mám takový problém. táta má doma nějakou silničku, co si kdysi dal dohromady přeosazením nějakého kdysi zřejmě slušného Favorita. to kolo se mnoho let nepohlo a asi ani nepohne. tak mě napadlo, že bych ho použil a na rámu a použitelných dílech (ráfky a tak) postavil nějaké lehce atypické městské cestovní kolečko. Nemám ještě finální představu, ale něco na půl cesty mezi singlem a městskou silničkou – přední brzda, fixní řetěz a třeba dvourychlostku převodovku v náboji s torpédem – využít poněkud archaický rám a zkrátka to k tomu trochu do retra dostrojit.
Ale má to hodně „ale“ – první je velikost rámu.
Na silnici jsem nikdy moc nenajezdil a ten rám je z doby, kdy se kola kupovala podle toho, co bylo a ne podle velikosti, takže nevím, zda vůbec je pro mě velikostí vhodný – mám 192 cm, na horáku jezdím 21" Santu a je to tak akorát. Může mi někdo říct, jaké rozměry by pro mou velikost byly u toho rámu tedy silničky „mezní“ – něco, co si sám můžu naměřit neb ten rám už byl několikrát přelakován, takže popisy na něm dávno nejsou.
Dále – má někdo zkušenost s těmi dvojrychlostními náboji kick-shift? Mě se to líbí filosofií a provedením (tak někde na půl cesty mezi ortoxní fixkou a plným řazením s bovdeny a tak). Prostě takové pololehké provedení. O rozsah si starost nedělám, bude to na městské vožení, ale spíš funkčnost, spolehlivost, ergonomie ovládání, …
dík