• anonymc

    v servisu sem si vymenil kazetu a retez, jizda je pote tuha, kdyz si dam tezsi prevod nebo lehci tak citim jako kdybych neco tahnul. je to pocit jako kdybych mel tezsi prevod a zaroven lehci. po dvou dnech jezdeni mam namozene svali nad kolenem misto aby to byl cely kvadriceps. na kole sem ujel 35 km a mel sem dost jinak jezdim 50–60 a mam namozeny kvadriceps a ne tu spodni cast kvadricepsu. nevite cim byto mohlo byt ? rikal sem si jestli sem tu kazetu nemel tak ohoblovanou se sem si postupne zvykal na jiny zaber.

    pocet zubu na kazete je stejny jako u stary kazety

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • ˘Ö˘ Krab  

      Typ kola, typ zadního náboje, typ přehazovačky, délka řetězu?

      Jak často jezdíš a co (a jak, jak šlapeš), že máš namožený m. q. femoris po 50–60km, resp. proč to děláš? Svaly nad kolenem – myslíš asi spíš úpony dalších svalů (když jsi o čtyřhlavém svalu stehenním mluvil zvlášť).

      Jak máš nastavené sedlo, podle čeho? Nepohnuli Ti se sedlem v servisu? (Bolest celého svalu by odpovídala sedlu nízko, bolest úponů možná sedlu vysoko nebo příliš vzadu).

      Nebude to všechno jen nezvykem?

      0 0
    • anonymc  

      na uctence : kazeta 10ti xt 11–36 , retez hg-95 10 ti

      kolo mam 4 roky stumpjumper ht comp.

      jinak jezdim na kole dlouho abych poznal ze jizda neni po vymene kazety s retezem plynula a zabiraji jinak svali nez predtim jako kdybych toztacel nejen kolo ale i zavazi zmena prevodu nema nato vliv vzdy to citim, po rovine jem jezdil prumerne 20 kmh ted pri stejne sile jedu 17 kmh. a sedlo opravdu zustalo jak bylo :-). hledal sem na internetu a nasel sem ze to muze byt nevhodne mazani cvrcku ze prilis ze tuzsi mazani muze mit tuhy chod.

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Vysaď zadní kolo, zkontroluj protočením mimo rám chod ložisek i ořechu. Podívej se, jestli je dobře provlečený řetěz přehazovačkou. Namaž si řetěz nějakým řídkým olejem, nový je nakonzervovaný takovým odolným tužším a lepivějším mazivem. Zkontroluj si polohu sedla.

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Youda  

        Není podstatné co máš na účtence ale co máš na kole.

        0 0
    • Roxteedy  

      Jestli ti v servise tu kazetu nesundavali pomoci politi horkou vodou nebo rozmlaceni kladivem :) viz jedno vyborny vlakno tady :)

      0 0
    • anonymc  

      ted sem vyzkousel brachovi kolo ma ma stejny jako ja roztocil sem rukou lehce zadni kolo a krasne to docvakava na mem kole to udelam stejne tak to cvaka a pak se to zastavi ma to mensi plynulost takze pri vysich rychlostech je to vic znat. takze asi zpatky do servisu na reklamaci prace

      0 0
      • Roxteedy  

        To bych udelal jako prvni. Snad ti neudelali neco s nabou.

        0 0
      • Bruca  

        A nedrhne ti zadní brzda? :-)))

        Případně pretazene konusy…

        0 0
        • Bubaaak  

          To zjistí když sundá kolo, chytne ho za osu náboje a roztoči

          0 0
          • Roxteedy  

            +1

            A hlavne, brzdu by snad poznal hned, ne?

            Co sem si vyguglil, tak tohle kolo ma loziska. Ikdyz, typ naby kolega neuvedl. Takze vime prd.

            0 0
            • Vilém  

              Nebyl bych si tim jisty, zatim poznal jen ze ho boli svali.

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
              • plzakj  

                Jestli boli jiny svaly, tak bych tipnul na jinou pozici sedla.

                0 0
            • MlokCZ  

              Brzdu nemusí každý poznat, viz sousední vlákno a problém, že na nezatíženém kole je to ok a problém vnzikne až za jízdy na zatíženém kole.

              0 0
    • anonymc  

      hlavni problem bude asi v ty kazete mam moznost porovnat 2 stejna kola u jednoho kola se kolo toci dyl u meho min.divny je zeto davame do stejneho servisu a plynulost kol je jina. mozna neco vic utahli nebo pouzili spatne mazivo

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Přehoď si celé zadní kolo z bráchova rámu do svého (a opačně) a projeď se na obou.

        0 0
      • postman79  

        Ona i kazeta se dá dorvat přes danou mez a pak může jít ztuha.

        0 0
        • Vilém  

          Muzes to nejak rozvest?

          0 0
          • postman79  

            Zrovna nedávno se mi povedlo kazetu dorvat více a začala docela dost při volnoběhu tuhnout. Tak jsem trochu povolil závěrnou matici (po 10 minutách snahy a nadávání si) a kazeta šla opět zlehka. Kdyby se mi to nestalo, tak si to netroufnu tvrdit :)

            0 0
            • Vilém  

              A co to bylo za naboj?

              0 0
              • postman79  

                shimano fh-rm30, ale náboj za to nemůže, prostě jsem to nechutně přerval.

                0 0
                • Vilém  

                  Nedovedu si predstavit, souvislost mezi dotazenim kazety a hladkosti chodu. Dle meho je to blbost.

