• saintjv

    Takovy dotaz ohledne vahy. Kdyz clovek kouka do foto-sekce, tak tam vsichni vsechno upenlive vazi. Moje otazka zni pokud nejsem profi nebo proste zavodnik pozna to normalni beloch jestli kolo vazi 10.5 kg nebo 10.175 kg? At uz je zavodnik 75 kilovy tak proste ten rozdil mi pripada zanedbatelny…Asi stejne zanedbatelny jako kdyz ja treba vazim 92kg a moje kolo ma treba 11.5 tak prece nemuzu pri jizde poznat 1kg rozdil, nebo ano? Muze mi to tu nekdo trosku priblizit? Jasny ze rozdil 1kg a vyse asi nejaky vliv ma ale ty mensi rozdily?

    0 0
    • Polka  

      Co na tom chces priblizovat? Si udelej doma test s kolem bez urcityho zavazi a s nim a uvidis. Rozdil 0,5–1kg poznas urcite.

      0 0
    • Rychlej turista  

      Ty meší rozdíly se sčítají. A vo tom to je. Hodně menších rozdílů dá v součtu rozdíl sice jen jeden, ale zato velký :-)

      0 0
    • xshreck  

      Já to tu už psal, zkus si naplnit velké bidony voou a jeď :)

      když jsem vylil 2× 800ml tak to kolo jelo jinak :D

      0 0
      • saintjv  

        nevim tohle fakt proste vidim jinak. Je to strasne subjektivni. Kdybych te posadil na 2 ruzny kola ktery by se lisily radove do 10% a nerekl bych ti ktery je ktery moc bych nevsadil na to ze by jsi poznal ktery je lehci…

        0 0
        • Vilém  

          10%? To jako, ze by nepoznal rozdil mezi 12kg a 10,8kg? To musis citit i v ruce pri potezkani.

          0 0
        • xshreck  

          Proč se bavíš o 2 jiných kolech? Jo, to lehčí bude mít přidřené ložisko, lehčí plášť s jiným vzorkem.

          Takže to je na víš co ;) pokud si odlehčíš to, na čem jezdíš, poznáš rozdíly v ovladatelnosti, v případě lepších lehčích kol i zrychlení. Ale nesmí to být samozřejmě na úkor tuhosti.

          Pokud sednu z mojeho zimáka (kterej má kolem 12kg) na jednici, tak je to neskutečnej rozdíl a přijde mi, že to jede samo. Rozdíl je tam cca 1,5kg. Navíc zimák má pevnou karbonku. Pláště jsou u obou kol stejné (pokud jsem tedy jezdil na 26kolech, teď vozím vepředu 29), jen na zimáku duše vs bezduše na závoďáka. Vem si z toho co chceš.

          Pokud jsem oddělal po 500km kilo a půl vody (zvýšil jsem si váhu, aby mi to „hůř“ jelo do kopce), tak to bylo taky znát. Ale někteří prostě nepoznaj rozdíl no, 2,5kg rozdíl z kola kamaráda při přesednutí na moje kolo poznal i absolutní skoronejezdec na kole.

          0 0
        • scret  

          tak proc to resis, kdyz to vidis jinak?:) Nechapu!

          Nekdo utraci za devky a chlast, nekdo za kolo…

          Nebo si vazne myslis, ze resit napr. vymenu titan sroubu za ocelove ti nejak prida na vykonnosti nebo rychlosti?:)

          0 0
      • kOmE  

        to byl jen pocit :)

        0 0
    • jIrI___  

      Musíš to mít v krvi. Někteří z místních poznají rozdíl 12 g na šaltru, já nepoznal ani 0,5 kg na pláštích.

      0 0
      • Vilém  

        12kg na saltru bych asi poznal taky a to si nemyslim, ze bych byl nejak obzvlast citlivy.

