• JaRö

    Ahoj, pořídil jsem si z bazaru první silničku. Je to takovej „míšenec“ na karbonovým rámu Argon 18 Platinum HDS (dle mého cca r.v. 2006) s karbon vidlicí Carve.

    Původně jsem ji chtěl pouze k trenažéru, ale po cca 50km na něm, s pláštěm k tomu vhodným, se plášť začal na styčné ploše drolit. Takže jsem trenažérovou cestu opustil a chtěl bych ze silničky udělat „slušné“ kolo na venek.

    Teď stojím před otázkou, jestli vyměnit jednotlivé komponenty, nebo koupit celou sadu, nebo se na to celé… a pořídit si nové kolo.

    Pohon je 2×10 Campagnolo – kliky Record 170mm, střed Centaur, převodníky 39,52T Campa – každý jiný typ, přehazka Campa Veloce, přesmykač Shimano FD5600, páky Campa Centaur 10speed, kazeta Dura-ACE CS7900 11T 10speed (12–27).

    Párkrát jsem se projel venku a cítil jsem, že to řazení není ono. Do kopce mi velký kolečko na kazetě občas „střelilo“. Jako první jsem vyměnil řetěz HG CN6701 za novou čínu ZTTO a kazetu ZTTO. Ani po této výměně jsem výrazně nejásal. Na převodnících je vidět, že už mají něco za sebou, ale nové se mi nechce pořizovat. Možná se to „pere“ mezi sebou Campa x Shimano – nevím.

    Pro dokreslení – ráfkové brzdy Tektro, ráfky Mavic CxP 21 a 23 s pláštěma Michelin Dynamic 700×23c s nábama Shimano HB-M510 a FH-M510 :-) Na těchto uvedených komponentech a těch o kterých se nezmiňuji, mi zatím moc nezáleží.

    Jako prioritu, pokud bych se měl pustit do úprav, bych viděl pohon a řazení.

    Co byste mi, prosím, doporučili? Mám vyměnit komponenty novou sadou – Shimano nebo čínou z Alíku – konkrétně jakou, popř. změnit pohon na 2×9, nebo by šlo i 2×11, …?

    Děkuji vám předem za vaše doporučení, rady, postřehy apod., popř. mi můžete nabídnout vhodnou sadu komponentů.

    V Technických rychlodotazech7 řeším toto:

    • na přehazce (Campa-Veloce) je horní (vodící) kladka symetrická, tj. nemá žádné „náběhy“ a je označena UPPER (č.2302020). Dolní (napínací) kladka má náběhy, má označení směru otáčení a je značena LOWER (č.2302021). To je přesně naopak, než jsem se dozvěděl z článku na bajk.cz. Článek se sice týkal kladek Shimano, ale předpokládám, že by to mělo platit obecně. Jak to má být správně?
    • obě kladky mají 10zubů. Pohon je 2×10. Někde tu v diskuzi jsem se dozvěděl, že by na to měly být 11-ti zubové kladky. Je to tak?
    0 0
    • Singlespeed  

      10-speed silniční kazeta Shimano má trošku jiné rozteče pastoků než 10-speed Campa. Já to svého času řešil použitím delšího ořechu Mavic a přepodložkováním, aby to fungovalo jak má. Celkově to kolo už dnes spadá do kategorie „plečka“, co si budem povídat. Nějaká větší investice do nových komponent nemá smysl.

      1 0
    • Tomcat  

      Pokud nepostavíte kolo jen z bazarových dílů a dílů ve slevě nebude to nikdy levnější. P

      K Číně činu, klidně si tam dejte Sensah. Pokud se nepletu není to rám z jednoho kusů, ale lepený. Tedy otázka jak dlouho.

      Taková čajna bývá za 10 – 15 v bazaru.

      0 1
      • JaRö  

        Díky za tip, na Sensah se podívám. Ten rám je určitě lepený, jsou přechody ve spojích mezi trubkama a „mufnama“.

