Ahoj,
chtěl bych na XTRko(2003) dvoupřevodník, před časem jsem někde viděl nějaký adaptér od FRM nebo něco podobného, ale teď to nějak nemůžu najít. Jak se to nějak elegantně vyřešit??
Ahoj,
chtěl bych na XTRko(2003) dvoupřevodník, před časem jsem někde viděl nějaký adaptér od FRM nebo něco podobného, ale teď to nějak nemůžu najít. Jak se to nějak elegantně vyřešit??
Pokud se jedná o kliky FC-M960, pak máš smůlu. Pokud o kliky FC-M970, můžeš koupit předvodníky od FRM v sestavě 42–27.
Jsou to FC-M960.. neexistuje jiná možnost? Nebo jen sundat malou a upravit řetězovou linku.. ?
Už jsem to tu někde viděl ale nenašel.
Jak je to s řetězovou linkou u nových 2 plackových klik?
Současné XT 3placka které mám tak mi při zařazení 32–11 hobluje řetěz spodní kladku(velké křížení) když dám 32–12 tak už to jde.Když zaměním 32 na 42 tak ten nejtěžší převod bude tu spodní kladku hoblovat stejně.Z toho mi vychází že bych pozici velké placky na 2 potřeboval někde mezi současnou velkou a střední.
Jaký největší rozdíl mezi převodníky pro hladké řazení přesmyku – 26–42 tj 16z bude moc a bude muset stačit 28–42.
Bude na této kombinaci chodit starý přesmyk.
je tam asi zapotřebí větší rozestup mezi převodníky ne??
ne je tam debilní nestandarní rozteč na prostřední a velké placce :-(
ani http://www.gebhardt.cz/cs/default.aspx nepomuže?
bol by nejaky link kde sa daju priamo kupit?
dik
Airoo.cz
Kamos to ma nahozene a spokojenost.
Nebo napis Hnojovy on ti to taky sezene.
a já si říkal,že jsem viděl někde 960tky upravené pro 2-placku :-)
Přihřívka…:)
Když chci udělat dvoupřevodník z FC-M 970, je třeba něco dělat s řetězovou linkou? Pod ložiskem mám už chycen E- přesmyk, tak nevím, jestli by se tam vešla ještě nějaká podložka, jestli to je vůbec třeba…
Montujes to misto male a stredni placky. Takze s retezovou linkou nic nemusis delat.
Pokud chceš dělat dvoupilu a rokec,viz můj profil,tak by neměl byt problem.Jen budu měnit přesmyk za etype na dvouplacku,protože klasik etype nejsem schopný vyladit aby neškrtal na nejtěžší převod
Dík.
Dám tam XT 36z a malou nechám XTR 22z a přidám rockguard.
Bude to vypadat asi takhle…;-)
taky si přihřeju polívčičku, nevíte někdo kdy budou v prodeji kliky x7 dvoupřevodník a kolik to bude cca koštovat? Díky
taky momentálně zjišťuju od kdy a za kolik budou k sehnání kliky X7 případně X9, diky za nějaké info
Podle mých infromací by mohly být dostupné po SL, ale to není podloženo. MOC X.9 kliky 2×10 cca 4500Kč.
!!! Tyto informace nejsou oficiální !!!!
nemate niekto taketo nejake porovnanie prevodov? (vid obrazok)
ide mi hlavne o porovnanie 3×9 s 32z a 34z kazetou
resp aj porovnanie nasledne s 2×9
zlomil sa mi 22z prevodnik a rozmyslam, ci mam kupit 42–27 alebo len dokupit tu 22z pilu
v minulomesacnom MB su o tom asi 4 strany tabuliek ale viac ti nepomozem lebo neviem kde som ho dal, skus pozriet na nete mozno to tam bude.
ide mi hlavne o to, ci je nejaky velky rozdiel medzi prevodom 27–34 a 32–34
napriklad v 14% kopci
asi to budem musiet vyskusat v praxi, ci to utiahnem…ak ano, tak sa na to vprdnem a budem jazdit 44–32 s 34z kazetou
32/34 je o 18,5% ťažší.
v 14% kopci kór s malými kolesami to imho utiahneš ;o)
co je „kór“? :)
nebojim sa, ze by som to neutiahol, ide o to, ze o kolko viac sil ma to bude stat…
male kolesa myslis 26" ?
No bude ťa to stať logicky: + 18% sil :-)
no to ano :)
moja reakcia bola myslena inac :)
Ještě záleží, jak má dlouhé kliky :)
„ešte k tomu dokonca“
viz pepek
no, v podstate ano. ale pochybujem že tie tvoje kolesá majú priemer 26palcov. tipol by som niečo medzi 24" a 26" 8o)
A to je takovej problem si to natukat do excelu?
Taky nechápu v čem je problém. Hlavně v excelu si srovná přesně co potřebuje a jakékoliv kombinace.
neviem asi som vytrety, ale vobec neviem, ake vztahy tam mam davat :)
len pomer prevodník vs ozubenie na kazete..
aha tak to najlahsie ma nenapadlo :))
stránky Sheldona Browna mají kalkulátor.
