Full odpruzeni nebo radsi kvalitni vidlici a vybavu?

60 nepřečtených
  • mchammer

    Nazdar!

    Zajimal by me nazor jak moc podstatne je full odpruzeni.

    Snazim se najit 29" s full lockoutem ale cena okolo 40–50 tisic me pomerne omezuje ve vyberu a tak premyslim ze bych udelal kompromis a radsi bych koupil lepsi vybavu nez za kazdou cenu davat odpruzeni ramu.

    Jak moc podstatne je odpruzeni ramu pro nezavodnika?

    • 500–800km/rok
    • cca 50% z toho dle meho to nebudu potrebovat vubec a nebo to locknu
    • mam ale 110kg a 185cm a i z toho duvodu mozna odpruzeni je lepsi?
    • taky zde byl nazor ze ten full lockout ne vzdy spolehlive funguje?

    Diky

    mchammer

    0 0
    • Azmir  

      Při tvé výšce bych se hlavně vysral na 29" a za tu cenu pořídíš hodně slušného fulla ale 26", na to tvoje ježdění ale jak píšeš bude klidně stačit klasické HT třeba za 30tis. a zbytek pošetřit na něco jiného ale jak chceš :)

      0 0
    • Azmir  

      Při tvé výšce bych se hlavně vysral na 29" a za tu cenu pořídíš hodně slušného fulla ale 26", na to tvoje ježdění ale jak píšeš bude klidně stačit klasické HT třeba za 30tis. a zbytek pošetřit na něco jiného ale jak chceš :)

      0 0
      • jIrI___  

        +1. Ale do HT bych nešel, to raději 26" svižnějšího 100–120 mm fulla. I tak bude výběr pořád větší než u 29".

        0 0
    • Lišák  

      Jak moc podstatne je odpruzeni ramu pro nezavodnika?

      Daleko podstatnější, než pro závodníka ;-)

      Na pohodové jezdění ho jistě ocníš. Daleko více, než jen vidlici, byť třeba za 25kKč.

      0 0
    • Datel Stepní  

      500–800 km za rok a kolo za 40–50 tisíc???

      To bude asi překlep, nebo někdo opravdu takový brutální nepoměr volí?

      Pochopitelně, že si každý může koupit co chce…

      0 0
      • mi-psi  

        buď mu tam nula schází, nebo naopak přebývá

        0 0
        • GTman  

          Tak se překlep, no. Natočit cca. 6000 za sezonu je celkem v normě, takže už víme, kde mu ta nula chybí. Já bych Ti doporučil fulla. Krásně to žehlí terén a ten odpruženej rám opravdu poznáš. Hlavně v rychlém sjezdu je to úplně o něčem jiném než odskskující zadek na hardu. I když koupíš sebelepší vidli, pořád řešíš jen předek a ten rám zůstane tak jak je.

          0 0
        • devmixil  

          podle me to mysli vazne s tim najezdem ;)

          0 0
      • Breakpain  

        sice staré … ale nedá mi to :) … Mám mnohem větší nepoměr a vůbec mi to nevadí ;) …

        0 0
        • nitraq  

          Proč vytahuješ rok a půl starý téma?:)

          Jinak taky nechápu tu nutnost najet na drahým kole mnoho tisíců kilometrů ročně. Když na to člověk má, tak proč by si nekoupil karbonovýho fulla i na ježdění pro rohlíky:)

          0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • jonti  

      Určitě full, za 40–50k máš už kvalitní full rám na dobrém osazení.

      Míra pohodlí a jistoty je na fullu výrazně vyšší.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • kesu  

      rozhodně fulla

      0 0
    • Diamond  

      Šel bych do SCOTTA v karbonu FULL – rok: 2010 cena 50tis

      http://www.bikestore.cz/…10–23849.htm

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • tonik666  

        Nebo Mongoose skoro komplet v karbonu

        nevím ale, zda je to spíš chrt nebo lenoch a jak ten rám funguje.

        0 0
        • Georrge  

          je jedno jak to funguje, za 50k bych tak škaredý rám nechtěl :)

          0 0
    • tonik666  

      26 full.

      0 0
    • v POHODÌ klokan  

      Rozhodně 26" full. Do 50 000 jich máš kvalitních na výběr přehršel. Pro hobíka něco se zdvihem kolem 120 mm.

