Cau.
Chlapi chtel jsem se zeptat. Docela se mi libi predkopla vidlice u novy trail biku.
Chci se zeptat zda to jde nejak udelat ?
Mam v planu kupovat i vidlici s vetsim zdvihem…
Cau.
Chlapi chtel jsem se zeptat. Docela se mi libi predkopla vidlice u novy trail biku.
Chci se zeptat zda to jde nejak udelat ?
Mam v planu kupovat i vidlici s vetsim zdvihem…
Do některých rámů jde dát angleset hlavové složení. Jinak s tim nic moc dělat nejde. Větší zdvih vidlice pootočí celý rám okolo zadního kola = položí to i sedlový úhel, zvedne střed, trochu zkrátí reach, což jsou všechno spíš nežádoucí změny.
https://nauctesemalovat.cz/…eslit-uhlem/
A z toho Cube trail kolo nebude zmenou vidle.
K novasovi ještě doplním, že u fulla někdy jde kromě anglesetu dat ještě offsetove vložky tlumiče. Dohromady se dají 2 (i víc) stupně nahnat a to už může kolo výrazně změnit v jeho projevu.
Jo tak, jestli se to chceš na Cube na fotkách, tak bych rovnou měnil s vidlicí i rám. Tohle předělávat nedává smysl.
To je jednoduche, kup si jine kolo.
Není to žádný problém, stačí koupit jiný rám a vidlici.
Vzad menší kolo a dopředu vysokou vidlu s balónem :)
A když se bude snažit, tak hlava sama povolí:-)
… prostě je to jen v hlavě, nebo peněžence.
Pokud jsi s kolem spokojený a chceš si ho nechat, tak mu pomůžeš vidlí s trochu větším zdvihem (dodržíš SAG v %) a teleskopickou sedlovkou – jezdit se na tom dá a trochu si pomůžeš.
Moderní trailbike z toho neuděláš. Hrozí ti, že koupíš novou vidli, nebudeš úplně spokojený a pak se rozhodneš změnit rám a vidle ti do toho nebude sedět a budeš kupovat rám i vidli…
N2kde si to nové vysněné kolo vyzkoušej a udělej si vlastní názor, jak daleko je od tvého stávajícího kola a jestli tě ta změna posune tam, kde chceš.
Já mám dvě kola: Jeden potvivý trailbike/AM a jdno rychlé lehké XC.
Dohromady se mi to nepodařilo sklpubit
Neee to neee kolo mam dva roky nechci met dalsi kolo…nebo ho menit. Jen jsem se ptal zda to jde… Pokud nee nevadi :-)
Jde, ale max. o dva stupně (pokud ti tam to hlávko bude pasovat). Je to dost, nebo málo? To si musí rozhodnout každý z nás podle toho, co očekává. Já jsem ze srandy zkusil změnu o 1,5 st., poznat to rozhodně bylo ale jiný typ kola z toho neuděláš.
Velký pocit bezpečí ve sjezdech přidá teleskopická sedlovka
Ty to pises jak v reklamě na tampony…pocit bezpečí a sucha :))
:-) Sjíždění několika řad schodů na starém XC kole s polofunkční vidlicí a s pevnou sedlovkou zanořenou v břichu je zážitek k pohledání :-b
V tpm případě je to sucho parametr, který je potřeba brát v potaz :)
Pocit bezpečí ale nebylo to co jsem hledal a očekával :D
:-D
pokud čelíte nebezpečí, že neumíte utáhnout sedlovku tak možná.....
Velký pocit bezpečí často končí velkou tlamou.
To si nevybereš, u mě občas velkou tlamou končí velký pocit nebezpečí.
U mě když chci ukázat ženě, ze „borec pořád umí“
Tak to tomu jdeš ale hodně naproti :D
Jde to, jen jestli se ti chce dávat cca 3500,– za nové hlávko, dělají od 0,5° do 2°. Hledej Cane Creek Angleset, WOLF TOOTH geoshift, Works Components Angle Headset a jiné výrobce. Osobně bych radši zvolil max.120mm vidlici + teleskop.
Myslíš to dobře, ale na to výletní kolo v profilu tazatele, dávat angleset je nesmysl
To už lepší koukat na bazar občas tam je za slušnou cenu Dartmoor Primal a podobný funkčně vybavený kola
Ale on se zeptal, jestli to jde. A ono to jde, ale jestli to má smysl je věc druhá :)
Za 3500 bude mít co dělat, aby sehnal novou vidlici a teleskop :)
Pokud podkopneš vidlici, tak ti přední kolo půjde v zatáčce dřív do smyku.