        0 0
      • JaRö  

        Když jsem hledal na Alíku Sensah, nabídlo mi to i LTWOO. Po shlédnutí porovnávacího (pl) videa na YT, jsem se rozhodl pro LTWOO, a to kvůli způsobu řazení. Sensahem se řadí přímo brzdovou pákou a k tomu, je dobré mít dlouhé prsty (a to nemám) kvůli páce/tlaku/síle na řadící páku (tak jsem to z videa pochopil). Přesto děkuji za tip.

        0 0
        • gersa  

          Senzah Empire má na silničce můj aktuálně jedenáctiletý junior a nemá problém s řazením.

          0 0
    • Vrci  

      Campa nemá všechny mezery mezi pastorky stejně široké. Jiná než campa nebo miche kazeta nebude ideální. Pokud jsou kliky čtyřhran, tak k Recordu patří Record nebo Chorus. Centaur je delší.

      0 0
      • JaRö  

        Díky za info. Napadá mě myšlenka, kdybych vyměnil Campa kliky za jiné – viz foto, šly by tyto kliky na čtyřhran napasovat na stávající středové složení Campa Centaur?

        0 0
        • nooski  

          Campa má čtyřhran standardu ISO. Tyhle budou většinové JIS.

          0 0
          • JaRö  

            Díky, tudy cesta nepovede. Jestli vás mohu ještě poprosit o radu, jelikož jsem v tomto ohledu úplný laik. Jaké středové složení se může nebo musí použít, kdybych chtěl použít jiné kliky, když šířka „domečku“ pro střed je cca70mm?

            0 0
            • Vrci  

              Domeček 70? To je trochu atyp. Běžné je 68. Jseš si jist měřením?

              0 0
              • Vilém  

                Aby nakonec nezjistil, ze je tam Ita zavit, ktery ma prave 70mm. To by mel trochu slozitejsi.

                0 0
              • JaRö  

                nechtělo se mi sundavat kliky a tak jsem to měřil s nasazenýma obyč měřítkem. Když se „snažím“, tak tam těch 68mm vidím :-), proto jsem psal cca70mm.

                1 0
    • Honzis  

      koupit jetý campa kola s 10kazetou, slušné kevlar pláště, víc bych do toho teď neinvestoval.

      1 0
    • JaRö  

      Díky všem za tipy a rady.

      Vyřeším to tak, že dám pryč Campu, a objednal jsem si páčky, přehazku, přesmykač LTWOO R7 2×10, kliky s pětipackou a středem Prowheel, převodníky WUZEI (na Alíku jsem využil „stovkové“ slevy co mají ode dneška). Tak doufám, že to bude vše spolu mluvit, rám vydrží ještě nějakou chvíli a jízdy si budu užívat. Pokud mě silnička chytne, později pořídím asi nové.

      Mějte pěkné dny.

      0 0
      • Ondrrash  

        Kdybys tu starou campu prodával, tak se ozvi, rád komponenty použiju jako rezervu, když se mi na staré campě něco pokazí.

        0 0
        • JaRö  

          Tvoji nabídku beru na vědomí. Pro jistotu připomínám, že u komponentů neznám nájezdy, nepoznám na nich jak moc jsou jeté, neb jsem nikdy neviděl novou Campu. Od Campy tedy mám: přehazku Veloce, páky Centaur 10s, střed Centaur, kliky Record (5-ti packa, kdy klika tvoří pátou packu, BCD 135mm) a převodníky 39T a 52T. Při koupi tam místo 52T byla 48Tnoname (tu 52T jsem koupil dodatečně, oba převodníky /39+52/ jsou Campa a provedením vypadá každý jinak).

