• josef.s.40

    Zdarec :-),

    zajímalo by mě prosím, jestli je technicky možný, když mám převody 2×10 s převodníkem 38~24 zubů a kazetou 11~42 zubů, tak dát převodník 40~26 zubů. Případně kdyby byla kazeta 9~i kolečko s nejmenším 10 zubů. V jednom servisu mi řekli, že to nejde. A v druhým, že by převodník šel změnit, ale že možná bude potřeba větší přesmykač.

    0 0
    • cyklista86  

      Co mas za kolo ze ti nestaci 38×11? MTB s 26 kolama?

      0 0
      • scalar  

        Nebo je škoda, že nemáme to druhé místo na olympiádu :-)

        0 0
      • josef.s.40  

        Mám Authora Tractiona 2019 s 29×2,2­5 kolama a někdy na rovinkách a pod kopec bych rád těžší

        0 0
        • MlokCZ  

          Jako, že na rovinách jezdíš rychleji než 40,5km/h? A to jsem vzal pouze 85ot./min.

          0 0
          • josef.s.40  

            Tachometr nemám, protože mě rychlost nezajímá, rád se kochám krajinou a užívám si volnosti :-).

            0 0
          • jonti  

            Nechapu tu takovou logiku, kazdeho kdo chce tezsi prevody presvedcovat, ze je nepotrebuje. V mirne z kopce nebo s vetrem do zad casto clovek podava nizsi vykon a nechce vzdy tocit kadenci 85 a vic.

            Kdyz jsem vozil 3×10 tak jsem v Alpach vyuzil jak prevod 42×11 z kopce tak i 34×36.

            Taky je prijemnejsi jet jiny pastorek nez 11z, proto vetsi prevodnik.

            K puvodnim dotazu: je riziko, ze se vetsi prevodniky nevejdou do ramu. Taky muze byt problem je sehnat na soucasne kliky a taky muze teoreticky byt problem s presmykacem.

            0 0
            • pocestny  

              snad všichni jsme jezdili 42×11 na 26", některé sady byly i 44×11. Ve vedlejším vlákně chce někdo 42×10 na 29"… to už je poměrně zvláštní myšlenka, ale budiž, ať si jezdí každý, co mu vyhovuje.

              0 0
            • cyklista86  

              Ale to si mel 26 kola ne? 29 kola jsou asi neco jineho. :)

              0 0
              • jonti  

                Mel jsem 29 kola a prevody 3×10, Giant Anthem 29er 2011.

                Taky na silnici me nikdo nepresvedcuje, ze prevod 52×11 nepotrebuju. I kdyz ho vyuziju asi stejne malo jako nejtezsi prevod na biku, jsem za nej rad.

                0 0
                • cyklista86  

                  ok, ale asi uznas, ze kdyz nekdo napise ze „Tachometr nemám, protože mě rychlost nezajímá, rád se kochám krajinou“

                  a pritom ma pocit, ze mu nestaci na rovinach 38×11 s 29 kolama. To je proste nesmysl. Kdyz to srovnam co jezdim ja max prevod 36×11. Pomalu po silnici teda zrovna nejezdim. Casto se nahanim se silnicarema a pod.. Ale ten nejtezsi prevod skoro vubec nevyuziju. Pouze z kopce a nebo s hodne silnym vetrem v zadech… Jestli udrzi 30km/h tak to uz je na MTB slusna rychlost. 35km/h to uz je na MTB „full gas“ a 40km/h to uz musis jet v haku za ziletkarema, ale jestli nemas fakt rychle gumy tak to vydrzis tak mozna 5 minut. Predstava, ze se nekdo kocha a nehroti to a jede 35km/h je fakt komicka sorry.. Asi by se mel prihlasit do nejakeho teamu, protoze mu s fleku daji smlouvu…

                  0 0
                  • novas752  

                    Zase tak extra bych to nedramatizoval, ono to 36–11 je neco jako 34–10 a spoustu lepsich hobby xc zavodniku musi mit 36–10.

                    Navic cim vetsi prevodnik, tim vetsi pastorek pro stejnou rychlost = tim lepe pro efektivitu prenosu a pro vetsi vydrz retezu i pastorku. Kdyz nejlehci prevody vubec nevyuziva, neni duvod je tam mit.

                    Ja kdyz jeste jezdil cykloturistiku/xc na 26" s nejtezsim prevodem 44–11z = cca 40–11z na 29" kole, vyuzival jsem ty 2 nejtezsi prevody pomerne casto v dlouhych mirnych sjezdech.

