• ENT3R

    zdravím,

    chtěl bych pomoci s upgradem e-biku Crussis e-Largo 9.6

    sháním někoho, kdo by v rámci nějakého rozpočtu upgrade vymyslel a ideálně i sám provedl (Praha a rozumné okolí ± 50km)

    Chci lepší náboje (vprědu i vzadu), s tím spojené nové ráfky a výplet.

    Musí se to vzadu naroubovat na klasický rychloupínák 5×135, klasický ořech HG9 a 6šroubové uchycení kotouče

    Chtěl bych co nejlepší komponenty – ideálně DTswiss, ale (co se týče) nábojů, tak tyto požadavky splňuje asi jen Novatec? Ale nevyznám se, nechám si poradit, co by bylo nejlepší. (a rady typu zahodit a koupit něco s pevnou osou dokážu vymyslet taky :) )

    0 5
    • Tomcat  

      Stejně jako u podobných dotazů. Lepší pneu, lepší brzdové destičky , jinak je to plýtvání. Lepší kolo se z toho DTéčkama nestane.

      Prostě víc než 10% takového nového kola do to je vyhazování peněz. Základy je ram a ten je nic moc, tedy spíš nic než moc.

      5 0
    • gersa  

      To kolo má obyč vydlici a nejlevnější sadu od SRAMu, takže kola to už nezachrání. Musel bys měnit skoro vše, aby to mělo smysl.....

      2 0
      • scalar  

        Tak možná jsou kola fatální problém, mopedisti většinou nejsou zrovna figurou chrti :-)

        0 0
        • Tomcat  

          Tak hmotnost atakujicí 26kg asi výplety nezachrání :-)

          0 0
      • ENT3R  

        však to taky postupně budu. Začinám nábojema, příští rok brzdy a možná přehazovačka

        0 1
        • Pentaroth  

          A nedá si říct, a nedá.. Do toho kola nemá cenu investovat. Pouze spotřebák.

          0 0
        • Tomcat  

          Je naprosto jedno jestli do toho nalijete hned ,nebo později. Jestli po kouskách , nebo najednou. Lepší kolo se z toho nestane. Jen vyhodíte penize , které jste mohl použít na nakup opravdu lepšího kola.

          2 0
    • scalar  

      Přidávám se k té poslední větě, to jsi vymyslel dobře.

      0 0
    • Vrci  

      Co si od výměny slibuješ. Motor tě rychleji nepoveze, na jedno nabití to dál nedojde. Jezdíš snad často bez dopomoci?

      2 0
      • Markony  

        A motor B 500 taky není žádná Slava. Škoda to toho cpát prachy ale když pan chce tak pořádnou vidli a záplety cca 22 000kč ale lepší kolo z toho nebude .

        0 0
    • kubad  

      Vyhozené peníze z hov_a bič neupleteš, kup si nové kolo které je dle tvých požadavků

      0 0
      • ENT3R  

        žádné kolo nikdy není podle požadavků.. a když, tak bude stát trojnásobek toho, co by stálo si ho udělat „po svém“

        0 1
        • kubad  

          Pevné osy nenahradíš, ve finále do toho narveš kopec peněz a stejně to nebude fungovat podle představ.

          Ber to jako názor někoho kdo kola staví a servíruje., nebo neber tvoje volba

          4 1
    • KoudakT  

      A k čemu by ti to bylo? Vždyť za tebe šlape motor. Jakékoliv zlepšení ani nepoznáš, to kolo váží hrubo přes 20 kilo, tam ušetřených pár deka nemá význam.

      Kdybys chtěl jezdit, tak sis za 50 litrů koupil nějakého HT a tam by takový upgrade dával smysl.

      Dal jsi za 50 litrů nažrat Jágrovi a Číňanovi, tak jezdi.

      0 0
    • ENT3R  

      boha… milion příspěvků, jeden blbější než druhej a hlavně žádný k tématu…

      Přitom to bylo tak jednoduchý – prostě jsem jen chtěl vědět, jak do rychloupínáku dostat co nejkvalitnější náboje. Jde mi o o výdrž, odolnost, dobrou servisovatelnost.. Čistě technická debata, tipy na komponenty atd..

