• Zdendulak

    Ahoj, jsem docela začátečník ohledně servisu a údržby kola. Mám gravel s DT Swiss G1800 Spline a 3-praporkovým ořechem (370?) a když jsem po sundání otočil zadní kolo kazetou dolů, celá z něj sjela i s ořechem (rozpojila se mezi zubatkou a dílem s praporky). Podle nějakých videí to vypadá na „standardní“ věc, nicméně přišlo mi, že normálně je potřeba k uvolnění nějaká síla a nestačí gravitace. Znamená to, že je tam něco chybějící nebo nedotažené? Díky!

    0 1
    • Singlespeed  

      Už jsi to složil zpět dohromady a vyzkoušel, jestli to funguje jak má?

      0 0
    • Hrabex1  

      spis je to jen ochozene, nic chybet nemusi.

      0 0
    • Johny.Merida  

      To se stává a DT ořech je tím i zaplaťpánbůh proslavenej, že uděláš servis bez nářadí.

      0 0
    • novas752  

      Tam se nikde nic nedotahuje, mimo rám to drží pohromadě akorát okroužek v koncovce náboje – pokud tam je, můžes ho tak maximálně odmastit aby tak snadno neklouzal.

      1 0
    • jIrI___  

      U DT je to samovolné sjíždění ořechu s kazetou bohužel standardní věc, výrobci šetří na nesprávných místech :(

      0 1
      • kubad  

        výrobce nemůže za to, že uživatel má obě ruce levé,

        5 0
    • marshalll  

      Tak měla by to teoreticky držet koncovka. U XD na DT350 to musím na obou kolech vycvaknout a zas pak docvaknout

      0 0
      • kubad  

        ano drží to O-kroužek v koncovce který sedne do drážky v ose

        0 0
          • Vilém  

            Nac teda maji v te animaci zapich v ose? Studovat servisni manualy se mi nechce, ale prijde mi to divne.

            0 0
            • kubad  

              na animaci je i o-kroužek v koncovce :D

              0 0
              • Vilém  

                Jo, ale na animaci 350ky. Na te druhe animaci zaber na koncovku neni.

                Ny novy naby jsem v rukach nemel, takze nevim, ale prislo by mi divny, kdyby tam nebyl.

                0 0
                • kubad  

                  to je z 370 ten obrázek co sem dal :D

                  ale souhlas na ose není drážka

                  0 0
                  • Ripley  

                    370 nemá drážku ani na ose ani na pokličce.(Tohle je LN, ale 3paws je stejný)

                    350 má drážky i na ose i na pokličce

                    Je tam i vidět rozdíl ořechů, kde LN(i starý 3paws) mají těsnění na ořechu a od 350 vejš je těsnění v nábě.

                    Proto je 370 levnější, proto ho často najdeme na OEM kolech na biku.

                    Ale nový LN je fpodstatě funkčně stejný jako 350(a možná i lepší než ten EXP a jiné výmysly na vyšších nábách pro gramaře), jen ořech je myslím zoceli(350 má hliník?).

                    A do LN jde dát i klasický 36,54,60 ratchet, kde zvuk je přeci jen „klasičtější“ než 18z

                    0 0
                    • Ripley  

                      A jen pro zajímavost…

                      Třeba tohle https://www.aliexpress.com/…6842293.html je vlastně skoro kopie 350, jen člověk musí kousnout CL.

                      Už je vozím asi 6let, na druhých kolech asi 2r., s EX a XM s vnitřními 30mm ráfky od DT a vnitřnostmi i ořechy jsou plně kompaktibl s DT 350…

                      0 0
                      • Ripley  

                        A pokud by to někoho zaujalo, tak tam chybí tohle…

                        Délky drátů

                        0 0
      • Ripley  

        Starý 3praporky tohle nemaj… a ani ty nový 370 s 18ratchetem

        Tam stačí lehce klepnout a celý to jde za kazetou

        Až od 350

        0 0
    • va-bo  

      Mám tady dt swiss 1900, náboje 370. Koncovky tam drží tak, že jsem je musel sundat stahovákem. Samovolné vypadnutí nehrozí. Drážky na ose ani koncovkách nejsou.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.