• snowmonkey

    Zdraví,

    pár témat níže jsem Vás prosil o pomoc s výběrem kola. Tato diskuze pořád probíhá, takže budu moc rád, když přispějete.

    Nicméně v tuto chvíli bych rád otevřel nové téma. A to konkrétně váhové limity cyklistiky. Při výběru kola bych totiž asi měl i zohlednit svoji váhu. Měřím totiž 180cm a vážím ± 120kg. I když je část téhle váhy z fitka a není to jen v pupku, velká váha to prostě je. Rozhodně to není klasická postava cyklisty :-D to mi došlo už při minulém Test festu, kdy mi technik u Scottu sdělil, že jsem se přišel pomstít jejich tlumičům :-D

    V minulé diskuzi padlo něco o měkkosti pružení vidlic. Myslíte si, že bych měl požadovat tedy nějakou tužší, popř nějakou, kde se dá tvrdost regulovat? Je ještě něco, na co bych se měl, při své váze, zaměřit?

    Díky za radu, Ondra

    0 0
    • Cavendish  

      Jak říkáš,při tvé váze bude trpět tlumič a vidle.Takže to chce něco s regulací a předem ještě pohledat jaký váhy je to schopno akceptovat,aby sis tam za rok neudělal vakl.Taky bych se podíval po porádných kolech (36 drátů je samozřejmostí) a předem vzdal kola typu Crossride,Red Metal 5 co mají 24 drátů.Jinak si myslím, že by problém být neměl,pokud tedy nechceš na kolo šperky od Tune nebo Enve,který mají dost často váhové limity okolo 85kg.

      0 0
    • gerrard  

      Cau, myslim, ze k tomuto tematu mam co rict, protoze mam jeste vic nez ty :). Rocni najezd mam pres 3.000,– km. Stridam HT, Full, Silnicku a BMX. Zatim jsem nic neznicil a to material moc nesetrim. Na kolech mam vsude nejmin 32 dratu. Vidlice a tlumice vzduchove, aby sly fouknout na spravne zanoreni. Bych to moc neresil a jezdil. :)

      0 0
      • Meluzina  

        Já jsem taky „nad limitem“:-) a můj stařičký Trek 4300 zatím drží, jen mám vyměněnou vidlici /původní praskla či co/:-) a odepsala jsem zatím jednu odpruženou sedlovku, letos potřebuji novou, kolo má už 6 roků:-(

        0 0
    • Janes  

      Devětadvacítka s Torou a je to v suchu :-) vyzkoušeno i při 185/125 PS:jen ten rám, kdyby neprasknul, ale to byl určitě špatným svárem :-)

      0 0
      • maajkee  

        Já bych to viděl na RB CRR 29, Epicon X2 29 s 15mm pevnou osou, to je celkem neprůstřelná kombinace.

        Nějaký custom záplety s 32 nezeslabo­vanýma drátama, Sram X9 náboje a to musí něco vydržet :)

        0 0
        • worlusho  

          Nebyly by vhodnější 26" kola, myslím z hlediska tuhosti a i váhy při možnosti použití 2.4" plášťů?

          0 0
          • maajkee  

            2.4 pláště, to už by chtělo taky dost široký ráfky, ale nevim jestli na jeho ježdění by tak široký pláště měly význam.

            26" kola by samozřejmě byly tužší, ale né zas tak markantně.

            0 0
          • borda  

            Na co 2.4 plaste? vyssi vaha se nerovna freeride…

            0 0
            • worlusho  

              Píše, že by chtěl HT, tak z hlediska určitého jízdního pohodlí a i odlehčení zadní stavbě při absorbování terénu. A širší ráfky snesou většinou i vyšší zátěž.

              0 0
              • snowmonkey  

                všímám si, že kola mají většinou 1,95 – 2,2. Mělo by 2,4 vliv na odpor při jízdě? I když to rekreační jezdec, jako jsem já, nepozná :-)

                Pro 29 jsem se rozhodl po vyzkoušení na loňském Test Festu a po jízdách na kamarádově 29 Superioru. Prozatím jsem měl vždy 26 a posun v kvalitě a pohodlí jízdy se mi zdál dost výrazný. Což bylo samozřejmě taky způsobeno tím, že jsem jel na nových kolech a porovnával se svým starým Leaderfoxem :-)

                0 0
                • gerrard  

                  2,4 je na XC moc i pro nase vahy, 2,1 je pro me osobne ta spravna sirka (WTB Nanoraptor). Valivy odpor ovlivnis tlakem pneumatiky. Na narocnejsi teren nizsi na rovinku vyssi.

