Ahoj, nevíte někdo jestli jsou v XC limity pro váhu kola? Silničkáři mají minimální váhu stanovenou, tuším, na 6,9kg (možná trochu méně). Je něco takového i u cross country?
Ahoj, nevíte někdo jestli jsou v XC limity pro váhu kola? Silničkáři mají minimální váhu stanovenou, tuším, na 6,9kg (možná trochu méně). Je něco takového i u cross country?
Neplatí tam stejnej jako u silniček?
Pokud vím, tak u XC žádný limit není, kdyby byl, Schurter by ho asi překonal :)))
Zde jsou kompletní pravidla
Váhový limit tam žádný není. Akorát, že není povolena rádiová komunikace s jezdcem, pláště s hrotama a silniční nebo triatlonová řidítka.
Limit na silnici 6,9 kg se mi nezdá – neví někdo, jak to je?
6,8kg a tak to je už dlouho, co se ti nezdá ?
Zdálo se mi to moc.
no je to hooodně starý limit.
ty máš lehčí silničku než 6,8kg?
Mám 6,5kg
tebe se nikdo neptal :D
nemusí ji mít lehčí, ale má pravdu, tenhle limit už je stokrát překonán bez toho aniž by to bylo na úkor bezpečnosti nebo ničeho jiného, nechápu proč se tak brání snížení limitu, třeba aspon na úroveň 6 kilo.
Treba proto, aby se naplnil ucel zavodu, kterym neni soupereni techniky/financi, ale soupereni jezdcu – vykonosti, odhodlani, psychiky atd.
Tak proč potom není v MTB limit třeba 10 kg?
Zeptej se UCI.
No zrovna v Pro-Tour tomu tak skutečně je – nesoupeří tam ani technika, ani finance :)))
Ledaze technika famaceuticka. Ja si naopak myslim, ze to celkem snizuje absolutni naklady. A jsou i dalsi pravidla. Viz treba naposled pravidlo o prurezu dilu 3:1.
Bohužel pravidla UCI neznám, co je prosím pravidlo o průřezu 3:1?
V podstatě nesmíš mít nakole placatký tenký aerodynamický díly, maximálně délka může být trojnásobek šířky (možná i naopak, ale kdo by to dělal)
.
a co sedlovka?
Asi to vysvetleni uplne nechapu …
Podle mě nějaké váhové limity omezují vývoj, to by taky v oštěpu mohli házet ocelovými oštěpy, běhat 100m by se mělo v dřevěných tretrách a podobně, limity jsou podle mě zbytečné, pokud neohrožují nějakým způsobem zdraví sportovce.
vidíš a podle UCI to tak není :D
navíc jezdí na špičkových kolech kolem 6kg níž už to opravdu moc nejde na limit to dotahuje měřič v klikách nebo zadní nábě, tlaky na snížení limitu momentálně nejsou
Máš pocit, že vývoj techniky v cyklistice stagnuje, jo?
Takhle jsem to úplně nechtěl říct, ale prostě proč jezdit na 7 kilových kolech, když není problém jezdit na 5 kilových?
a to ti řekl kdo že není problém jezdit na 5kg kolech?
asi nic příjemného se v kilečku rozsekat někde při letu z 2000m dolu :D
a znovu píšu – ty kola mají reálně 6kg váhu uměle zvedají měřiče výkonu
Kolik takový měřič váží? Nemáš nějaký odkaz na podobný instrument? Díky.
hledej šmudlo :D
Quarq, CycleOps, SRM …
Ceny jsou pekelné. Má s tím zde někdo zkušenosti nebo nějakou podobnou mašinku přímo vlastní? Jak se s tím trénuje?
asi dobře když to vozí většina profíků a ti co na to mají
co to snímá si vyčteš, trenuje se s tím úplně stejně jak bez toho, jen ti to dá přesný záznam toho co se během jizdy dělo :D
Netrénuje se s tím stejně…
…a kolik takový měřič žere wattů? jestli vůbec nějaký žere? jsem šmudla hledal, ale nic :-)
Žádný kromě těch, co přibudou zvýšením váhy, ale to právě kvůli limitu je spíš přínos :). Snímá to deformace, který by tam stejně byly, konkrétně SRM tuším pootočení převodníku vůči klikám.
waty to žere jen z baterky :D
Pokud se rozsekáš v kilečku při letu z 2000m dolů, tak ti bude jedno jestli sedíš na 5 kilové silničce nebo 20 kilovém DHčku.
pokud se ti to 5 kilové kolečko rozsype – a vo tom to je !!!
Nikdo na 7mi kilovem kole nejede a mimo jiné je pro sponzory zajímavé, že si běžný cyklista může koupit prakticky totožné komponenty na kterých se jede TdF.
Běžný cyklista musí mít možnost si koupit totožné komponenty, na kterých se jede TdF. Jinak by jejich použití nebylo legální.
Holt až budeš jezdit TdF, tak budeš muset svojí 5kg silničku dovážit, smiř se s tím… Zajímavý je, že s tím maj problém akorát ty, co se jich to vůbec netýká a ne samotný týmy a závodnici :D.
ten problém byl pár let zpět, Cannondale pěkně tlačil, ale s nástup měřičů to tak nějak vyšumělo
Právě, já si myslim, že kdyby jich zatlačilo víc a pořádně, tak jim UCI vyjde vstříc… Ono taky to pravidlo bylo stanovený v době, kdy 6kg kolo asi nebylo moc dobře použitelný…
Nemám, zatím má 7,8 kg.
Je to 6,8 jak píše kubad. Četl jsem, že kolo samotné má kolem 6ti kg a zbytek dováží power metrem, košíkama na flašky atd. Ale prý se to nekontroluje
Nekontroluje se to na amatérskejch závodech, ale třeba na Tour jo.
Ten limit bude tak vysokej asi kvůli bezpečnosti, aby toho materalu neubírali tolik a taky kvůli financím, aby se aspoň trochu šetřilo.
Je to sice dost old téma, ale přispěju.. Taky se stávalo to, že kola dovažovali ledem…ten během začátku etapy zmizel a kolo se dostalo na skutečných třeba 5kg. Proto začali kola vítězů apod. vážit i v cíli…
Vážně kola vítězů apod. váží v cíli?
S tím dovažováním bych to neviděl zase tak horký…kola profíků mají málokdy míň než 7 kilo, spíš i k 7,5 kg v plné polní ( pokud se nejedná o kolo určené třeba pro horskou časovku při použití ultralehkých zapletených setů…)
Koukni na Cyclingnews či na Bikeradaru…
Taky bych chtel jednou mit takove starosti :o)
Ahoj, trochu se tu přiživím – mám trailový záplety mavic crossroc 29 + na nich contíky 2,4 X-king a to celé nasazené na hlíně Canon F29 2013.
Já mám nějakých cc 95kg + dětská sedačka se synkem cca 14kg. A teĎ t ohlavní – mám se bát jestli to záplety přežijou, nebo je to ještě úplně ok? Většinou jsem četl váhový limit 100kg a to ještě asi nepořítá s tím, že by bylo 14kg vyložených až nad zadní kolo. Co myslíte?
neřešil bych to s prckem určitě nebudeš řádit – kola to snesou
Maximalne kousek polnacky jinak spis asfalt a cyklostezky