Upgrade mého Ghosta na 2x12 a pevnou osu atd.

57 nepřečtených
  • Charles2k

    Jelikož v brzské době budu muset u svého MTB Ghosta 29" měnit oba pláště, dát na větší servis vidlici, měnit kazetu a možná i přehazovačku, tak zvažuji zda rovnou neudělat větší upgrade.

    Rám mi sedí a nechci měnit, stávající vidlice Reba je na RÚ, převody jsou ještě 3×10 (40/30/22, 11–36). Co rozhodně nechci je jednoplacka, potřebuji širší rozsah převodů, dost často se rychle přesouvám i po silnici.

    Vyhlédnuté jsem měl XTR 2×12 38/28 s kazetou 10–45. Sice by asi stačilo XT, ale tam se nabízí kliky jen 36/26.

    Zapletená kola mám American Classic M1b (rok 2015) s nábojem na 6 děr. Zvažoval bych i výměnu za karbonová, buď nějaké zde doporučovaná EIE, nebo Equator Pro.

    Lepší vidlice než Reba bude pravděpodobně jen na pevnou osu. Jde náboj na mých Am.Classic na to předělat?

    Něco jsem našel zde, ale nerozumím tomu

    https://cdn.shopify.com/…retrofit.pdf?…

    A co náboj vzadu – stačí rozměrově ten, co mám na Am.Classic i na 12 rychlostní kazetu? Případně jde nějak předělat?

    Brzdy mám nové XTR BR-M9100 s úchytem I-Spec EV, tudíž by bylo dobré, aby páčky byly s tím kompatibilní a nemusel bych mít řazení s další objímkou jako nyní na starých XT, což není ideální.

    Uvítám Vaše postřehy.

    0 3
    • XNeo  

      Podle mě takový upgrade nedává moc smysl. Spíše bych se to snažil rozumně prodat a pak vybrat něco nového, kde Vám sedne geometrie. Bohužel u nového kola asi nebude převod 2×něco. Toto se používá u levnějších modelů a Vaše požadavky míří trochu výše a zde je v nabídce většinou jen jednoplacka.

      2 0
    • MTBIKER doporučuje
    • kubad  

      tohle všechnu upgradovat nedává finančně smysl, prodat a koupit nové kolo

      5 0
      • Charles2k  

        Nové kolo s podobným vybavením bude hodně přes 100 tisíc, takže bych řekl, že to smysl dává.

        Plus je problém, že skoro vše je jednoplacka, což nechci.

        0 1
        • Slavik  

          Uvítám Vaše postřehy.

          :-)

          1 1
        • kubad  

          pokud ti přijde rozumné / smysluplné na zastaralý rám navěsit výbavu za 50? tak OK tvoje věc

          narazíš na dost problémů s nekompatibilitou

          3 0
          • Charles2k  

            V čem je rám zastaralý? Resp. v čem jsou aktuálné nové MTB rámy lepší?

            Použití u mne spíše typu jako gravel s občasným nájezdem do horšího terénu.

            0 0
        • scalar  

          Pak dává největší smysl XT M8000 2×11 28/38 a 11–42.

          2 0
    • Tomcat  

      To kolo prodat a „nevylepšovat“.

      Model 2016 základní kompozit co se prodával pod 38000 nový zásadně XTRko a výplety neposunou . Protože na sebetužší výplety má vzadu rychloupínák a nemyslim ze patky jsou vyměnit na pevnou osu .

      Za cenu toho upgrade by byl hezký kompozitový Cannyon a hlavne nový

      https://www.canyon.com/…d/exceed-cf/?…

      , Cube, Radon, nebo skládaný MRX.

      1 0
      • Charles2k  

        Co jsem měl půjčeno nějaká novější kola s pevnou osou, tak jsem nepozoroval žádný rozdíl.

        0 0
        • Tomcat  

          V tom případě teplem nepoznáte ani ten upgrade. Takže setřete a jezděte.

          2 0
          • Charles2k  

            tak karbonová kola bych asi poznal, plus mě štvou na řidítkách ty dvě objímky vedle sebe (brzda a řazení) a trochu je tím přístupnost k páčkám vpravo ztížena.

            0 0
    • černápole  

      Popřípadě neřešit a jezdit-)

      0 0
      • Charles2k  

        Jasně, já jsem s kolem jinak spokojen. Jen tím, že hrozí brzy větší servis, jsem nadnesl otázku upgrade.

        Ale třeba o zapletených karbonových kolech uvažuji již delší dobu. Na stávající American Classic bych kupce měl.

