• Alty

    Nazdárek. Rád bych se optal odborníků zde přítomných na trénink rychlosti a síly. Pomalu opouštím svět čistě cyklistický a začínám se věnovat triatlonu. Ve chvílích kdy se v silničních závodech začíná závodit jsou triatlonisti už ve sprše a mě na ně chybí ta rychlost. Máte nebo znáte nějaké tréninkové motivy a principy pro zvýšení rychlosti? Nějaké časovkářské fígle atd? Dost mi kdysi pomohl tip starýho Hinaulta: 6-xkrát minuta na maximum, 30s vyjetí, do mírnýho kopce. Popište mi pls nějaký další motivy který máte vyzkoušený.

    Děkuji

    p.s. Za dvě triatlonový sezony mam víc medailí než za 16 let závodění na kole, kdyby se někdo ptal proč proboha nebudu už čistokrevnej cyclist

    0 0
    • PedroChuanez  

      Nejní to jen o medailích..:) Nic proti triatlonu.

      0 0
    • kcvalin  

      Ja teda o tom taky houby vim, ale co takhle zkusit postupne rozvijet vytrvalost lehce nad anaerobnim prahem. Zacit treba 4minuty a pak v horizontu tydnu to zkouset protahnout na 6, 8, 10 atd.

      Ja osobne, kdyz si se predstavim sebe u 1minuty max, tak me dojde tak na 40s. – 1min je pro me 400m beh. Zkratka 1min max dam lip, kdyz se budu setrit, nez kdyz vystrelim a za chvilku me dojde.

      0 0
      • funkatron  

        ja som odjakziva behaval do kopcov (tedy rychla chodza s palickami)…a az teraz ked som si kupil pulzak, som zistil, ze to bolo vsetko vysoko v anaerobnom pasme…dokonca az skoro pri maxaku…

        teraz som si to meral a isiel som to vsetko okolo tepu 190…maximum mam 208…

        a to boli tak 45–60min vystupy bez prestavky…cize aj dost dlha doba v anaerobnom pasme :D

        ale na rychlost to urcite nebolo…skor na tu silu

        0 0
        • jonti  

          Meril jsi si ANP I specialne prO beh? Je bezne ze ho mas o 10 tepu vic nez na kole, a proto to az tak extremni tep byt nemusi.

          0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • bagr  

      „Odborniku“ zde pritomnych se radeji neptej.Doporucuji prohlednout literaturu nebo weby o treninku a najit si to svoje a vyzkouset na sobe.Idealni je ovsem konzultace nebo vedeni treninku odbornikem.Mam osobne vyzkouseno a muzu jen doporucit.

      0 0
    • Volf  

      Byly doby, kdy se dalo říct, že většina rad zde je fundovaná. Dneska bych se na rady některých B-F odborníků moc nespoléhal. Myslím si, že přítel google ti udělá mnohem lepší službu a také věrohodnější.

      0 0
      • Blade  

        Máš recht, předsedo, zavřeme to tady.

        0 0
        • Volf  

          To bylo jen upozornění. Myslím si, že sám uznáš, že už to tady není zdaleka to co to bývalo a mě už zde drží spíš jen nostalgie než to, že se dozvím něco zajímavého.

          0 0
    • jonti  

      Trening rychlosti tu uz doporucovalo vic lidi – jezdit za autem nebo motorkou, vysoka rychlost, vysoka kadence i vykon.

      Tim jezdit za autem myslim, ze jsi domluveny s ridicem a jezdite o vikendu po skoro prazdne silnici a jsi v tesnem haku za autem.

      Vic k teto forme treninku psat treba Rychlej turista.

      Dalsi vec pro kratsi zavody jsou intervaly, tam bych odkazal na stranky Ondreje Vojtechovskeho.

      0 0
      • Medunka  

        no nevím jak moc to bude efektivní, ale já todle provozuji za Ječňákem, auto na to nepotřebujem. Ale je pravda, že jeho výkon a můj výkon je na hony vzdálen :-)

        0 0
    • Medunka  

      Hodně čerpám od „Ondřeje Vojtěchovského":http://www.ondrej-vojtechovsky.cz/ a z jeho knížky

      0 0
      • Šusa1  

        Je ta knížka běžně někde v kam. obchodě, nebo na objednávku jen přes net???