        0 0
      • xshreck  

        na 30km vyjížďce tempem staré babky nepozáš nic :-D

        0 0
        • jIrI___  

          Jo, to jsem zapomněl napsat, 98% B-F jsou závodníci :D

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • xshreck  

            ne každej jezdí jen z kopce a do kopce kolo tlačí :) z kopce pravdu 0,5kg na pláštích nepoznáš. MOžná tam bude jen líp fungovat gyroskopický efekt že se nenatáhneš :-D

            0 0
      • MlokCZ  

        Každý je jinak vnímavý a pozná menší či větší rozdíl.

        Ale taky se často divím co tu kdo pozná. Já jsem určitě vnímavý hodně a poznám na kole každou blbost (i kterou dost lidí vůbec neregistruje), přesto některé pidirozdíly v hmotnosti jako někteří nepoznám.

        0,5kg na pláštích je ale už poměrně dost, to už registruji výrazně. 200g (v součtu) na pláštích ale ještě nerozeznám vůbec. Od cca 300–400g to vnímám.

        Na nerotačních částech tak od toho 1kg.

        Vše píšu pro ježdění. Při srovnání na místě potěžkáním těsně po sobě poznám i méně než 1kg, o tom ale jízda není.

        0 0
    • jesperx  

      Také mi skoro přišlo, že jsem se svým 13 kg bikem jaksi out. Bohužel ač jsem velký milovník bikování zatím jsem nedospěl do fáze, že budu utrácet tisíce za obrovské váhové úspory v řádu stovek gramů:-).Pro mně to tedy skončí běžnou výměnou pedálů,kazety a nasaztením o něco lehčích plášťů (byť za 630g maxxise by se mi řada grammasterů vysmála.), kterou jsem tak jako tak musel učinit váha – neváha…

      0 0
      • Lada,s  

        Kdybych to bral čistě pragmaticky, tak zeštíhlení biku třeba z 12 na 11 kg není až extra velký rozdíl, a investované peníze jsou vetší než je je výsledný efekt. Ale je to spíše taky o tom, že nás to prostě baví si ty bajky ladit a šperkovat. Takže ladíme aby to fungovalo, aby to vypadalo, a když už tak abysme ušetřili i nějaký ten gram :-)

        0 0
    • kandik psi zub  

      co poznas ale zcela urcite jsou kola ktery maj 3,5kg vs. kola ktery maj 2,5kg. Zbytek asi nepozna kazdej, a taky vzhledem k (ne)kondici tela to nebude hrat nijak velkou roli. Ale je to taky radost, zabava, konicek mit proste kvalitni stroj. Tak to tem co tunej neberte, voni se vam taky netlemej ze do toho nesypete prachy…

      0 0
    • Dejv94  

      Záleží na tom, kde ta váha je, rozdíl 0,5kg na kolech je dost poznat, naopak, pokud máš těžší sedlovku nebo řídítka, tak to není tak zásadní. Jinak, většina lidí to dělá pro zábavu, pro to, aby kolo vypadalo a bylo originální, něco co nemá každej, něco co vyčnívá.

      0 0
    • saddik  

      tomhle vlákně je o tom rozsáhlá debata, postoval jsem tam níž i přibližný výpočet. Výsledek je asi takový, že pokud nezávodíš a tedy pro Tebe nejsou rozhodující sekundy a pokud nejedeš celou vyjížďku na horním okraji laktátové křivky, tak je pro Tebe investice do snížení hmotnosti kola nejspíš krajně ztrátová. Pokud sundáš z kola řekněme 1 kg (což v případě rozumného výchozího kola rozhodně nebude nejlevnější), bude rozdíl v jízdě při nezměněném výkonu určitě nižší než 1 %, tedy 36 sekund na hodinu jízdy, a to je opravdu mezní hodnota.

      0 0
      • Kubiczech  

        Já třeba poznám i to, když mi v řídítkách chybí jedna plastová zátka.

