Zdravím,
rozhodl jsem se zprovoznit svoji starou silničku, když si ji teď pořizují úplně všichni ;) Ale vážně, chci ji jako doplněk k bajku,předpokládám ročně pod 2000 km.
Současný stav: rám Bareš cr-mo, ráfky Bayer, výplet „čtyřlístky“, náboje Exage, šaltr Exage 500, smyk Exage 400, řazení na rámu. Kazeta HG 12–23 7-mi kolo, brzdy Sachs Rival, střed Sachs SKF zapouzdřený čtyřhran, kliky Sachs 52/42 170mm, brzdové páky Saccon.
Řetěz vytahaný, kazeta už je ojetá, musela by se měnit. Jelikož mi vlastně nikdy nevyhovovali převody (a krátké kliky), rozhodl jsem se, že rovnou provedu trochu upgrade. Mé požadavky: kompakty 50/34, kazeta 12–27, duály, kliky 175mm, alepoň 9-ti kolo (rozteč zadní vidle 130mm)
Naivně jsem si myslel, že bazary budou plné devítkových komponentů, které prodávají všichni při přechodu na 10/11 rychlostí, ale jsem dost zklamán. Kdybych vše kupoval nové, tak by top vypadalo asi takhle [přibližné ceny v závorce]
páky Campa Mirage [2300] kliky Tiagra 4550 [1700] kazeta 12–27 [600] smyk Tiagra 4500 [400] šaltr Tiagra 4500 [650] ořech Shimano 8/9 [450]
Celkem 6100 (pedály a řetěz mám) Páky Campa, protože jsou levnější, opravitelné a pomocí triku (jiné vedení lanka) fungují i se Shimanem. U náboje stačí vyměnit ořech, ten asi ale budu muset vzít z nového náboje. Celkem mi to přijde dost peněz, ale na cyklobazaru fakt moc devítkových komponent není :( Přece se někomu tohle musí doma válet v šuplíku … Střed (kvalitní, SKF, made in Germany :)) by se dal nechat, pak by to ale chtělo kompakty na čtyřhran.
Dotaz – dá se něco podobného pořídit i levněji? Co byste dělali vy?