          0 0
          • Honzis  

            Upřímně sundat campu a dát činu je velmi zvláštní přístup, no aspoň bych prodejem Campy zaplatil celou sadu i nový kola neb třeba jen recordy kliky onehda mohly stát s pakama a šaltrem tak 15.000 …

            0 0
            • Tomcat  

              Celý tohle kolo, tedy postavený na tomhle rámu stojí v bazaru do 20000,– .Čínou nic nezkazí dřív při používaní jako zimáka dojde z pod těch cca 20letech k rozlepení tech spojů .

              0 0
              • Honzis  

                Jasně, teď na bazaru je spousta hotových silniček na rafkovych brzdach a ceny letí dolů. Takže investice do podivného mixu ztrácí dost význam, pokud neplánuju ty nové díly pak použít jinde

                2 0
      • Tomcat  

        Můj názor je, že tohle asi nebude dobrý start se silničkou, spíš bych čekal že již víte a né …Pokud mě silnička chytne…

        Resuscitace toho starého a konzervativního kola mi přijde naopak pro konzervativní silničáře který ví do čeho jde. Pro člověka přecházejícího z horského, trekového kola tom může byt solidní očistec a negativní vazba jak to staré kolo má mechanické omezení . Tedy jak kolo drží , brzdí , je odolné proti defektu atd.. může vnímat jako solidní omezení. A udělat si solidní negativní zkušenost.

        Nová silnička tak bude něco jiného.

        0 0
    • JaRö  

      Rozumím všem vašim připomínkám a názorům.

      Původním a jediným záměrem bylo použití silničky k trenažéru. Což se také na začátku stalo. Nasadil jsem na zadní kolo trenažérový plášť a po ujetých cca 50km v několika dnech se začal plášť drolit. Poslal jsem ho na reklamaci. Ta sice byla uznána, ale touto „tranažérovou“ cestou jsem už nechtěl pochopitelně jít. Na trenažéru jsem zařadil jednu rychlost a jel. Takže jsem v tuto dobu ještě nevěděl, že to hůř řadí, což jsem poznal, až když jsem ji projel venku. Bylo to asi 20km, ale jako téměř 35-ti letého jezdce na MTB, mě jízda na silničce, i přes technické problémy, oslovila, bylo to něco jiného.

      Samozřejmě, že mě napadlo poslat ho dál. Jenže čekat na kupce se mi nechtělo. Chtěl jsem zjistit, jestli by mě silnička, když už ji mám doma, bavila. K tomu, dle mého, stačí, když bude řazení a pohon cajk (nová kazeta, řetěz, převodníky). Jasně, mohl jsem sehnat jen Campa kazetu, ale s tím souviseli otázky – novou-jak by se to chovalo s jetejma převodníkama, jetou-jak bude jetá, co na to nový řetěz…Tak jsem se rozhodl, že Campu dám pryč a půjdu cestou výměny.

      Komponenty mě vyšly na 4,5k plus za kolo 12k, a pokud prodám nějaké Campa díly, nebude to tak špatné, bude to funkční kolo, a myslím si, za rozumný peníz. Jestli budu chtít pokračovat na silnici, a na něčem lepším, nebudu se stydět kolo poslat dál. (pokračovat na silnici beru ve smyslu – převážně MTB, silnička pro zpestření).

      0 0
      • Honzis  

        kazeta shimano má jinou rozteč pastorků než campa, to byl zásadní problém – nejde to kombinovat a nikdy nemohlo řadit jak mělo. Jak jsem psal výš, za campu dostaneš víc, než jsi koupil novou čínu, takže finančně nevykrvácíš. Však dura kazeta onehdá byla za 5 samotná :-D

        0 0
        • JaRö  

          Zatím vůbec nemám šajn o ceně. Nejsem si jist, jestli dostanu víc, nevím jak hodně/málo jsou jeté nebo zcela ojeté, jestli už nejsou před „skartací“. Na druhou stranu je fakt, že za jetej 52T převodník jsem dal 600.

