Má někdo porovnání sigma vs force, případně připlatit za sigma 300
Díky, z číny nic objednávat nechci.
S tímhle tak si přisvítit při cestě s košem na odpadky do popelnice
Na jaké použití? Na cesty po silnici Force nebo Sigma 300 stačí. Sám na silnici vozím nějakou čínu s 200 lm a je to OK. Ta první Sigma určitě ne, maximálně tak na helmu jako doplňkové na přísvit do zatáček.
Do terénu je to slabé, tam je na pohodlnou jízdu dobré mít aspoň 600 – 800 lm s dobrou optikou.
Jj, světlo je určeno na silnici. Tak u toho světla force nemusí být právě ta svítivost reálná, čínské výrobky se většinou přechvaluji:-)
Force je sice Čína, ale aspoň celkem spolehlivá Čína. U nich to ještě sedí.
Na druhou stranu, pokud si to můžeš dovolit, zkus investovat do některé verze Gacironu V9, nebo třeba Fénixu BC25. Na silnici mají lépe řešenou optiku, která by měla omezovat oslnění protijedoucích. Já budu kupovat tu BC25.
myslíš totok
Nebo V9S, V9D, podle toho kolik chceš světla a kolik na to máš.
Třeba… záleží fakt jen na penězích. Dají se koupit i u nás, myslím…
Co sem tak zběžně hledal, už se na Alíku objevují světla co uvádějí plnění StVZO za rozumný peníz a podle tvaru reflektoru vypadá, že fakt jo, takže kdo chce světlo do provozu a řeší oslňování, má možnost.
Zrovna předevčírem jsem potkal na Barrandově jednoho týpka v protisměru na biku. Měl nějakou bludičku a viděl jsem ho na poslední chvíli. V podvečer pod světly fakt nebyl vidět, ještě jsem se otáčel do zpětnejch, jak svítí vzadu. Blbě, i když si myslel, že asi hodně. Za mě doporučuji si jasně připlatit za pořádný světlo, tohle jsou podle mě bludičky. Všechny 3. Fakt nemusíš být viděn, i pod světly.
Absolutni souhlas,proto jsem se plácl přes kapsu a koupil Gaciron V9S… mám teď ,, pocit sucha a bezpečí"
Ostatní účastníci silničního provozu mají asi radost…
Nevim proč…v lese jezdim na max intenzitu,na silnici přepínám na nižší a nesvitim do nebes a řidičům do xichtu…nevim co řešíš. Taky jsem řidič neboj ( už 28 let).
…
OK, tak se dostáváme k tomu, že na silnici bohatě stačí cca 300–400 lumenů :)
No pokud to ty Force a Sigma maji :-)
Tak pokud měl jen ty silikonové blikačky za 50, o těch se tu nebavíme.
To měl ale blikačku za pár kaček z Teska, kterou vozím jako doplněk taky. Světlo kolem 100 lm na viditelnost bohatě stačí, s 200 lm vidíš na silnici dobře už i ty sám. Cokoli více je jen bonus pro příjemnější jízdu.
Na silniční provoz opravdu není potřeba tahat nějaké šílené lampy.
Nemyslím si, že by měl blikačku za 20,–. V okamžiku, kdy jede pod lampou a svítí nějak, tak je to pěkná slabota. Jasně, nepotřebuješ lampu, ale světlo ano, pokud jedeš po silnici a pod lampama. A ještě lepší je situace, kdy řidič je třeba na osvětleném přechodu a v tom okamžiku ten kdo je v protisměru tak vidět není už vůbec. Mezi vesnicema to neřeším, tam je to o něčem jiném, pokud je tma tak stačí něco slabšího. A v okamžiku, kdy se dostaneš mimo silnice, tak zase potřebuješ něco zase lepšího.
Na bezpečný silniční provoz 100 lumenů moc nestačí – stačí trochu mlhy, déšť nebo i ten ranní opar a je to tak na to „být viděn“ (jakž takž). Baterka s kvalitní optikou (nejlépe „bržděná“ profilovaným reflektorem nebo krycím sklem, aby neoslňovala směrem nahoru) a výkon kolem 200–600 lumenů je teprve optimum (na silnici, za všech podmínek).
S 200 lumeny opravdu nevidíš za horších podmínek vždy to, co bys měl na kole při rychlosti třeba 30+ vidět. Že se s tím jezdit dá je jedna věc, že to za určitých podmínek není ideální je druhá věc.
A to píšu jako zastánce podobného názoru, že není potřeba šílený výkon, ale spíše kvalitní optika a rozložení i barva světla.
Lidi co vozí na silnici SolarStorm a podobná „děla“ s hladkou optikou, co svítí do všech směrů a mají to puštěný na maximálních třeba 2500 lumenů – ty bych přivázal k židli a svítil bych jim s tím půl hodiny do ksichtu, aby pochopili, jak je to „příjemné“.
