Zdravím.Chci se zeptat jestli můžu nechat kolo přes zimu zavěšené za přední kolo na zdi,nebo kolo mám raději postavit na zem?Viz foto.Děkuji.
Zdravím.Chci se zeptat jestli můžu nechat kolo přes zimu zavěšené za přední kolo na zdi,nebo kolo mám raději postavit na zem?Viz foto.Děkuji.
Já mám takhle kola pověšený běžně a nic zvláštního nepozoruji.
Jsou to ale MTB potvory, jak je to se silničkama nevím.
Na druhou stranu je třeba tak nějak jezdit celý rok, takže těch pár dní co bude viset mu ublížit nemůže :-)
Když je možnost a je počasí,tak kolo visí max pár dní,ale jde mi o to,jestli tak může viset celou zimu,nebo občas pootočit předním kolem,aby nebylo v tahu na jednom místě.
Při jízdě na tom sedí daleko větší váha, sem tam vymeteš díru … 8kg tomu nemůže ublížit.
Raději se ptám,kamarád má dražší silničku a má ji doma v chodbě na zemi,a když jde kolem kola a vzpomene si,tak protočí kola aby nastála :)
Doporučuji pootočit obě kola, aspoň dvakrát týdně o 50 – 100 km.
:) budu se snažit, člověk když má jezdit přes léto,tak na to není někdy nálada,ale když je zima a břicho roste,tak bych se jel hned projet :)
Takže mohu kolo nechat viset, nebo raději přes zima na kola?
Jezdi si kdy chceš, přes zimu je kolikrát lepší počasí než mimo ni. Já se řídím počasím a chutí, ne ročním obdobím.
Je to úplně bez problému. Dráty v kolech jsou napínaný silou něco pod 100kg – myslíš že cca 7–8kg statickýho zatížení to nějak rozhodí když ty kola počítaj třeba i se 100kg dynamickym?
Konečně kloudná odpověď,když takovou věc nevím,tak se raději zeptám někoho kdo o tom ví více než já.Nerad bych kolo nechat celou zimu zavěšené a na jaře měl na předním kole elipsu :) Děkuji.
A přitom stačilo použít „selský rozum“ a ani jsi nemusel zakládat zbytečné vlákno…
Tak se hluboce omlouvám,že jsem založil pro někoho zbytečné vlákno,už to nikdy neudělám.Ty když něco nevíš,tak si informaci nezjistíš, aby jsi něco neudělal špatně?Nemusel si nic do zbytečného vlákna vůbec psát,když si nic neporadil nebo nepřidal svou zkušenost.Děkuji.
ještě bys měl vyřešit ten zařazený převod, aby se neunavila pružina
To je fakt, to smysl na dlouhodobé skladování má. Schodit řetěz na nejmenší kolečka.
Rozumím, a děkuji za postřehy.
To schození řetězu je lepší provádět na dřevěných, betonových, nebo železných schodech?
Doporučuji hrubozrnou žulu.
:-D
A ještě jestli se zeď nehýbe pod vahou kola a zavolat statika.
Tak o tom zadna.
Ale s tema pruzinama ma pepek pravdu.
Spis nez statika, tak nekoho na izolace. Nejak ti to tam vlhne a zelena.
To víš, je to starý barák a je to v průjezdu,ale to ty vy asi v praze nemáte :)
Nebo díru ve zdi :-)
Já věděl, že se dočkám, když si počkám :-)
Zoufale jsem přemýšlel, co se tomu kolu může stát a ona elipsa. Na to bych sám opravdu nepřišel :-D
A to má zdenal 40 let…v těch letech už by měl být guru a ne ptát se na kraviny :-).
Hoši,jsem vyučený strojní mechanik a teď dělám na cnc frézách a když i ve 40 letech něco nevím,tak se raději zeptám než něco poseru.Každý se nenarodí s tím,že hned všechno i bez zeptání ví.Silniční kolo mám od jara a nerad bych kvůli špatnému zazimování dělal nový výplet nebo něco podobného.Do úrazu kolene a 5 operacích jsem přešel z fotbalu který jsem hrál od mala jsem přešel na kolo,tak mi promiňte,že se ptám na pytloviny.
Tak mysli trochu hlavou a ne pořád jen kolenem :-). Slyšel jsi někdy o tom, že by někdy někdo zničil kolo pověšením na hák? Viděl jsi někdy kolo zničené pověšním na hák? Zkusil sis trochu zagooglovat?
Právě že neslyšel,ale slyšel jsem o strašně chytrých lidech co od narození vše věděli a hned uměli jezdit na kole i bez přídavných koleček,což já nedokázal…
Právě že neslyšel, tak nechtěl bejt první :D
Tak to pro jistotu postav na kola. Ale tam zase hrozí vytvoření plošky, která ve vyšší rychlosti způsobí vibrace, které mohou vést až k destrukci celého bicyglu. Asi bych to raději postavil na špalky.
Možná raději rozebrat na součástky a ty uložit ve vakuu.
Kola rozebraný na součástky přesně tak skladu, i když ne ve vakuu. Ono to má taky ještě jednu výhodu, když do garáže vleze zloděj, rozebraný věci brát nebude, jen kompletní kolo, na kterým se dá odjet a celý strčit někam do zastavárny, když už.
Hele on se každý nenarodí jako bike mechanik. Já když jsem si před pár lety pořídil první mtb (tedy první v dospělosti) taky jsem řešil různé mýty a bláboly. Včetně skladovací pozice a vytahaného péra :-)
Myslím si,že nejsem špatný mechanik a když mám nějaký problém,tak si většinou poradím sám a když nevím tak servis.Jinak tě děkuji za zastání před těmi supy :)
V pohodě. To mě jen někdy dožere ten přístup tady.
Verze A: zeptáš se a jsi pako – ptáš se na nesmysly.
Verze B: nezptáš se, něco pokoníš a jsi pako – měl ses zeptat, když nevíš.
Přesně jak píšeš.Buďto si se měl zeptat nebo seš blb,že se ptáš :)
To já vím,ale nebudu jezdit na silničce když je kolem nuly nebo pod nulou a silnice klouže,abych si rozbil hubu hned při nalézání na kolo před barákem…
Jinak děkuji všem zúčastněným za rady a je škoda,že je venku hnusně a musím se ptát na hloupé otázky.Raději bych jezdil na kole aby se nevytahalo zavěšením na zeď.
Úplně v pohodě – mám takle doma několik let pověšeno 6 kol vedle sebe (od 7 do 14kg) za přední či zadní kolo. Jediné na co si dávat majzla je, aby hák netrefil ventilek. Taky nevím jak by se toto líbilo karbonovejm ráfkům.
Ok, karbonový ještě nemám a nevím jestli někdy budou.Děkuji za info a foto.
Proč by sis měl na zamrzlem nabít hubu? Prostě obujes pláště s hrebama a jedeš. :-)
Vozil jsem Kendy Klondike, teď mám Schwalbe Marathon winter, oboje drží moc pěkně. Pokud ti teda prolezou vidlicí a zadní stavbou :-D
Karbonovym se taky nic nestane.
Děkujeme.