu v tom hodnotení napísal iný testovací jazdec.
Top Fuel je aj podľa toho webu 1-čap.
Nenechte se zmást…plovoucí uložení tlumiče je kravina, která postrádá smysl a neexistuje; snad jen systém odpružení – plovoucí střed (zapomenutá a dávno překonaná koncepce…např. Author Sovereign, Haro,…), ale ten nemá u fuelu co dělat, fuel je v koncepci čtyřramenný systém (najdou se ale tací, co ho považují za přepákovaný jednočep). Nový fuel EX (model 2008) má jeden čep přímo vsazený do patky zadního kola (potřeba delšího upínáku)…výhody toho systému lze vyčíst jak ve VELU při testu, tak i na ofiko stránkách www.trekbikes.com. Klasický švihový fuel má čep nad zadní patkou na spodním konci zadní horní vzpěry. 3/4 ponor zadního tlumiče při testu VELA pro fuel EX může být dán novým systémem uložení čtvrtého čepu v ose kola, stejně tak je ale možné, že tlumič na testovaném kole vykazoval hodně progresívní funkci, která dovolovala jeho stlačení jen do uvedených tří čtvrtin a plného zdvihu využila až při hodně tvrdém rázu (skok z půlmetrového kamene). Tolik vysvětlení z mé strany, další testy ukážou, nakolik se toto potvrdí nebo to byla jen výjimka. Pro rozhodování pro koupi švihového, nebo i jiného kola z „produkce“ dovozce Bretton doporučuji se obrátit přímo na ně s žádostí o zapůjčení testovacího bajku. Pak se teorie obrátí v praxi a snad pomůže Lowriderovi k úspěšné volbě :o)
…bych si tipl že ta progresivita nebude tlumičem, který je oproti většině ostatních progresivní minimálně ale konstukcí zadní stavby – v tomhle bude hrát hlavní úlohu právě to uložení spodního oka tlumiče na dílu, který se pohybuje současně se zadní stavbou, protože je jeho prodloužením za hlavním čepem dále do rámu. Prostě to spodní oko při stlačování zadní stavby tlumiči uhýbá a podle mě mu bude uhýbat nerovnoměrně s tím jak jde do zdvihu – chtělo by to vidět model v linkage, aby to bylo nějak ověřitelné.......
pokud jde o sytém, zadní stavby tak je to sice čtyřramenný systém, ale ve své podstatě, je to stále jen přepákovaný jednočep
P: nevím jak to vnímáte vy, ale já se snažím rozlišovat pojmy 4ramenný systém od pojmu 4čep......
Fluidere, špatně jsi to pochopil…při usednutí kola dojde na kole při otevřeném tlumení na každém fullu k sagu (zasunutí tlumiče vahou jezdce)…například těch 25%, čili čtvrtinový ponor. Ve VELU psali, že se při běžné jízdě dostali jen na 3/4 stlačení (tedy 75% celkového chodu pístu tlumiče, resp. chodu zadní stavby…v případě max zdvihu 130mm je 75% cca 98mm) = chod zadní stavby se omezil právě na těch cca 98mm (dle trojčlenky), který již v sobě zahrnule i ten sag. Kapišto? :o)
Čiže zo zostávajúceho zdvihu (celkový zdvih – SAG) sa dostali len na 3/4 ? Tak si to myslel? Čo je ale bežná jazda (pri ktorej sa dostali na 3/4 zdvihu?) Pre mňa je to klasický nenáročný XC povrch. Potom by to bola skvelá žehlička, ktorá sa v ťažkom teréne zmení na hardtail :-\?.
Vlastne, bežnou jazdou mám na mysli premiestňnovanie sa, nie väčšinu trasy.