                    0 0
                    • cyklista86  

                      Ano pro prislapavani z kopce to beru. Tady je rec o kochani se prirodou ve 40km/h na rovine.. :D

                      0 0
                  • josef.s.40  

                    Tachometr nemám, protože nepotřebuju hypnotizovat displej, jak se mění hodnota rychlosti v závislosti na náročnosti terénu, času, vzdálenosti, fyzičce, váze kola, počasí atd.. K životu nepotřebuju řešit kadenci šlapání, tepovku, spotřebu kyslíku, nástup kyseliny mléčný a její odbourání v játrech a ostatní věci. No a na změření vzdálenosti mi stačí mobil v kapse:-). Takže ať si každej jezdí podle svejch pocitů a nazývá to jak chce :-).

                    0 0
                    • gersa  

                      Zrovna kadenci šlapání bys řešit mohl bez ohledu na ostatní parametry jízdy. Vyřešilo by to možná tvůj problém bez dalších investic

                      0 0
                  • petrx  

                    Pokud máš lacinou těžkou kovadlinu s pomalýma pláštěma tak chápu že je pro tebe 36×11 maximum. S lehkým XC kolem není problém využívat i těžké „silničářské“ převody i na kochačku bez senzorů zaražených i v rektu.

                    0 0
                    • cyklista86  

                      Moderni high end XC MTB se silnicnima prevodama tzn. prevodnik minimalne kompakt 50z? To si videl kde? Ve snu? Vsichni jezdi jednoprevodnik do terenu a jestli tam ma nejakej zavodak 38z tak to uz prehanim. S prevodnikem 40z+ uz budes na XC trati tlacit do nejakeho technickeho vyjezdu. Jinak aby jsem to teda prevedli na nejake cisla. Kolik podle tebe jezdi lidi s „lehkym XC kolem“ po silnici podle tebe se silnicnima prevodama? 40km/h? To je 36×11 pri 90 otackach. To je furt malo? A pak ses probudil… :D

                      0 0
                    • novas752  

                      Těžký silničářský převod je co? 54×11?

                      Řekl bych že i nejrychlejším z nejrychlejších stačí 40–11, pak už to stejně rvát na biku nemá smysl a člověk by udělal líp kdyby jezdil na gravelu kde se dá díky beranum a ještě 4ychlejšim plášťum jet daleko rychleji.

                      0 0
            • MichaelSimek  

              Na druhou stranu obcas lidi proste nevi a kdyz si to tu prectou tak treba zjisti ze fakt nepotrebuji. Od toho tu prece ty diskuze mame, vicemene je skoro kazdy post o tom ze nekdo nekoho o necem presvedcuje :)

              0 0
              • Rychlej turista  

                Zvláštní ale je, že zakazovači se objeví vždy jen u dotazů na těžší převod. U dotazů na převod lehčí se zakazovači z neznámého mi důvodu prakticky nevyskytují :-)

                0 0
                • cyklista86  

                  Tak logicky kazdy ma jinou vykonnost, jinak vazi. Tam neni tak jednoznacne urcit jestli by ten prevod mel nebo nemel stacit. Zatimco kdyz nekdo napise, ze mu nestaci 53 prevodnik na silnicce a k tomu napise, ze neresi blbosti jen se kocha prirodou tak nemusim byt trener world tour teamu abych usoudil, ze neco bude asi spatne.. :D

                  0 0
                  • Singlespeed  

                    Vzhledem k tomu, že podle některých B-F vědců není mtb zase o tolik pomalejší než silnička, tak se docela divím, že se na silniční kola dává běžně 50 až 53 zubů a ne třeba 40 zubů :-)).

                    0 0
                    •  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      0 0
                    • cyklista86  

                      Ja bych treba 53 prevodnik na silnici neutocil ani nahodou. Kompakt uz jde, ale GRX kliky 46 zubu ideal.. :D

                      0 0
                    •  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      0 0
                • Singlespeed  

                  I kdyby měl zakladatel vlákna vepředu třeba jen 22 zubový převodník, stejně mu místní mudrlanti řeknou jediné, neumíš šlapat a těžší nepotřebuješ :-).

                  0 0
                • xtonda  

                  Ne, tam se zas pravidelně objevuje dotaz, jestli chci jezdit po zdi a že převody typu 24/36 nebo 34/50 musí stačit každému.