      Ideálně jsem hledal člověka, který by to jako melouch celý vymyslel a udělal – rád za to slušně zaplatím…

      Místo toho jsem dostal bláboly o destičkách, vidlicích, váze kola, a hlavně rentabilitě takovýho upgradu. OK, začněme tou rentabilitou: kolo jsem koupil před sezonou, z druhý ruky – najezdil doteď přes 2tkm a za tu dobu odhalil slabá místa toho kola (a že jich je – to nijak nepopírám..). Nicméně moje vstupní investice byla 40k. Vyhovuje mi motor, vyhovuje mi rám, vyhovuje mi baterka (900wh), vyhovuje mi váha. Jednoznačně nejhorší na tom kole (už jen kvůli váze) jsou totálně poddimenzovaný konusový náboje, který momentálně už melou z posledního. Upgrade tedy bude začínat právě tady, dál se půjde na větší kotouče, nějaké 4pístky (buď Sainty nebo Magury), přechod na bezduše, přechod na vyšší řadu přehazovačky (byť tahle mi plně vyhovuje). Kvalitní řetězy, pedály, sedla už mám pořešený teď.

      Shrnutí: vstup je tedy 40k a na upgrade mám připraveno dalších 40–50k. Celkem jsem tedy na 80–90k s tím, že tam budou ty nejvyšší specifikace komponent. A teď mi vy chytráci ukažte, jak do kila koupíte takhle osazený kolo (elektro samozřejmě)… nemáte šanci – i modely okolo 120–130k se osazením většinou ani neblíží..

      A ještě si neodpustím odstaveček k těm pár hlupákům, kteří si neodpustí posměšky na e-biky obecně – „moped“, „šlape to za tebe“ a podobný kecy… Hoši… nemáte ponětí proč, si někdo e-bike kupuje (třeba ze zdravotních důvodů). Používá kolo trochu jinak než jen pro zábavu o víkendu. Chce být prostě a jednoduše rychlejší a efektivnější. A asi vám to ještě úplně nedochází.. kam se ten „vlak“ ubírá…

      Sedíte na koni v době zavedení automobilismu. Fotíte na film v době příchodu digitální fotografie. Voláte z pevný linky při nástupu mobilů.. Už vám to trochu dochází? Cyklistika (ať se vám to líbí nebo ne) prochází svou evolucí. Stačí se podívat na celkový prodeje – normál bio-kola vs e-kola. Je to nevyhnutelný. Ještě to bude akcelerovat současný trend vysadit lidi z aut a dám jim alternativu na ježdění do práce apod..

      0 11
      • hawrda  

        Víš co, vyhodil jsi prachy za krám, tak jdi do řiti.

        6 1
      • mr.antik  

        jako mě nepřijdou jako úplná blbost si koupit nějaká fakt kvalitní kola s měnitelnými koncovkami a vhodného průměru/rozměru, u kterých je potenciál, že je pak časem přehodíš na další kolo, jakmile se zbytek stane neservisovatelné (nebo že se servis nevyplatí). na zbytek bych se vyprdnul, resp. jen tam kde to dává smysl a co půjde časem přehodit.

        Koukal bych ale spíš po hotových výpletech, jestli není něco ve slevě (ale to nejspíš bude na pevné osy) a k tomu pak dokoupil konverzní kity.

        0 0
        • VojtaXY  

          A jakou budoucnost do dalsiho ramu bude mit se 142mm osou? Dneska na MTB moc nedava smysl nic lepsiho co neni boost.

          1 0
          • mr.antik  

            no to je fakt… předek bude asi neboost, nevim jaký tam je průměr kol, to všecko hraje roli. tak spíš nějaký bazar.

            0 0
        • ENT3R  

          a to je přesně to v čem už se nevyznám.. konverzní kity atd..

          když si to vezmu podle parametrů, tzn. vzadu 5×135 RU a HG9 ořech, tak z toho vypadne jen v zásadě jen Novatec D042SB (a 41vepředu)..

          nicméně vím, že možné zadní stavbu roztáhnout na 142 a nacpat tam např. DTswiss 240 v pevné ose a vyměnit koncovky (viz. obrázek).. ale tomu prd rozumím. Ale přesně takový „hack“ potřebuju vymyslet. Samozřejmě mít pevné osy je bezesporu výhoda.. ale celý kolo kvůli tomu fakt měnit nebudu.