                  0 0
                • worlusho  

                  Pokud si chceš vybrat 29" a vyhovuje ti, tak v tom nevidím nějaký problém. Většina věcí se dá nějak pořešit. Já sám mám 110kg a poznám rozdíl v jízdě 2,2 nebo 2,4. Jednak huštění je jiné a pokud podklad není tvrdý, tak se 2,2 boří a valivý odpor je dost velký. Závody nejezdím. :)

                  0 0
                  • Janes  

                    2,2 je až do prdu a to s tím jezdím na Mácháčsku, kde je to samej písek. Na asfaltových přesunech je to ale děs. Pokud jezdí na pevnějsím podkladu, stačí i 1,9 – 2,1. Zvládl jsem poměrně těžký záležitosti i s cross verzí (viz profil), ale bylo dost vo hubu a v písku skoro nejezditelný.

                    0 0
                    • Janes  

                      JO, tak pokud jsi psal o 26ce , tak chápu. A jels někdy na 29ce?

                      0 0
                      • worlusho  

                        Psal jsem o 26", je jasný, že 29" má zase jinou styčnou plochu a lepší nájezdový úhel. Na 29" jsem se svezl, ale v daném místě zrovna nebylo na čem to testnout.

                        0 0
    • snowmonkey  

      Rozhodně nepotřebuji kolo vyšperkované super věcma, jelikož nejsem závodní jezdec a ani jím být nehodlám :-) Kolu jsem se začal pořádně věnovat minulý rok a nájezd rozhodně nepřesáhne cca 1,5 až 2k km + jeden nebo dva závody pro radost – Vinařská 50 je fantazie :-)

      Jde mi o to, že nechci do kola zatím příliš investovat – cca 20–25k a mám strach, abych na úkor ceny nekoupil něco, co za chvíli zruším.

      Abych dotaz doplnil. Myslíte si, že se vyplatí koupit levnější kolo a vyměnit si na něm např. vidlici? Chtěl bych HT, takže u mě naštěstí odpadají další tlumiče. I když taková myšlenka je asi zcestná, to už se zřejmě vyplatí poskládat kolo oz základu.

      0 0
      • Cavendish  

        Za 25k seženeš už hodně solidní bike takže bych se toho nebál.A na vyměňování vidlice bych se vybodl.

        0 0
        • Cavendish  

          http://www.mojekolo.cz/…ar-comp-2012 tenhle Zaskar by mohl něco vydržet :)

          0 0
          • maajkee  

            Zaskar? Si děláš srandu viď? :)

            Ten praská i pod mnohem lehčíma jezdcema. Když už, tak Avalanche.

            0 0
            • Cavendish  

              Jo no tak pardon :) šel sem po výbavě/ceně.Tak to přenechám tobě.Si v tohle ohledu pověřenější.Jen sem chtěl něco nastřelit.

              0 0
              • snowmonkey  

                Abych byl upřímný, tak mi trochu vadí už ten popis :-) „Nekompromisní závodní kolo“ za 21k se mi zdá hodně nadsazená formulace :-) jinak bych měl spíš radši 29. Jinak, jak jsem už psal v jiné diskuzi, vůbec se nevyznám v komponentech. V shimano už trochu, ale ten sram vůbec netuším. Bohužel se mi nepodařilo najít na netu žádné srovnání, popř. popisy jednotlivých komponent. Jako kdyby žádné takové popisy nebyly :-)

                Co si myslíte o tomhle modelu?

                http://www.mojekolo.cz/…y-white-2013

                i když je tam, všemi zatracovaná /a já nevím proč:-)/ vidlice Suntour xcm

                0 0
                • maajkee  

                  XCM rozhodně nebrat. Pružina v tom je tak na 70,80kg, jak bys na to sednul tak by se vidlice zanořila minimálně do půlky zdvihu :)

                  Potřebuješ rozhodně něco se vzduchovou vidlicí.

                  (Tora, Recon, Epicon…)

                  Jinak Sramu se neboj.

                  Zhruba jak kvalitativně odpovídají řady:

                  Deore – X5

                  SLX – X7

                  XT – X9

                  XTR – X0

                  0 0
    • Crusoer  

      na kolik ma cca foukat 29full při 110 kg … jezdim lesy … tak 2.1?

      0 0
      • McBlacky  

        ráfky + pláště máš jaký?

        2,1 bych řekl ale že je hodně málo

        0 0
        • Crusoer  

          rafky – SUN RINGLE INFERNO25, WELDED, W/EYELET, 32 HOLE – DT SWISS SUPER COMP

          plaště – SCHWALBE RACING RALPH

          nafoukam dle citu na benzince a zkusim natlacit na hranu chodnik vs. silnice a ladim …

          0 0
    • snowmonkey  

      Co vidlice Rock Shox XC28 a XC30. Tyto by mohly být pevnější? Nějak se mi nedaří dohledat, které modely vidlic od Suntour a Rock Shox (nejpoužívanější v mé cenové kategorii) mají možnost měnit tuhost – přifouknout.

      0 0
      • maajkee  

        Vždyť jsme ti to proboha psal.

        Tora, Recon, Raidon, Epicon

        XC28 a XC30 značí, že mají obě vidlice příliš hibené vnitřní nohy a kroutilo by se to pod tebou jako had a navíc nemají vzduchový pružení.

