Jak se resi na amaterskych zavodech pravidla UCI, jako jsou kotoucovky a vahovy limit 6,8?
Ma s kotoucema nekdo problem, vozi to tam nejaka nezanedbatelna cast pole?
Ma nekdo problem, kdybych mel kolo treba 6,0kg?
Jak se resi na amaterskych zavodech pravidla UCI, jako jsou kotoucovky a vahovy limit 6,8?
Ma s kotoucema nekdo problem, vozi to tam nejaka nezanedbatelna cast pole?
Ma nekdo problem, kdybych mel kolo treba 6,0kg?
Pokud je to závod okolo hnoje,který má vlastní pravidla, tak většinou neřeší ani jedno. Minulý týden jsem byl etapě závodu okresní úrovně a kotouče tam mělo ze 110 borců asi 10 lidí a nikdo to neřešil. Pod 6.8kg se tam taky hodně lidí dostalo a nic.
Kotouce uz se resili na jedné amatérské lize v ČR. Bylo to v dobe, kdy je UCI zakázal po protestech profis. Vzhledem k tomu, ze jsou opet povoleny, nemel by to byt problem. Tehdy nekoho nepustili na start. Vim, ze podobne problemy byly na sportives ve FR. Dnes uz opet bez problemu.
Hmotnost nikdo neresi. Neni v silach organizatora jeste prevazovat kola. Jedine co muze nastat je, ze nekdo poda protest, ale nezaznamenal jsem.
Treba situace na Brevetech je takova, ze muzes jet na cem chces, pokud je to bezpecne pro tebe a ostatni. Tzn pro klasicka kola jsou zakazane nastavce a naopak muzes jet trebas na recumbentu nebo ve velomobilu.
Na UAC nechodí ani dopingoví komisaři a přitom by tam měli tolik práce! :))))))
Neni to tak davno, co jeden velky amatersky zavod v zahranici vyhral italsky doper.
Proč si to myslíš?
Na UAC zakázané nejsou. Nicméně si myslím, že kotoučové brzdy se silnějším nástupem jsou tak akorát příčinou pádů, kdy jezdec vzadu zákonitě nemůže stihnout brzdit. Proto také jsem rád, že na UAC jsou k vidění jen zřídka.
K té váze bych napsal je to, že sice jen těžko bude pořadatel kola vážit. Nicméně, vzhledem k tomu, že je to liga amatérská, tak každý jezdí hlavně pro sebe (ne pro peníze apod.) a tudíž by ve vlastním zájmu měl alespoň částečně základní pravidla UCI dodržovat (váha kola atd). V opačném případě to vede k rozšíření mechanického dopingu, což absolutně sráží jakýkoliv závod.
hlavně nepadl zásadní dotaz, Jonti bude mít silničku na kotoučích s váhou 6kg? Ukaž ;-)
no jo vlastně, Mimoděk :)))
Spíš se rozhoduje.
Pokud kontrolují váhu → Lehká kotoučová silnička
Pokud nekontrolují váhu → Ultralight gramařina na ráfkovejch
=)
Především rozhoduje co je v pravidlech. Pokud závod/liga nemá napsáno v pravidlech že se jede podle českých/uci pravidel cyklistiky a je tam jen něco ve smyslu, že se jede za plného provozu a je povinna přilba tak můžeš jet na čem chceš a sypat do sebe dle libosti…
Pokud už chceš být takový detailista, tak především rozhodují organizátoři nebo komisaři, nikoliv pravidla. Jet můžeš na čem chceš a je přitom úplně jedno, co je v pravidlech. Je to na lidech, aby rozhodli a případně tě ze závodu diskvalifikovali.
Mimochodem: Nikdo to neřeší.
a já se ptám „kde je Jonáš“???
proč tuto diskusi ještě nerozkulačil místní znalec a zanícený obhájce kotoučů na silničkách, Jonáš?
jen se zeptam, laicky (neb nezavodim, takze nejaka UCI pravidla jsou mi u ******) – tady se rozjela ohniva diskuse ohledne toho co je fair play a co neni. hypoteticka situace – sejde se deset hobbiku na zavod a vsichni halasne krici, ze jedou podle fair play. znamena to, ze se jim prevazi kola a pak vsichni nafasuji zavazi tak, aby dorovnali sva kola na vahu toho nejtezsiho? pak se prevazi zavodnici a kazdy kdo vazi mene nez ten nejtezsi, tak dostane oloveny potapecsky opasek aby se vyrovnaly sily? a co kdyz jednoho behem zavodu prepadne treba nutkava touha jit na velkou – vsichni ostatni na nej pockaji, protoze je fair mit stejne sance? poradne se vykakat mi prijde jako takovy slusny doping.. a dostane potom ten vykakany dalsi zavazi aby dorovnal ztracenou vahu?
nevim jak to chodi na zavodech, jen se ptam.. kdyz tu vidim tu ohnivou diskusi o tom co je fair play.
Zkus normálně používat selský rozum než se ptát na píčoviny.
… a když někdo píchne, tak si propíchají duše všichni, co? Tvoje úplně idiotská úvaha postrádá myšlení. Samozřejmě jsou dané váhové limity kol, ve kterých se každý pohybuje jak je libo. To, jaké má kdo tělesné dispozice se FAKT neřeší – kdo by to byl řekl. A závody (ty amatérské zvlášť) jsou o tom, aby každý jel to, co mu dovolí jeho fyzická a psychická kondice a taky kolo, co převážně splňuje požadavky pro takový závod. To znamená, že třeba nemá motorek, je váhově plus mínus v limitu a neobsahuje žádný jiný mechanický doping. Totéž jezdec.