                  0 0
                  • pepek  

                    24/36? To je ještě slabý odvar. Častěji tady píšou, že malou pilu nikdo nikdy nepoužil. Kupodivu, na bazaru malé, nejeté pily nebývají.

                    0 0
                  • novas752  

                    To sotva, to je takovej běžnej stav.

                    0 0
                  • Esi  

                    No při šlapání te krásné stojky z údolí pod Kašperkem do Kašperských hor jsem byl za 22/36 docela rád :-) přece jen už to byl 3 den najeto nějakých 160km a 4000 výškových metrů pro moje nohy zvyklé na polabskou nížinu už to bylo dost. Garmin tam ukazoval mezi 21 a 23% tak těžko říct jak moc kecá

                    0 0
        • cyklista86  

          Pripominas mi me kdyz jsem zacinal s jezdenim. Taky jsem myslel, ze mi nestaci prevody. :))) Ujistuju te, ze nejsi schopen na rovine dlouhodobe utocit 38×11. To by ti musel do zad foukat opravdu hodne silnej vetr. :)) Ja mam na kole max 36×11 a co se jezdeni an rovine tyce, tak to vyuziju pouze kdyz fouka opravdu silny vetr do zad. Ani zavodnik by nerekl, ze mu nestaci 38×11 na 29 MTB, takze asi sam uznas, ze nekde bude zadrhel.. :)) Vyzkousel zvysit frekvenci slapani. Lidi co nemaji moc natrenovano to vnimaji asi tak, ze kdyz maji pocit, ze slapou hrozne rychle(maji vysokou frekvenci slapani) tak ve skutecnosti toci tema nohama hrozne pomalu… :)

          0 0
          • josef.s.40  

            Na to moje popojíždění, kdy nepotřebuju 2 největší pastorky kazety, mám prostor na vyzkoušení :-). A pokud to technicky je možný, tak to vyzkouším a zjistím, jestli mi víc sedí novej převod anebo starej :-).

            0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
    • Alojs01  

      Vim, ze na 2×10 funguje 39/24 na 11/36.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • A2735  

      Vitejte mezi cykloturisty.

      0 0
    • 0ndra  

      Jasně, že to jde :-) Vozím to na 29" už rok. Vzadu rd-m6000 GS a kazeta 11–42, vepředu jsem to zbastlil z obyč 3×9 Deore přesmyku, ale jednodušší je na bazoši koupit nějaký na 2×10. Jen teda hodně štěstí se sháněním 40z převodníku, to byl boj.

      0 0
    • pocestny  

      z 38/24 na 40/26 a posuneš přesmyk o pár mm výše, kde může být problém? co kontakt převodníku s rámem?

      jaký máš typ klik?

      0 0
      • novas752  

        Například že přesmykač nemusí jít výše posunout nebo se mu větší převodníky nevlezou do rámu. Pokud to nenastane, tak by neměl být problém s ničim, možná bude potřeba o 2 články delší řetěz.

        0 0
      • josef.s.40  

        Typ klik? Tak to se ptáš toho nepravýho :-). Pokusím se přidat foto :-).

        0 0
        • cyklista86  

          Tvuj problem je strasne nizka frekvence slapani ne moc lehky prevod. :)

          0 0
          • Espen  

            Důvod nízké frekvence šlapání je z fotky zřejmý. Má klasické pedály. S těma se blbě točí, už kadence 80 a výš je pro hobiky problém. Noha na pedálu divně litá a oni si připadají jak křečci.

            0 0
            • cyklista86  

              Jo je komicky resit vetsi prevodnik a jezdit s normalnima pedalama. Chce to minimalne paltformy a nejake trekove boty, ktere maji aspon trochu pevnejsi podrazku a i tak je to ve srovnani s tretrama velka slabota..

              0 0
            • novas752  

              Jo to mě při pohledu na obrázek taky trklo. S SPD nebo aspoň nějakýma slušnýma platformama by podle mě tento problém neměl.

              0 0
              • Espen  

                Je potřeba si uvědomit, že prostě do těch kol nejsou tak zapálený jako my. Prostě něco chtějí jinak a přišli si pro radu. Jako v tom druhém vlákně, kde chce měnit převodník bez sundání klik. Většina nechápe, proč to chce, ale on to tak chce no. Tady je to to stejný. Prostě chce větší převodník.

