Tuhá kvalitní odpružená vidlice pro XC 120 mm 3 stupňová

103 nepřečtených
  • koky7

    Ahoj,

    prosím o tipy. Mám na kole SCOTT vidli Fox 32 Rhythm s 3-polohami napojenou na TwinLoc, 110 mm zdvihu. Její tuhost je fakt mizerná. Ze sedla se výrazně kroutí,prostě nespokojenost. Rád bych ji vyměnil za tužší, lepší, 120 mm zdvihu a optimálně také 3-polohová,aby šla napojit na TwinLoc jako Fox…

    Jakou vidlici byste vybrali? Nějaké doporučení? Nepotřebuji nejlehčí na trhu, ale ta tuhost mě rozčiluje…

    díky moc! :)

    0 2
    • va-bo  

      Rozpočet? Neomezený ?

      0 0
    • Floydie  

      Tak zkus nejakou FOX s 34 nohama. Ale pokud mas 100+kg, tak takovou XC vidli asi nesezenes.

      2 0
    • černápole  

      Jen pro pořádek, odlišit funkci pružení vidlice a pevnost výpletu od samotné tuhosti vidlce se podařilo? Když jsem dal na kolo pevnou hliníkovou, tak jsem fakt čuměl o kolik se to zlepšilo po všech směrech-)

      0 0
    • koky7  

      Ahoj, rozpočet asi v pohodě. Mám cca 76 kg. Výplet bych řekl má standardní napnutí, jsou to obyč kola od Scottu. Taky dobrý tip,díky! Ale řekl bych,že hlavní kámen úrazu bude ta vidlice…

      0 0
    • kejda  

      S takto nízkým zdvihem se ale nedělají enduro vidlice…34 od Foxe musí být tuhá dost

      0 0
    • koky7  

      uvažuji těch 34 od Foxe… nicméně co třeba RS Sid s 35 mm kluzáky? myslíte,že by byla tužší? či třeba Öhlins, DT Swiss?

      0 0
      • Azmir  

        S ani jednou neuděláš chybu a s obojím se vejdeš do 500–600 eur za nejvyšší verzi tlumení. S tuhostí to bude nastejno. Pokud to chceš exaktně, budeš muset na netu najít přímo nějaké grafy a měření.

        0 0
    • kocers  

      Ještě mě ohledně tuhosti napadají řidítka. Když si vzpomenu na tuhost Ritchey WCS na mojem starým Polygonu, to bylo něco hrozného. Když za to člověk vzal, tak mu přišlo, že se kroutí celé kolo a přitom to bylo jen v řidítkách (a možná u představci)

      0 0
    • koky7  

      já když za to vezmu ve stoje,tak i škrtá kotouč brzdy,klasika. přitom je perfektně seřízený a rovný a při běžné jízdě v sedě je to OK… tak to hodně tipuju na tu vidli plus případně ten výplet…

      0 0
      • TK75  

        Kotouč pridelanej k náboji..krz něj pevná osa.Povolenej vyplet ti může dělat cokoliv ale nehne s kotoučem v trmenu ne?To muzou delat snad jen nohy vidle

        1 0
    • va-bo  

      Nechápu, jak jsme mohli 30 let jezdit na vidlicich s RU, které se kroutily na všechny strany a přežít to ve zdraví.

      2 2
      • Azmir  

        Lidi s podobnými připomínkami by měli nafasovat dva pazourky a vrátit se do jeskyň, protože to přece taky šlo…

        1 2
      • Lachtis  

        Tak driv nebyla jina volba a ikdyby byla, tak je to kazdeho vec, co chce a vi proc to chce jezdit… Tazatel chce to nejlepsi, co mu dnes doba nabizi, coz je fajn a proc ne. Nicmene, treba i dnes na nejvyssi urovni jsou min. dva top jezdci, kteri evidentne dobrovolne jezdi svetove pohary bez teleskopu, coz je v podstate “zpatecnicky postoj”. Viz S. Gaze a L. Schwarzbauer a evidentne to davaji bez problemu. Za mne uctihodny vykon a neskutecny, ale nechapu to, ale oni asi vedi…

        0 0
      • enjoy  

        Pražské schody 2003 na Manitou Skareb (28mm nohy).