Pokud tohle někdo není schopen pochopit a těší ho vyhrávat na úkor své cti, potom nemá na závodě co dělat. Závody jsou o poměření sil a né nepovolené techniky a jiných podpůrných látek.
no jo.. ale neciti se ten udatny rytir fair-play co vyhraje bednu potom zahanben kdyz treba jede na kole za 200 tacu a predjede nekoho na kole za 20, ktere evidetne musi jet hur? neutrpi jeho cest tim, ze porazil se svoji idealni atletickou postavou nekoho kdo ma deset kilo nadvahu? To prece znamena ze v zavode nedoslo k ferovemu mereni sil, kdyz ten chudak za nim tahl nadvahu v podobe slusneho OTP.. prijde mi to jako dost zavazne skvrny na jeho zaricim vitezstvi..
ale co, dost bylo popichovani, je videt ze ironii tu moc lidi nechape. orm ma pravdu a nekteri z vas ho bud zamerne nechteji pochopit, nebo je to horsi a nejsou schopni jej pochopit. Pokud poradatel porada zavody, stanovuje nejaka pravidla. Pokud v tech pravidlech neni zakazan doping a napriklad motorek v kole, muzou se klidne zavodnici moraliste uprskat k smrti az je nejaky jiny zavodnik predjede v cilove rovince na elektrokole s jointem v hube a flaskou whiskey misto bidonu – ale bude jim to prd platny, protoze takovy jezdec vyhraje podle pravidel. A naopak az pojede nekdo takovy zavod podle pravidel UCI kde tyto zakazy jsou, nemuze se divit ze ho vymetou jeste nez vystrci nos z depa. Pravidla jsou pravidla.
Zivot neni fer a pokud chce nekdo hrat hru, at si radne nastuduje pravidla. Tak to proste chodi – ve sportu se nehraje na „moralni viteze“, na „my sme hrali vic fair play a meli sme min faulu“ a „meli sme vic sanci“, ale hraje se na branky, body, sekundy.
spousta cyklistu vubec nezavodi nebo nesleduji treba Tour – treba proto, protoze vrcholove zavody vubec nejsou o nejakem fair play a moralnim kodexu zavodniku, ale bitvy pravniku kdo najde klicku v pravidlech umoznujici nepatrnou vyhodu a bitvy doktoru a mechaniku, kdo lip nastavi ten propletenec uhlikovych komponent a biologickeho robota tesne na hranu kdy je jeste doping povolen a ten robot pak slape presne podle pokynu rezie a rezisera hry. A je naivni se domnivat, ze tohle se v daleko mensi mire nedeje treba i v zavode Tour de Kotehulky – pokud na to nejaka mistni staj ma prostredky.
pokud chce nekdo jezdit ciste fair play na 100% moralne a mit 100% jistotu, ze souper nedopuje nebo nema nejakou nepatrnou vyhodu – nezbyva mu nez zavodit proti sobe samemu.
Jinak tady je clanek k veci ktery by se mohl tykat i tebe. Ostatne zminoval jsem to vyse. Rekl bych, ze snad uz dalsi zakazy kotoucu nebudou, protoze tech kol a jezdcu je tolik, ze uz neni mozne je ignorovat Navic Campa uz ma taky kotouce, takze zadne lobby z tohoto smeru proti nim (jako v letech minulych) uz nehrozi.
na UAC bych asi takový kolo nebral. Spíš proto, že dost lidí tam jezdí jako pičusové a když to pak smotáš, bude to dost mrzet ;)
jinak je to každýmu u ****** na čem kdo jede, max někdo dá protest a pokud to není explicitně zakázané v pravidlech, je to ok. V bajkách jsem viděl startovat i borce na krosce atd.
PS: SLR/eTap HRD taky bych bral :)
No nevím, kolik závodů UAC máš za sebou. Já UAC jezdím celkem pravidelně a nějaké hromadné pády by se daly spočítat na prstech jedné ruky – nepočítám pády jedinců, kteří v závodě nemyslí hlavou.
Samozřejmě jakmile se najde víc lidí s kotoučovkami, tak těch pádů bude víc.
Proc myslis, ze by s kotoucovkami melo byt vic padu?
úplně stačí jeden, ani nepotřebuješ celou ruku.
Kolem Prahy na rozjebaným asfaltu, v provozu, kdy se spíš neukazuje to je často loterie.
UAC už jen bike a občas, na silniční závody jezdím radši do ciziny.
díky kotoučovkám víc pádů bude max za mokra.
Dekuji za nekolik informovanych prispevku a taky za rozsahlou diskusi o dopingu a moralce.
Shrnul bych to tak, ze ani superlehke kolo ani kotouce nejsou na amaterskych zavodech problem.
A taky, ze nejvetsi problem s potencialnim dopingem amateru maji ti, co moc nejezdi.
:D
Tak tomu se říká umět číst mezi řádky. A že jich bylo, panečku :)
coz bylo ostatne kazdemu jasne od zacatku. ja bych to vlakno shrnul, ze nekdo mel potrebu se pochlubit lehkym kolem na kotoucich a ze si s nim troufne stoupnout i na start zavodu. ;-)
Lehke kolo na kotoucich nemam, a dostat ho na kotoucich pod 6,8kg je uz docela drahe. Zajimalo me to spis teoreticky, protoze nakonec budu kupovat Emondu SL6.
No konečně jsi to napsal :)))
Já ji včera stavěl. Tak se na ni můžeš na krámě podívat. Je moc pěkná, jen ten přechod laku na sedlovce je takový, no řekněme, hodně zvláštní. Ale nejvíc jsem čučel na nový přesmyk Ultegra. Nic tak mechanicky složitého jsem na kole hodně dlouho neviděl. Fakt pecka!
:) další do klubu :) je to dobry kolo. das carbony a jsi na 7 s pedalama