Nie zo zostávajúceho zdvihu…ale z celkového zdvihu dostali 3/4 (tedy celkový zdvih = 75% stlačení). Běžnou jízdou se zřejmě mínil běžný výjezd po lese, semtam kámen, kořeny, jízda v sedle, semtam spurt ze sedla…prostě místo udávaného max zdvihu 130mm se dostali jen na cca 100mm. Až „větší“ skoček dostal tlumič nadoraz.
hele takle odpovedet nejde,musis aspon malinko specifikovat co jezdis a co si od toho predstavujes.Ja teda kdyz uz bych bral FS od treku tak jedine s tim jejich „novym“ systemem odpruzeni kterej spociva v integraci cepu do osy patek zadni stvaby.
Já to nebudu mít pro sebe, ale pro bráchu, ale ten koneckonců jezdí úplně to samý co já, páč jezdíme spolu :-). Tzn. sem tam Šumava, Tatry, Alpy… Jinak poměrně běžnej terén co se nachází v okolí západních Čech… A ten Top Fuel 8 nemá ten nový systém odpružení?
Ještě pořád nejde odpovědět? Já už opravdu nevím co mám napsat. Řeknete mi ještě někdo něco k tej zadní stavbě. Co to je to plovoucí umístění tlumiče, co má ten Top Fuel za systém, atd atd atd?
ja bych proste sel do neceho s vetsim zdvihem pokud to nema bejt na zavodni xc,pokud na to koukam spravne je to prepakovanej jednocep
A to je dobrý nebo špatný (ten přepákovanej jednočep)? :-)
A jiné kolo okolo těch 60 tisíc by jste mi případně nedoporučili?
Giant Trance, GF, Canyon,…? Jinak bych tohodle Treka bral hned ;-)
Trek je trek a myslim, ze chyba nit toto kolo urcite nebude
Jsem téhož názoru :-). Ostatní také? :-)
z meho okoli urcite
Souhlas…neznám moc lidí, co by tyhle treky jezdilo…všichni spíš „módně“ vozí trancy a podobné…
… tvůj názor nepovažuji za objektivní, pane.
Hmmm, tvoje nepovažování mám u prd… :o)
Ano, psali v Bravíčku, že letos bude v módě Trance, tak ho mám… doufám, že na příští rok nebudu „out“.
Zajímavý názory :)
Díky za uznání :o)
Jo a jakou velikost by jste zvolili pro 187 cm velkýho kluka? 19,5 nebo 21,5?
19,5…mám 190cm a 19´´ velikost rámu a je to v pohodě :o)
Ok. A jakej rám že to máš?
Ja si spis myslim, ze nelze presne rici, jaka velikost by ti sedla. Viz. muj pripad: 183 cm plus minus :-) a ram 21,5". Zkousel jsem 19 a i ten clovek, co to prodaval (a nebyl to zadnej moula :-) ) mi nakonec rekl, ze s moji geometrii postavy a tim, co od kola chci, mi jednoznacne sedi 21,5". Bal bych se vynaset jednoznacne soudy.....radsi zkouset,zkouset…nestoji to zrovna par korun na to, abys nemel potrebu si poradne vybrat…
Jenže já nechci, aby brácha věděl že to kolo dostane :-/. Bude to překvápko… Takže tu velikost budu muset střelit, ale myslím, že by mu seděly obě velikosti… On je tak přesně na hraně no. Fakt nevím…
Přesně tak, jde vidět, že semtam v celé plejádě i kravských názorů se najde jeden inteligentní autor. :o) Pokud stále trváš na trekovi a velikost je na vážkách, kontaktuj bretton, kde máš možnost si rozdílné (potažmo tvůj brácha jako) velikosti ozkoušet.
Zrovna od Tebe se to prijemne posloucha :-) bez ironie :-))
Sakra, a já se o tu ironii zrovna vůči tobě tak snažil…:o)))
Ty !!!! :-))))))
Doufám, že jsi chtěl napsat „Ty hajzle!!!!!!“ :o))) Vůbec se nemusíš bát tady napsat své skutečné pocity…:o))) Papír a BF snese všecko :o)
Jasný, ale tady jde o to, že to kolo má být jako překvapení, takže tímto způsobem to asi nezjistím. Co máš ty za rám že je Ti při 190 cm dobře 19"?