Problém je v trojčlence a fyzice :) I když fyzika není potřeba stačí troška praktičnosti. To, že někteří lidé nepočítají je obrovská výhra pro specialisty na marketing, kteří prvně s velkou slávou přidávají další a další převody a pak je po pár letech zase ubírají, resp. na klikách uberou a vzadu přidají a zdraží na 10ti násobek. Asi se jim technologie zaplatila, tak hledají kavky, které zaplatí novou. Stejná opičárna se děje třeba s rohy na řídítkách, jednou jsou „in“ a pak zase nejsou a vždy je to vědecky zdůvodněno. Si říkám, že jsem trouba, když neprodávám tabulky v Excelu, kde jsou ty podíly typu 44/11 (42/11) a 22/32 (27/36) :) Tak odhadem třeba z kopce při kadenci 90 ot/min při pastorku 11 zubů dělají chybějící dva zuby na klikách mínus 2 km/h v rychlosti, záleží na průměru pláště, typuji 44z-45km/h 42z-43 km/h 42z-41 km/h, jezdím na biku do práce někdy průměry 30 km/h, takže 44 zubů potřebuji. To samé platí pro pomalé převody pokud někdo jezdil nějaké úseky na kašpárka 22/32, protože nechce s kolem běhat, tak si také pohorší.
FUJ tipuji mělo být
skicross
27–34 mas cca ako 22–28 takze prides o dva najlahsi prevod na 32 kazete. Ale ja osobne by som si este pozrel aj priebeh prevodov a ako moc bude treba odradit pri zmene prevodnika. V tomto pripade ± 4 pastorky.
----| 42,000 | 27,000
11 | 3,818 | 2,455
13 | 3,231 | 2,077
15 | 2,800 | 1,800
17 | 2,471 | 1,588
20 | 2,100 | 1,350
23 | 1,826 | 1,174
26 | 1,615 | 1,038
30 | 1,400 | 0,900
34 | 1,235 | 0,794
Oprava: o najlahsi prevod, nie o dva
posledny rok som mal 34z kazetu a moje zavery su taketo:
ani raz som nemal zaradeny prevod 22–30(0,733) a 22–34(0,647)
najlahsi prevod, co som mal zaradeny bol 22–26(0,846)
teraz kedze sa mi zlomil 22z prevodnik, tak najlahsi prevod mam 32–34(0,941) co si myslim, ze je skoro to iste ako 22–26, takze to vyzera, ze budem jazdit dvojprevodnik 44–32 + 34z kazeta
a uvidime :D
Tak to mas asi hydraulicke nohy :). Ja som na tom opacne, na 44 + 11×32 su mi 4 najtazsie skoro zbytocne a zaradim to max v klesani po ceste. Takze asi skoncim na 37–24(25) + 11–34. Stratim 2 najtazsie a lahke zostanu cca ako na 32 kazete.
s tými prevodmi som natom podobne.. preto idem na 22–36 :D lahké ostanú všetky, 2 najťahšie zmiznú
Jen se ujisti, že ti nebude vadit skok 22–36. Já jsem taky chvíli na fulla dal 22/36/rockring (místo 44/32/22) a rozsahem ok.
Ale ten skok 22–36 mi vadil až tolik, že jsem to velmi rychle vrátil.
Nejen, že při přechodu mezi převodníky je třeba pro navazující převod vzadu řadit o jeden převod navíc. Ale hlavně jsem pak hodně jezdil na hranici mezi převodníky a musel řadit vepředu mnohem více než s trojplackou.
Ale zase je spousta lidí, co jim to s 22/36 sedí.
A protože koukám reaguju na trochu starší příspěvek a už tam 22/36 máš, tak hned můžeš napsat, jak ti to vyhovuje.
tak mám nakoniec 24–36 a absolútne bez problémov :)
to si si robil sam?
Nemá niekto skúsenosť ako sa správa 44z s 26z resp. 27z??
Ja osobne 44+11 využívam pomerne často nerád by som išiel do 42z, nové kluky XT 2012 sa vyrábajú len po 40z a xtr 2012 iba v kombinácii 44/30 a 42/30 … a to sa mi tiež nepozdáva
Rozumnejšie mi príde 44/26(27) +34 kazeta. Len sa obávam či 18(17) zubový skok bude fungovať
18z by to mělo pobrat, ale je to podle mě nesmyl 42/26 tam prdni
Pravdu máš, 42/26 + 11–34 bude to pravé orechové pre mňa :)
nechcem ti kazit radost ale ten skok je obrovsky, chvilu som pojazdil na kamosovom 24/38 a jedno prehodenie na placke treba dorovnat tak troma vzadu. nehovorim ze sa na to neda zvyknut ale je to dost otrava, bol som z toho taky nijaky, asi na cele 2*10 kaslem a kedze budem musiet kupit packy a devinove bohuzial uz asi moc zmysel nemaju tak budem jazdit 3*10 ale s povodnymi 3*9 klukami. (22/32/44 a 11–36 a kaslem na to).
jj, 42/26 je dosť veľký skok. 40/26 je ešte v pohode. Jazdila som aj 38/24. Ten skok nie je až taký hrozný. S takouto dvojplackou sa však radí najlepšie tak, že na veľkom prevodníku podraďuješ až z dvoch najväčších pastorkoch, keď je rýchlosť bajku už malá. Teraz jazdím 38/26. Podradenie z veľkého na malý je pekne plynulé.