        :-D

        2 0
        • va-bo  

          Přesně :-)

          1 0
        • Azmir  

          A ještě na kole, které mu je malé :D

          0 0
          • nomecz  

            a na duších, ráfkovejch brzdách, se smykem, s rohama … kola 26" tvl tady je spatne uplne vsechno :-)

            0 0
            • va-bo  

              No jo, a že až na ty rohy se na tom jezdily závody, to už nechápe nikdo :-)

              0 0
              • TK75  

                https://youtu.be/VzZkKE9Z35g?…-

                Krásne vše fungovalo…včetně geo :D

                3 0
                • Tatut  

                  No je fakt, že ten sjezd po louce z videa nevypadá prudký. To na dnešním kole sjede i 6 leté dítě bez pádu..

                  0 0
                • Tomcat  

                  Hezký gravel zavody co ?

                  Ano nádherná připomínka jak se jezdilo velké kulové , protože materiál prostě nevydržel. A jezdilo se na tom co prostě bylo a materiál šel do kopru jak na běžícím páse.

                  Bohužel někteří jedinci se do současnosti stále duchem nedostali a mysli ze zastaví čas..

                  2 0
                  • Slavik  

                    Jj a občas to na trávě i nebrzdilo… :-)

                    0 0
                  • Forester  

                    jezdilo se všechno, jen prostě v jiném tempu než dnes …

                    0 1
                    • TK75  

                      Ne..nejezdil se v 90s na techto kolech takovy náročný teren co se jezdí dnes.A to ani omylem

                      podívej se na YT co jezdí Barelli nebo Metailler ve Whistleru

                      1 0
                      • Forester  

                        jako občas se ještě podívám na NorthShore … pamatuji si, jak jsem kupoval videokazety :-) … a nepřijde mi, že by se jezdila nějaká tužka

                        ale srovnáváme nesrovnatelný … jen jsem chtěl říct, že i v těch 90. se jezdili věci, o kterých se někomu nezdá ani dnes … ano, 26, pevná nebo elastomer vidlice, véčka brzdy, atd., ale dalo se … a jasně, že dnes je to jednodušší a sjedeš mnohem větší peklo, o tom přeci nemůže být diskuse … ale nakonec je to stejně o hlavě a nohách :-)

                        Ať to jezdí!

                        0 0
                        • TK75  

                          Jako jo, .jezdilo se…třeba trial.Poskakoval jsem na stavbě přes panely, lavicky, schody ze se mi o tom dnes ani nezda… jezdím jinak a mladymu „já“ závidím co uměl za ficury:)) aspoň 30% z toho bych chtěl zase umět

                          Dneska jem stastnej když se na předním otocim o 180…dřív jsem na něm poskakoval :)) jo..už umím úplný hovno

                          0 0
                          • Forester  

                            tak trial, to je zase úplně jiná disciplína :-)

                            ale třeba toto jsem myslel

                            0 0
                            • Tatut  

                              Vždyť co skok to pád.. Jo něco sjeli ale ze by to odjeli čistě a v kalupu to fakt ne… no zkusit si to muže každý. Myslím ze v každé panelákové kolárně bude zapomenutý nějaký Olpran Titania.

                              0 1
                              • kejda  

                                Ty vole, :) dobře, Olpran Titania, koupeno v Brně na Vodní za 4999 Kč. Rok 1994?