Analogie:
Pritulce chci udelat radost a koupit ji kozacky. Jenze jako spravnej chlap samozrejme nevim jaky,jak siroky,vysoky,barevny, s aplikacemi nebo hladky......jak to vyresim? Vezmu obalku, vytisknu z netu par fotek kozacek, napisu Lasko,tady mas kozacky, jen si je musis vybrat a vyzkouset, a je to. Uspech a presna velikost zaruceny.
Proc to neudelat i s tim kolem ?
Tedy asi bez osloveni Lasko :-)
Aha, to je dobrej nápad :-). Vypadá to jako nejlepší řešení, ale představoval jsem si to trochu jinak :-). A koneckonců u kola se ta velikost asi odhadne líp než u kozaček a šířka, barvy, povrch atd jsou tam již dány :-). Jinak to, že chce tuto kolo vím, takže to je jasný. Teď už jen tu velikost, ale bez jeho účasti by to chtělo :-P.
takže pokud to s tebou bude myslet vazne, bude spis zklamana, ze ji mas tak „rad“,ze ji nevenujes ani cas na vyber bot. Pokud te ma na placeni, bude z tohole nadsena, vybere si sama:)
Ale houby.....jiste ze s ni jdu vybirat, ale jde o to, ze to proste ode mne dostane v tu chvili jako darek, jde o ten okamzik.....urcite mi rozumis a jen machrujes :-)))
ne, tohle neni darek, ja bejt ji, byl bych nasranej. Kdyz nekomu neco das, davas mu tim mimo jine najevo, jako dobre ho znas, ze si pozorny(kazde si nekdy treba povzdychne „je to by se mi libilo“. K tomu abys dal hezkej darek, kterej vubec nemusi byt drahej, musis toho komu ho davas znat. A o tom to je, dat penize nebo nejakej poukaz umi kazdej trouba.
No dobre, nechces me chapat. Tak jsem trouba. Pekny. :-)))
Haaaaa! A pak že jsem tady za vola jenom já! Vítej v klubu, jelito! :o)))
Mám 19´´ palcového sugara s genesis geometrií, sedlovku vytaženou půl centimetru nad rysku, 120 představec, bontrager vlašťovky…nevím, ale pokud to má být překvapení, tak to je docela risk, ale možná to Lko bude stačit, jinak nevím. Paráda by byla, kdybys sehnal obě velikosti na zkoušku…případná výměna za jinou velikost může být hodně složitá.
tak tohle je docela extrém, buď ses nejakym zpusobem natahovací, nebo ti ten rám je zatraceně velkej.
Extrémy musí být. Měřím jako on a mám naopak jen 18ku a k tomu 105mm představec. A sedí mi přesně akorát.
Asi má dvakrát delší ruce než já :-)
A to ještě Cube nemá nijak dlouhé rámy, takže to je spíš kratší 18ka.
ale momentik, 18 neni takovej extrem:) ja mam 192 a 19,5, takze ty bys mohl mit 18–19. Rozhodne vsak ne 21,5" A to ze je nekdo takhle "malej tvrdit, ze mu sedi takhle velky kolo, proste nikdy nemel kolo ktery by mu bylo akorat. takovejch lidi je docela dost. Klasickej pripad, celej zivot neco dedil po starsim sourozenci, zvyknlu si na velky kolo a ve chvili, kdy si sedne na kolo ktery by mu melo byt akorat, bude se mu zdat maly. Kola sem prodaval a prodavat budu, musim rict ze obcas se lidem blbe vymlouva, ze to kolo jim je proste velky/maly. Casteji prave velky.
Takže na 188 cm říkáš rozhodně 19,5? 21,5 na 100 % NE?
já jo. S 400mm sedlovkou to bude v pohode, ikdyby mel hodne dlouhy nohy. A delka je naprosto dostatecna. Aby sis udelal obrazek, zavodim na tom na marotonech, takze z tohole pohledu preferuju spis delsi kolo a jak rikam, nemam problem. Ale radši 99%:)
Mám 187, dlouhý nohy, jezdil jsem tři Treky 19,5" i 21,5" a menší je lepší. A dokonce stačí 350mm sedlovka. Fujinu jezdím taky 19,3" – krása, ideál. Ta má ale hodně svéráz geometrii.
