Jedinej program kterej znám jsou CYKLOTRASY. Máte nějakej jinej program, třeba lepší?
Jedinej program kterej znám jsou CYKLOTRASY. Máte nějakej jinej program, třeba lepší?
Jo jo, občas používám program Mozek v1.27.
pokud je to blízký okolí tak program Mozek taky používám, ale na delších trasách už to moje verze programu nezvládá ;-)
Můžeš mi prosím hodit link na stažení. U někoho jsem tenhle program zahlíd a docela se mi líbil. Rád bych ho vyzkoušel.
Předem dík
:) ne,myslel jsem ten druhej…pak ti ten link přepošlu :)
:-D
no tak to jsem teda docala na ten program zvědavej :-D
:D
Je už poněkud historický kousek, ale jakžtakž pořád funguje. Velké apgrejdy od tvůrců už čekat nemůžeme :-( Odkaz k online verzi je zde
Když tak koukám na ten mozek, dal bych si vinnou klobásu… :-D
:D
Ten mám taky a doplním i mapy.cz, pak hodím do Mapsource a jede se. Nic lepšího není:)
V programu žádném…Co neznám moc přesně,to zkouknu na Cykloatlas.cz a zbytek paměť a zkušenosti…
Kombinace programů mapa, mozek, papír, tužka.
to abych s sebou vezl 4 mapy…
Silnicni ve www.bikemap.net (libi se mi funkce magnetu). Delsi bikove na www.cykloserver.cz, ale spokojenej nejsem. Chybi mi tu magnet (hlavne na turisticke znacky), nemoznost jednoducheho vlozeni bodu doprostred trasy. Nicmene nic vhodnejsiho neznam. No a samozrejme papirova mapa, na tu nedam dopustit.
Bejkové trasy připravuji podle papírové mapy a pak si je naklikám podle on-line mapy na www.cykloserver.cz , kde ale střídám mapový podklad s leteckým snímkem, protože všechny cesty na mapovém podkladě nejsou příp. vedou trochu jinde než na leteckém snímku…
P.S. Romane, jak to myslíš, že nejde vložit bod doprostřed trasy ? To se mi m.j. na editaci v cykloserver.cz líbí, že mohu body vkládat kam mne napadne. A navíc donekonečna mohu trasu kopírovat, upravovat a ukládat pod jiným jménem, takže si mohu udělat na jednom základě třeba 4 variantní trasy, viz např. http://www.cykloserver.cz/tipy-na-vylety/… .
BTW Dobré je taky, že z v reálu nahraného základu z GPS, kde chybí část trasy (např. výpadek signálu atd.), si mohu doma v cykloserver.cz doplnit tu chybějící část…
Na cykloserver nemůžeš vložit nový bod doprostřed už naplánované trasy. Alespoň já jsem nepřišel na to jak. Vždy mi jej přidal pouze na konec. Pokud chceš doprostřed naplánovaného výletu přidat zajížďku, musel bys poposouvat všechny další body.
To byl jeden z důvodů, proč jsem si napsal vlastní aplikaci: http://fi.muni.cz/…/trackEditor
„Vyklikanou“ trasu si potom nahraju do telefonu a v TrekBuddy jedu „podle čáry“ s tím, že případně uhnu, ale základní plán mám.
To jde úplně jednoduše, stačí kliknout mezi body na tu čáru a přidá se tam bod, který následně jde přetáhnout. Jen se člověk musí dobře trefit, příjde mi že je to dost citlivé a místo přidání bodu doprostřed to hodí bod na konec.
Aha, tak diky za tip. Tak ted uz jen ten magnet na turisticke znacky :-)
Taky díky za tip! Vyzkoušel jsem to a FUNGUJE! :-)
Presne tak. Obcas jsem to obesel pres export do GPS, pridani par fiktivnich bodu a nasledny import zpet.
Nevíš, jestli se dají body trasy nějak kopírovat? Bylo by dobré, kdybych mohl vzít část nějaké trasy a přidat ji k jiné trase.
Spojit dvě trasy tam asi nejde, ale to snad ani není nutné, ne ? Prostě si do GPS nahraješ obě dvě na sebe navazující trasy a budeš pak pokračovat po té druhé trase…
Na bikemap.net mi to ukazuje tak maximálně ,,tady jsou lvi"
Výše zmíněné (cykloservr..) a někdy v mapsource od garminu
Ale nejdřív v papírové mapě a pak to naklikám…
Z programů OziExplorer, SportTracks. Jinak klasika mapa, cizí popisy a tak.
Plánovat trasu v programu mě fakt nenapadlo. :-D
Prostě jedu tam, kde mám zrovna chuť nebo jaký mám trénink. Stačí mi, že si to zapisuju potom do PC, natož abych ještě vysedával před tréninkem…
Tady se spíš jedná asi o turistiku, než o trénink. Když jedu v okolí, tak si pochopitelně taky nic neplánuju, páč to znám, ale když jedu třeba někam na víkend mimo svuj rajon, tak si trasu naplánuju, nebo někde stáhnu z doporučení.
přesně o to tady jde, když bych jel 50 km okolo bráku tak to není třeba to je jasný.