        0 0
        • Medunka  

          Já ji koupila v Globusu a prý jinak je i ve větších knihkupectvích

          0 0
          • Šusa1  

            Tak už ji mám taky doma. Koupil jsem ji u Dobrovskýho. Zatím jsem ji jen tak narychlo prolistoval, ale začnu z ní čerpat.

            0 0
    • Volf  

      No abych to odlehčil, tak jsem jednou ráno před nějakým rokem usoudil, že nemohu žít bez tepáku z Lidlu a tak tam zašel hned ráno. Dorazil jsem na místo asi pět minut před otevírací dobou a zařadil se na zadní okraj chumlu penzistů většinou s nějakou ortopedickou pomůckou. S postupujícím časem jsem sledoval stoupající napětí, které ve mně vyvolalo nostalgické vzpomínky na moji krátkou závodní kariéru. Vyhodnotil jsem si pravou stranu jako výhodnější pro obejití všech těch seniorů, kterým bych nerad bránil v pohybu ve chvíli, kdy se ztěžka opírají o hůl a najednou jsem zjistil, že jsem ve středu celého balíku startujících. Nu což, dám si pozor, abych nějakého z nich při jejich zmenšené pohyblivosti nepovalil. V té chvíli se otevřely dveře do krámu a já snad v jedné vteřině zůstal na startu úplně sám s absolutně nejhorší startovací reakcí a na celé rovince za dveřmi bych je na top speed rozhodně neudělal. Takže jsem se k tepákům dostal až ve chvíli, kdy už velká část ve velkých sériích končila v koších těch, kteří měli výrazně lepší start než já. Na co ty tepáky měli dodnes nevím, ale tak drtivou porážku jsem opravdu nečekal ani v nejbujnějším snu. Z toho vyplývá, že tréningem talent nenahradíš, ale jen ho můžeš dohánět :-))))

      0 0
      • funkatron  

        :D:D:D

        0 0
      • Medunka  

        tak, je to o hlavě a o nepodceňování soupeřů :-)))

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • kcvalin  

        Prece jenom, takovej duchodce v nejlepsich letech ma o 20 let vic zkusenosti nez ty… Pockej az ti bude 70 – taky si povodis nektery mlad¡ochy.

        0 0
        • Volf  

          To máš pravdu. Já to ale vůči nim nemyslím zle, protože jim přeji to že jsou fit a tak vitální, ale jen si říkám, že vidět je jejich ortoped, tak některým hrozí odebrání penze :-))) Ne vážně, každého z nás to čeká a jen doufám, že se toho ve zdraví dožiju :-)

          0 0
      • petrbw  

        Kamarád dělá vedoucího v Lidlu.Jeho historky dovedou pobavit vždy a všude.To fakt stojí za to a vždy se jedná o vitální důchodce.

        0 0
    • Rychlej turista  

      Najdi si rovnoměrný kopec, co se jezdí na malou, tak 8% bych to viděl, normálně do něj najeď na lehčí převod a pořád zrychluj. Jeď to vstoje a pravidelně přeřazuj vždy o zub dolů. Důležité je pořád zrychlovat (ne maximálně, ale taky ne pomalu, aby z toho nebyl trénink vytrvalosti) a včas řadit (proto to chce šimaňácké řazení, které pro tento způsob řazení vymysleli) a až budeš mít pocit, že už nevidíš a jsi mrtvý, tak se ještě na pár sekund vymáčkni. Pak svěs nohy, otoč to a pomalu se vydýchej cestou dolů. Pak si to zopakuj. Účelem není vyjet kopec (jakmile už nedokážeš zrychlit a začneš zpomalovat, nemá smysl dál pokračovat), ale dokázat v něm neustále zrychlovat až do mrtva. Zpočátku to dáš třeba jen dvakrát, ale časem třeba i 4 x a taky vyjedeš výše. Pokud vyjedeš až na kopec, je třeba ho vyměnit za delší nebo strmější.

      Najdi si prudší houpačku, kde to pohodlně rozjedeš na 52×15–17 vysokou kadencí (ke 120) a jakmile se to začne zvedat, jdi ze sedla a udržuj stále stejnou rychlost. Tady se neřadí, držíš se za oblouky a po několika sekundách už to rveš na maximum. Trvá to jen pár desítek sekund, takže tentokrát vidět nepřestaneš, zato musíš cítit, jak se ti kroutí nožičky. Jakmile začneš zpomalovat, svěs nohy, otoč to, vydýchej se a znovu. Toto se dá zopakovat víckrát, než předchozí kopec.

