V-brzdy jdou ztuha - prosba o radu

55 nepřečtených
  • EliSok

    Ahoj,

    řeším problém s brzdami u nové koloběžky. Jsou tam V-brzdy Shimano a kdykoliv chci zabrzdit, tak musím páčky stisknout nepříjemně velkou silou. Bohužel se v tomhle nevyznám, tak mě zajímalo, jestli to je u nových brzd normální a po nějaké době se to zlepší nebo jestli s tím něco můžu udělat rovnou?

    Nikdy dřív jsem se s tím nesetkala, u všeho mi brzdy jdou stisknout lehce, ale v tomhle případě mě po chvilce jízdy už pěkně bolí ruce.

    Díky moc za rady!

    0 0
    • Namtos  

      Nové brzdy mívají tvrdší směs špalků. Já bych šel cestou výměny za kvalitnější a pokud to nepomůže, tak řešit brzdové páky – můžeš mít kratší prsty a páky dále od řidítek a tím pádem máš menší sílu na páce-

      Osvědčené špalky http://www.bbbparts.cz/…tristop.html

      0 0
    • pm74  

      Problém je, že popis „stisknout nepříjemně velkou silou“ je značně relativní. Doporučil bych ti návštěvu servisu. Tam ti řeknou, jestli mají normální chod a nejspíš za to ani nic chtít nebudou…

      0 0
      • EliSok  

        Dobře, díky, zkusím. Jestli mi řeknou, že je to normální, tak to budu smutná, jestli s tím nic nepůjde dělat. :-D

        0 0
        • mr.garisson  

          Půjde s tím udělat to, že dáš na koloběžku hydrauliky. :) Tzn vyplést kola a pořídit sadu brzd s kotoučema. Pak leda kvalitnější véčka, ale je otázkou, co se dneska v téhle kategori vůbec dělá „lepší“.

          To vše samozřejmě až po otestování, že je to skutečně vlastnost těch brzd a není to chyba nastavení brzd nebo problém vedení lanka.

          0 0
          • novas752  

            Ještě je tu možnost hydraulických ráfkových Magur. :)

            0 0
          • Bubaaak  

            tak tak, v jejím případě, přeplést kola, pořídit sadu kotoučů, přebrousit rám a vidli, navařit uchycení na třmen, nalakovat…

            0 0
            • oddie  

              Prostě taková pohodová práce k odpolednímu kafíčku :)

              0 0
            • mr.garisson  

              A po tom navaření uchycení doufat, že to nikde při brždění neprdne… :)

              Snad jste to brali jako vtip, do takové ekonomicko-technické sebevraždy by snad nikdo se zdravým rozumem nešel.

              0 0
              • Bubaaak  

                smrtelně vážně, co mě znevažuješ, že si myslíš, že si tu z toho dělám holubník .))

                Vím co má za kolobrndu, proto jsem mohl machrovat, že vím že to nejde :)

                https://www.mibo.cz/split

                0 0
                • oddie  

                  Simtě, co na tom nejde? Rám i vidlice ocel, na to stačí COčko :D

                  0 0
                • mr.garisson  

                  Jak se na to tak dívám, vony ty koloběžky mají to vedení dozadu dycky tak nějak pokroucené, že bych se nedivil, kdyby byl někde delší bowden, který je zalomený do „S“ apod. Véčka samy o sobě nemůžou být problém.

                  I ty nejlevnější Tektra by měly mít hladký chod. O brzdném účinku se nebavím.

                  Jestli je to nové, tak bych tazatelce doporučil návštěvu prodejního servisu (pokud to není přes nějaký eshop bez kameňáku se servisem).

                  0 0
    • Vilém  

      U nekterych kolobezek byva problem se zadni brzdou, ma hodne dlouhy bowden, casto neprilis stastne vedeny a je tam velke treni. Pak musi byt vratne pruziny celisti nastaveny na vetsi silu, brzda jde tiz mackat.

      U predni brzdy neni duvod proc by mel chodit ztuha.

      Tipuju, ze sama si to ladit nebudes, takze navstiv nejaky servis, at ti na to kouknou.

      0 0
    • nooski  

      Předpokládám, že tam budou nekvalitní lanka a špatně opracované a vedené bovdeny + kdo ví jaké koncovky. Taky stojí za kontrolu jak jsou nastavené pružiny a zda li jsou správně namazané čepy.