Však turistiku taky neplánuju.
Samozřejmě, jak jsi napsal, mimo oblast, kde bydlím to už bude jiné. Ale i v takových případech jezdím pořád s mapou…
To je jasný, ale je dobrý si větší trasy naplánovat dopředu, vyhledat pěkný místa, aby si například nějaký neminul o 300 m a vůbec o něm nevěděl, to je přeci škoda.
IGO 8.3
Já používám především program Kartografie Praha a doplňuju jej programem www.mapy.cz .
Taky používám Cykloserver. Občas mám v týdnu den volna jen pro sebe, tak naložím kolo do auta a někam jedu, kde pak pojezdím celý den. Jezdím takhle do míst, kde to neznám, proto raději plánuju-předem se podívám na netu co je tam za zajímavosti, na fotky, sesumíruju si, co chci vidět a podle toho naklikám trasu a tu si vyexportuju do GPS. Dá se samozřejmě jezdit nazdařbůh, ale takhle zas vidím hodně zajímavých míst (vyhlídky, památníky, zříceniny, památné stromy atd atd). A dobrodružný je to často taky, protože ne všechny cesty z mapy v reálu existují :)
Přesně takhle dělám výlety pro mne a přítelkyni. BOhužel nejednou jsem vypadal za trubku, když v navigaci cesta byla, ale v reálu tam nebylo absolutně nic :D A to i v topoczech 2011 :D
Musíš si naplánovanou trasu prohlédnout i nad leteckým snímkem a to jde právě pěkně na cykloserver.cz . Jen přepínáš vrstvy…
Jj, to máš sice pravdu, ale taky to není vždycky směroplatný, jak říká Máňa…na turistické i satelitní mapě to vypadá, že je tam cestička mezi poli, dokonce je tam i značená TZ, a přesto je to ve skutečnosti pouze zarostlá mez plná kopřiv a bodláků kde už půl roku nevkročila lidská noha. Ale tak co, my cyklisti nejsme z cukru:)
Jinak se přiznám, že satelitní mapu pro kontrolu cest moc nepoužívám, spíš si jen přiblížím místa, která mě z nějakého důvodu zaujala.
Výjimky se samozřejmě najdou, ale to co popisuješ Ty mi připadá témměř nemožné. Po mezi by cesta na mapě a značka nikdy nevedla a navíc by mělo být na leteckém snímku vidět, že jde o zarostlou mez a ne o cestu…
To spíš znám zarostlé staré katastrované cesty (i zpevněné štětováním !) vedoucí v tak úzkých úvozech, že tudy současné zemědělské a lesnické stoje neprojedou a tak jezdí po poli/louce vedle. Občas se toto pole oře a vyježděná cesta pak zmizí. Ale letecké snímky nad ČR se obnovují jen cca po 3 letech, takže na leteckém snímku může být cesta na poli ve stejné chvíli krásně zřetelná…
Ale jo, občas se stane, věř tomu :) Naposledy modrá TZ u Vlhoště. Na tur. mapě značeno jako cesta, na letecké mapě to vypadá jako mez s pěšinkou, po poli jsou znatelné koleje vedle…ve skutečnosti na poli po kotníky bláta a pěšinka zarostlá kopřivami a bodláky, nebylo úniku :))
Jestli myslíš tu ?autem? vyjetou cestičku podél červené linie na obrázku v příloze, tak tam je celkem poznat, že je mírně zarostlá nejakou vegetací (ale že jde o kopřivy a bodláky to opravdu poznat není). Neřekl bych ale, že vede po mezi.
Cesta vpravo od ní po poli je vidět pěkně, ale je fakt, že za vlhka může být dost blátivá a navíc na severní straně vede jinam než značka… A samozřejmě může být zoraná…
Na mapy.cz sou novější fotky a na nich se ta cestička docela ztrácí. Podle mého okolí odhaduju, že ty fotky sou tak z jara 2011.
Budou ještě mnohem starší, ale to asi záleží na oblastech. Protože koleje, na kterých bydlím jsou na mapách zrovna vyfocené během rekonstrukce, která byla v létě 2009.
Část republiky má aktuálnější snímky. Podle komentářů na blogu je to asi podzim 2010. http://mapy.cz.sblog.cz/2011/09/29/46
Jj, však proto jsem napsal, že se to bude oblast od oblasti lišit… ;-)
Je to modrá z Holan na Vlhošť. Ale to je jedno, prostě takový úseky, kdy na mapě je cesta a ve skutečnosti není, ty tu prostě vždycky budou, ale vždycky se to dá nějak řešit :)
To nechápu, 90% mých oblíbených cest na letecké mapě vůbec není vidět (některé nejsou vidět ani když na nich stojíš)
letecká-foto mapa mi také přijde jako nepoužitelná:) snad jedině když jsem na telefonu a u compu a někdo v autě bloudí a já mu řeknu, že má u kostela za pilou zahnout, nebo tak něco…
???