Treba umi jezdit na kole. Tam to riziko potom odpada:)
Jo a ne. Kde mas riditka a reach na to ma vetsi vliv. Uplne nejvetsi vliv ma samozrejme jezdec, ale spravny setup tomu dost pomaha. Takze konec koncu s polozenejsi vidlici a kratsim kolem se muze i stat, ze mu kratsi reach da riditka vic „pod ramena“ a nevedomky zlepsi techniku :)
Uprimne v tomhle mi prislo ze vetsi rozdil udelalo predozadni natoceni riditek nez vymena predniho kola za 29 a zvednuti celeho predku tak o 3cm.
No právě že naopak. Se stejnou vidlicí (tj. stejnym offsetem) bude s menšim hlavovym úhlem delší stopa předního kola = kolo je stabilnější, lépe se ovládá náklonem. Do smyku jde dřív maximálně tehdy pokud máš ukrutně vysoko řídítka a zatáčíš jak v autobuse.
Delší stopa znamená že kolo je méně stabilní ne.
Ne, no… resp. v nižších rychlostech to bude trochu náročnější na rovnováhu, ale ve vyšších rychlostech naopak bude mít kolo větší tendenci držet stopu. Nicméně do smyku to nepůjde víc asi ani v jednom případě.
Delší kolo, jsi déle v zatáčce tím pádem musíš jet pomaleji, je to o fyzice.
To se ale nebavíme o stopě ale o rozvoru, ten může být kratší i s delší stopou. Nicméně v tomhle případě samozřejmě ano, jenže… mnohem častěji se i na trailu nebo v BP dostaneš do situace, kdy tě delší rozvor podrží než aby ti škodil a taky buď zatáčet umíš a v tom případě tě to prakticky nezpomalí nebo neumíš a je to pak jedno, protože tu vracečku stejně musíš přijet pomalu ;)
A co teprv ofset vidle, kdy Gary začal na 29" razit větší, ale ten už se přestává objevovat.
Tím bych to už raději nekomplikoval ;)
Delší kolo s polozenym uhlem, je stabilnější takže v zatáčce se můžeš do něj opřít víc agresivně vic to tam rvat nohama…takže naopak můžeš jet v zatáčce rychleji
Navíc se ti pod tím úhlem pri zataceni necpe predek tolik pod tebe..takže se nezaseknes :))
Delší rozvor, větší úhel k projetí zatáčky.
A člověk by si myslel že zatáčka má tvar furt stejnej. :-)
I když jde teda o jízdu krokem a kličkování v nesmyslnym prostředí (např. v garáži mezi nepotrebnym haraburdim) tak i tam je schopnost kola s extra krátkým rozvorem a 71° strmou hlavou o nic moc lepší než kolo s 65° a větším rozvorem o baj voko 20 az 30 cm…a to je fakt klickovaci extrém kterej v lese nepotkas…ledaze bys jezdil za ohradou v lesni školce :)
Autobus je taky super na slalom.
Autobus je delší než osobak dvakrát třikrát? Tady se bavis o pár centimetrech rozdilu…při největším extrému desítkách centimetrů.Takže nesmyslný přirovnání
Formule 1 musí být v zatáčce co nejrychlejší a přitom jsou moderní formule nejdelší v historii. To mi teda vysvětli!
Taky byly jeden čas třínápravové :)
A není náhodou na slalom lepší oldskůl? :)
Říká jen ten komu vyhovuje…a nejspis ani nezkusil nic jinýho :)
Když jsem přesed z RB TR 120 na Top Fuela min. gen., přišlo mi to najednou strašně obratný :)
To znám…z Identiti na Chisel
Ale to nebylo o tom že najednou víc věci proklickuju…jen ze tam nebyla ta síla co to kolo rovná.Takže pocitově stačí jen lehce se hnout a už to zataci…takže se musí citliveji a min tlačit na pilu.Taky kdykoliv se byl moc hrr hodně rychle jsem letěl na hubu
Tohle tak strašně moc záleží na konkrétní situaci. Jsou místa kde delší kolo pomůže, hlavně když si můžeš zatáčku trochu nadjet. Ale jsou situace kde to velké kolo prostě vadí a i pár cm je znát. Univerzální pravidlo tam není. Pro začátečníky je delší kolo lepší i horší, protože víc odpustí ale je těžší na něm donutit se zatáčet správně. Pro zkušeného jezdce může být kratší do určité míry výhodou. Delší ti dá víc místa pro chybu s umístěním těžiště, ale za cenu toho že pro korekci toho těžiště musíš dělat větší pomalejší pohyb.