        0 0
        • kubad  

          kola klidně dej, jen je těžko koupíš, v těch standardech co tam máš, musíš nechat udělat na zakázku klidně ty EIE

          0 0
        • XNeo  

          Charles2k – Vy jste přesvědčen na 100%, že chcete jít cestou upgradu. Pak nevím zda si to v diskuzi chcete jen potvrdit nebo jste opravdu otevřen přemýšlet o tom, že to není úplně nejlepší cesta. Nakonec je to Vaše kolo a „investovat“ do něj můžete kolik kapsa unese.

          4 0
          • Charles2k  

            Netrvám na 100% na upgrade, ale argumenty, co tu zatím padly pro zcela nové kolo mne zatím nepřesvědčily. Prakticky plus jen, že bude rovnou na pevnou osu. A u nových lepších kol téměř vše je s jednopřevodníkem, což jsem psal, že rozhodně nechci.

            0 0
            • kubad  

              touto logikou nedává upgrade kola vůbec smysl, rozdíl tě už vůbec nepřesvědčí

              vyměň jen nezbytně nutné a jezdi dál. případně popiš co od změny čekáš

              1 0
            • Jakobo  

              Kolik vazis? Tady na BF jsou caste nazory, ze bez pevnych os nelze jezdit. Ja rozdil nepozoruji, ale u nekoho muze byt. Zalezi na stylu jizdy a hmotnosti jezdce. Pokud nevazis metrak a jezdis spise lehci teren, tak vyssi tuhost pevnych os poznat nemusis a budou to vyhozene penize jen pro ten pocit. Nebo pozorujes problemy s krutem predni vidlice v zatackach, cinkani kotouce atd?

              Razeni tezce pochybuji, ze mas spatne a stejne tak smyk. Mozna hazka, pokud jsi ji uz parkrat nejak poskodil, namotal retez atd.Takze cela ta udrzba stavajiciho 3×10 ude spocivat jen v bezne ociste, vymene lanek razeni, nove kazety, retezu a mozna nekterych prevodniku. To spousta lidi dela (delavala) jednou rocne. Jestli to jen moc neprozivas. Fakt prechazet z 3×10 na 2× neco te nikam neposune. Abys nakonec nebyl zklaman z loveni prevodu, kdy ty nejcastejsi prevody dnes na stredni tac budou na pomezi male a velke a budes i na smyku radit jak o zavod.

              0 0
              • Charles2k  

                Kolem 75kg, v zimních měsících o pár kilo víc.

                Problém s tuhostí nepozoruji, ale nejezdím těžší terén.

                0 0
                • Jakobo  

                  To mas stejnou hmornost i styl jako ja. Ja mam porad jeste „nejlepsi“ lehke XC kolo s 3×9, ale s 10r klikama a smykem, na kterem jsem kdysi i zavodil. Dnes na nem uz pravidelne nejezdim, na dojizdeni do prace mam jine kola, ale i tak jej udrzuju. Kolo jde perfektne za pedalem, je lehke a vic nepotrebuji. Predelavat na 2× 10 nebo 11 by byl nesmysl, razeni, smyk i bowden by zustaly, hmotnost nesnizim. Jo, slo by to, ale vy*ral bych se na to a na pozera si uz nehraju. 1×11 nebo 12 by byla uplna hovadina u starsiho kola. Mam take RU, naby nejake XT rady 8000.

                  Pockej na rocni najezd, ten te nasmeruje, co dal.

                  0 0
                • DiXX  

                  Když není problém v tuhosti tak proč měnit?

                  0 0
            • Slavik  

              Byl jednou jeden pán, který měl HT na rychloupínácích za 60k, nasypal do toho dalších 25k (lepší kola, řazení, brzdy, odpružená sedlovka 27.2mm, …), stejně si moc nepolepšil a to byl zabejčenej proti převodu 1× něco, bo pyčo ztratí rozsah. Nakonec si udělal velkou radost s fullem s pevnými osami, karbon ráfky, převodem 1×12. Jeho příběh trošku kalila malá kaňka, protože původní kolo stěží prodal za 25k. Ale jó, stále se najdou zatvrzelí následovníci, kteří budou dělat ty samé chyby, co jejich předchůdci, co nevidí napravo ani nalevo, ale jen úzký tunel před sebou.

              :-)

              1 0
              • kubad  

                to si z laciného kraje :D

                píše XTR 2×12 + karbon kola + vidlice to jsme tak 40–50?

                0 0
                • nitraq  

                  A mezitím Exceed CF 7 na XT (1×12, no), Foxu SC a Reynolds karbonech za 62.

                  https://www.canyon.com/…-7/3437.html?…

                  0 1
                  • Charles2k  

                    Takže ty mi vážně doporučuješ místo kola se kterým jsem jinak spokojen, koupit jiné, bez pedálů téměř o kilo těžší a ještě s 1 převodníkem, což znamená omezený rozsah. Co by mi to prosím Tě reálně přineslo?

