Univerzalni kole nebo vice rozdilnych ?

126 nepřečtených
  • nox159

    Už dlouho nad tim uvazuju ( resim pouze MTB kola s 26" koly ;-)

    je podle vas lepsi mit jedno kolo – nejake pekne vymazlene, nebo mit vice ruznych " obycejnych kol" a stridat je podle potreby.

    pojal bych to i ze zavodniho hlediska – je dobre stridat kola… ? pokud bych si zvykl jen na jedno ( stejny posed stejne chovani… tak se s tim kolem vice sžiju budu na nem jistejsi a rychlejsi…

    Mate s tim nejake zkusenoti a dlouhodobejsi poznatky z praxe?

    konkretne by šlo o tuhle kombinaci

    jedno kolo ( prasopes ) :

    • 100mm chrti full + 2 sady kola ( jedny AM kola na NN a druhe pod 1400g naRoR/FF) + 2 sady sedlok ( teleskop x lehka karbonka)a menit podle toho jestlijedu zavod nebo jestli jedu do terenu – celkova vaha ( „zavodniho“ kolacca 10,5kg, „terenák“ cca 12kg)

    vice kol:

    celopevnak – obyč kolem 30k

    100mm ful – prumer cca 60k

    150mm ful – obyč do 40k

    idelani by bylo mit 100mm fula pod 10kg neco jako skalpel a jemu podobne + nejake slusnejsi endurko… – ale na tuhle variantu nebudou penize… takze to neresim…

    mit hybrida mi nevadi :) uz sem si na to zvykl :D

    dik za nejake poznatky

    (k obou variantam bych pridal samozrejme silnici a zimaka )

    0 0
    • Al Stra  

      obě varianty jsou správné

      0 0
    • jaja.k1  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • jaja.k1  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • li-borg  

      chudák jaja.k

      0 0
    • Vieen  

      Já si myslím, že by ti bohatě stačily 2 kola – celopevnák a full kolem 130–140 mm, ideálně s měnitelným zdvihem, něco jako tenhle Nicolai nebo třeba Ibis s teleskopickou sedlovkou a dvěma páry kol, pokud bys už chtěl nějaké to tvrdší zacházení.

      0 0
      • jIrI___  

        Mě by se zase líbila cyklokroska a něco ve stylu Geniuse nebo nového Jekylla. A k tomu samozřejmě plečka/festka do města a byl bych spokojený.

        0 0
    • Kubiczech  

      Univerzální kolo neexistuje.

      A jestli jedno pořádné nebo dvě obyčejné? Dvě pořádné. (:

      0 0
    • folty.hans  

      na závody a na normální ježdění fulla (100 – 120 mm) a pořádně ho vymazlit a k tomu silničku :-)

      0 0
    • jonti  

      Za me idealni varianta je XC HT, ale s odpruzenou vidlici a AM full, neco jako Giant Reign X.

      0 0
      • Flegmatik  

        HT bez odpružené vidle jsem ještě neviděl :-) Ale jinak s tebou souhlasím. Mít víc jak dvě kola do terénu je pak už maglajz a o neskutečném trápení v přemýšlení, jaké že to kolo si vzít. A nakonec i z těch dvou bude jedno mnohem více preferované a to druhé se použije řidčeji. Takže nejsnazší volba je jen jedno kolo :)

        0 0
        • pelhrimov  

          Mít dvě horská kola a silničku je skoro nutnost, když chceš závodit. A co je vlastně to HT, když nesmí být bez odpružené vidlice?

          0 0
          • Flegmatik  

            Silničku a zimáka jsem nezmiňoval, ty psal, že si nechá. A HT? To je přeci hardtail, tvrdý vocas, měkký předek.

            0 0
            • hribik A1  

              a čo (aká kategória) je potom toto? http://www.bike-forum.cz/…il-9505.html

              0 0
              • Flegmatik  

                Tohle kolo nemá kategorii. Bohužel. :-)))

                Ne, říkat „celopevný HT“ je stejná blbost, jako říkat „FS/full bez zadního odpružení“.