                0 0
                • mr.garisson  

                  Takže si sám určil diagnózu a teď chce po doktorovi, aby mu ji potvrdil i když doktor ví, že je to cypovina. 10 lidí mu napíše, že je to blbost, ale on chce slyšet „jdi do toho“.

                  0 0
                  • Singlespeed  

                    Není to blbost. Pokud jezdí převážně po asfaltu, tak není efektivní šmirglovat nejmenší pastorky, neboť za chvíli zařvou. Je optimální jezdit střed kazety. Ani dráhaři nejezdí na oválu pastorky 11 nebo 13 zubů, raději dají větší převodník a dozadu 15, 16.

                    0 0
                    • mr.garisson  

                      Při kadenci 45 – 50 ot. toho moc neušmirgluješ. Vídám takhle jezdit tetiny po návsi už 20 let na stejném kole a pochybuju, že někdy něco na tom kole měnily. :D

                      0 0
                      • Singlespeed  

                        Ošmirgluješ hned. Přímo tady na B-F jsem prodal desítky samostatných 11z pastorků, někomu i po více kusech :-). Prostě jiná je teorie a jiná praxe :-).

                        0 0
                        • mr.garisson  

                          Jasný a jaké kadence, rychlosti a kombinace převodů jezdíš? Jaké máš nájezdy? Taky se kocháš?

                          0 0
                          • Singlespeed  

                            Na mě přece nezáleží, já s převody žádný problém nemám :-)

                            0 0
                            • mr.garisson  

                              No právě, proto to nemůžeš brát podle ostatních a podle toho, kolik jsi prodal pastorků.

                              0 0
                              • Singlespeed  

                                Ti, co ode mě koupili celou krabici malých pastorků měli právě stejný problém jako zakladatel vlákna. Potřebovali dopředu větší placku, aby nemuseli točit pastorek 11z, ale třeba 16 zubů, který vydrží x krát tolik.

                                0 0
                                • mr.garisson  

                                  Bych řekl, že to bylo jen o nízké kadenci a ne o malém převodníku. Ale kdo chce kam… Jasný chápu. Adekvátně ku frekvenci šlapání to pak logicky vychází na nejmenší pastorek.

                                  0 0
                    • cyklista86  

                      Ale pri normalni frekvenci slapani by se pri jizde na rovine na posledni dva mozna i tri pastorky ani nedostal s prevodnikem 38 z. O tom tohle vlakno cele je.. Nejsem vypoctar na prevody a otacky. Jakej pastorek by mel zarazeny pri rychlosti 30km/h s frekvenci slapani 80–90 na 38z prevodniku? To jeste prehanim, protoze pochybuju, ze jezdi po silnici na MTB 30km/h kdyz „se kocha prirodou“

                      0 0
                      • novas752  

                        To je tak na 14z = 3. nejmenší. Po větru nebo v velmi mírném klesání se to dá jet i na xc ještě celkem v klidu. Úplně na rovině už to udrží déle málokdo.

                        0 0
                        • cyklista86  

                          No a ted me vysvetli jak nekdo dojde k zaveru, ze mu nestaci ani 38×11. To me hlava nebere. Uz si nemuzu vzpomenout jak jsem to delal ja na svem prvnim MTB kdyz jsem tvrdil, ze mi nestaci prevody do rychla. :)) Ale pamatuju si, ze jsem mel frekvenci slapani polovicni nez dnes. Frekvence je proste zaklad, aby se clovek nezakyselil a mohl tocit nejakou rychlost dlouhodobe. Jak me nekdo predjede a vidim jak tam rve prevod ktery je neudrzitelny, tak jen zrychlim zvysenim otacek, jedu za nim a cekam az mu dojde. :D

                          0 0
                          • Singlespeed  

                            Už jsem to tu psal několikrát. Točit 11z pastorek po rovině je neefektivní nesmysl.

                            0 0
                          • novas752  

                            Tohle ale nerozporuju, větší převodníky bych tam dal tak i tak. Nejlehčí 2 převody vůbec nepotřebuje = neni důvod je vozit a větší převodníky všemu jen prospějí.

                            0 0
                          • Rychlej turista  

                            Jezdíš prostě pomalu, tak ti ty převody stačí.