          Když o tom přemýšlím, mohl by být háček v tom, jak psal Tomcat, že v brzké době dojde k rozlepení spojů na rámu.

          A s tím už mohl prodávající počítat, proto tak nízká cena kola.

          0 0
          • JanaNV  

            Jaké rozlepení spojů? Manžel má Colnago C40 lepené do mufen z minulého století, každý rok na něm najede nejméně 10 000km a nic se nerozlepilo. Já mám ještě starší Colnago Carbitubo a taky bez problémů, ale najezdím na něm menší porci, raději jezdím na Madoně. Jestli rám nedostane nějakou ránu nebo nějaký nešika nezmáčkne trubku v držáku, je karbonový rám prakticky nesmrtelný.

            0 0
            • JaRö  

              Díky za praktickou zkušenost, lehce si mi dodala optimizmu. Já jen použil myšlenku z komentáře ze 12.11. 11:06

              0 0
            • Tomcat  

              Jenže tohle není Colnago, ale levná Čína.

              A nejde o klasické namahaní rámu, ale o to jak to bude pracovat při nízkých teplotách v zimě.

              Může to být klidně 10let ok a nemusí

              0 0
              • polo  

                Myslím, že se jedná o Argon 18. Aspoň to bylo v prvním příspěvku. To není levná Čína.

                0 0
                • Tomcat  

                  Ano myslím, že to je OEM Čína a né handmade kanadský rám. Rozhodně po bazarech narozdíl od Bianchi , Colnago, Pinarelo to moc ceněné kusy nejsou.

                  0 2
                  • polo  

                    Jako tyhle italské značky není ceněny ani třeba Giant, Canyon, Orbea nebo další. O tom nemá cenu diskutovat.

                    1 0
                    • Tomcat  

                      No nevím jestli tyhle značky jde označit za OEM Čínu pod x dalšíma samolepkama, to samé u Giantu .

                      Tohle podle tazatele je model 2006, takže nic cenného bych na to necpal. To snad mělo lepený i duralový patky, nejen klasický mufny hlavního rámu. Celý, na tom starým rámu kola, jsou do 20000,– i na starý Ultegře.

                      Třeba to bude Ok, ale Campu ani vyšší Shimano bych na to už nedával. Sensah za pár tisíc ok, aď se nespálí.

                      0 0
              • JanaNV  

                Tak jsem si o tom něco našla a na něco se zeptala. Argon18 z roku 2006 byl určitě vyrobený v Kanadě. Dodnes tam má firma vývoj a testování výrobků, v Asii má, stejně jako většina světových firem, výrobu. Není to žádná OEM Čína. Jezdily na něm týmy Bora a Astana a několik mistrů světa v triatlonu. Nějak nechápu, proč tu firmu shazuješ? Není to tradiční výrobce, ale rámy má určitě kvalitní.

                Pokud jde o práci karbonu v nízkých teplotách, tak rámy prý tvrdnou a mohou být křehčí. Ale to se týká všech karbonových rámů. Problém by prý mohl nastat, kdyby mufny byly vyrobeny z materiálu s jinou tepelnou roztažností a někdo opakovaně nosil kolo z +25°C do –50°C. To ale není tenhle případ.

                4 1
                • JaRö  

                  Přidávám několik dokreslujích snímků.

                  R.v. 2006 je má domněnka na základě hledání na netu – mohu se mýlit, přesný r.v. už asi nezjistím. Co se týče lepených spojů, tak je vlepená do mufen horní rámová a spodní rámová trubka a zadní vidlice.

                  0 0
                  • Honzis  

                    Hlavně pokud nějaký umělec narval mtb Deore nabu bez zkrácení na 130mm do silničního rámu tak potěš … Všechno je spis o smůle, rám může přežít všechno i vrzat a rupnout, bych se tím netrapil předem, pokud to jede tiše

                    2 0
                    • Hrabex1  

                      kdyz na kazde strane osy uberes podlozku, sirku o nekolik mm zkratis

                      0 0
                      • JaRö  

                        Asi to budu muset udělat jen na straně, kde není kazeta. Na té kazetové straně matice náby přečuhuje jen asi 2mm nad matici kazety.