                0 0
                • hribik A1  

                  aha. takže to vlastne neni bajk. je to rebrinák. hneď som si to myslel :-)

                  0 0
                  • Flegmatik  

                    Tak dobře, co třeba kategorie: old_full_hard_bike?

                    0 0
                    • t29  

                      OFHB-MTB? proč ne :)

                      0 0
                      • Flegmatik  

                        :-) To už je skoro jako „OPBH“ – Opravdu Pevný Bike, Holomci!

                        0 0
                      • hribik A1  

                        to je také dlhé, že keby v tom niekde bolo S, prišlo by mi to ako nejaká skratka z dôb pred mojím narodením :-)

                        ja teda budem naďalej používať svoju kategóriu – HAJTRY :-)

                        0 0
                  • LUDVICEK  

                    tomu se rika „hard enduro“

                    0 0
                • Rychlej turista  

                  No já ti nevím, po americku neumím, ale co mi vylezlo z překladače, tak full je plný, úplný, naprostý… Z toho je jasné, že na takovém kole pruží implicitně vše, tedy i přední vidlice a sedlovka. Na rozdíl od HT, kde se z překladu „tvrdý ocas“ dá zcela jednoduše vyvodit, že je to pouze řešení zadní stavby.

                  0 0
                  • hribik A1  

                    z prekladu „tvrdý ocas“ sa dá každopádne vyvodiť všeličo možné :-)

                    0 0
                  • Flegmatik  

                    Vždyť jo. Myslel jako tak, že když se řekne HT, tak je to prostě pevný rám s odpruženou vidlí. Když se FS tak je to odpružený rám s odpruženou vidlí. A celopevňák? Ten snad ani žádnou zkratku nemá (?).

                    0 0
      • kolda  

        proto mas epica? :)

        0 0
        • jonti  

          Pro me by bylo idealni mit na zavody lehky full, do prace singlespeed total ht 29 vyladeny na 8,5kg, na vylety trailbike neco jako Spesl Stump FS, a jeste silnicku.

          Nemam na to ale misto, penize ani cas, tak volim jak volim. A vidim, ze kdyz ten full neni na zavody, tak na ty rychle vyjizdky se hodi, ale klidne bych bral i vyssi zdvihy.

          0 0
    • vikicek  

      Ty seš jak ženská, nevíš co chceš :D

      0 0
    • Chaingang  

      pro mě by byl ideální závodní HT (k němu ještě na výměnu pevnou),závodní 100mm full a nějaký obyčejnější full na hraní kolem 150 mm…plus k tomu samozřejmě silnička,cyklo­kroska taky není špatná,festka,singl a tak…ale kde na to brát prachy?Problem je,že ty dva závodní biky by měly být na stejné úrovni :(

      0 0
      • jonti  

        Ja to delam tak, ze 2× za sezonu poskladam zavodni komponenty z HT na Epica. A kdyz se nejedna a dulezity zavod, tak staci vymenit kola.

        0 0
    • MlokCZ  

      Já bych volil kola dvě a ty co nejlepší. A když si škrtnul chrtí hodně lehký full + endurko kvůli financím, tak to vidím jako jonti, tedy HT + 140–160mm full.

      0 0
      • nox159  

        mezi lehkym HT a lehkym 100mm fulem neni zas tak velky financni rozdil cca 20k pocitam

        0 0
      • nox159  

        prave ze kdybych udelaz anthema lehke kolo tak by to vyslo v pohode kdybych k tomu vzal obyc endurko – ale jestli se mi pak bude chtit tahat z težkou mrchkou ktera blbe pojede… :(

        s investici do 20k mam dost realnou sanci udelat z anthema slusneho obojetnika… :)

        0 0
        • Kubiczech  

          Já mám HT a těžkou enduro mrchku. Tu o pět kilo těžší mrchku tahám moc rád a naopak od té doby, co mám lehké HT, řeším váhu na mrchce čím dál méně.

          Mimochodem právě jsem si oblíbil tvé slovní spojení těžká mrchka. (:

          0 0
        • MlokCZ  

          Tak šetři na slušné endurko, to pak vůbec špatně jet nemusí.

