Zdravím, mám na kole dvojpřevodník 2*10 vpředu 38 a 24 zubů, ale na rovinkách mi ta 38 celkem nestačí, a tak uvažuji o upgradu na 42 nebo 44, ale otázka zní bude to vůbec možné, případně budu tam moci nehat tu24, nepo ji úměrně tomu také zvýšit?
Zdravím, mám na kole dvojpřevodník 2*10 vpředu 38 a 24 zubů, ale na rovinkách mi ta 38 celkem nestačí, a tak uvažuji o upgradu na 42 nebo 44, ale otázka zní bude to vůbec možné, případně budu tam moci nehat tu24, nepo ji úměrně tomu také zvýšit?
Trojpřevodník má své opodstatnění. Dvojpřevodník je „móda“, jčednopřevodník nesmyslemn
Osobně na 26" nejdu pod 44 zubů na převodníku a klidně bych si to dokázal představit i u 29".
Přesmyk SH pro 2×10 zvlada rozdil 14 zubů. Při 42z = vyměna malé placky
Máš tam 26, 29 nebo 27,5 (650b) kola? Na rychlym XC s 27,5 koly se mi osvědčila kombinace 42/28 vepředu a Sram XX kazeta 11–36, která má odlišný odstupňování než ostatní kazety, od 2. do 5. pastorku vždy o zub méně (začíná 11–12–14…). Ale je to taková knížecí rada, musel bys měnit jak placky a smyk, tak i kazetu, navíc za dost drahou. Nicméně pro mě je to takhle top…
Na 29er AM kole mi stačí 36z placka a kazeta s klasickym odstupňováním, na XC s 29er koly bych ale taky preferoval 38 nebo 40z, zkrátka záleží na kategorii kola aneb jak je „rychlé“…
Mám 29"
Kdybys měl víc než 10speed, tak se to dá řešit taky použitím kazety s 10z nejmenšim pastorkem, což je imho lepší řešení než zvětšování převodníku. Ale výměna kazety, řazení a řetězu je dražší řešení a záleží na tom, jaký máš v okolí trasy. Nicméně co jsem na 27,5" vozil vpředu 38/24, tak mě štval velkej skok mezi převodníkama, když jsem shazoval na malou placku, tak bylo třeba zároveň odřadit cca 2 pastorky dolu, abych neměl moc lehkej převod (ale to by se asi dalo vyřešit změnou rozsahu kazety a převodníků).
Lepsi reseni? Za jak dlouho ojede 10z pastorek a za jak dlouho velkou pilu? Samostatne nejmensi pastorky sram prodava? Pokud ne, tak kolik stoji kazeta a kolik velka pila?
Samozřejmě je to mnohem horší řešení z důvodu co popisuješ. Ale přidal bych ještě další nevýhody řešení s 10z pastorkem. Získá tím dementní začátek 10–12–14. A ještě díky menší pile bude rychleji ničit řetězy.
Když je to pro více pastorků než 10 (což by bylo i to řešení s 10z nejmenším), tak by dal 38/28 + 11/42 kazeta a bude to i bez toho problému velkého skoku na plackách jako by bylo na 38/24.
ať se dívám jak se dívám…všichni chtějí být na MTB kolech co nejrychlejší…což postrací smysl samotného MTB
Když chceš jezdit například do hor a máš je daleko, pak se těžké převody hodí pro přesun. Ti línější naloží do auta …
MTB je o ježdění v přírodě, není tam nic o tom, že by se muselo jezdit pomalu:-) Občas se musí i na silnici, nebo po upravených širokých, nudných cestách, není od věci, když to přitom pěkně odsejpá:-)
Se mi líbí jak tady každou chvíli píše někdo o podstatě MTB. Chtěl bych vidět kolik takových pak opravdu jezdí na biku čistě jen terén a nic jiného. Tedy jak žádné přejezdy na teréní trase, tak mu začíná terén hned od baráku. A také nikdy si nedá ani jezdivější trasu na biku, třeba už jen pro vyhnutí se tunám bahna nebo sněhu v určitých částech roku (někdo na to může mít další kolo, ale takových bude menšina s celkové množiny vlastníků MTB).
co máš za kliky? uvažuju, že bych na svých X7 šel z kombinace 42/28 na 38/24…
kliky PROWHEEL ZEPHYR 38–24
tak nic :)
Jestli ti vyhovuje silová jízda, OK, je to jen tvoje věc, ale problém bude s rozsahem, který nemusí pobrat přehazovačka, event. přesmykač, jak už tady padlo.
Také jsem dříve (hodně let zpátky, ještě 3×8) jezdil silově a nestěžoval jsem si, ale dnes jezdím mnohem více frekvenčně a zpátky k silovému ježdění už určitě nepůjdu, tím spíše, že kolem mě takto už nikdo nejezdí, člověk je akorát dříve unavený, vyjede toho méně a méně a pro většinu to není na delší vyjížďku, to bych musel mít nohy profesionála.