      0 0
    • Jáchym 1  

      Asi tam budeš mít nějakej nekvalitní bowden.Vyměň ho a novej promaž.

      0 0
      • pm74  

        Kdyby tě to opravdu napadlo, tak na to zase zapomeň. Bowden se NIKDY nemaže.

        0 0
        • novas752  

          Ale maže, samo Shimano na to vyrábí „cable grease“. ;)

          0 0
        • Cavendish  

          Proč by se neměl nikdy mazat? Mě se to za 12 let jezdění nikdy nevymstilo…

          0 0
          • pm74  

            Protože za A: je to zbytečný – bovden má už integrovanou kluznou vrstvu a za B: pokud nemáš lanko celý krytý bovdenem, jakože nemáš, ulpí na jeho volné namazané části snadněji nečistoty a ty se zanáší do bovdenu. To speciální mazání od shimana je něco jinýho, ale nepředpokládal jsem, že ho majitelka koleběžky zná, nebo ho má dokonce doma v dílničce.Většinou tam lidi serou nějakej olej.

            0 0
            • Singlespeed  

              Ona ta „kluzná“ vrstva zase tak kluzná není (stačí ji z bovdenu vyndat a prozkoumat). Suché nedokonale broušené lanko po ní zase tak dobře nejezdí jak má a v obloucích „kluznou“ vrstvu vydírá.

              0 0
              • pm74  

                Kluzná je a zkoumal jsem ji xkrát, teflon prostě klouže. A jestli si myslíš, že nějaké mazání zabrání „nedokonale broušenému“ lanku odírat tu relativně měkkou výstelku, tak jsi naivní. Ano, možná to trochu oddálíš.

                0 0
                • Cavendish  

                  Jenže standardně na kole nemáš teflonová lanka a bowdeny. Potom je potřeba mazat.

                  0 0
                  • Singlespeed  

                    Lanka s teflonovým povrchem jsou obecně zlo. Teflon lanka se v ohybech vydírá, drolí a zhoršuje kvalitu jak řazení tak brzdění, nemazání to ještě urychluje.

                    0 0
                  • pm74  

                    Kvalitní bovden plus nerezový lanko mi přijde jako standard a určitě nestojí ranec. Lepší než mazat, je jednou za čas vyměnit. U nejlevnější kombinace možná mazáním funkci dočasně zlepšíš, ale nakonec stejně rezignuješ, protože se ti zalepí. Pokud tedy neuvažuješ ten levnej systém mazat „cable grease“, což mi přijde jako slušnej bizzár. Ale každej ať si dělá, co chce.

                    0 0
                • Jakobo  

                  To je takova legenda, ktera snad vznikla na BF nebo je prenesena z jineho fora. V bowdenech teflonova vystelka NENI. Je to obyc LDPE, ktery ma stejne a mozna i lepsi kluzne vlastnosti jako PTFE a hlavne je za zlomkovou cenu. Vysokoteplotni odolnost je v tomto pripade zbytecna. Hlavne se narozdil od PTFE LDPE trubicky daji snadno vyrobit beznou extruzi. Teflonove hadicky se vyrabi lisovanim smesi vosku a PTFE prasku, kterey se nasledne speka, teflon se neda zpracovavat extruzi.

                  Kdo neveri at tam bezi.

                  0 0
                  • pm74  

                    Zajímavý, je fakt, že zahřívat jsem nezkoušel. Ale smysl, to co píšeš, dává.

                    0 0
                  • Jakobo  

                    Jo, ted jsem si mozna nadbehl. Myslel jsem vystelku bowdenu, prusvitna trubicka uvnitr. Ten povlak na nekterych lankach treba od Sramu teflon je, ale jak uz tu bylo nekolikrat zmineno, efekt to ma spis negativni a dobre brousene lanka od Kovysu funguji minimalne stejne dobre.

                    0 0
            • Vilém  

              Zkus to na tom svem detskem kole, treba to konecne zacne radit.

              0 0
        • konarider1  

          Vždy když měním bowdeny na servisu, tak do nich kápnu ze dvě, ze tři kapky silikonu a ten rozdíl v chodu je šílenej. Kolikrát se lidi i divili, jak je možné, že to chodí tak dobře. Jedné zákaznici sem to takhle dělal minulej rok v dubnu, před týdnem přijela na kontrolu a chod pořád jako víno. Za mě mazat!

          0 0
          • Jáchym 1  

            Ano,mazat.Mnohokrát ověřeno praxí.Mluvíme-li tedy o brzdách.V případě zhoršené funkci řazení-nové lanko a předmazané bowdeny Sh.

