Vedení lanek nad rámem - lze je dát pod rám?

26 nepřečtených
  • kybl

    Zdravím,

    koupil jsem si po nějaké době nové kolo, je parádní, až na jednu věc, které jsem si při koupi nevšiml: řadící a brzdová lanka vedou NAD rámem, ne pod ním nebo uvnitř.

    Je to možná drobnost, ale neuvěřitelně mě to vytáčí. Při nastupování a vystupování mám tendenci nohou brnknout o to lanko, nemůžu si na rám sedat (využívám často… nebo teda chtěl bych využívat). Nerušil jsem, jak moc mě taková hloupost může iritovat.

    Chci se zeptat:

    1. jakou má výhodu vedení lanek nad rámem? Je to v něčem lepší oproti

    vedení pod rámem? Vůbec mě nenapadá žádný důvod, proč to výrobce dal nad něj, ale třeba jen nevidím nějakou zjevnou výhodu :-)

    1. jak moc náročné by bylo přendání lanek pod rám? Případně dovnitř,

    ale to je pro mě asi zbytečný luxus, úplně stačí pod ním. Dělá se to v servisech? (sám bych to asi radši nedělal)

    Díky moc za rady :-)

    0 0
    • kyl  

      Tak šlápnu na pedál a nohu přehodím přes sedlo a jedu,nebo na to kolo lezeš jak malé děcko??

      0 0
      • kybl  

        Hele, možná to bude tím – lezu na něj tak, že nohu přehodím přes rám, tedy předem. Asi jako malé děcko :-) Nastupování zadem jsem nikdy nepřišel na chuť, ale možná je čas to zase zkusit…

        Nicméně i tak jsem měl ve zvyku někde zastavit a čekat tak, že se o to kolo opírám. V praxi že na tom rámu sedím. To ovšem těm lankám asi taky nedělá úplně dobře.

        0 0
        • nox159  

          voz si sebou rybarskou stolicku treba… ;-)

          0 0
        • MarekF  

          Sedět na nich by jim nemělo dělat nějaké problémy, pokud je teda nějak nelámeš (že bys je ohýbal těsně u navářky).. Ten materiál taky něco musí vydržet :)

          0 0
        • Vilém  

          Jo, zadkem ty lanka urcite rozsednes:)

          Jediny snad, ze to tlaci.

          0 0
          • mr.nikdo  

            A skrabe lak…

            0 0
            • kybl  

              Ano, tlačí to do zadku :-) Když se o to lanko opřu, tak by to snad vadit nemělo, pokud se tedy o něj opřu kolmo. Ale člověk tak různě vrtí a bůhví co to s tím dělá :-)

              Tak jinak: Jak tohle řešíte vy ostatní? Sedáte si na rám? Nebo kam? Třeba když chci počkat na dojetí zbytku skupiny. Nebo si chci přečíst nějaký dlouhý text na ceduli. Nebo se nasvačit. Nebo… Stát se mi nechce a sednout si často není kam (navíc bych musel někam dát kolo…).

              Teď to dělám tak, že zastavím, nohu přehodím předem přes rám, zadkem akorát sklouznu na ten rám a už sedím :-) Jednoduché, pohodlné. Dělám to úplně blbě, ostatní sedí jinak nebo buď stojíte nebo jedete? Ten můj požadavek přece není tak úplně nenormální, ne?

              0 0
              • nitraq  

                Mám lanka nahoře a sedám na rám už x let, nějaký větší poškrábání nepozoruju. Naopak když jsem ještě měl véčka, tak jsem si zabrzdil zadní kolo, sednul na rám a nemusel jsem držet brzdu.

                0 0
              • Dejv94  

                Když čekám na skupinu, zkouším kravinky a hlavně si trénuju rovnováhu na místě. Když čtu ceduli, stojím nad kolem. Když svačím, sedím vedle kola nebo na nějáké lavečce.

                0 0
              • zichis  

                ty lanka a úchyty na lanka tam máš právě z toho důvodu, abyses na udržel, jinak bys kvůlivá slopingu z trubky sjížděl :o)

                0 0
              • rbcrx9  

                Tak proč si kupuješ takové kolo, když Ti nevyhovjí lanka a bowdeny vedené vrchem?

                0 0
              • MarekF  

                Ta noha přehozená předem přes rám.. Kolikrát ses už vybulil na tu špatnou stranu? :o)

                0 0
              • nox159  

                zmacknu packu teleskopu sedlovka zajede a ja dale sedim v sedle s nohama na zemi :)

                0 0
                • nitraq  

                  Inspirace u Se-seho?:)

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
              • mr.nikdo  

                Sedam na ram, ale mam jiny ram a jinou cestou vedena lanka.