                        0 0
                        • Cavendish  

                          To je v pohodě, Mám tu u 10sp Veloce kazety stejně a ničemu to nevadí :)

                          0 0
                        • Hrabex1  

                          podstatny je, jak to vypada, kdys das kolo do ramu a preradis na nejmensi pastorek – podle toho se rit. Kdyz uberes na kazde strane 1 podlozku, ktere na deore nabojich, myslim, jsou, zkratis to o 2–3 mm, coz by mohlo stacit

                          0 0
                    • JaRö  

                      Tak to mě nenapadlo, díky za podnět. Kola dole, přední vidlice 103mm a nába 100mm, zadní vidlice 130mm a nába 135mm (spíš to bude o nějakou desetinku méně, protože to měřím šuplerou přes velký pastorek. Mám ji zkrátit na 130mm?

                      0 0
                      • cibi  

                        Ano, je to tak lepší. Úprava symetricky

                        Pohlídej si, aby nevylezla samotná osa (M10×1) „zvenku“ patek

                        0 0
                        • JaRö  

                          Po výměně podložek, které teď mají 11mm tam dám podložku 6mm, oska bude z patky přečnívat asi 2–3mm. Buď ji zaříznu, nebo nábu rozeberu a ten přečnívající kousek přesunu na druhou stranu ke kazetě. Tam asi může přesahovat patku a ještě se „schovat“ do držáku v přehazce. Co bys mi, prosím, navrhl?

                          Doufám, že rychloupínák bude délkově v pohodě.

                          0 0
                      • Hrabex1  

                        musis hodne roztahovat vidlici, abys to tam dostal? Kbyz budes ubirat jen na 1 strane, mel bys precentrovat kolo. Jak daleko mas retez od ramu na nejmensim pastorku?

                        1 0
                        • JaRö  

                          Ano, musím ji trochu víc rozháhnout. Už jsem sehnal jinou podložku na osku. Na fotce v 11:10 jsou za maticí dvě podložky, jedna tenčí 3mm a jedna širší 8mm. Tyto dvě vyměním za jednu 6mm. Vychází to tak, že nába bude od matice k matici 129mm. Bude tedy 1mm do 130mm vzdálenosti mezi patkama chybět. Vadí to a mám přidat 1mm podložku, aby to bylo 130mm do 130mm?

                          Od vnější strany rětězu (malý pastorek, velký přehodník) jsou asi 2mm k patce, jestli si myslel tuto vzálenost.

                          0 0
                          • Hrabex1  

                            nemuzes ubrat 5 mm na 1 strane… nebo muzes, kdyz ti nevadi, ze budes skoro 2stopy kolo. Pokud to pujde, uber aspon 1 mm vpravo a stejne tak uber i vlevo. Pak se dostanes na nakych 133 mm, coz je lepsi, nez 135. Na 130 se nemams sanci dostat (bez centrovani kola).

                            Edit:

                            koukam na tu fotku – Jestli je ta 3 mm podlozka i vpravo, obe dej pryc a misto nich dej obyc. slabsi podlozky. Ale tak, aby neskrtal retez o ram. Budes muset taky prenastavit dorazy prehazky

                            0 0
                            • JaRö  

                              Díky, popřemýšlím o tom. Kvůli napětí v rámu by bylo asi nejlepší se dostat na 130mm i za cenu přecentrování.

                              0 0
                              • Honzis  

                                Ubírá se 5mm naproti kazetě a pak docentrovat

                                0 0
                              • Hrabex1  

                                ani to centrovani neni bezproblemovy reseni. pokud uberes vlevo vic nez vpravo, musis pak vic pritahnout draty vpravo, ktery uz ted maji podstatne vetsi napeti nez leve. Starsi a levnejsi vyplety na to muzou reagovat praskanim dratu vpravo. Ja bych to nedelal. takze mas dilema: napeti v ramu X napeti v zadnim kole.