Když měří 188cm, koupí si Treka 21,5" a ještě si tam dá třeba široké vlajdy, tak na tom bude napnutej jak na skřipci, takže opravdu 19,5".
350 mm sedlovka? Mě se zdá, že to má docela velkej sloping, takže nevím nevím jestli by ta 350 mm sedlovka stačila. Opravdu teda ten 21,5" nebrat? Na dýlku je rozdíl mezi 19,5 a 21,5 jen asi 1,8 cm, ale na výšku by to mohlo být malý. Co myslíte?
19,5" je právě ta výška od středu k podsedlové objímce, sloping ji nijak nemění. Nevím, jestli má 350mm Boo-Rager sedlovka rysku „minimum insert“, ale mělo by to sednout, pokud nemá extrém dlouhé nohy. Pokud ano, vyřeší to 400mm sedlovka – první krásná možnost pro upgrade.
Já osobně jí na Treku 6500 19,5" nepotřeboval, stačila 350mm, ale ten neměl žádný sloping. Pokud se bojíš o rám, že by ta sedlovka byla z velké části jen v té vysunuté vrchní části – jako já u Fuji, viz. profil – zkus to už v obchodě vyjednat na 400mm, ať to pak nemusíš řešit.
Obecně těch 19,5" nemusí stačit, pokud je to délka od středu k objímce měřená PODÉL trubky a kolo je vepředu hodně zvednuté (třeba když tam dáš místo Sida Talase a jezdíš ho na 140mm), pak se celá ta 19,5" dlouhá část rámu hodně zakloní (+ tlumič spadne navíc do sagu, další záklon) a z klasického trojúhelníku si spočítáš, že celková SDTANDOVER-height je pak hodně nižší než 19,5". Jukni na geometrii, vem kalkulátor. Fuji je přesně tenhle případ – proto je třeba ta 400mm sedlovka. Kdybych jezdil jen na 80mm vepředu, sedlo posunuté dozadu, stačila by mi 350mm. Se 110 vepředu už se rám nakloní tak, že je potřeba přihustit tlumič, posunout sedlo max. dopředu a vzít 400mm sedlovku.
Dík moc! Přemluvili jste mě a beru 19,5" :-). A běda vám jak to bude malý :-). Dám vědět ;-).
hosi,tak ja vam nevim…mam EX 8 a je to 19,5 a rozhodne mensi bych nechtel…merim 175 takze jestli ma nekdo o 20cm vic,nechapu,jak muze jezdit na stejnem kole :o)))
On ten EX bude asi o něco kratší zase, nevím :-). Počkej na odpověd odborníků :-).
Jsi vedle. Ten starsi sourozenec jsem ja. A velikost mi vybiral clovek v docela kvalitni prodejne. Je fakt, ze se sam divil, ze mi 21,5 ram je, ale devatenactku prohlasil za malou. Jsem proste nejakej „jinej“ :-))))) Ale je to fakt individualni, a taky dost zavisi na tom, k jakym ucelum budes kolo mit. Na klasickou turistiku ho mam ja, kdybych chtel kolo na chrteni a blbnuti jenom v tezsim terenu, tak jsou naroky taky trochu jiny (i vyber kola jako takoveho). Proste se na nem cejtim dobre a to je to hlavni, ne ? :-)
tak jiste ze hlavni je se na tom cejtit dobre. Je pravda, ze jezdit na velkym kole po zpevnenejch cestach nebo silnicich se da. Ale proc to delat, kdyz muzu mit kolo mensi? Druha vec je ale delka horni ramovky. Nektrei vyrobci ji delaji dost kratkou(merida, ted me nenapada), jini naopak docela dlouhou (spešl, sup…). A pokud budeš chtít treba prave meridu tak aby ti sedela na delku, a budes mit delsi trup a treba i ruce, budes muset brat zbytecne velkej ram. Proto, pokud mas moznost si vybirat, vol radsi jinou znacku s jinou geometrii. vzdycky je lepsi mit mensi ram. trojuhelnik, kolo je lip ovladatelny, tuzsi…
No ja kolo uz mam. Ten Trek je kratsi, to je fakt.