          0 0
          • nox159  

            no zatim to vidim ze necham celepevnaka – pokud to nepujde tak na nej nahodim vidlu z anthema a na anthema poridim sida,

            budu mit teda jedno chrti kolo a z anthema udelam terennáka ( prozatim ) nez nasetrim na slusne endurko na ktere pak budu moc prehodit tereni veci z anthema a z anthema se pak stane chrti ful a z celopevnaka zimak :)

            0 0
    • oddie  

      Pořiď si rodinu, pak tě takový myšlenky přejdou :P

      0 0
      • nox159  

        proc bych to delal na decka času dost a spolecne bydleni s pritelkyne myslim ve 20 bohate staci ;-)

        0 0
      • psot  

        presne tohle napadlo i mne :) Navíc ve dvaceti jsem na takové myšlenky neměl ani finanční zdroje …

        0 0
    • goofy  

      kazdy to vidi jinak. Kazdopadne nejlepe vic poradnych kol :o)

      Ja bych to u sebe videl na nejaky trail bike kolem 120mm zdvihu a pak nejakou poradnou mrchu… :o)

      0 0
    • Dzordano_Bruno1  

      Dvě..

      Jedno si vymazlit jako drahokam, pověsit na zeď a jen tak se koukat. Pak normální kolo na ježdění a zábavu :D

      0 0
      • Jelen evropský  

        Dost lidí v mém okolí tohle řeší – více variant, více možností…

        Jednou za mě přišel kamarád co má endurko a sjezďáka..že prý se chce jednoho kolo zbavit že si pořídí universál a na to mu druhý kamarád říká prodej endurko:-D…

        0 0
      • Jelen evropský  

        ty jo zase špatně zařezeno sorry…mělo být na zakládajicí..

        0 0
    • maajkee  

      Pořád dokola, už je na čase pochopit, že univerzální kolo je mýtus :)

      Myslím to fakt vážně, to prostě nejde. Tak to vidím já. To je jako mít na zrcadlovce univerzální objektiv, mít univerzální kytaru, mít univerzální bydlení, mít univerzální auto…atd. atd. Vždycky to je pak kompromis toho a tamtoho.

      Takže můžeš mít maximálně „kompromisní kolo“, „ale nikdy ne univerzální“.

      0 0
      • hribik A1  

        ty si ešte nikdy nemal univerzálne gumy? čiže také, čo nejsú dobré ani v lete, ani v zime? :-)

        0 0
      • Ruprt2  

        mýtus? myslíš něco jako chytrá blondýna nebo dobrá řidička? :-)

        0 0
        • maajkee  

          To ne, to nejsou mýtusy, znám několik chytrých blondýn a hodně dobrých řidiček.

          0 0
          • JSt  

            myty, voe, myty ;-)

            0 0
            • maajkee  

              ne, realita :)

              0 0
              • JSt  

                aha, ted vidim, ze jsem to nenapsal dost jasne. nerozporuju, ze jsou holky sikovny, jen jsem opravoval ty tve mytusy na myty. rozumeno ;-)

                0 0
          • Ruprt2  

            To jsi nepochopil já ji mám doma. :-)

            0 0
          • alinceb  

            Těch dobrých řidiček zas tolik neznám (ruku do ohně bych dal jen za bývalou kolegyni z práce a jednu mojí ex-), ale těch chytrých blondýn by se v mém okolí taky pár našlo…:)

            0 0
            • Ruprt2  

              a jsou aj hezké? :-)

              0 0
              • alinceb  

                I hezké by se našly…;) Po vašem by se dalo říci „šikovné“…;) Třeba kámošova přítelkyně – budoucí architektka…:)

                0 0
              • alinceb  

                Jedna taková chytrá a hezká blondýna mi tu teď škodí v pokoji…:D (roční béžová činčilka) :)

                0 0
            • ememem  

              zenske su fakt dobre ridicky, len namatkou z dneska.

              soferuju nie len lepsie

              ale aj bezpecnejsie

              0 0
              • fousek  

                Myslim ze prave kvuli porvnimu odkazu jsou nektery novy jednicky s prednim nahonem (u GT to nepochopim vubec)

                0 0
              • Kubiczech  

                A ještě si sedne na místo spolujezdce…

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
              • kassar007  

                To neni malo ta prvni scenka :-D … jak to nahulili do baraku.