          0 1
          • pavelxy  

            Nic roztahovat nemusíš, ze 142 lze redukcí u některých nábojů těch 135 udělat. Sám tak vozím třeba Mavic.

            0 0
          • gersa  

            A koncovky v rámu vyměnit jdou?

            Pokud ne, tak je ti pevná k prdu

            0 0
          • Vilém  

            Roztahnout na 142mm ? Tak ten je dobrej. Ty vis tak akorat prd.

            Muzes dat treba ty 240, v neboost provedeni, osazenou koncovkama pro RU.

            1 0
      • VojtaXY  

        Zacal bych upravou kola na pevne osy. Pokud nevazis pod 70kg, tak ti lepsi naboj na rychloupinaky moc nepomuze.

        0 0
        • kondor  

          To je zřejmě na výměnu rámu. Podíval bych se po naboji s 9mm rychloupínací osou, popřípadě po redukci na 9mm.

          0 0
        • Vilém  

          A jak? Prevari ram, vymeni vidlici?

          Ale tak hlavne, ze bude mit ty nejvyssi specifikace:)

          1 0
      • michomin  

        Vkládáš do toho emoce. Zbytečně bez jakéhokoliv zisku. Teď jen tak pro informaci:

        https://www.bike-forum.cz/…-750-29-2022

        Koupeno loni za 85 k. Nemáš šanci se tomu významně přiblížit ani se svým rozpočtem.

        0 0
        • ENT3R  

          vypadá dobře.. o tom žádná.. oželel bych i tu menší baterku.

          0 0
          • Floydie  

            Tohle fakt nemas sanci udelat ani kdybys tam menil co chces ;-) Vybodni se na to a jezdi a pak tohle posli dal a kup neco poradnyho ve sleve.

            1 0
      • michomin  

        .

        0 0
      • Kuba78  

        ciste technicka – mozna to kolo muzes vysperkovat lepsimi komponenty, ale porad to bude low cost desing elektrika na bafangu. Ne ze by byl vyslovene spatnej, ale za ty penize co rikas (do kila) koupis celkem kvalitne osazene hardtaily s novym performance cx smart a ten bosch je preci jen kousek jinde..

        Jestli by tedy nebylo spis zajimave zvazit, za kolo to cruisis muzes strelit a doplatit si prave na neco lepsiho. treba ten Cube, jak pise o neco vyse kolega. Ty co se blizi kilu uz maji i ABS.

        1 0
      • scalar  

        Zase ale nekupujeme kolo s rychloupínákama v době pevných os :-))))

        1 0
    • va-bo  

      Dozadu muzes vymyslet nabu s osou 10 mm, dopredu 100/15 nebo 110/15 a k tomu odpovidajici vidlici. Pokud uz ji nemas, doporucuju teleskopickou sedlovku – zlepsi se nasedani a manevrovani v terenu, pokud budes jezdit obcas v terenu. U te sedlovky bych se vyhnul nejlevnejsim typum.

      0 0
    • va-bo  

      Do ramu, kde byl driv RU 135 mm je mozno sehnat nabu se sroubovaci osou 10 mm. Neni to uplne pevna osa, ale neco mezi. Do patek pro RU stejne nic jineho dat nejde.

      0 0
      • ENT3R  

        ano, touto cestou chci jít, ale nedokážu to sám vymyslet komplet.. těch možností je miliarda a nevyznám se

        0 0
        • va-bo  

          Po necem se podivam a poslu navrh.

          0 0
          • ENT3R  

            diky moc

            0 0
            • va-bo  

              Tak jen takový první nástřel, jak by se to dalo zvládnout. Vidlice SR Suntour RAIDON 34 Boost 15×110, Přední nába SRAM MTB716 za 1.600,– nebo Force Team za 500,–, Zadní nába DARTMOOR RAPTOR QR10 za 2.000,– (ale v Dookie maj jen na 36 drátů, musela by se shánět na 32 d nebo dát i nový ráfek) nebo Shimano SAINT FH-M820 za 3.900,– + Centerlock kotouč.

              0 0
    • va-bo  

      Pokud je kazeta na hg orech tak jo. Jestli mas kazetu xd nebo microspline, tak ne.

      1 0
    • va-bo  

      Pokud je kazeta na hg orech tak jo. Jestli mas kazetu xd nebo microspline, tak ne.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.