ne trek opravdu kratkej neni:) A to je dalsi duvod proc chtit radsi mensi ram
No, proti jednadvacitce od GT, kterou jsem si tam zkousel, tak kratsi o neco byl. A subjektivne mi proste sedi, tak to neres…:-)
Nejde mi o to, jestli ti sedi nebo nesedi(o tom ze mas spatnou velikost ramu sem na 99% presvedcen), ale o tom poradit Lowriderovi pri vyberu kola. Jesli ti prijde temer 63cm dlouha efektivni horni ramovka ve velikosti L, budiz, moc delsich kol(znacek) v tehle velikosti neni. To je jasny duvod proc nechtit XL, i L bude hodne dlouha. Nejhoris co muzes udelat je dat na neci subjektivni nazor:)
No a presne proto mu radim, aby dal brachovi ten poukaz a on si to kolo vyzkousel sam, vis ? :-)
jak myslis, ale vim sam, ze neco jinyho je poukaz a neco jinyho je, kdyz pod stromem najdes cedulku, od ktere vede tenka nitka na balkon, kde se skví nový kolo ;) To je hodně silnej zážitek. Už proto, že si na to doteď pamatuju. Už je to dlouho a paměť zrovna dobrou nemam:) Ale nema cenu se přít kvuli blbostech, ja si proste myslim, ze Lko mu bude akorat.
Souhlasim s Tebou. Merim 185cm a premyslel jsem o koupi Treku. Bud HT 8000 nebo FS Fuel EX 8.
Predtim jsem jezdil GT Avalanche 1.0 Disc 2005, ktery mel efektivni delku 617mm a byl na me dlouhy. U Treka jsem zkusil 19,5" s 628mm efektivni delky a bylo to opravdu hodne. Proto jsem chvili dokonce premyslel o 17,5", ktery byl lepsi, ale ani to nebyl zadny hit.
V pripade Lowriderova bratra bych to videl na 19,5" (pokud tedy Trek). U Honza729 bych se hodne divil tem zvlastnim telesnym delkam, pro ktere jezdi tak velky ram.
je to tak trek je dost dlouhej, nema smysl brat velkej ram. U tebe to muze byt problem, ikdyz to Lko by se asi sneslo. Ale jak rikas ja mam 192 a ze by me to kolo bylo kratky se ani v nejmensim rici neda.
hele pokud shanis slusny kolo za tydle penize muzu nabidnout novyho geniuse viz bazar za hodne lepsi penize nez je todle a za zbytek muzes u toho geniuse treba gramarit rozhodne se dostanes i pod toho treka a budes mit funkcnejsi kolo.Proc se to prodava atd viz mejl nebo icq..
Když jsem se ho nenápadně vyptával co by si koupil, tak vždycky řek razantně toho Treka. Ani Scotta, ani Gianta, ani Spešla, ani GT, prostě nic jinýho. Chce tuto, tak bude mít tuto… Ale dík za nabídku.
Systém Trek Fuel „bez čepů“ obecně není úplně ideální. Mám zkušenosti pouze s 80mm Alu. Nejel jsem „bezčepového“ Fuela EX na 100mm, ale slyšel jsem, že ten je o něco lepší, citlivější. Tohle bude s 90mm kdesi mezi. Podle mne tenhle systém nedokáže „vytřískat“ ze zadního pružení maximum. Byl taky vytvořen na zadní karbonou stavbu, ne na hliník. Zase má ale slušnou boční tuhost při silném záběru. Dá se to ovlivnit tlumičem, s Foxem by to mohlo jít. Ale v tomhle případě (ač jindy bych to neudělal), bych spíš doporučil Epica, který má aspoň těch 100mm, navíc je chytrý, protože pruží mozkem. Obecně ale souhlasím, že to je vzhledově moc HEZKÉ kolo.