38/26 je ovsem tak na miestne luky a haje ale nie do alp a pod. cize pre mna nepouzitelne.
Záleží ako často chodíš z Blavy do Álp :) 26z prevodník mi vyhovuje.
Avšak každý si môžeme vybrať a jazdiť to čo nám najviac vyhovuje podľa výkonnosti a terénu aký jazdíme, nie?
ani moc ne. 24/36 ci uz 3*10 alebo 2*10 je furt menej jak starych 22/34. aja uz nevladzem aj inde ja v alpach ale tam sa to prejavi docela vyrazne.
24–36 je takmer totožné s 22–34. Ale keďže má 24z prevodník väčší priemer tak reťaz sa na ňom tak neláme a ide hladšie ako na 22z.
hej, takmer, a dalej sa dostavame do oblasti takych meditacii…
Mám pár dní 36–26 s kazetou 11–32 a je to bezva. Na singlu a v terénu to dobře jede na 26, po cestách i po silnici 36 super, protože odpadá otravné řazení mezi 32 a 44, a stupňování 11,12,14 na kazetě je příjemné, protože na těžších převodech jsou menší skoky.
36/26 ale není 36/22.
To taky netvrdím :) Chtěl jsem vyzdvihnout to, že u 26–36 je skok menší než u 22–36 a funguje to obstojně.
Tak to je jasné, skok 26–36 je nepatrně menší (jde o poměr počtu zubů, ne o rozdíl počtu zubů) než skok 22–32, takže je jasné, že příliš velký už určitě nebude.
a do kopcov je to ako?
Žádné ultraprudké kopce nejezdím, protože tam co jsem nejsou. Do menších kopců stačí. Oproti 22z s kazetou do 32z ti chybí nejlehčí převod. Občas to může být znát.
To som len ja taka sracka ze potrebujem obcas aj 22–32 alebo mate vsetci nekonecnu silu v nohach ?
Na maratonca pojde 38/26 + 11–34 ale ratam s tym ze sa obcas poprechadzam.
Neboj, spousta lidí tu používá i 22/34 nejlehčí převod.
samo..:)
..a 22/36 mi chodí mezi sebou bez problémů…cvak a je to..
datum
Taky se přihřeju:
Kdybych koupil řadící páčky 2×10 nebo 3×10, tak byla by nějaká možnost, aby mi to chodilo s 2×9 nebo 3×9 nějakou dobu?Chci koupit páčky, ale nevim jestli v dnešní době má cenu kupovat 3×9, tak že bych koupil pro 10, ale zatim to vozil s devítkovou kazetou.Osobní názor mám, že to nejde.Díky.
samozřejmě že to nejde, musíš vyměnit řazení přehazku a kazetu.
kliky a smyk se dají použít 9-kové
přehazka z 9 nejde na 10??
pokud tam dáš 10sp řazení s kterým to bude chodit tak jo,
ale to nové to bohužel nebude
Pochybuju, protoze ten system prehazky musi byt sjednoceny s indexaci na razeni…
jj, ale existují starší 10sp řazení ( fitnes kola) s kterýma by to šlo :-)
to v tom začíná být docela chaos,co s tím udělaly že stará 10 je jiná než nová.Jestli se nepletu tak MTB 8 a 9 přehazka chodila,u silnice 9 a 10 taky,tam se lišilo jen že starší ultegra nešla na 28 pastor.
Neco podobneho jak Sram u 10sp proste je tam pozmeneny krok
Neumím si to představit jinak než že u 10 šaltru bude malinko jiný palentogram-strmější stoupání na větší pastorek ale vzdálenosti snad budou stejné a stejný problém jak s silnicí – pod 36 už se kladka nevejde.
http://weightweenies.starbike.com/…iewtopic.php?…
zrovna vcera jsem o tomhle meditoval a narazil na tenhle thread, jestli se chce nekdo v tom pohrabat …
Kdyžtak upravujete XTR m-970 na dvoj převodník tak kdyby se nekomu doma válel velký převodník 44 z. ke klikám M-970,Měl byc zájem…
Mám všechny tři, je to v bazaru.
Něco jsem našel..Je to tvůj mail?
seirom (zavináč) seznam.cz
S tím mailem co máš v profilu se neshoduje…
Kdyžtak mě můžeš poslat nabídku do mailu…
Posunul jsem inzerát nakoru, tak mrkni.Cena je dohodou.Budu dávat ty XTR na 83 BB a používat jen jednu placku, takže proto prodej. Jsou fungl nové.