Tak nejak :-)
planovani podle situace. vyjedu, uvidim jak se mi chce. nekam zajedu :D a doma se podivam kde jsem to vubec byl:D
cykloserver, doupravuji v mapsource, poté nahraji do garmina. nenaviguji ale dám zobrazit trasu na mapě a pohybuji se podle „čáry“ na mapě…
k převodu z needitovatzelného cserver gpx na v mapsource editovaltelnej gpx používám gpsbabel…
Pro načtení JAKÉHOKOLIV gpx souboru do mapsource snad nepotřebuješ gpsbabel.
BTW Editovat se da i v cykloserver.cz. A ten, kdo nema dobrou mapu do mapsource (já tam mám třeba úplně debilní mapu ČR Mountfield edition), tak může daleko lépe editovat v cykloserver.cz .
no na načtení ne, ale na to abych to gpx mohl upravovat v mapsource ano(přecejenom rozlišení 1:20000 je o fous přesnější, byť zdaleka ne vždy je vše tam kde má být). Jinak v mapsource mám topoczech2pro… bo mám edge705, ale docela věřím tomu, že by se na compu dala rozběhat i novější verze a do strojku nahrávat jen trasy, ale nezkoušel jsem a ani se po tom negůglil…tudíž jen odhaduji
Otázka trochu mimo: Jak jsi myslel to „Jinak v mapsource mám topoczech2pro… bo mám edge705“. Edge 705 novější mapy neutáhne? Uvažuju, že bych si ho pořídil, proto se ptám.
705ka zvlada v pohode TOPO 2011.
Ok, to jsem potřeboval vědět.
hmm, tak vidíš, já žil v tom, že to není úplně v poho kvůli kvalitě displeje a je i pomalejší…
Ke starsim 705kam dodavali starsi mapy jako treba tu verzi TOPO 2. Pokud si ji koupil nekdy v posledni dobe, davali k tomu licenci na nejnovejsi mapy, napr. prave TOPO 2011.
Nerikam, ze v nich nejsou rozdily, ale kolega s ni jezdi a je perfektne pouzitelna.
Mapa, tužka, pravítko……zatím to funguje u nás i za kopcema…
V hlavě :D
nestačí mozek ?
nestaci
asi zalezi co mas za model… ;)
nekdy nastanou obzvlast komplikovany situace… koho by treba napadlo, ze pres Sojovice vedou tri cerveny TZ… no co, Stara Boleslav, Mlada Boleslav, dyk je to podobny… ;)
Velice rád vkládám funkci random ,OSPF :)
V Sojovicích jsem nezakufroval a jako že tamtudy jsem jel často. Poslední zádrhel co pamatuji zelená mezi Bělou pod Bezdězem a Klokočkou.
Používám SmartMaps Home. Je to ovšem placený.
Vůbec nejhorší plánovací program je cedula u cesty s vyznačeným číslem cyklostezky a cílového místa. Občas se stane, že jedu po cyklotrase a dojedu na dohled odbočky, na které jsem uhýbal před X kilometry.
Můj omyl jedu na Okoř a místo projetí obcí Noutovice se držím trasy 0077 bylo to na směrovkách. Po příjezdu na Okoř na dohled koukám na to místo kde jsem v dobré víře že to je jediná cesta na Okoř odbočil na Svrkyně a potom dál jel podle značení trasy 0077 na Zákolany. Kdybych odbočil u Noutovic na trasu 0081 a 0080 ušetřil bych si 13 km.
Tady je mapa té situace http://www.cykloserver.cz/cykloatlas/…
ty zluty cedulky bejvaj napinavy… myslim, ze se orientuju vcelku slusne, ale doject z Prerova n.L. do Brandysa porad podle vody podle zlutejch cedulek bylo docela nad moje sily…
Ono jezdit podle těhle značek je skoro nemožné. Minimálně u nás si někdo dal hodně záležet na tom, aby aspoň 2 ze 3 křižovatek nebyly nijak označené, ale v každém případě musí být značka tam kde to je aspoň 1km na každou stranu k nejbližší křižovatce. A vůbec, celkově když sem studoval mapu, tak sem kolikrát nechápal kudy ta trasa vlastně vede. Až podle profilu trasy sem si to nějak dal dohromady. Navíc v mapách sou všude všechny vyznačené jednou barvou a sem tam číslo, které nakonec nedává žádný smysl, protože to na sebe vůbec nenavazuje. Takže se orientuju podle starého dobrého turistického značení.
Jinak trasu si dopředu plánuju tak že hledím do cykloserveru nebo mapy.cz a vymýšlím kudy bych mohl jet. Přibližně si to zapamatuju a pak stejně občas někde improvizuju. A pro jistotu mám sebou papírovou mapu. Navíc teď mám foun s GPS, takže když se ztratím, budu moct mrknout kde to vlastně sem :) Ale většinou v okolí jen sednu na kolo, vyjedu na některou stranu a jedu jak se mi zrovna chce. A nějaké složitější trasy, které neznám nebo sou hodně dlouhé, tak je hodím do programu Cyklotrasy, je to jednodušší jak to naklikávat na cykloserveru.