                    0 0
                    • nitraq  

                      Já jen dávám do perspektivy, kolik stojí upgrade staršího kola a kolik stojí nové kolo se srovnatelnou výbavu.

                      0 0
                    • DiXX  

                      Jestli jsi spokojen, tak proč chceš většinu měnit?

                      0 0
                      • Charles2k  

                        Zvažoval jsem jen proto, že současně hrozí brzy větší servis. Jinak je mi jasné, že ty vytipované díly na upgrade by nebyly nic levného. Je tam ale ještě jeden faktor, který jsem nezmínil. Mám dlužníka, který mi svůj dluh občas splácí v cyklo dílech (jinak je dlouhodobě bez peněz), tudíž bych možná něco nemusel přímo platit.

                        0 0
                        • gersa  

                          I tak to budeš platit

                          0 0
                        • kubad  

                          větší servis je co?

                          řetětez, kazeta , převodník, středová osa , a velký servis vidlice?

                          cca 5tkč?

                          0 0
            • gersa  

              Všichni napsali ať to neděláš a nesypeš peníze kam to nemá smysl

              Ale stejně potřebuješ další přesvědčování?

              0 0
              • Tomcat  

                Bohužel to je klasický pseudo dotaz kdy dotyčný si potřebuje potvrdit jen co si myslí on. O objektivní pohled mu nejde.

                1 0
    • kandik psi zub  

      jestli potrebujes vetsi rozsah kvuli silnici, tak 12sp 10–45 nic neresi – nejrychlejsi prevod mas 38/10 coz neni ani 4:1 a to je, aspon z moji zkusenosti a to jsem pomalej metráček, fakt malo. Navic ti pravdepodobne bude vadit skok 10–12, mozna i 12–14. Naopak nahore je 10–45 kazeta podle me zbytecne husta

      0 0
      • VojtaXY  

        To je problem velkeho rozsahu. Pokud budes zacinat 10–11–13 nebo 10–11–12–14, tak si moc nepomuzes dole a nahore se to zhorsi.

        Aby skoky davaly smysl, tak musi byt rozsah 11–34 nebo 11–36. Pri vetsim uz vznikaji vetsi skoky nahore.

        0 0
        • kandik psi zub  

          tak jak to ma navrzeny, tak proste nejrychlejsi prevod ma pomalej a ma tam 10–12 dve chyby v jednom – pro jezdeni nekde po asfaltu po vysocine. Vsechno je individualni, ale tady bych si troufal rict ze je to objektivni problem. A resitelny to je, kazety existujou, jen se musi se hledat.

          0 0
          • kandik psi zub  

            jinak teda je to akademicka otazka, protoze bych doporucoval to co ostatni, prodat, predat v rodine apod. a koupit proste novy kolo.

            0 0
      • Charles2k  

        Myslím, že tohle by spíše vadilo jen na silničce. Však i teď u stávající kazety 11–36 je odstupňováno po dvou 11–13–15

        0 0
    • scalar  

      Jo a první vyjížďku bych pak stylově směřoval na sraz tunerů jedničkových Octávií :-)

      2 2
    • skaj  

      Ja ti nevim, ale prijde mi, ze uz sam zacinas prichazet na to, ze chces gravel:) Zkus si ho pujcit a projet, treba to bude ono.

      Jinak se pridavam k vetsine – davat penize do tohohle kola mi prijde jako nerozum. Prijde mi, ze sam ani netusis, proc ti kolo ci komponenta „nesedi“ a co bys chtel zlepsit. Jinym napisem na komponente ke zlepseni nedojde…

      0 0
      • Charles2k  

        Ne že by se gravel nehodil :-) ale přece jen do občasného těžšího terénu to není/netroufám si. Co jsem kdysi měl ještě MTB HT 26" s úzkýma řidítkama, tak jsem se párkrát dost škaredě vymlel v místech, kde byly vyjeté hlubší brázdy.

        Takže takhle to své MTB používám jako takový univerzál a když vím, že pojedu jen asfalt v přijatelném stavu, tak beru silničku.

        0 0
    • Lišák  

      Co rozhodně nechci je jednoplacka, potřebuji širší rozsah převodů, dost často se rychle přesouvám i po silnici.

      Je to fakt takový problém?

      P.S. Převody u jednoplacky jsem bral ze zde navrhovaného Exceed CF 7.