                                Myslím, že jeden je ještě na chalupě někde v šopě a serou na něj kočky. Modrý pro mne a stříbrný pro ženu

                                0 0
                              • Forester  

                                tak do videa se asi nebudou dávat jízdy bez pádu, že :-)

                                0 0
                          • Esi  

                            Nojo no s postupujícím věkem přibývá nejen hmotnost ale i pud sebezáchovy. taky sahám na brzdy v místech kde bych ještě před 15 lety nebrzdil a to mám teď rozhodně lepší kolo :-)

                            0 0
                            • TK75  

                              To jsem objevil az teď jaka je to zabava jezdit z kopce v terénu rychle…před padesátkou :)) zatim moc nebrzdim

                              Ale jako vím že jsem adept na nějakou pěknou zlomeninu…takže když cejtim ze nemám den tak zvolnim :))

                              1 0
                    • Tomcat  

                      Ne nejezdilo se všechno ani v pomalejším tempu, protože ten materiál to nedával i nižších rychlostech. Paradoxně dát nějaký skok v rychlosti z vodpalu do dopadu je menší zátěž než to poslat mezi kozy, na koně, či na Hejníka… …jenže ono se k tomu musí rychle dostat a mít i prostor pro dojezd.

                      Nemluvě o terénních schodech, dropech či „gapech“ a transferech…

                      0 0
                  • jonti  

                    V ty dobe okolo 1995 jsem uz trochu jezdil a rozhodne toto nebylo typicke DH ani tehdy, spis nejaka velka masova akce.

                    0 0
                    • TK75  

                      To je fuk…jen je tam krasne videt jaky neduhy to kolo tenkrat melo (i na takhle obyc jizde z dnesniho pohledu) s tou svoji silnicni geometrii, komponenty a 26 kolama

                      :)) možná by to zvládl líp starej klunker z počátku když ještě neměl strmou hlavu

                      0 0
                    • DaD  

                      Já vyhrál v roce 1996 na tomto druhé místo na amatérském mistráku ČR. Trať ale ani náhodou nepřipomínala ty dnešní DH lajny. To ani omylem! Byly to většinou jen louky a polní cesty a vyhrál ten, kdo měl větší koule to pustit. Proste bezmozek. Nedával jsem dolů ani sedlovku. Ožral jsem se po výhře v XC den předtím a oni mě ta jelita přihlásila druhý den na sjezd. Dvojka v žíle a druhé místo. Ožralej bezmozek, no :-D

                      4 0
                    • scret  

                      Zas na druhou stranu, to co se jezdilo tehdy jako DH je dnes v podstate XC :)

                      1 0
                      • DaD  

                        Dnešní XC tratě ve svěťáku jsou mnohem těžší než bylo DH v té době. Vidět, některé to historické kolo, že na něm chceš skočit větší drop, co je dnes ve světovém XC běžný, tak tě shodí a ujede do lesa :-D

                        1 0
                • Jan D.  

                  Podle brnění některých jezdců odhaduji, že je někde na trase čeká i zápas v americkém fotbale:)

                  1 0
                  • scret  

                    vetsinou to byly hokejovy chranice apod. Proste co kdo nekde splasil:)

                    1 0
        • černápole  

          Nevím o co vám jde, tehdejší kola žádný problém neměla-)

          0 0
          • TK75  

            Ten všem utekl:)) vsadím se že by dal barák za možnost dat tam tenkrát aspoň obyčejnou základní současnou vidlici

            0 0
    • koky7  

      Jj, jezdit se na tom dá,to je jasný :) ale možnosti dnešní doby jsou bohatý, proto bych si kvalitnější a tužší vidlici rád dopřál :)))

      0 0
    • va-bo  

      Kup Fox 36 s grip2 , ta se kroutit nebude. Zamykání nebudeš potřebovat.

      0 1
      • Floydie  

        Me prijde uz takhle nepravdepodobny, ze by kroutil s 32 vidlici, musel by mit strasnou silu s tou hmotnosti co uvadi a i kdyby, tak si maximalne skrtne kotouc, nicemu jinemu to neva. 36 na XC je overkill, podle me resi picovinky.