K výše uvedenému mám (ostatně jako vždy, bez mých reakcí se hnedtak neobejdete) jednu připomínku…existuje pro budoucího jezdce priorita v možnosti si zadní pružení zavřít a otevřít podle své vůle nebo to vše nechá na „automatizaci“? Semtam jsem slyšel, že epic je moc tvrdý, pohodlnější hardtail…třeba já upřednostňuju, když mám nad kolem stopro kontrolu, otevřu si pružení, kdykoliv se mi zlíbí a vyhovuje mi to :o)
Pokud XC závodíš, potřebuješ kolo, které bude 100% pevné při šlapání a okamžitě bude reagovat na podněty z terénu. Takové kolo je Epic (nerad to říkám). Má výhodu i v tom, že je tu dobrý poměr přepákování a FSR umožní, že zadní stavba volně „cestuje“, tj. vše leží na tlumiči. Je to tedy kolo celkem ojedinělé. A to má Brain taky nastavení…
Epic není o pohodlí. Jeho pružení má vyžehlit to, co by tě na HT dostalo ze sedla a umožnit ti jet pořádně rychle, aniž bys ztrácel kontrolu nad zadním kolem, to vše bez pohupování. Na to má minimální zdvih k tomu určený. Přesto si ho kupuje plno lidí na hobby. Je to ale jako vozit okurky z chalupy ve formuli. Všudemožně si ho můžeš vyzkoušet, tak do toho! Pokud závodíš občas někde na konci první třetiny, tak asi rozdíl ve výsledcích mezi Fox RP23 a Brain nepoznáš, a pak tedy sáhneš jednoznačně po RP23 s páčkou a kolečkem, protože si více budeš vědom toho, že ti to pod zadkem opravdu pruží :-)))
Bohužel jsem si před časem koupil fulla, a bylo to kolo s floatem R pod horní trubkou, jednoduše dosažitelný. Rám s přepákovaným jednočepem, loni upgradeovaný RP23. Byť se jedná o konstrukci se zřejmě překonaným systémem, rád vidím, jak se mi na maratonech daří předjíždět právě epicy. K tvému bych ze své situace (a tedy ze své jediné zkušenosti) přiznávám, že epic je na závodění jako dělaný (viz Kulhavý, Trunchka), ale popravdě nejsem až zase takový chrt, abych potřeboval takto tuhé kolo. Rád si na tlumič sáhnu, rád si ho do kopce zavřu, rád si ho z kopce otevřu…jen natáhnu ruku a prstem cvrnku, rád si volím, zda na rozbitém trejlu v lese tlumič zavřu, či ponechám otevřený. :o) V případě, že by mi rám praskl, což je možné a očekávám to, epica i přes své závodní naladění, bych asi nevolil…ta automatizace mi nevoní, rád si dělám všecko ručně :o))) Stejně tak i ovládání vidlice :o)
Kolem to není, někdy se celkem dopředu dostanou i týpci na úplné houpačce…
Epic má k dokonalému fullu daleko, ale toho nastavení nemusí mít mnoho, protože při trochu tvrdším chování funguje tak, jak je.
Zato onen Trek, co je o něm ten thread, má k dokonalosti daleko a to i přes možnosti nastavení. A to oproti starším Fuelům už alespoň není tak těžký. Trek udělal loňskými (2007) i letošními (2008) Fuely EX velký krok kupředu, teď se ještě uvidí, jak je třeba po půl roce zhodnotí jezdci…
Jak píšeš výše, „kolo pro super rychlé a pohodlné ježdění“ – vždycky na mne i starší Fuely přesně takhle působily. Jenže když si člověk sehnal fakta (váha, funkce, cena) a ozkoušel, tak to byla mizérie. Zvlášť když si pro srovnání posedíš třeba na nějakém tom 4čepu s horstlinkem, Foxem RP23 a aspoň 100mm. A to nejsou ani nijak extra solidní, aby to tu váhu vyvážilo pevností. Fuel prostě praská.