      0 0
      • Kysky  

        Mě by zajímalo jakýma rychlostma tihle závodníci na asfaltu jezdí, že jim jednoplacka nestačí. Většina lidí, co potkám, nikdy z kopce stejně nešlape ať má co má za převody

        1 0
        • kubad  

          zvyk na nízkou kadenci, těžko se to předělává :(

          0 0
        • skaj  

          V naproste vetsine pripadu je to podle meho pozorovani „stara skola“ co neumi slapat → jezdi hodne nizke kadence.

          0 0
          • Charles2k  

            Průměrnou kadenci mám v rozmezí 75–85. Za posledních cca 10 let se mi ji podařilo o 10 zvednout, už moc více to ale nepůjde, pocitově mi pak již nevyhovuje.

            0 0
            • skaj  

              Tak ale zase to ti potom musi stacit prevody v pohode. Jezdit/mit prevody po rovine pro cca 40km/h na biku mi prijde jako dostatecne.

              0 0
        • kandik psi zub  

          tak to vypada ze jsem mensina, hura hura hura.

          1 0
        • Charles2k  

          Tak u mírného klesání šlapu skoro vždy…

          Touhle logikou bys mohl říct, proč je na silničkách převod 53–11, vždyť mají rychleji šlapat.

          Kdysi jsem měl na silničce 53–11 a bylo pro mne zbytečně těžké, teď mám 50–11 a bohatě stačí.

          Na stejném úseku na rovině na silničce jedu rychleji odhadem o 10–15% proti HT MTB, převod má ale silnička výrazně těžší, v mém případě o 25% (50/40, minus tedy ještě nějaké procento za šířku pláště).

          A ještě jeden postřeh, když občas jedu s bandou svých vrstevníků zhruba stejné výkonnosti a jedeme na MTB, tak jim na rovinách, mírných klesáních vždy ujíždím (mají 1 placku 32 nebo 34). Na silničce, kde mají těžší převody, zase berou oni mne…

          0 0
          • nitraq  

            Hele a jak moc využíváš nejlehčí převody? Chápu asi potřebu těžkých na silniční rychlosti, na druhou stranu jak moc jsou třeba úplně nízké?

            0 0
            • Charles2k  

              Není to moc často, ale prostě někdy je a to dokonce i ten nejslabší 22–36. Záleží jakou mám zrovna výkonnost, letos jsem na tom celkem dobře, ale nebývá to vždy pravidlem. O moc lepší to ale určitě nebude.

              0 0
          • Kysky  

            Silnička je něco jinýho, tam můžeš i po rovině valit 50 když na to budeš mít nohy, protože to kolo ti to svými vlastmostmi dovolí. Na bajku s jednoplackou jsem toho po silnici objel mraky a dá se celkem rozumně utočit i 50km/h z kopce a to co na silničce jedeš po rovině třeba 35, tak i na bajku s jednoplackou jedeš na klid. Je potřeba se na tom projet

            0 0
      • Charles2k  

        Asi bych vystačil s 36/10, jenže pak mne zase bude chybět nejslabší převod do prudkých výjezdů (kopce nejsou mojí silnou stránkou, těch pár kilo navíc se s přibývajícím věkem shazuje čím dále hůře)

        0 0
        • Kucci  

          Jako dobrý nástroj na porovnání převodů je

          http://www.gear-calculator.com/?…

          • je to hezky vidět, verze se přepínají kliknutím do grafiky.

          Porovnal bych tam, jaký převody používáš v praxi.

          Jako příklad, sám mám 3×10 (24–32–42 a 11–34; změnu aktuálně neplánuju. Možná v budoucnu až nadejde čas na nový kolo, ale mám obavy o výdrž řetězu, a s tím související vyšší ceny dílů), ale nejtěžší převod prakticky nepoužívám, druhej nejtěžší jen když se tělu chce a není protivítr, a při porovnávání v kalkulátoru jsem třeba došel k tomu, že 12/11–50 kazeta a 34 tác http://www.gear-calculator.com/?… by bez problémů pokryly celý rozpětí rychlostí co používám, a překlenula by díry v převodovým poměru při řazení co jsem navyklej dělat (při podřazování z 2–4 chodím na 1–4, podobně z 3–6 na 2–6), a před pohledem na graf jsem si je ani pořádně neuvědomoval

          0 0
    • roman 3D  

      prodat a koupit nové pod by někdo o takové kolo projevil zájem, jinak dojezdit na morál, navíc tohle je už poněkud starší model se starým nemoderní pohonem, absence pevné osy tomu dává pomyslnou třešničku

      0 2
    • XNeo  

      Asi být Vámi, tak pořeším jen základní servis toho kola a jezdím. Nic navíc bych do něj neinvestoval.

      1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.