      Tohle jsou dost brutální metody, které hodně bolí a proto už je sám nejezdím a jen se dělím se zážitky a než se do něčeho takového člověk pustí, musí mít předtím najeta kvanta km.

      0 0
      • Hroch obojzhivelnyj  

        To s tou houpackou mi hooodne pripomina jezdeni na festce.

        Fakt je ze se mi zda ze mi festka do kratkych kopcu hodne pomohla, a takovy houpacky mam na ceste do prace asi 3 (Pruhonice, Benice a Kolodeje nebo Kralovice).

        0 0
    • McBlacky  

      chybí ti rychlost krátkodobá při nástupech /max Watt při max TF/, nebo rychlost na úseku /TF ANP-ANP+5/ ?

      jedno se dá trénovat třeba jak psal Turista, v podstatě potřebuješ pro efektivní trénink dosahovat více než 10w/kg /pro spíše vytrvalce/. To lze jen do kopce, nebo na hodně dobrém ergáči, který umí efektivně zátěž do 1000w.

      úseky se dobře trénují do delších kopců cca 10–15 minut s opakováním. Ideálně v konstatním sklonu. Potřebný výkon podle toho kde máš ANP, když už sportuješ dlouho tak u tebe to bude přes 5w/kg.

      0 0
      • Zerocool  

        nebo normálně opakované sprinty (v sedě) na rovině, třeba 3 série po 5 opakováních (40s sprint, 20 sekund odpočinek) mezi sériema 5 min pauza

        0 0
        • Alty  

          Jo opoměl jsem v děkovačce pana kolegu Zerocool, díky, dobrej tip, určitě skusim.

          0 0
    • jecnak  

      Nepises, kdy ti ukazou zada. Z mych zkusenosti se na silnici obvykle lame chleba v tahlejsim kopci, kdy dole se zpomali a postupne se zrychluje a az za vrcholem na rovince se opet zpomali na cestovni rychlost. Vytvorene „diry“ ale opozdilci uz nesjedou. Tzn. pokud je to tak pak bych resil w/kg a nikoli vybusnou silu apod.

      Dalsi nemene podstatnou veci je taktika, tzn kdyz vim, ze v kopci jsem marnej, tak se nenecham pod kopce rovnou zatlacit dozadu, abych pak nesbiral ztraty jeste od ostatnich slabsich jedincu a nahore pak nevidel ujizdejici balik.

      0 0
      • Alty  

        Záda mi obvykle ukážou v krátkým kopci, no vostuda. V dlouhejch kopcích sem většinou nahoře první, na to nemaj:-)

        A právě bejvam často ten opozdilec kterej už tu díru nesjede, a nechce se mi vybuchovat, takže na tom popracuju dle rad pánů Turisty a Blackyho za které jim tímto mooc děkuji. Kdyby někoho napadly ještě vypečenější motivy rád je aplikuji na své od kola křivé nohy.

        Díky všem a já jdu válcovat

        0 0
        • Rychlej turista  

          Můžeš si taky zahrát na motorku. To jedeš svižně, ale s velkou rezervou lehce zvlněnou krajinou pořád stejnou rychlostí. Brdky můžou být mírnější i prudší (ty vezmeš ze sedla, držíš se za oblouky – při stejné rychlosti udržíš kadenci šlapání a nemusíš tak dávat těžší převod), ale neměly by být dlouhé, abys tu rychlost udržel až nahoru.

          0 0
      • raceman  

        urcite, ale trenink vybusne sily bych nevypoustel… preci jenom o opakovane nástupy v silnicnich zavodech taky neni nouze…

        0 0
        • Zdenda CUBE  

          V silničním závodě né, ale píše, že už jezdí pouze triatlon a tam je to spíš o tempové dlouhodobé rychlosti a síle. V tomto případě, kdy strácí v krátkých výjezdech by spíš prospělo netrénovat monotóně tempařinu, ale častěji vkládat kratší rychlejší úseky a kratké brdky při trénování zkoušet nastupovat sám sobě…

          0 0
          • raceman  

            s triatlonem mas pravdu, tam mu to k nicemu nebude, ale kdyz v zavode neni poradny kopec, tak se to nejak potrhat musi :-)

            0 0
    • ove  

      Tak ta rychlost by šla trénovat i takto…

      http://www.youtube.com/watch…

      0 0
      • kcvalin  

        Tyvado, toho je na cyklistiku skoda – by se mel prihlasit do cirkusu.

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.