Beru na vědomí :o)
Jakej je prosím Tě rozdíl v tom systému tlumení mezí tím Top Fuelem a Fuelem EX?
No tak mu to, Vavrochu, řekněte!
U EXu se rám ohýbá v čepech, zatímco u Top Fuelu se ohýbá přímo tělo rámu. No a tak je to línější a občas to praskne :-) Ale je pravděpodobné, že když se jedná o TOP, tak určitě vydrží. Ten u nás doma už se rok drží a je taky z hliníku. A pak je mezi nimi 3cm rozdíl ve zdvihu, to udělá hodně.
Jo, chápu. Díky.
Prosím vás co má ta vidlice za uchycení třmene kotoučovky? To je to PM že jo?
Ještě obrázek… Jo a pokud je to uchycení PM, šly by koupit brzdy XT 2008 s tím adaptérem na PM a zároveň na 180mm kotouč?
tak jestli uvazujes o trekovi,tak ja osobne jsem se rozhodoval mezi top fuelem 8 a fuel EX 8 2007 a nakonec jsem si vybral prave EX 8…zejmena teda kvuli o neco vetsimu zdvihu a myslim,ze jsem udelal dobre…jedine,co mi na tom kole vadi je to,ze mi retez na nejtezsi prevod pri hodne namahavem slapani cvrnka o prehazovacku…ale da se to prezit :o) nevim,jak ta 2008 ale 2007 TOP mela myslim o neco lepsi razeni,ale mela Avid juicy brzdy a ty mi prisly hooodne mekke…
Ten Trek už je objednanej :-). Snad sem se trefil.
a kdepa jsi ho kupoval???a za kolik? :o)
Přes svýho prodejce…:-). Za 54 990,– a z toho něco vymontují a dají tam co si řeknu…Po Vánocích sem hodím foto.
jo,tak 55 neni spatna cena…ja jsem za tu EX8 dal 44 000
Jojo. Nechceš si jí mrsknout do „Našich biků“? :-)
to je co????
Foto – Naše biky – Přidat :-)
Pouze zprostředkované zkušenosti z MBA. V testech Fuel 8 propadl. Naproti tomu novou knstrukci, jestli se nepletu Fuel 9 EX (čep v ose zadního kola, plovoucí uložení spodního oka tlumiče), hodnotili velmi pozitivně. Určitě bych spíše uvažoval o nové konstrukci.
Myslím si , že si to pleteš s modelem 2008 Fuel EX 8.
Já bych řek že akorát před to Fuel 8 zapomněl napsat Top… Fuel EX 8 už má tu novou kci, o které mluví… No každopádně že TopFuel 8 u nich propadl není moc potěšující zpráva :-/.
Ahoj,mám toto kolo vybrané jako horkého kandidáta ke koupi,tak bych se chtěl jenom zeptat zdali už máš nebo máte poznatky ,jak se kolo chová v terénu,zda by jste volili stejně nebo by jste dnes již vybírali jiné kolo. Moc díky za každou zkušenost a postřeh.
Já na tom jel v terénu tak dvakrát třikrát. Přišlo mi to nějaký moc
živý, ale zvykl bych si. Nějakou podrobnější recenzi Ti napsat nemůžu,
páč na tom moc najeto nemám a teď je řazení na reklamaci. A brácha na
tom před tím taky moc nenajel…
Myslím, že najdeš fulla s lepším systémem zadní stavby, ale v tom Ti
já už moc neporadím. Jinak kolo je to krásný a jede.
Dík,moc živý jsi myslel v jakém smyslu?Jako že se „pohupuje“?To bych teda nechtěl a toho se bojím.Já jezdím HT(maratony a spíše se snažím v rámci možností o švihovější jízdu no a chtěl bych zkusit fulla,ale taky těm systémům odpružení moc nerozumím tak sbírám rozumy.Ještě mám v hledáčku Epica a Cube Ams pro.Vy zkušení co by jste doporučili vy!Cenová hladina moje je 60–70.000,–Kč
Ne, nepohupuje se, ale řízení je nějaký moc živý… Ale to se nějak porichtuje představcem snad…
Ono hodně záleží jak šlapeš do kruhu a jaká verze tlumiče tam je.