                0 0
              • soc  

                ty voeeee :)

                0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • kolda  

      resil jsem to taky.

      pak jse mse na jednom tezsim fullu projel a zjistil, ze to nebude moje cesta :)

      takze ted mam aktualne chrti full a HT jsem si nechal. mam ho u rodicu, kdyz jedeme domu, abych nemusel prevazet kolo.

      0 0
    • McBlacky  

      tak ideální je samozřejmě mít víc vymazlených kol :)

      podle mě každý dopracuje po čase ke kombinaci co mu sedí. střelit od stolu kombinaci zdvihů, aniž bys delší dobu taková kola jezdil je blbost. Chování kola není jen o zdvihu. Jsou fully 140 co jsou do terénu horší než 120 atd.

      za mě aktuálně 90/0; 110/100; 120/120 a kdo ví co bude za rok/dva :)

      0 0
      • nox159  

        a co prechody mezi jednotlivymi koly, jina geometriji ne uplne totozny posed a chovani, nemas s tim problem?

        0 0
        • JSt  

          naopak jako problem vidim jedno kolo se stale stejnou geometrii a posedem. kdyz muzes vzit bajk naladeny podle toho, co chces zrovna jet, je imho ideal ;-).

          0 0
        • McBlacky  

          aktuálně jsou všechny Spešl – jejich geo mi fakt sedí, je velmi obratná, postavený to mám s představci 110;110;100 a řidítka 580+rohy;610+ro­hy;660vlaštov­ky. Takže dost podobný setupy.

          trochu ztrácím na závodech ve sjezdu, přeci jen na HT nejde jezdit jako na FS. Za loňskou sezonu mě to ale nikdy nestálo skupinku nebo bednu. Když jedu sám, tak to neřeším, když jedu skupinku, tak pokud je větší stejně je pomalá ve sjezdu. Jediný problém je skupinka 3 a 4 jezdců, tak je reálné riziko, že pokud najedu poslední do delšího sjezdu a všichni jsou dobří, tak mě ujedou.

          Hodlám na tom zapracovat, že budu občas tahat HT na švihy :)

          0 0
        • MlokCZ  

          Já to mám naopak než JSt. Posed na celopevňáku budu mít hodně podobný jako na fullech (a třeba totožná řídítka), protože mi takový prostě vyhovuje a to a nezávisle na terénu (tedy je to vhondý posed do terénu, který mi vyhovuje i na asfaltu a nechci na asfalt chrtější posed i když by byl o chlup rychlejší).

          Samozřejmě chování i přes skoro stejný posed je různé. To je různé i při srovnání starší a novější Stereo, v tom problém žádný ale není.

          0 0
        • Rychlej turista  

          Pokud hodně jezdíš, tak měnit kola je výhoda. Už malé změny úhlů dávají tělu hodně odpočinout a šanci regenerovat, takže vydržíš více, než když budeš jezdit jen na jednom kole.

          0 0
        • alinceb  

          Jedinej můj problém při přesedání z kola a na kolo je ten, že na MTB a silnici lze nohama točiti dozadu do zblbnutí. Pak si připadám jako retard, když i ve sjezdu točim nohama…:D Geometrie mi vadí nejmíň. V tom je to kouzlo více kol – každé je určené k něčemu jinému…;)

          0 0
    • Daf  

      Výhoda jednoho kola je, že se mu člověk snáž věnuje a rychle odstraní jeho nedostatky. Když třeba 14 dní jezdíš na tréninkovém kole a pak vezmeš na závod závoďáka kterého jsi před tím pořádně nevyzkoušel. Tak třeba zjistíš, při závodě že ti od posledmího mytí wapkou po závodě trochu zatuhly ložiska ve středu, nebo to pořádně neřadí atp. ;) Ale jinak víc kol není špatná věc s ohledem na opotřebování závodního kola.

