Hadraulické brzdy SRAM, DOT 5.1
Zastavím, nechám kolo na slunci a brzdy “zatuhnou”, kola jdou těžko otáčet, po schlazení fungují normálně.
Máte s tím někdo zkušenosti?
Lze opravit? Např. seřazením brzd, odvzdušnění,..
Hadraulické brzdy SRAM, DOT 5.1
Zastavím, nechám kolo na slunci a brzdy “zatuhnou”, kola jdou těžko otáčet, po schlazení fungují normálně.
Máte s tím někdo zkušenosti?
Lze opravit? Např. seřazením brzd, odvzdušnění,..
A co je to za brzdy? Stávalo se to docela často u starších Guidů.
Ten samý problém před pár lety s avid elixir 5.Zablokované zadní kolo. Stačilo upustit pár kapek brzdové kapaliny. Pak už se to nestalo, ale stejně to byly brzdy jen na otravu.
To je vlastnost sram sram brzd :( Dost běžně v teple zatuhne pístek v páce a nevrací se. Páku můžeš rozebrat a udělat jí servis ale často to pomůže jen na chvilku. Sram prodává novější verzi pístu ale nic to neřeší.
Sram jsou spíš takový brzdy od 5 do 20 stupňů :)
Resil jsem to. Na pistku v pace jsou dve drazky pro tesnici krouzky. Mezi nimi to zebro jsem obrousil (osoustruzil) o cca 0,2 mm. Zatuhnuti paky to vyresilo.
Moc děkuji za informace, jsou pro mě velmi užitečné.
Mal som rovnaký problém Sram Guide G2 R.
Keď bolo teplo tak mi ostali vysunuté piestiky a teda zablokované kolo. Najprv som myslel že je nejaký bordel v strmeni, tak som ho vyčistil ale nepomohlo to. Neskôr som sa dočítal o probléme s piestikom v páčke.
Pri vyššej teplote spôsobenej brzdením, (zohriatim brzd. kvapaliny) sa plastový piestik roztiahne a ostane zaseknutý.
Na YT som našiel návod, kde sa brúsia časti plastového piestiku ale to sa mi zdalo skôr ako dočasné riešenie.
Nakoniec som objavil „titanový“ piestik u chinana. Neviem či to bol naozaj titán ale stál 5eur aj s tesneniami. Piestik som vymenil, brzdu odvzdušnil a fungoval ďalej. Problém so zadrhávaním piestika pri vysokých teplotách zmizol úplne, dokonca sa chod páčky zlepšil.
Pohľadal som na Ali a je tu presne ten čo som kúpil ja, dokonca ešte lacnejší len si treba vybrať správny typ. Sú dva krátky a dlhý. V špecifikacii nájdeš ktorý je pre konkrétne modely vhodný. Ja som mal ten dlhý.
Proc jsi povazoval obrouseni pistku jako docasne reseni? Ze by dorostl, nebo co?
Já bych asi uvažoval ve směru → Když obrousím píst tak, aby se při tepelném roztažení nezasekával, co to bude dělat při neroztaženém stavu?
Ale třeba to normálně funguje, nevím, nikdy jsem to nedělal. Jen tohle bylo to první, co mě napadlo
Ja zas uvazuju tak, ze ten pistek vedou manzety, ktere pak tesni. Roztaznost plastu bych tipoval nizsi nez kovu, takze bych proste trochu obsousil, beztak jsou nejake zdroje s konkretnim cislem, na jaky prumer jit a dal by to melo normalne fungovat. Ale to jsou vse jen me domnenky a chtel jsem vedet jake domnenky vedly jeho k tomu, ze neveri obrouseni a koupi cinsky pistek.
Nie tak som to nemyslel :-D. Viem že to funguje, len nerád robím také úpravy kde uberám materiál (aj keď pri tom pieste to je asi jedno). Možno by som fungoval s obrúseným piestikom „navždy“ ale viac sa mi páčila výmena za iný materiál (kus za kus).
Dik za vysvetleni.
Myslim, ze nove pistky uz to maji vyresene. Stare provedeni pistku bylo treba obrousit mezi dvema o- krouzky. Tesnici krouzek s britem (treti tesneni) neresit.