Zdravím, zajímalo by mě, o kolik by vyšla dráž stavba kola 29" oproti na stejném rámu a stejně osazené 26"v cenové relaci +/- 20 tis. A jaký by byl asi váhový rozdíl. Dík za odpovědi.
Zdravím, zajímalo by mě, o kolik by vyšla dráž stavba kola 29" oproti na stejném rámu a stejně osazené 26"v cenové relaci +/- 20 tis. A jaký by byl asi váhový rozdíl. Dík za odpovědi.
cena nemusí být moc odlišná, 10–15% mžní i míň záleží na výběru díů, ale váha bude při podobné ceně u 29" tak o 1kilo horší
Zalezi na uhlu pohledu. Pokud to ma vazit podobne ve 29 i 26, tak 29 je o dost drazsi. Samozrejme tohle je taky demagogie takhle k tomu pristupovat. Da se to postavit i za stejny, pak to 29 ale bude o dost tezsi a vidle a rafky budou horsi nez ve verzi 26. Pisatel by mozna mel napsat v jaky cene se chce pohybovat, nebo cim by to chtel ovesit … Hodne obecnej dotaz takhle napsany. Co je drazsi, osobak nebo nakladak? Obecme je nakladak drazsi, ale eFko je urcite drazsi nez kamionovej tahac a pritom maji oba stejnej vykon motoru. Takze tak.
tezatel píše ± 20k:-)
uvedl +/- 20 a z toho sem vyšel :D aby to hlavně tuhle podminku plnilo, jinak jak píšeš 29" samo jde postavit lehká, ale je o kus dražší
Ta 26"by mě vyšla cca na 2O a kdybych to chtěl v 29" tak myslím stejné řazení,rám, vidlice,brzdy,kola,jen s těma odlištnostma co se týkají 29ky . Třeba vidli tam chci Epicona tak taky Epicona ale na 29 a pod.
v podstatě jediný rozdíl v ceně bude u vidle tam jsou 29" dražší, možná u plášťů, ale nemusí, rafky nebo zapletené kola jsou na 29" taky trochu dražší. rám je +/- nastejno ale zase záleí co si vybereš
ono to prostě nejde spočítat kolik bude rozdíl
Dík, takže počítám tak do 3tis.
Není nic jednoduššího než si třeba v Excelu udělat tabulku s cenami komplet osazení a porovnat vedle sebe 26" a 29".
Stačí porovnat si díly, které se liší – rám, kola s obutím a vidlici. Konkrétně ty, které chce na kole mít. Práce na pár minut.
Myslím, že u stavby kolem 20tis vyjde 29er cca +10% proti 26". Co ty na to Scalare?
Hlavně u stavby kolem 20tis,musíš 29er ošidit na kolech a ty jsou u 29ek mnohem důležitější a dražší. 20tis to je tak rozumná cena na přestavbu 26 na 29,ale taky to nebude žádnej zázrak.
Když už u stavby kola, kterou děkáš ošidíš kola (nebo cokoliv jinýho), jsi prostě šejdíř.
Určitě bych vymyslel několik 29er nápletů, který vím, že budou spolehlivý a cenu nijak zásadně nezprasí.
O tom kdo je šejdíř se můžeme bavit za rok. Zatím pouze připravuju nabídku na jaro. Většinou se ale jedná o stavby na
DT Swissech a tam se prostě do 29er za 20tis. nevejdu a tak v této cenové kategorii hodlám nabízet pouze set na přestavbu 26 na 29. Levným stavbám se nehodlám věnovat,tam je rozumější upravit nějakou seriovku dle požadavku zákazníka.
na přestavbu 26 na 29.
WTF?
Na přestavbu třeba tohle,to je tak asi nejlevnější varianta ještě bez karbonu ±20tis.
Rám nějaký lehký hliník … asi Polygon 29er ± 1550g
Vidlice Dt Swiss XMM 100 15mm osa/model 2014 1560g
Kola DT Swiss X1900Spline 15mmosa model 2014 1910g
Kola bych doporučil spíš DT Swiiss X 1600 SPLINE 2014 tam je už rozumnější hmotnost 1770g a příplatek jen ± 4 tis.
to vypadá na trhák tohoto roku :-)
Podle toho, co píše, spíš roku 2014. Holt kozí mlíko se sifonem umožňuje cestování časem.
Pro montáže budou od března 2013 již OM 2014. Již objednáno.
Polygon? Tady něco smrdí…
A pořád jsi nevysvětlil, co je ten tvuj kit.
Vždyť píše – rám, kola, vidlice.
Zapomíná, že bude potřebovat jinou skladbu převodů, jiný představec, možná i sedlovku, širší řidítka budou také lepší…
To hodlám řešit individuálně,nebo kompletní stavbou. Příklad byl uveden jen modelově co lze do 20 tisíc.
