• camron

    Ahoj, obracím se na vás s prosbou o radu. Chceme odlehčit stávající konfiguraci a upgradovat je na TL variantu. Nyní tam jsou Mach 1 NEO Disc 29". Na štítku se píše: ETRTO 622×19c, ERD 601 – Alloy 6063T6, je tam 32 děr, autoventilek. Náboj přední a zadní Shimano Deore M6010.

    Přemýšlím jen o výměně ráfků (nebo i drátů a niplů?), co se týče většího upgradu kola, ten nastane kompletně novým kolem v horizontu 1–2 let. Co byste, prosím, doporučili namísto těch Mach1? Nějakou lehčí variantu a hlavně TL ready (funkční!). Dráty použít původní, nebo se to nehodí a použít nové, jiné? Pneu jsou v plánu Ralphy dozadu a dopředu Racing Ray/Rocket Ron.

    Díky.

    0 0
    • Nikovlas  

      Záleží ještě jak široké ty pláště chceš mít. Podle toho bys měl mít adekvátní šířku ráfku. Těch tvých 19 mm bylo před pár lety poměrně běžné – dnes se právě ve spojitosti s TL používají i na XC širší ráfky, na kterých plášť při nižších tlacích tolik „neplave“. Já mám relativně široké pláště 2,35" na ráfcích ZTR Arch MK3 s vnitřní šířkou 26 mm. Co se TL použití týče, tak tyhle můžu doporučit, ale dlouhodobou zkušenost (odolnost?) nemám. Taky jsou už poněkud dražší, když uvážím, že je brzy znovu vyměníš.

      0 0
    • Nikovlas  

      Jinak pro použití stejně dlouhých drátů by měl být rozhodující údaj ERD, nicméně podrobněji by se tu měl vyjádřit někdo, kdo se v tom vyzná lépe než já (takže asi kdokoli).

      0 0
    • camron  

      Jej…na to důležité jsem zapomněl. Bude to na pláště 2.25"

      0 0
    • Čipera  

      Taková varianta se podle me nevyplatí. Koupíš ráfky, dráty a stejně ti zůstanou obyč těžký naby, tohle moc smysl nemá. Podíval bych se po bazarech valí se tam spoustu zapletených novych nebo lehce jetych kol za slušné peníze a budeš na tom lépe za stejné peníze co tě vyjdou ráfky, dráty a prace.

      0 0
    • Singlespeed  

      Pokud chceš kupovat kolo za jeden max. dva roky, tak bych žádný upgrade nedělal. Pokud vše funguje jak má, nemá cenu na pár kilometrů něco měnit. Já mám filozofii raději neřešit a jezdit než (zbytečně) měnit.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.