Zdravím, chci vyměnit kotoučovky na mém MTB, mám tam nějaké shimano BR asi 500 nebo tak nějak. Chci tam dát XT. Můžu použít stávající hadice? Jsou rok staré. Díky
Zdravím, chci vyměnit kotoučovky na mém MTB, mám tam nějaké shimano BR asi 500 nebo tak nějak. Chci tam dát XT. Můžu použít stávající hadice? Jsou rok staré. Díky
Ne jsou jine.
A nechápu proč? Brzdy snad kupuješ i s hadicema?
To jako že koupíš Paky a třmeny zvlášt a použiješ hadice ze stávajících brzd ? Jednoduší je koupit celý set a namontovat a nic neřešit .
když koupím naplněnou a odvzdušněnou sadu, tak nevím, jak to protáhnu rámem (zadní).
V sadě k brzde je vše co potřebuješ.
Hadice je dost dlouhá, a protazeni třeba pomocí radiciho lanka, to uz záleží na tom jak je to v rámu.
Pak das koncovky a brzdu odvzdusnis.
Nebo bez do servisu.
Ne u každého kompletu brzdy je nová oliva a trn. Často to prodejce neuvádí a brzda přijde jen v sáčku bez jakéhokoli dalšího příslušenství.
To je ojeb a je to na reklamaci.
I OEM balení to ma
Kupoval jsem uz troje brzdy shimano (deore a vys) a u zadnych nahradni trn a oliva nebyly…
Tak se prodejce zeptej proc
Osobně jsem kupoval M 6000 a bylo u nich vše olivky trny ty plastové držky kompletní balení .
Mě to vychází, tak 50/50 a těch kompletů jsem kupoval mraky. Neřeším, oliva a trn zrovna u shimana nic nestojí. U sramu je to o kus horší a tam by mě to trápilo.
Stejně bývá třeba zkrátit hadice. Takže povolíš zadní hadici na páce, protáhneš rámem, upravíš délku, dáš novou olivu a trn, doladíš množství oleje a odvzdušníš.
ok, díky
určitě koupím set, ale zadní brzdu budu muset kvůli protažení hadice rámem rozdělat. Můžu to potom zase složit tak jak to bylo, nebo s novou olivou a trnem?
U mě je nový trn a oliva samozřejmost… stejně budeš zkracovat . Trn jsem nikdy vyndavat nezkoušel, oliva bývá zdeformovaná, protože tam působí jako těsnění.
myslel jsem si to, ale pro jistotu jsem se zeptal. Díky.
Vždycky jsem olivu a trn při zkracování hadic měnil, ale teď jsem dostal brzdy bez náhradní olivy a trnu, nechtělo se mi běhat po obchodech a shánět, tak jsem tam dal tu původní použitou olivu a trn a ejhle, ono to funguje úplně bez problémů :)
Náhoda. Vzhledem k cenně oliv a trnů (20kč) jich mám doma v zásobě několik.
Trn jde vyndat bez problémů, oliva už je oříšek:)
Ale dá sa
Ještě dotaz: má smysl měnit kotouče? Teď mám shimano-slx-sm-rt66, jak jsem psal brzdy jsou jeté 1 rok. Pomůžu si nějak výrazně, když je vyměním za XTčkové ? Nebo je nechat dojet a nové koupit potom? Peníze neřeším, jde mi o kvalitu.
SLX kotouče jsou dobré, dobrý materiál, neměnil bych je. XT kotouče jsou IceTech – mají sendvičovou konstrukci s hliníkovym plechem uprostřed, lépe odvádějí teplo – znatelný rozdíl by byl jen v delších sjezdech.
RT76 nejsou s IceTech, materiálově budou asi shodné s RT66 (jen na unašeči).
IceTech má až RT86.
Díkes, o jednu starost míň..:-)
Kup sm-rt76, jsou výrazně hezčí.
A jestli chces usetrit, kup brzdy SLX. Oproti XT tam nic duleziteho nechybi.
Ve výsledku obyč deore udělají solidní službu, nebo MT 520 pokud chce 4-píst
mrkni na aliexpress.. dají se koupit levněji, pokud ti nevadí ta nezáruka..
Mel bych podobny dotaz mam nejaky zakladni Shimano brzdy rady 400.Pujdou tam pro zvyseni ucinku vymenit paky za paky se servo-wave?Nerad bych to menil cele.
Pujdou, kdyz tam das Deore M6000 páky, uděláš z toho v podstatě MT500 což je Alivio třmen + Deore páka. Ale přijde mi rozumnější dát ceké brzdy M6000 – maj užší a delší destičky stejné jako SLX, XT… takže jdou použít kvalitnější kotouče SM-RT64/66 a vyšší čísla – brzdí to líp a jdou použít i sintrované destičky a/nebo destičky s chladičem.