Pokud šlapeš aspoň trošku slušně a bude tam Fox s compression tune na max, který je téměř na všech 08 kolech, tak se s tím snad nemůže nějak víc pohupovat zcela žádný full. Ale také to s tím tlumičem bude na všech fullech žehlit hůře. Pokud přepneš u tohoto tlumiče na propedal na stupeň 2 nebo 3, tak je to blízké locku a nehne se to už vůbec (ale také je to už do terénu dost naprd., protože to ani nic nepobere).
AMS Pro + Fox s compression tune na max si myslím že není vůbec dobrá kombinace. Tedy bude to superchrtí stroj, který půjde perfektně za pedálem i při odemčeném tlumiči, ale žehlit to nebude žádný zázrak.
Tedy s tou verzí Foxe s compression tune na max. bych se vůbec nebál ani na švihovější jízdu vyšších zdvihů. Na pohodovou nešvihovou jízdu bych se tomu tlumiči zcela vyhnul.
Moc díky,tak co bys mi doporučil za fulla?Tak jak jsem psal jezdím HT,ale po nějakém fullu pokukuji ale spíše s geometrií XC.Zaujmul mě ten Trek jenom se bojím že zaplatíš cca 60 tis a budu rozčarovaný.Podotýkám že jsem na fullu nikdy nejel,všichni mí znamí jezdí HT ale mě to láká ale pokud to má smysl pro styl jízdy kterým se snažím jezdit.Podle tvé odpovědi to vypadá nebo to tak chápu že se to stejné bude chovat jako HT ,myslel jsi to Cube AMS Pro?
Jo, myslel jsem Cuba AMS Pro. I bez Fox tlumiče s compression tune max. je to slušný chrt.
Tak Vám všem oznamuji, že kolo, které jsem zde s Vámi vybíral v pátek odešlo na věčnost. Rám prasknul nad svárem u sedlový trubky. Kousek pod upínákem.
Reklamace bude bez problémů, když je kolo z roku 2008 a neregistrovali jsme ho na netu? Případně kdyby reklamaci uznali, šlo by si připlatit za karbon nebo nám pošlou jen letošní Top Fuel 8? V Brettonu to nevěděli.
Moje prozatimní zkušenost s Brettonem je naprosto kladná, za prasklej rám jsem dostal lepší a navíc se to stihlo do jednoho měsíce. Takže zůstávám u TREKA a cpu ho každému koho znám :-), Držím palce s reklamací a myslím, že si polepšíš.
Moje řeč, od Treku mám za poslední tři roky už třetí kolo a maximální spokojenost. Po registraci je doživotní záruka na rám :-)
http://www.trek-bikes.cz/…el-ex-8–2011
tohle mám krátce, ale zatím spokojenost…taky bych už nešel do jiné značky, než je Trek.
Záruka je 2roky, takže dle zákona máš smůlu. Bretton dává prodlouženou záruku, podmínka je registrace na webu. Pokud jsi to neudělal, tak jsi šílenec (slušně řečeno)… neregistrovat si drahý kolo a přijít o záruku fakt nechápu! Ted musíš počkat zda se nad tebou Bretton smiluje.
teď jsem si přečetl správně, že jsi ho NEregistroval na netu. Tak to mě ta reklamace zajímá ještě víc. Vejdeš se do dvouleté lhůty?
Předpokládám, že nemá- vlákno založil v r. 07 když vybíral kolo a ted mu prasklo. Takže asi po běžné záruce a bez registrace jsou šance nižší.
Ano, brácha se na to vybod, teď ani nemůže najít záručák :-P. A kolo už má víc jak tři roky, asi 3 roky a 5 měsíců. No sem na to zvědavej.
Jak to dopadlo?