      0 0
    • Sidewinder  

      jedno je jiste – jako nezavodnik pri jizde tu „lepsi vybavu“ prakticky nepoznas, zatimco full vs. HT, to jsou dva rozdilne svety..

      0 0
      • Rubi  

        napr packy deore a xt poznas u razeni bezpecne, lepsi brzdy taky poznas, o vidlici ani nemluve…:)

        0 0
      • Rubi  

        ted se divam ze mas packy deore, kup si xt a pochopis :)

        0 0
        • radek.n1  

          To je v tom až tak výrazný rozdíl?

          0 0
        • Kubiczech  

          A světe div se, oboje odvádí svoji práci dobře. Co je na kole za páčky je to poslední, co by mě u nového kola zajímalo.

          0 0
          • Aspean  

            Asi tak, resit deore vs XT packy a drncat se na HTcku, nebo jezdit fulla, hmm…

            0 0
          • Rubi  

            ¨ja reaguju na to ze vybava neni az tak nepodstatna, jasne taky bych radsi fulla na deore nez ht na xt, ale vypava je proste znat, neni to jen o gramech…

            0 0
          • jIrI___  

            Tak, tak. Přehazka je hlavní :)

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
        • Georrge  

          radši celopéro s deore, než kostitřas s XT :)

          0 0
        • capo  

          V čem je rozdíl? Já jsem přecházel na lepší páčky jen proto, abych mohl řadit o 2 stupně dolů. Jiný rozdíl nepozoruju, a to ani v přesnosti řazení.

          Pokud najede člověk 800km za rok, nemá šanci poznat rozdíl, protože nepředpokládám že když obětuje ježdění jen pár hodin, že by mu nějak výrazně víc věnoval přemýšlením o vlastnostech, nebo pročítání nějakých fór a manuálů…

          0 0
    • capo  

      Na co potřebuje nezávodník lockout? Aby neztratil 0,5% energie, když mu o ni vlastně nejde? Já osobně lockout nepoužívám ani na závodech co jezdím (žádnej velkej závodník pravda nejsem :). Prostě nemám pocit, že by mě to nějak výkonově omezovalo.

      0 0
      • alinceb  

        Když rubeš půl hodiny do kopce a při každém šlápnutí se ti kolo zhoupne a ubere ti energii, tj. 60–80krát za minutu, tj. 1800–2400krát za tu půlhodinu, tak si tu vidli ještě rád zamkneš a energii pošetříš. Nemluvě o přišlapávání ze sedla, kde se ti vidle noří třeba na půl zdvihu a fakt to ubírá dost energie…

        0 0
        • jIrI___  

          A já bych stejně řekl, že to ubírání energie při zhoupnutí je především o psychice.

          0 0
          • radek.n1  

            To dost možná jo, ale psychika je vlastně vůbec to nejdůležitější… :).

            0 0
          • misko  

            +1 ja mam pocit ze mi to tiez pomaha skor psychicky:)

            0 0
        • Roman11  

          Naprostej souhlas. Bez lockoutu si vstoje do kopce připadám jak na trampolíně a plovina energie je v háji. Čím máš citlivější vidlici, tím je lockout důležitější.

          0 0
        • mr.antik  

          nojo, to je furt samej milan1, odtrh 2kg, pak najednou vadí že se to houpe :-)

          0 0
    • DominikGT  

      Trochu nechápu na co tak drahé kolo když v podstatě nejezdíš podle najetých km co píšeš.

      0 0
      • felix.org  

        To, že ty to nechápeš neznamená, že si nemůže koupit kolo třeba za kilo…

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Vilém  

        Nezavid:)

        0 0
      • jIrI___  

        Napiš jediný důvod, proč by si takové kolo nemohl koupit i když najede jen pár stovek km ročně…

        0 0
      • radek.n1  

        Tak budeme trochu počítat. 800km, dejme tomu 5 měsíců v roce se dá jezdit (rekreačně), to je cca 20 víkendů… 40km v průměru na každý víkend od jara na podzim. Mně to přijde docela dost na to, aby si člověk pořídil kolo za 50tis :).

        0 0
        • mr.antik  

          jj, tady si třeba lidi postavili vilu na 4tiscovým pozemku, odhadem tak 300metrů plochy a skoro vůbec tam nejsou.

          0 0
      • DaSnail  

        jop, na to by stačil avalanč s xcm

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.