• Juklicek

    Zdravím, mám na kole dvojpřevodník 2*10 vpředu 38 a 24 zubů, ale na rovinkách mi ta 38 celkem nestačí, a tak uvažuji o upgradu na 42 nebo 44, ale otázka zní bude to vůbec možné, případně budu tam moci nehat tu24, nepo ji úměrně tomu také zvýšit?

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Patar  

      Trojpřevodník má své opodstatnění. Dvojpřevodník je „móda“, jčednopřevodník nesmyslemn

      0 0
      • kyl  

        Osobně na 26" nejdu pod 44 zubů na převodníku a klidně bych si to dokázal představit i u 29".

        0 0
    • rafyn  

      Přesmyk SH pro 2×10 zvlada rozdil 14 zubů. Při 42z = vyměna malé placky

      0 0
    • Mr.Dan  

      Máš tam 26, 29 nebo 27,5 (650b) kola? Na rychlym XC s 27,5 koly se mi osvědčila kombinace 42/28 vepředu a Sram XX kazeta 11–36, která má odlišný odstupňování než ostatní kazety, od 2. do 5. pastorku vždy o zub méně (začíná 11–12–14…). Ale je to taková knížecí rada, musel bys měnit jak placky a smyk, tak i kazetu, navíc za dost drahou. Nicméně pro mě je to takhle top…

      Na 29er AM kole mi stačí 36z placka a kazeta s klasickym odstupňováním, na XC s 29er koly bych ale taky preferoval 38 nebo 40z, zkrátka záleží na kategorii kola aneb jak je „rychlé“…

      0 0
    • Rice  

      Kdybys měl víc než 10speed, tak se to dá řešit taky použitím kazety s 10z nejmenšim pastorkem, což je imho lepší řešení než zvětšování převodníku. Ale výměna kazety, řazení a řetězu je dražší řešení a záleží na tom, jaký máš v okolí trasy. Nicméně co jsem na 27,5" vozil vpředu 38/24, tak mě štval velkej skok mezi převodníkama, když jsem shazoval na malou placku, tak bylo třeba zároveň odřadit cca 2 pastorky dolu, abych neměl moc lehkej převod (ale to by se asi dalo vyřešit změnou rozsahu kazety a převodníků).

      0 0
      • Vilém  

        Lepsi reseni? Za jak dlouho ojede 10z pastorek a za jak dlouho velkou pilu? Samostatne nejmensi pastorky sram prodava? Pokud ne, tak kolik stoji kazeta a kolik velka pila?

        0 0
        • MlokCZ  

          Samozřejmě je to mnohem horší řešení z důvodu co popisuješ. Ale přidal bych ještě další nevýhody řešení s 10z pastorkem. Získá tím dementní začátek 10–12–14. A ještě díky menší pile bude rychleji ničit řetězy.

          Když je to pro více pastorků než 10 (což by bylo i to řešení s 10z nejmenším), tak by dal 38/28 + 11/42 kazeta a bude to i bez toho problému velkého skoku na plackách jako by bylo na 38/24.

          0 0
    • budíček  

      ať se dívám jak se dívám…všichni chtějí být na MTB kolech co nejrychlejší…což postrací smysl samotného MTB

      0 0
      • SloM  

        Když chceš jezdit například do hor a máš je daleko, pak se těžké převody hodí pro přesun. Ti línější naloží do auta …

        0 0
      • Prasopes  

        MTB je o ježdění v přírodě, není tam nic o tom, že by se muselo jezdit pomalu:-) Občas se musí i na silnici, nebo po upravených širokých, nudných cestách, není od věci, když to přitom pěkně odsejpá:-)

        0 0
      • MlokCZ  

        Se mi líbí jak tady každou chvíli píše někdo o podstatě MTB. Chtěl bych vidět kolik takových pak opravdu jezdí na biku čistě jen terén a nic jiného. Tedy jak žádné přejezdy na teréní trase, tak mu začíná terén hned od baráku. A také nikdy si nedá ani jezdivější trasu na biku, třeba už jen pro vyhnutí se tunám bahna nebo sněhu v určitých částech roku (někdo na to může mít další kolo, ale takových bude menšina s celkové množiny vlastníků MTB).

        0 0
    • MiKED  

      co máš za kliky? uvažuju, že bych na svých X7 šel z kombinace 42/28 na 38/24…

      0 0
    • milan.v  

      Jestli ti vyhovuje silová jízda, OK, je to jen tvoje věc, ale problém bude s rozsahem, který nemusí pobrat přehazovačka, event. přesmykač, jak už tady padlo.

      Také jsem dříve (hodně let zpátky, ještě 3×8) jezdil silově a nestěžoval jsem si, ale dnes jezdím mnohem více frekvenčně a zpátky k silovému ježdění už určitě nepůjdu, tím spíše, že kolem mě takto už nikdo nejezdí, člověk je akorát dříve unavený, vyjede toho méně a méně a pro většinu to není na delší vyjížďku, to bych musel mít nohy profesionála.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.