        1 1
        • Floydie  

          spis bych zkontroloval jestli ma spravne utazeny RU nebo momentakem pevnou osu (nevim co tam je)

          0 0
          • kubad  

            souhlas, Fox 32 Rhythm není odlehčená verze má kolem 1900g asi bych v ní s vahou 76kg problém nehledal :D

            0 0
            • kejda  

              Třeba jezdí hrozný bomby…:)

              0 0
            • novas752  

              No málo platný oproti tuzším vidlicim se to chová hůř. Hůř to žehlí pod brzdou, hůř to drží stopu v odklonech atp. A v případě Rhythm je to těžší než třeba Pike, který je tuhostí o třídu lepší.

              0 0
      • kejda  

        Že by si to trochu položil? Chtěl 110–120 mm zdvihu…

        1 0
        • Georrge  

          Tak si ji nastaví na 120mm…

          0 0
          • kejda  

            Tu 36 myslíš? To se vyplatí :), koupit vidlu za bratru 12 tisíc, když dobře, a snižovat zdvih. Ten Sid je rozhodně lepší volba.

            0 0
          • nomecz  

            No fox 36 asi tezko leda ze by si „serizl“ vnitrni nohy :) ale neco mi rika ze ta 36ka byl spis nepochopenej vtip

            0 0
    • DaD  

      Budu zřejmě mít jednu FOX Factory 120mm se zamykáním na rodlech. V případě zájmu písni do zpráv.

      1 0
      • kejda  

        Pěkná, stealth polepy, hmmm…

        No, ale tazatel může zítra napsat, že potřebuje RÚ, nebo 100×15 osu…

        To je pak těžký…:)

        0 0
        • Azmir  

          Rhytm je relativně nová řada u Foxu, s největší pravděpodobností má už klasickou boost osu.

          0 0
          • kejda  

            6 let určitě, ale asi jo, RÚ to už nebude. To mi nedošlo, děkuji :)

            0 0
    • koky7  

      ahoj, někdo zkušenosti ještě prosím s Öhlins? nebo DT Swiss? díky!

      jinak asi rozhodnu mezi RS Sid 120 nebo ta FOXka 34 120…

      0 0
      • DePaX  

        Pochybuju, že SID bude tužší jak 2kg Rhythm.

        0 0
        • TK75  

          35 Sid je určitě tužší než 2kg Judy :)) takze podle vahy to asi posuzovat nejde

          0 0
          • DePaX  

            Jasně, ale já SID nepovažuji za tuhou vidlici.

            0 0
            • kubad  

              tak ta s 35mm nohama problém nemá s tuhostí, ale je to pořád XC vidlice že, na 120mm v pohodě :D

              0 0
            • TK75  

              Záleží na jekej ram to vůbec chce.Ten Sid je xc vidle…takže se kouká na váhu, ma nějaký chování atd

              Jasně ze mám radši Pika a ještě radši Yarinu, ale na jiný geometrii a ne čistě pro xc

              Když jsem měl lehkej xc ram, tak tam to byla ideální vidle s dostatečnou tuhosti…dalo se s tím krásně jezdit

              0 0
          • Azmir  

            Judy má ale jenom 30 mm nohy, ne 32.

            0 0
            • TK75  

              No dyk jo…ale přesto je těžší a s tuhosti x levlu pod Sidem

              Stejně tak bude ten 35 Sid tužší než 32 Fox..i když ma Fox 2kg

              0 0
      • kubad  

        rozpočet máš jaký? tady ty značky jsou cenově dost vysoko :D

        0 0
        • koky7  

          rozpočtově v pohodě. pokud to bude mít smysl,klidně koupím dražší vidli… díky

          0 0
          • černápole  

            Ideální by si půjčit nějakou takovou vidli, dát naní svoje kolo a trošku projet pro srovnání jestli to má smysl.

            Jistě, testovací vidlice nerostou na stromě a ale přání platícího zákazníka by mohlo být vyslyšeno..

            0 0
            • kubad  

              To fakt?