                  0 0
                  • postman79  

                    Nejspíše to nějak sevřelo ořech. Ale to je jedno. Při šlapání by to zakladatel vlákna nepoznal. Pouze na volnoběh, takže nemá smysl dál řešit.

                    0 0
                  • ˘Ö˘ Krab  

                    Deformace pryžové prachovky? (Nevím jak přesně ten náboj uvnitř vypadá.)

                    0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • Bubaaak  

        Vykašli se na to, co si myslíš že je hlavní problém. Kazeta je nasunuta na ocelovém unašeči, na kterým je dotažená a není reálný, aby přetažením něco zpusobila. Jediný, co kazeta mohla, že je tam s jinýma převodama a nejsi zvyklej na odstupňování.

        Pokud zadní kolo vyndáš z kola, chytneš ho za osu, roztočíš, cítíš nějaký drhnutí, škubání?

        Když rozpojíš zadní brzdu/ vyndáš destičky, jak se točí?

        Pak je ještě možnost středového náboje, když sundáš řetěz a chytneš za kliky jak se točí?

        Nic nevymyšlej a odpověz jasně bez polívky…

        0 0
        • Yura  

          Taky bych to videl na jine prevody hehe. Btw mam takovej amaterskej dotaz. Kdyz se me doslova retez protaci na prevodniku = zaberu a jako kdyby ten retez spadl.. Vyresi to novej retez nebo je uz i ten prevodnik po smrti? Zacalo to delat docela z niceho nic, takze predpokladam, ze to bude hlavne tim retezem, kterej se asi 10 let nemenil? :D Jinak kazeta kdyz se cela vykle a jeste posledni 2 pastorky nezavysle na kazete. Vyresi to jen dotazeni nebo je taky po smrti?

          0 0
          • ˘Ö˘ Krab  

            Vykle nezavysle? Horko?

            Kazetu zkus nejdřív řešit podložkou ze strany od výpletu.

            Jestli je KO i převodník zjistíš spolehlivě jedině novým řetězem. (Řetěz se neměnil, „se“ měnit nemůže, protože není samovyměňovací. NĚKDO ho neměnil.)

            0 0
          • Bubaaak  

            máš nejspíš povolenou kazetu, když jí dotahneš, přestanou se ti vyklat pastorky, ale pokud ti proskakuje řetěz, tak máš nejspíš, krom řetězu, i kazetu v hajzlu a doufej, že ne převodníky na klikách…

            0 0
            • Yura  

              Ten retez me „prokluzuje“ na prevodniku ne na pastorkach.. :(

              0 0
              • Bubaaak  

                tak máš v hajzlu asi včechno :-/

                Nahoď nový řetěz a uvidíš co budeš měnit dál

                0 0
    • anonymc  

      tak co jsem zjistil. nova kazeta ma vse co puvodni jen retez mam ted o 2 clanky delsi. jestli zato muze to, ze ted davam jine prevody nez predtim. kdyz chytnu kolo za sedlovku a roztocim kliky tak kolo mi vybruje nahoru a dolu ale kdyz kolo obratim vzhuru nohama a roztocim ho tak nevidim ze by zadni kolo bylo vychylene. a pri jizde nic nepoznam ze to skace jen citim silovy odpor v kolenou a ne na kvadricepsu vcera me z toho pak bolely kolena tak sem dnes vzal stary kolo a vse v pohode zabiralo to jak ma i svaly.

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Nastav si na novém kole sedlo vůči šlapacímu středu stejně, jako je máš na starém. Takže vysunutí i předozadní polohu.

        S těmi brutálními vYbracemi asi nic neuděláš, může to být jen spoj ráfku nebo ventilek.

        0 0
        • anonymc  

          sedlo mam porad stejny. todle kolo mam 4 roky tak vim jak jezdilo pred vymenou kazety. den pred servisem vse v poho po servisu to prislo.

          0 0
      • Bubaaak  

        Chtěl jsem ti poradit, řekl jsem tři body co máš udělat a očekával jsem na ně odpovědi, nic.. zas řešíš něco, co fakt nevím proč. Poraď si tedy sam.

        0 0
      • RomanF  

        Cist tvoje odpovedi je narez a zacinam si myslet ze neco beres. Jak ti muzou zabirat jine svaly zmenou kazety? Asi jinej gang. :-D

        0 0
      • Vilém  

        Proc mas delsi retez? Zrejme slusnej servis.

        Ze kolo skace po roztoceni, to je normalni stav, kolo neni vyvazene, je tam spoj na rafku, ventilek…

        0 0
    • ˘Ö˘ Krab  

      Vzdávám se.

      0 0
      • plzakj  

        :-)

        Hele ja mel kolo taky v super stavu, nez jsem ho dal na garanci. Pak to zacalo cely chrastit, ze jsem musel sestelovat smyk a razeni.

        0 0
    • anonymc  

      je to normalni ze na uctence mam retez s 116 zuby ale v realu sem napocital 110 a v originalnich parametrech kola je napsano 114 zubu ?

      ps.jinak diky za rady Bubaaak ale demontaci necham na servis stejne ho tam poslu.

      0 0
      • Roxteedy  

        Je to normalni. Vezmou retez, zkrati na potrebnou delku, namontuji.

        Co je potrebna delka najdes v jinych vlaknech. Nejcasteji – kdyz zaradis nejvetsi prevodniky vepredu i vzadu, aby to bylo SKORO na fest. Aby saltr jeste pruzil.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.