        0 0
    • dancing dog  

      koupil bych ve sleve nejaky obyc kolo v kombinaci Alivio az SLX, a vymenil nejakou low-end suntourku za vzduchovou toru..pokud teda nehonis gramy a netrvas na 29…

      neco ve smylu treba tadytoho

      jen priklad

      0 0
    • asmodeus  

      Vážím 110 a jezdím tohle…bez sebemenších problémů.

      0 0
      • borda  

        Taky bych rekl, ze tu z te vahy spousta lidi dela zbytecnou kovbojku. jsou sice komponenty, u kterych by mohla delat problemy, ale vetsinou! jsou to extra drahy gramarsky extra kousky a tech je minimum.

        0 0
        • snowmonkey  

          No, je pravda, že člověk doteď jezdí na nějakém starším Leaderu s pružinovou vidlí a je spokojený :-) Jen při té nové investici bych chtěl vytřískat maximum :-)

          0 0
          • pjetka  

            docela by mě zajímalo, jak jsou na tom karbonový rámy se 120 kg bikerama

            0 0
            • Cavendish  

              Mnohem líp než ty hliníkové…

              0 0
              • kubad  

                muheh aby ses nedivil

                0 0
              • potkan80  

                myslíš máš nějaký zkušenosti já mam momentálne 98 kilo kdyz sem si pořídil karbona mel sem 90 ale kvuli nemoci sem přibral těd mu chci dát záhul a docela se bojím aby mě nepraskl asi pujde k mladý a já pořídím něco na hlinikáči

                0 0
                • ˘Ö˘ Krab  

                  Datum? Jestli to není nějaký ultragramařský karbon a nejezdíš vraždy, tak bez problémů.

                  0 0
          • borda  

            Tak vybirej uplne normalni kola a kasli na to, co vazis. Proste vybirej jak ostatni, to co se tady doporucuje jim, klidne zohledni taky.

            Vykasli se na levny vidle (ty RS XC, co jsi zminoval), jsou to mrdky jak pro tezkyho, tak pro lehkyho cloveka (zamer se na ty vzduchovky, co ti psal majkee – to je tady jedna z mala rozumnych rad a jedine, na cem pri vyssi vaze fakt zalezi – vzduchova pruzina ve vidli, shanet vinutou pruzinu na tvoji vahu je blbost). pro ty vidle stejne plati to co pisu vyse, protoze vzduchovka s 32mm nohama je standard. A na problematickej komponent z hlesdiska vahovyho limitu pri tvym limitu financnim narazis hodne tezko.

            paradoxne takova pruzinova suntour XCR bude podle me chodit lip tezsimu cloveku, protoze ji proste svou vahou rozhybe. Ovsem 120 kg uz je i na ni moc, pruzina bude prece jen slaba :-). A je to taky ***** :-)

            Viz asmodeus vyse. proste normalni full, no.

            0 0
            • snowmonkey  

              Po čase, stráveném na bike diskuzích a s články na netu, jsem zjistil, že to asi opravdu nebude tak horké a jak vidlice Suntour XCR, kterou např. Scott používá i u dražších modelů, tak i vidlice např. Suntour Raidon AIR RL u modelů GHOST mi budou sloužit dobře.

              Na test festu si pěkně vyzkouším geometrii rámů (ty jsou v jednotlivých řadách pořád stejné) a pak se rozhodnu.

              0 0
              • worlusho  

                A co upadne vyměníš, přirozená evoluční selekce dílů. :)

                0 0
              • borda  

                Jo ale kup si fakt vzduchovku. za ty prachy co mas, muzes mit kolo s reconem, kdyz se zadari i rebou.

                XCRko byl priklad. jezdit se na tom da, ale s tema vyse zminenyma budes spokojenesi. ostatni je fuk. kup, co ti vyhovuje.

                0 0
              • maajkee  

                Rozhodně ne, XCR vidlice ti při 120kg sloužit dobře prostě nebude! Pochop to :)

                0 0
      • vsn  

        vážím 64 a jezdím tohle … kroutí se to jak užovka

        ale dneska to vydrželo 148 km … oproti mě :D

        0 0
        • Janes  

          A co se divíš? Je to přeci FÁVO…

          0 0
        • borda  

          tak to by me zajimalo, jak tam dostanes toho sida :-D

          0 0
        • jIrI___  

          Kroucení fáčka pod sebou cítím i já a to jsem na takové věci absolutně necitlivý :D

          0 0
        • snowmonkey  

          Tak na závodničku se teda rozhodně necítím :-D zkoušel to minule na Test fest, jen tak pro zajímavost a šel to vrátit po deseti minutách :-D

          Za prvé se ten klučina od Pellsu vyděsil, už když jsem ho o půjčení požádal. Za druhé se to kroutilo, naklánělo, drncalo a v prostě všeobecně protestovalo. Navíc ty naše české cesty jsou shit.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.