        0 0
        • saddik  

          To je jasný, to pak ve sjezdech hučí jako flaška od piva, vydnej obě a bude klid :)

          0 0
        • kOmE  

          Ja poznam kdyz mi chybi zatka z lahve co mam v batohu. Teda az po tom co to zacne tect z batohu ven. Na riditkach nastesti zadny zatky nemam

          0 0
      • saintjv  

        Ok tohle beru.

        K ostatnim – jasny ze kolo musi nejak vypadat:) At kazdej sype do toho penez kolik chce. Ja to nekritizuju jen jsem se ptal, jestli ta gramarina je pri jizde tolik znat.Jestli proste pod tebou vazi ta vec o par deka vic/min. Ja jediny co poznam je jestli kolo pode mnou jede jakoby samo nebo ne, ale vahu proste nepoznam pri jizde. Pri potezkani v ruce to urcite pozna kazdy , ale to je irelevantni:)

        0 0
        • alinceb  

          Od člověka s karbonovým 29er fullem o váze solidního 26er HT bych takové dotazy fakt nečekal…

          0 0
          • scret  

            tyjo, ja se mu mrknul do profilu az ted:)

            Tak to je husty, vyladenej karbonovej Santa Cruz a on tu resi takovy cipoviny:) Jestli on si z nas tak trochu nedela legrandu:)

            0 0
            • saintjv  

              LOL:)))))) hele ale vazne me to jen zajimalo:) Ja fkat nechtel prudit:))))

              0 0
              • alinceb  

                Se zeptej sám sebe, proč máš fulla 11,6kg a nestačí ti třeba 13,3kg, co je v té kategorii běžné…;) A nesnaž se mi namluvit, že při skládání jsi díly vybíral podle toho, jak se ti líbily na obrázku a váha tě nezajímala…:P

                0 0
        • Lada,s  

          Právě ten pocit „jestli jede jakoby samo nebo ne“ je především o hmotnosti kol. Takže než ladit karbonový doplňky, raději investovat do kol, kde je to opravdu poznat.

          0 0
          • JakeF  

            Kde je to poznat první půl hodiny první vyjížďky, pak si člověk zvykne :).

            0 0
            • Lada,s  

              Ale ta euforie prvních 10 min za tu investici stojí :-D

              0 0
              • JakeF  

                Já se časem dostal k tomu, že nejvíc udělá rám, ale samozřejmě kola to taky nechce 2kg ingoty… Rám mi přijde, že se nejvíc podílí na tom pocitu, jestli kolo ještě chce jet ještě rychlejš nebo se s ním člověk musí prát, aby zrychlil.

                A jak u kol, tak u rámu to chce řešit tuhost, samotná nízká váha nic neřeší.

                0 0
                • MichaelSimek  

                  muj ram je celkem „tezitko“ kdyz porovnam vuci top modelum jinym, ale nedam na nej naprosto dopustit, hmotnost ramu je podle me temer irrelevantni, geomtrie je to oc tu bezi

                  0 0
                  • JakeF  

                    Geometrie a tuhost…

                    0 0
                    • Lada,s  

                      Souhlasím, někdy je lepší určitý kompromis. Je u toho gramaření potřeba přemýšlet. Nemá smysl se honit za gramy na úkor funkčnosti, viz. nedávné téma :-)

                      0 0
    • Azmir  

      pozna to normalni beloch a černoch to jako nepozná nikdy nebo jak si to myslel? :))))

      0 0
    • ememem1  

      samozrejme ze nepoznas nic. v zasade a hodne zjednodusene mas hmotnost translacnu a rotacnu pricom posudzujes bike ako celok cize hmotnost tvoja + bike mimo rotacnych casti. ci mas 92+11 alebo 92 +12 tak celkovy rozdiel velky nebude. ak by si bol tazky profik co potrebuje nahnat kazdu desatinu sekundy tak to mozes riesit, do tej doby su to viac menej vyhodene peniaze. ale jesne ze je fajn mat bike cim najlahsi :-)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.