              0 0
              • černápole  

                Prostě si půjčit testovací kolo s požadovanou vidlicí a projet to…

                Mě se teda stalo, že jsem si půjčil v obchodě několik vidlic z kola, samozrějmě při přátelských vztazích s personálem.

                0 0
    • koky7  

      jinak mám boost osu 15×110

      0 0
    • jonti  

      Na Scott Spark neni problem dat ani 130mm vidlici, Pike i Fox 34 bez SC jsou tuzsi nez lehke XC vidlice. Jen je bude vetsi problem sehnat s 3 polohovym zamykanim.

      1 0
    • šlapatko  

      Zajímavé téma. Trochu podezírám měkký přední výplet,28 děr. Bratr má staršího sparka s vidlicí Fox 34mm a tuhost nic moc. Docela se to kroutí. Porovnávám to s mou vidlicí RS 35mm gold 140mm. Výplet mám 32 drátů, 2mm a ráfky vnitřek 30mm. Neš pořídíš jinou vidlici, vyzkoušej jiný výplet. Určitě něco seženeš na půjčení.

      https://www.scottmtb.cz/…t-spark-920/

      0 0
    • boo-beek  

      Nevím, jestli se dál v diskuzi řeší cena, pokud ne, tak za mě Manitou Mattoc.

      0 0
      • Jan D.  

        Ta taky nebude nijak extrémně tuhá. Mám verzi Pro a po nějakých 200 km už má dokonce i vakl ve futrech. Ale co jsem četl, je to u téhle vidlice docela normální. Jinak ale zatím chodí hezky. Uvidím jak se bude vakl zvětšovat a kdyžtak ji budu holt muset reklamovat.

        Ještě mě u téhle vidlice překvapilo, z jak tenkého kovu má sloupek. Oproti RS možná i poloviční. Řezákem na trubky kvůli tomu ani nešel uříznout rovně, jak se prohýbal.

        Vidím to tak, že moje další vidlice už bude pevná, ztrácím s odpruženými vidlicemi trpělivost. Za poslední 3 roky DVO Sapphire, RS Sid 35, obě 2× v reklamaci, měněny spodní nebo horní nohy… Teď příběh pokračuje s Mattocem:)

        0 0
        • boo-beek  

          Nejezdil jsem ji, ale podle diskuzí a testů je tuhost velmi dobrá.

          Znám předchozího Mattoca, až na tuhost byl super, ale ten současný by měl být údajně mnohem lepší. Něco málo jsem najel na Mezzeru i R7, a obě pro mě byly v dané kategorii naprosto top ve všech ohledech… kromě ceny :D Ta se, na rozdíl od Foxe a RS, bohužel nedostává tak nízko pod doporučenou.

          0 0
          • Jan D.  

            Já ji naštěstí sehnal za super cenu, jinak bych si ji ani nekoupil. Jo, tuhá teda asi bude dost:) Jen ten tenký sloupek mě teda překvapil. Nechápu proč zrovna na takovém místě šetří materiálem. A ten vakl v nohách by taky za tu cenu mohl být menší. Asi mám moc velká očekávání. Jinak oproti Sidovi ta vidlice funguje krásně.

            0 0
            • TK75  

              Sloupek..asi setri fikane vahu jinde nez rs u sida ;))

              Možná krasne pruzi ten sloupek :D

              0 0
          • Azmir  

            Řeší se to tu dost často. U jiných komponent jsou často grafy, tabulky atd. Divím se, že tu někdo ještě nějaké měření nedal. To si nikdo nevzal na testování vidlice, aby porovnal jejich tuhost?

            0 0
            • kubad  

              ono je to +/- v dané třídě podobné, Fox patří tedy spíš k míň tuhým vidlicím, ale nijak to nevybočuje, hledat se mě aktuální čísla nechce, a Mlok tohle vlákno ještě nenašel :D

              0 0
      • kubad  

        Psal ze cena není limitujícím faktorem

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.