                                0 0
                                • JaRö  

                                  Bylo by řešením případných budoucích problémů nechat ráfek přeplést na silniční nábu?

                                  0 0
                                  • ladys  

                                    Nebude jednodušší koupit něco jetého?

                                    0 0
                                    • JaRö  

                                      Pravděpodobně myslíš jen jetý zapletený kola. I o této variantě teď uvažuju. Ne že by na inzerátech nebyla, ale nenašel jsem je za rozumnou cenu. A pokud byla „laciná“, obávám se, abych si zas „nespestřil“ život.

                                      0 0
                                      • Vilém  

                                        Zkus poptat zdejsi smelinarske vlakno. Takovyxh kol se musi lidem doma valet.

                                        0 0
                                      • ladys  

                                        No jo udělal jsi chybu. Nevím co je rozumná cena :) Válí se mi doma Al zápletky Easton mají pod 1400g. Pokud by jsi měl zájem napiš, příměřím,nafotim.

                                        0 0
                                  • Hrabex1  

                                    mas nekolik variant, tohle je jedna z nich. Muzes dat i jina kola, ale neutracel bych velky prachy, pac takova kola s tvym pristim ramem kompatibilni nebudou. Osobne bych zuzil stavajici naboj o ty 2–3 mm a soupnul to do kola.

                                    2 0
                  • tříčtvrťák  

                    No měl jsem podobně řešenou KHS team z 2008. Carbon do scandiového polorámu. Tuhý kolo, nikdy problém s rámem.

                    Letos jsem ho prodal na 11s, Sh105/7000 za 12k., kupec projel a říká, tuhý kolo. Rámu bych se nebál. Sjednotit komponenty, na bazaru lze rozumě koupit i 11s. Hodně udělaj kola, na tuto stavbu bych doporučoval měkčí, na KHS jsem zkoušel F Zera a celek byl už trochu udrncanej, s dicutama22 to bylo lepší. Na poježdění na začátek ok, když Tě to chytne, koupíš už něco novějšího.

                    Měl jsem k tomu Cervélo 2009tour a Argona Gallium2017 a obojí už jelo o dost líp.

                    Tak přeju šťastnou volbu.

                    Milan

                    0 0
            • milan.v  

              viz níže můj příspěvek…

              0 0
          • polo  

            Najel jsem na karbonovém lepeném rámu cca 70 000 km a nikde se nic nerozlepilo.

            0 0
            • milan.v  

              No vidíš a kolem mě byly dvě C60 a obě vrzaly v mufnách…

              0 0
              • polo  

                Tady bylo uváděno, že všechny lepené rámy se rozlepi. Proto jsem uvedl vlastní zkušenost. Jestli nějaké C60 vrzou na tom nic nemění.

                Nakonec i monocoque rámy občas prasknou.

                0 0
                • Tomcat  

                  Ano všechny, jde o to kdy. Jenže zatímco upečený rám z jednoho kusu se relativně jednoduše opraví, u těch lepených to je nákladnější až na úroveň výroby toho rámu skoro znova. Problém je „sanace“ toho uvolněného spoje který defakto není zlomený a bez řezání nebo odfrézování se k tomu spoji nedostanete.

                  0 0
                  • polo  

                    Žádný rám ani žádná součást nemá nekonečnou životnost. Tady jde spíš o to, že ten teoretický nájezd do poškození je většinou hodně velký a uživatel ho nejspíš nedosáhne.

                    0 0
    • Vrci  

      jak je už výše, koupil bych https://www.cyklobazar.cz/…shamal-ultra

      a k tomu

      https://www.bike24.com/…ssettes.html?…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.