                S vrchnim vedenim jsem sedal, ale jak jsem psal – je videt, jak je ted poskrabany.

                0 0
    • Evilcleaner  

      no samozřejmě řešitelné to je, šlo by to udělat obdobným způsobem jako je přichycený košík v rámu. vyvrtala by se díra, do ni nanýtoval závit a pak by se našroubovala opěrka pro bowden nebo svorka pro průběžné vedení bowdenů jako to má třeba RB.

      nezbývá než dodat, že větší hovadinu než dělat toto těžko vymyslet. každopádně možné to je:-)

      0 0
      • pendergast  

        Ak má vàtať do rámu, to už rovno môže viesť vnútrom ;)

        Ak má bowdeny v jednom kuse, stačí to uchytiť sťahovacou páskou, ak nie, videl som aj nalepovacie úchyty bowdenov (osobne by som ich aj tak poistil sťahovačkou).

        Každopádne sedenie na nevyužitých navárkach na vrchnej strane hornej trubky bude ešte nepohodlnejšie, než keď sú tam hadice.

        A k otázke účelu, mne vedenie vrchom vyhovuje kvôli uskladneniu bajku zavesením na háky za hornú trubku.

        0 0
      • mr.nikdo  

        Mas recht, jestli mu to vadi – novy ram…

        0 0
    • joudys  

      dovedu si představit, že toto může někoho fakt sr*t, ale zvaž, jestli se to vyplatí předělávat a zda je to taková překážka. Stejně bys pak ty navářky sezhora nejspíš ubrušoval, retušoval nebo přelepoval a kdoví jak by to vypadalo. Horší by to navíc bylo s vedením na zadní stavbě. Mám kolo se spodním a druhé s horním a je mně to naštěstí úplně šumák.

      Můžeš se utěšit aspoň tím, že horní vedení má výhody v tom – co mě napadá – že jsou lanka teoreticky více chráněná před bordelem od kola, líp se kolo – rám zavěšuje na háky, je to lepší pro ty co kolo často tahají v terénu na rameni nebo ho drží za horní rámovou trubku zespodu. Taky si myslím, že horní vedení může být výhodnější, zvlášť u některých rámů, pro vedení např. k zadnímu kotouci, protože zpodkem rámu to pak vytahovat nad zadní šavli ke třmenu není tak optimální jako to vést pěkně horem až k brzdě. To platí i o přehazce, pokud máš vzadu navářku teď nahoře a nebudeš ji předělávat, budeš to muset přetáčet.

      0 0
    • Jamin  

      Nech je nahoře. Přibrzdi zadní brzdou, sedni na rám a budeš sedět a mít stále zabržděno. Lenkum se těžko něco stane.

      Výhoda lanek nahoře je že si můžeš dát brašnu do rámu. A předělávat je to podle mě nesmysl.

      0 0
    • Krejca  

      Natahat celobovdeny spodem a připevnit páskama,rychlý,jed­noduchý,ale ty navářky tam nahoře prostě budou strašit.

      0 0
    • kybl  

      Děkuji všem za reakce! Nakonec jsem se rozhodl, že tomu dám trochu čas a pak se uvidí.

      Padla tu jeden přínosná připomínka – a sice že se dá kolo přenášet tak, že ho prostě chytnu za ten rám zespodu. Když je horní vedení, tak je to možné, akorát z toho předchozího kola jsem byl zvyklý to brát všude možně ze strany. Teď už to není potřeba, což je super a člověk na to přijde až časem. Takže uvidím, jak moc mě to bude štvát a jak moc se s tím naopak naučím žít.

      Abych teda shrnul výhody, které v diskusi padly:

      1. lepší pro ty co kolo často tahají v terénu na rameni nebo ho

      drží za horní rámovou trubku zespodu [joudys]

      1. výhoda lanek nahoře je že si můžeš dát brašnu do rámu [Jamin]
      2. přibrzdi zadní brzdou, sedni na rám a budeš sedět a mít stále

      zabržděno [Jamin, nitraq]

      1. líp se kolo – rám zavěšuje na háky [joudys, pendergast]
      2. lanka jsou teoreticky více chráněná před bordelem od kola [joudys]
      3. ty lanka a úchyty na lanka tam máš právě z toho důvodu, abyses na

      udržel, jinak bys kvůlivá slopingu z trubky sjížděl :o) [zichis]

      Díky vám všem (i nejmenovaným – pomohlo mi to tak nějak k utvoření názoru). Možná fakt je to jen nezvyk a třeba si budu ještě libovat, jak je super, že vedou horem :-)

      Kdyžtak dám za měsíc vědět, jak to dopadlo :-)

      0 0
    • Lada,s  

      Nechal bych vedení vrchem, a akorát propiloval návarky a předělal to na nedělený bowden

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.