            0 0
            • mr.nikdo  

              U Vecek je jedna zasadni vec. Menit s bowdeny bud cele kolynko anebo jen ten vnitrek. Jenom vymena bowdenu nestaci…

              0 0
    • psbiker  

      Možno tedy taky zkusit šroubky ovládající napětí vratné pružiny přímo na čelistech brzdy..

      0 0
      • EliSok  

        Vidím to a zkusím, to už mi přišlo, když jsem brzdy rozpojovala, že napětí té pružiny je hodně velké, skoro mi s ní nešlo pohnout.

        0 0
        • novas752  

          Pokud to nebude stačit, napínací mechanismus těch pružin je zastrčenej takovym kolíčkem do díry hned vedle čepu na kterém se čelist otáčí , ty díry tam bývají 3 – podívej se zespoda v jaké je kolíček strčený a kdyžtak asi 7mm povyšroubuj inbusy 5 na čepech, celou čelist povysuň a kolíček posuň o jednu díru směrem k ose zadního kola. To přespětí ještě sníží.

          Ale ber v úvahu, že malé předpětí zvlášť u levných brzd nemusí stačit pro rovnoměrné vrácení špalíků od ráfku = může to pak přibržďovat.

          0 0
    • Singlespeed  

      Sama s tím nic neuděláš. Jsou dvě možnosti, jak to vyřešit: 1. mazat do servisu, 2. sbalit schopného borečka, který ti to udělá.

      0 0
      • mr.garisson  

        Tak možná ji to udělá, otázka, jestli pak spraví i ty brzdy. :)

        0 0
      • Kellly  

        U nové koloběžky bych to řešil s prodejcem! Z osobních zkušeností s koloběžkami, také potvrzuji časté nešťastné řešení zadní brzdy s prapodivně vedenými bovdeny. Dále osazení levnými špatně seřiditelnými brzdami (obzvlášť, když to dělají obě brzdy). Co se týká mazání bovdenů / nemazání, já je lehce mažu a jsem spokojenější jak u nenamazaných.

        0 0
    • EliSok  

      Koukám, že se to tu nějak rozjelo. :-D Díky za všechny podnětné příspěvky…koloběžku opravdu zavezu do autorizované prodejny, odkud ji mám a uvidím. Velké úpravy sama podnikat nechci, zvlášť když to ani neumím, spíš jsem se ptala, kdyby to mělo nějaké velmi jednoduché řešení, o kterém bych neměla tušení. :-) Dík moc!

      0 0
      • Vilém  

        Pokud si na to troufnes, tak muzes zkusit povolit oznacene sroubky.

        Sleduj u toho jak se pohybuji celisti brzdy a povol je tak, aby obe celisti byly ve stejne vzdalenosti od rafku. Zkus si to napred na predni brzde.

        0 0
      • jardalee  

        jo vem to do servisu ,problem je v tech pruzinach ja mel dlouho tekro ,tedka sem koupil shimano deore ,prvni problem nepasovali na ty cepy ,druhej problem ta pruzina ,clovek tam sice ma moznost 3poloh ale vsechny jdou spatne ,na jedne to skoro nepruzi a na druhe to prave pruzi zase moc ,ja to vyresil tak ze sem to dal na tu kde to nepruzi ,sroubky zasrouboval a jeste to lehce napruzil ,no a diky tomu ze to cely chodi naprosto hladce tak i ta mala sila ty celisti vraci ,no a jako bonus ty brzdy chodi naprosto lehounce :)

        0 0
      • Namtos  

        Možná je to tuhé kvůli vzdálenosti od ráfku – já dávám o něco dál než ten 1–2mm ,aby měla brzda ze začátku „drobet krok“, nemám rád úplně ostré brzdy.

        Tady máš odkaz na servis V-brzd ať víš, o čem se tu mluví https://www.ivelo.cz/…vych-spalku/ (akorát asi nebudeš mít výměnné gumičky stačí ty v celku)

        Pokud to máš nové platí rada navštívit prodejce…

        0 0
        • pm74  

          Jasně píše, že ji ty brzdy přijdou tvrdý, ještě než se dotknou ráfku a taky píše, že to servisovat nebude…

          0 0
    • MarkoF  

      Měl jsem podobný problém na koloběžce. Stačilo vyměnit brzdy, promazat bowden WD40 a povolit lanko.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.