      0 0
    • Jenda  

      bud jdi do varianty HT a neco kolem 140 zdvihu (nebo vic ale to si pred tim poradne ozkousej abys to za pul roku zase neprodaval ze to nejede) a nebo postav lehkyho trailbika s nejakym systemem co jede (trance, trance X pokud ti giant vyhovuje) Snazit se delat univerzala z chtiho fulu je totalni ptakovina – budou ti chybet zdvihy a ten ram posles brzo do kytek.

      Uprimne si myslim ze lehkej trailbike bude jen zanedbatelne pomalejsi nez HT a na rozbitejsich tratich na nom naopak ziskas. A jestli to kolo bude mit o 1–2 kg navic pokud to nebude na kolech tak je to imho uplne jedno.

      0 0
    • oddie  

      Stejně to nemá řešení, protože opravdu univerzální kolo může být jen 29" :P

      0 0
    • camlost  

      postupem casu se mi zda, ze idealni je mit 4 kola:

      • silnicku
      • HT na zimu
      • FS 100/80–100 na rychlejsi svezeni / zavody
      • FS 130–150/120–150 na kochani se v nedeli odpoledne

      odhadem tak 300 000 Kc.

      jako obvykle vetsinou se z idealu vice ci mene slevi.

      0 0
      • alinceb  

        Podle mě je na rychlejší XC závody celopéro zbytečně těžké…

        0 0
        • JSt  

          co je to zbytecne tezke? :-))

          0 0
          • alinceb  

            Jasně, že záleží co je to za celopéro. Ale vyladit celopéro tak, aby ses dostal na váhu průměrného závodního XC (kolem 10kg) je celkem nákladná záležitost. A když jedeš nějaký rychlý netechnický závod (šotolina, lesní pěšiny, hodně stoupání), tak je celopéro spíš na škodu…

            0 0
      • McBlacky  

        přesně.

        akorát teda to HT na závody a nízký FS na zimu a rychlý svezení. Ten limit peněz je tak akorát, aby jedno kolo bylo top v karbonu a tři ostatní velmi slušný na hlíně :)

        0 0
        • nox159  

          jasne ale na ten limit bych setril min 3 roky :D takze tohle pro me neni…

          0 0
          • McBlacky  

            časem se k tomu dopracuješ neboj. je jasný, že tedy asi není nikdo, kdo si po přečtení tohoto vlákna skočí do banky pro 300tkč a vyrazí nakupovat :)

            0 0
            • nox159  

              jasne jde o to ze bych chtel jezdit do terenu am/en ( zatim jen to na co mam koule :D ) a pak tez nejhake to chrteni zavody… tak hledam tedka neco co by tomu vyhovovalo…

              0 0
              • McBlacky  

                pokud nechceš závodit na vážno, tak stavět chrtí kolo je naprostá kokotina. Finančně je to masakr.

                Uvažoval bych o tom tak od 5 a víc závodů za sezonu, na který se připravíš a pojedeš na výsledek.

                Jinak to objedeš i na AMku se kterým si těch zbylých 360 dní v roce užiješ daleko víc a něco v terénu vydrží, narozdíl od závodního chrta.

                0 0
                • nox159  

                  to je jasne.. ale vychazim z toho ze mam anthema x a toho kdybych prodaval tak hodne pod cenou… :(

                  takze to nejspis budu muset stavet na tom ramu no

                  0 0
                  • kubad  

                    no tak to je ale nesmysl stavět kočkopsa už s tím že to víš do předu, rám prodej a kup celé AM kolo, myslím že to nebude finančně tak tragické.

                    0 0
                    • McBlacky  

                      přesně, za to co prodá anthema koupí na bazaru dost rámů 120–140

                      0 0
                      • kubad  

                        přesně radši něco doplatit, než vrážet prachy do nesmyslu který stejně nakonec vymění

                        0 0
                    • nox159  

                      ale mi prave ze nevadi jizda na kočkopsu :D

                      0 0
                      • kubad  

                        tak si kočkopsuj a nezasirej forum :-)

                        když stejně uděláš to co chceš a ničí radu nepotřebuješ

                        0 0
                        • nox159  

                          tak dobre… ram z anthema X mam realne sanci prodat za kolik? a jaky ram misto nej koupit na bazaru?