OK, nebudu se hádat. Já to posunul podle svého nočního vidění výše, ale asi jsem fakt mimo realitu. S 200 lm si připadám na silnici jak za dne. Dnes jsem jel jen na 100 lm a nějak mi vůbec nedošlo, že tam mám jen střední režim.
Tak na silnici to je jedno, které z těch dvou koupíš. Já osobně jsem si objednal druhou čelovku, protože ta první měla výkon 145 lumenů, tak na silnici to stačí, ale do terénu při vyšší rychlosti už ne.
To jsem zvedav, jak ti ten gumovy drzak na Nitecore bude drzet celovku ve stejne pozici pri jizde v terenu.
To já jsem taky zvědav, třeba to nebude tak hrozný.
Na kolo je svetlo z drzaku vyndat a prichytit primo na helmu (napr. gumou kolem zebra helmy).
Vozím podobný světlo Force SAM-500 a svítí neskutečně. Toho Buga sem zvažoval přikoupit na helmu, protože bude lehčí a svítit bude určitě podobně, má podobnou LED. Nechápu, proč ti tu zase vnucují lampy za 2000, když se ptáš na něco jinýho, navíc aby tě následně o topic vedle na foru zjebali, že je všechny oslepuješ a neumíš svítit. Navíc Force je česká značka (přestože to šroubujou děti v číně…).
Force je česká značka, to jo… Leda tak česká přelepovačka.
Ty modry slunickari, ty mas ve vsem jasno, co. Ty si myslis, ze prijdou do cinske fabriky, ukazou na neco a reknou, na to nam natisknete Force? Tak to opravdu nefunguje. ( u vetsiny sortimentu, jsou samozrejme i vyjimky).
Hele, chytráčku, tak se podívej na jejich sortiment, pak na čínské shopy a uvidíš, že totéž nabízí číňánci i pod svými značkami. Nebo myslíš, že Force má vlastní vývoj a výrobu?
Ty, precti si, ci jsem napsal a pak mi rikej chytracku. Force ma asi 5000 polozek a ty co ty srovnavas jsou ty vyjimky. Ale i u techto tam musi prijet, rict jim, z jakeho materialu, jakou technologii, jakou baterku, jakou povrchovku apod. A tady v Cesku zsmestnavaji cca 40 lidi.
Chjo… A ty u nich děláš jakou práci?
A ty? Ze tak dobre vis, jak to chodi…
Ja ne.
Hájíš si vlastní triko? Mně stačilo být zvědavý a chvíli hledat.
Ale jistě jsi odborník, i větší, než třeba níže jecnak.
Ja vam teda nechci vstupovat do jiste spravedliveho rozcileni a krasne hadky, ale letmym pohledem do Taiwanskeho katalogu ti muzu s klidem rict, ze Force je hlavne ceska prelepovacka s tim, ze nektere veci se proste diky sve velikosti zvladne vyspecifikovat a nebo nechat upravit dle sveho.
tak hodně ‚značek‘ jsou vlastně přelepovačky..
Tak jsem nelenil a byl jsem venku porovnat světlo, co si přinesla přítelkyně z lidlu
Já mám prozatím tuto srandu již rok a rozdíl je podle očekávání propastný:-) , ale na jízdu na nádraží postačuje.
Zadní světlo z lidlu stojí za prd, přední má svítivost 60lux a svítí hezky, kolik to může být lumenů ale nevím.
Jak svítí ta tvá hračka? 2000 lm na jednu AA baterku musí být teda zázrak. :-D
Proč myslíš, že chci nové světlo:-) Ale jo, jezdit se s tím na nádro dá, auta tlumí dálkové, takže o mě vědí a to jde!
Auta tlumí dálkové i když běžím s 90 lm čelovkou…
Hlavne 2000 lm z Q5 ledky :D
Kluci čínský tam mají jednu nulu navíc, 200lm to dá. Nějak to holt prodat musí…
Svítivost v Luxech je nesmysl. celej popis je nesmysl… Pro zdroj světla uvést Luxy je prostě kokotina. Luxy jsou světelný tok (lm) dopadající na jednotku plochy.
Ten Force bug mam a krom toho, ze po par pouzitich se roztrhla guma drzaku, je to svetlo pouzitelne jen jako nouzovka nebo jako svetlo na osvetlene silnice. Priserna optika, zpracovani i barva a rozlozeni svetla. Udavany vykon je jen cucani z prstu. Budu se muset dokopat k tomu opet udelat nejake srovnani svetel.
Díky za přínosnou recenzi, škrtám ze seznamu.
Chtěl jsem koupit prckovi světlo na kolo, aby se mohl aktuálně plácat kolem baráku a uvažoval jsem taky nad Bug 400. Byl jsem na to mrknout, líbí se mi, že to je malinký, ale je to krutě bodový světlo a udělá to jen takový drobný kolečko a neosvítí to teda nic… Určitě bych případně uvažoval o koupi Force Shark 1000, má to vyšší výkon, ale ten světelný kužel je o dost rozptýlenější. Nicméně obě mají dost studený ledky, takže je světlo bílé až namodralé…