No spis jsem myslel SLX M7000 ale to je asi jedno.Jinak kola mam 26" a kotouce 180/160.Jeste to promyslim.
Jedno to neni, SLX maj keramický písty a Deore kovový, který nepraskaj.
Ok tak tedy kdyz bych sehnal pouzity nebo kupoval novy tak radsi Deore nez SLX kvuli tem kovovejm pistum?
Já bych si vzal Deore. SLX nebrzdí o tolik líp o kolik stojí víc a navíc jak říkám, při neopatrnym roztahování pístků snadno prasknou. A za ušetřený prachy dal lepší kotouče.
A Deore jsou bez benja, SLX benjo mají, To může být pro některé rámy celkem důležitý prvek.
Kdo kde přišel na to, že sou pístky kovový? Shimano ve specifikaci píše Resin, což je podle slovníku pryskyřice.
Nepleteš si to s materiálem destiček?
ne
Díky, zas jsem o něco chytřejší. Taky jsem měl za to, že Deore a nižší verze mají pístky kovové.
Zrovna včera sem měnil destičky a strkal prsty do třmenu a ani na dotek ten pístek nevyvolává studený kovový pocit (na rozdíl od těla třmenu), on by kovový pístek přenášel teplo do oleje, což není moc žádoucí.
je to plast :D
ale jinak se kovové pístky dřív i u shimana používaly
Resin tzn. zde třeba jako termoset (bakelit, polyimid) má do plastu dost daleko :)
slovíčkaření ,
termoset, reaktoplast atd.. něco takového to bude
Tak ted jsem si nasel bazarove Shimano XT M775 a Shimano Deore BL-M615.Prijde mi ze ty Deore jsou novejsi model.Ty XT nemaj ten rychloupinak na riditka.Co z toho vybrat?Mam to na kola 26" a kotouce 180/160.Priklanim se spis k tem Deore.
615 a kvalitni kotouce – SM-RT64 nebo 66 a vyssi cisla.
já ti nevim. Nový deore vč desek maji na kupkole za 1990. Vyplatí se ti šetřit na brzdách? Víš v jakým jsou tyhle stavu a co zažily?
Pokud jsou nejetý, sundaný z novýho kola a dobrá cena – proč ne? Ale do jetých bych nešel…
+1. Bazar kvůli brzdám sleduju už několik měsíců a ty ceny u jetých Shimano jsou vůči cenám nových nesmyslné.
..mě se teda na bazaru (konkrétně cyklobazar.cz) docela zadařilo 2 x XT M8000, vždy sundané z kola po koupi, jedny byly za 2600 druhé za 2800 to docela jde ne ?
Jak pisu, pokud jsou nejete, budiz…
Otázka jestli nebyly sundané proto, že se u nich objevila u této řady velmi rozšířená vada – „pumpování“.
No tak uz jsou na bazaru pryc.Nejlevnejsi deore jsem nasel za 2380kc na cycology a na kupkole 2490kc.Jestli vis o levnejsich tak hod odkaz.
Normalne jsem dal vyhledat brzdy deore a prvni odkaz na komplet za 1.990.
Někteří prodejci označují mimosériové MT500 jako Deore, ale Deore M6000 stojí jak píše smates, od 2 400 Kč.
Můžu poprosit o ten odkaz?
https://www.kupkolo.cz/…dni_z104234/
jsou to ty MT500, jak píše XTONDA
Njn, ale to nejni to, co hledáme a chceme
řeč byla o deore
a ať si každej najde co chce :)
Vedel by nekdo jakej je rozdil mezi BR-MT500 a BR-M6000?Servo-wave maj oboje.Jediny co jsem nasel tak asi kazdy pouzivaj jiny desticky.Brzdit to bude stejne ne?
BR-MT500 je hybrid deore/alivio. Neboli pouziva paku Deore a trmen Alivio. Brzdit to bude o trosku hur. Ale zasadni je pouziti jinych desticek a kotoucu. Nemuzes pouzit kvalitnejsi kotouce, protoze ty maji nizsi brzdnou plochu.
Naopak u cistokrevnych Deore BR-M6000 muzes pozit kvalitnejsi desticky treba i s chladici a kotouce od Deore vys. U tech kotoucu je to fakt znat. Neni to mekky plech, ale kvalitni ocel, ocel s hlinikovym unasecem a treba i hlinikovym jadrem pro lepsi odvod tepla.
OK dik za vysvetleni.Jeste se daji sehnat BR-M615.Ty jsou na tom jak?Mam vzit ty M6000 nebo M-615?
BR-M615 je starsi model Deore, ale spolehlivejsi. Pouziva stejny typ desticek. Jedine, co se mi libi u trmenu tech novejsich, je zpusob odvzdusnovaciho ventilu.
Vysvětlení máš níže…