                          jedna se o velikost 22" u anthema u „nohevo“ musi byt sedlova trubka delsi nez 51cm.

                          0 0
                          • kubad  

                            51cm sedlovka je 20" ne?

                            0 0
                            • nox159  

                              jak u ceho… treba giant ma v 20" jen 49cm coz mi nevyjde. 51–52cm je na hrane ( + 400mm sedlovka + 4cm sedlo )

                              takze idelani je nejakych 21" což by melo vychazet 53cm :)

                              0 0
          • kolda  

            no, jestli ve 20 nasetris za 3 roky 300koliku, tak klobouk dolu. znamena to sporit pres 8tis/mesic, to jsem ve 20 fakt nedaval. ale casy se asi meni.

            0 0
            • nox159  

              v minule praci co jsem delal by to slo celkem v pohode tedka mam praci co me vic bavi ale do tech 8k bych se uz asi nevlezl :(

              0 0
    • fousek  

      Vice lepsich kol:

      XC 100mm full cca do 10kg

      AM-FR 160mm full cca do 12,5kg

      a DH 200mm full cca do 16kg

      No a potom libovolnou silnicku nebo slicky na toho 100mm fulla

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Nimrod  

        tak na těch posledních dvou zmíněných bych se snad i bál jezdit to, k čemu jsi je určil :-)

        edit: myslím to am-fr a dh

        0 0
      • Kubiczech  

        Co může být příkladem toho AM-FR fullu do 12,5 kg?

        0 0
        • MlokCZ  

          Sice těsně přes váhový limit, ale i bez karbonového rámu

          http://www.bike-forum.cz/…il-9677.html

          0 0
        • fousek  

          Liteville 301, Ibis Mojo, Nomad Carbon

          0 0
          • Kubiczech  

            To zní reálně. AM použití bez problému, ale opravdu to půjde rozumně postavit tak, aby to bylo pro FR užití? U někoho technicky na výši by to možná, ale i třeba Lopes má to Mojo postavené dost nad váhovým limitem.

            0 0
            • fousek  

              Tak samozrejme tim nemyslim FR jako jezdej v bike filmech, ale proste bajk na kterym se daj prejet Alpy a cestou si zablbnout v bajkparcich, aniz by si mel pocit ze kazdou chvily jdes z kola ven, nebo ze kolo znicis.

              0 0
              • Kubiczech  

                Však já myslím to samé. Na sjetí ta kola budou, ale o nějakém blbnutí pochybuji – kór bez těch pocitů, které jsi nastínil.

                0 0
                • fousek  

                  Tady vetsina lidi zastava nazor ze se 120mm se da sjet vsechno a v pohode a ja tvrdim ze na 160mm fullu se da slusne zajezdit v bajkparkach. Samozrejme na vymetani bajkparku kazdej vikend by se asi nasly i pohodlnejsi kola, ale taky proto mam dalsi polozku DH.

                  Tomu, ze by se ty kola rozpadly pod normalnim clovekem (cca do 85kg) bych neveril. Samo vlitnout klacek do vypletu muze vzdycky a je jedno jaky mas kolo. To samy kdyz to zahodis v kamenym poly tak ram bude sedrej jakejkoliv (na karbonu to bude videt min).

                  Jediny o co bych se kapku bal jsou ultralehky kola, ale tam bych taky videl budoucnost v karbonu.

                  0 0
                  • Kubiczech  

                    Na 120mm sjedeš všechno, na 160mm se dá slušně zablbnout na typu kola, kterému já říkám enduro. Kolo o zdvizích 160/160mm s vahou okolo 12,5 kg je z mého pohledu pořád AM (neboli přizdvižené XC) a bál bych se té odolnosti. O Nomada v karbonu asi ne, ale o komponenty na něm.

                    Na druhou stranu je fakt, že není nouze o lehké DH biky, takže v tomhle je můj pohled možná už lehce zpátečnický.

                    0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.