Jak indivuduálně – podle toho jestli bude zákazník trouba nebo jestli tomu rozumí?
Asi tak jak stavíš kola ty. Nevím jestli rozlišuješ mezi troubou a tím kdo tomu rozumí,ale náš zákazník náš pán.
Poradím,ale rozhodne se sám.
No, já přistupuji ke všem zákazníkům stejně, takže nějaký kit na přestavbu z 26" na 29" bych jim nenabízel.
Já jak to tak vidím,tak po něm bude celkem poptávka.Jde jenom o dobrou cenu.
Ale jo, když budu chtít stavět kolo sám a někdo mi nabídne set rám + vidlice + kola za lepší cenu, než posháním jednotlivě, proč ne. Akorát osobně mám trochu jinou představu než Polygon, a skoro bych i řekl, že tady na B-F bude takových víc…
škoda že nevidíš že větší zájem bude o 27,5 než o 29
no zlatka rikala že už na bazen nechodi sama, takže už vim odkud vitr vane :)
jsi zly:D
Připojuji se s dotazem, co je to prosím set na přestavbu 26 na 29?
no to je prakticky skoro celý kolo :-)
sedlo si může nechat ze starého :-)
Jak již jsem uvedl rám,vidlice,zapletená kola. Těch variant bude více 26/27,5/29. Hliník i karbon.
Koukam, ze tu mame odbornika na svem miste. Diky ze ses tu registroval, myslim ze o zabavu bude postarano.
Myslím, že o zábavu postaráno bude :-)
Napadla mne taková hypotetické myšlenka – dejme tomu, že by nějaký dovozce kol do ČR přivezl komponenty DT v OEM verzi určené pro svoji montáž. Nabídne je k prodeji jako celkem nesmyslné „kity na přestavbu“, tedy přihodí k nim rám.
A pak by mohla být sranda, jak se k tomu postaví oficiální dovozce DT, a jak se k tomu postaví zákazníci, jelikož se jená o OEM díly, které mohou a zpravidla mají jiné vlastnosti, což se zrovna u zaplatených kol a vidlic projevuje na hmotnosti a funkci.
Ale to mne jen tak napadlo, že by to mohla být sranda:-)
jinak kit na přestavbu 26 na 29 je rám hlavové, vidlice, kola, pláště takže co vlastně z toho původmího zustane :D smysl přestavboveho kitu mě uniká
jak jsem píšu, jako jediný rozumný smysl takového kitu mne napadá zvýhodnit prodej rámu tím, že k němu navážeš cenově výhodné OEM komponenty a maskovat prodej OEM komponentů
Trochu jsi to pochopil. Za důvtip ti nábídnem nějakou rozumnou slevu.
O.K., beru 50% slevu + exkluzivitu na Bike-foru :-)
za odměnu dostaneš carbonovy 29" Polygon s DT a XX1 výbavou
…za zvýhodněnou cenu 99 999,– (původní cena 199 999,–) :-)
:D pěkně
Muselo by se to brát konkrétně, porovnat si ceny dílů, které se liší. Ceny rámů jsou u většiny značek stejné, vidlice se liší v řádu stovek, to samé kola…
Ale třeba Epicon se 29er dělá jen s pevnou osou, je tedy o dost dražší + nutnost použití kol na pevnu osu, takže tady to roste.
Navíc u 26" rámů bývají zajímavé výprodejové nabídky, to u 29" není, rozdíl tedy může být klidně u podobně kvalitního kola v relaci 20 tis. i ty 3–4 tisíce, možná i 5.
Tak jsem to přepočítal a je to tak. Nějakou akční nabídku na 26" kolo s Rebou, sadou X.7, koly třeba 7325 Pro s náboji na průmyslech dokážeme stlačit na 20 tis.
29er s podobnou výbavou (Reba, X.7…) na stejném rámu (porovnávám MRX) dostanu tak na 24 tis.
Takhle mi to také přibližně vychází, možná o trochu víc, + plus někdy o trochu horší dostupnost a výběr dílů. Ale už je to podstatně lepší…Jinak co se týče váhy souhlas…:-( Zajímavé srovnání je také cenový rozdíl 10 vs 9 speed:-)
U 29 jsou hodně důležitá kola. Koukni ke mě na Authora, kola vyšla na dobré peníze a nejsou špatná. Do 20k pak budeš muset ušetřit především na pohonu a vidlici.
V Mountain bike action rozdíl v ceně spočítali na tisíc dolarů v případě, že 29 má mít stejnou váhu.
Trošku zavádějící nemyslíš? 13–14kg 26" kolo by tak bylo úplně zadarmo :-)
…