Přestože na bezdušácích (nejdříve UST pak TLR) jezdím už pár let a nějakou tu zkušenost s nimi mám (znám např. UST Mavic ráfek prasklý u ventilku), přesto se vyskytl problém, o kterém bych se rád poradil.
Na záložním páru kol (Specialized Roval) jsem měl svůj první „defect“ za celou tu dobu co bezdušáky jezdím. Prostě to najednou změklo a zadní kolo začalo plavat. Od počátku se to jevilo jako netěsnost mezi ráfkem a ventilkem, a za pomoci dofukování jsem na tom domů dojel. To zadní kolo bylo ale nafouklé a používané ( s přestávkami – na závody používám jiné) déle než rok bez náznaku problému.
Sundal jsem plášť, ventilek byl v ráfku lehce pootočen, což bylo jasně vidět , protože tento ventilek má obdelníkovou gumovou patku. Řekl jsem si – je to jasné – ventilek jsem tedy správně usadil a dotáhl – jenže ucházelo to dál – kolem ventilku. Zkusil jsem vyměnit ventilek – nový Mavic – ucházelo to zas. Sundal jsem tedy pásku (No Tube), zkontoloval jsem ráfek, speciálně jsem hledal prasklinu kolem otvoru pro ventilek, ale nic! Nasadil jsem tedy pásku a ventilek znovu – bohužel to uchází dál. Zkoušel jsem i gumový těsnící kroužek pod matku. U ventilku to ucházet přestalo, ale za to fučelo kolem drátů!
Mám tedy pár dotazů:
- Chápu správně, že pokud by i byl ráfek u ventilku prasklý, přesto by to páska měla udržet těsné?
- Hnědá páska Specialized, která se dodává s koly Roval je zároveň i těsnící (u bezduší není třeba jiná páska), nebo je jen pro použití s duší?
- A to nejdůležitější – kde je podle vás chyba? Kudy nebo proč to uchází a co s tím?