                            Sestimsmiř, a nevnucuj to ostatním :-)

                            0 0
                            • cyklista86  

                              Nechapu co to je zavod z kopce? :D

                              0 0
                              •  
                                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                0 0
                              • Rychlej turista  

                                Garminův segment. Projížděl jsem jím cestou na ten Klínovec :-)

                                0 0
                                • cyklista86  

                                  Strava je pro pozery. Pravej srdcar nema ani tachometr a trpi v tichosti sam pro sebe. :))) Zajimalo by me kolik frajirku by jezdilo jak jezdi, kdyby nemohli nic sdilet na internetu.. A to neplati jen pro cyklistiku v tehle dobe…

                                  0 0
                      • Singlespeed  

                        Počítejme spolu. Předpokládejme, že zakladatel vlákna šlape komfortní frekvencí např. 70 ot/min. Nechť je obvod 29-er kola 228 mm. Nechť použije nepříliš optimální převod 38/13. Tedy na jedno otočení klik se zadní kolo otočí 38/13=2,92 krát. Tedy ujede 6,66 m. Pokud za minutu šlápne 70×, ujede 466 m, to jest za hodinu 60× více neboli cca 28 km/h. To je poměrně malá rychlost i na cyklostezku, když trošku foukne do zad. My ale potřebujeme točit po rovině nikoliv 13 z pastorek, ale ideálně 15 z. pastorek. Takže pro rychlost 28 km/h potřebujeme dát dopředu placku 15/13×38z=44 zubů.

                        0 0
                        • cyklista86  

                          No s tebou pocitat nebudu. Tohle by muj mozek vstrebal mozna tak pod pohruzkou smrti. Jinak ale si myslim, ze to hodnotis podle sebe a ty mas vykonnost uplne jinde. Ja jezdim po silnici na MTB hodne. Nejcasteji na rovine prevod nejakych 36×15 a kdyz me predjede nekdo na MTB tak to je vylozene zavodak.. Proste jsme znovu u toho, ze dotycny se musi naucit slapat efektivne(frek­vencne) a to na obycejnych pedalech v keckach pujde dost blbe..

                          0 0
                  • josef.s.40  

                    Nepotřebuju slyšet jdi do toho, stačí mi jen pravdivá odpověď, jestli je to možný nebo není. Protože když v jednom servisu řeknou, že to jde, ale možná bude potřeba větší přesmykač, ale v druhým servisu řeknou, že to nejde, tak je něco špatně.

                    0 0
                    • gersa  

                      Všechny argumenty tady zazněly, co ještě potřebuješ slyšet?

                      Jo pardon, jdi do toho. Bude možná potřeba větší přesmykač

                      0 0
                      • Slavik  

                        Přesmykač, ale nechce!

                        Co vlastně chce? :-)

                        0 0
                        • cyklista86  

                          E moped. To je na kochani idealni.

                          0 0
                        • pocestny  

                          To si pleteš s jiným vláknem. Tento tazatel řešil celkem normální dotaz, jestli může použít o 2 zuby větší převodníky, plánoval výměnu ozubení tak jako tak. Navíc má pár převodů do lehka nevyužitých. Diskuze měla zůstat věcná v technické rovině, a zvrhlo se to do infantilního hejtu.

                          0 0
                          • Slavik  

                            Jo spletl jsem si to s tím z placky od Poděbrad.

                            Ty vlákna jsou hóóódně podobný…

                            0 0
                            • Delkim  

                              To jsem byl asi já, použil jsem 36z oval od Absolut Black a je to daleko lepší.

                              Skok tedy o 4 zuby, ty 2 by nic moc neřešily.

                              0 0
                        • TK75  

                          Co?No prát tam velkou přece :-)

                          0 0
                • cyklista86  

                  A co treba si uvedomit, ze od toho to forum snad je. Ze kdyz prijde nejakej zacatecnik co ma milne predstavy, ze mu ostatni vysvetli jak to je? Jestli si necha rict, nebo je tak tvrdohlavej a pojede si furt to svoje je jeho vec. Ale podstatny je, ze dostane ty spravny informace… Nebo maji vsichni v tehle vlaknech jen prikyvovat a utvrdit tak dotazujiciho, ze jeho milna predstava je spravna? Ty bys chtel delat celej zivot neco blbe a pak se probrat a rict si ty vole takhle je to mnohem lepsi..

                  0 0
                  • xtonda  

                    Jo tohle je dost časté na všech fórech bez ohledu na téma. Někdo má nějaký problém, ale místo toho aby položil dotaz jak daný problém řešit, tak si ve své neznalosti vymyslí dost nesmyslné řešení a ptá se jak toto řešení realizovat. Pokud hned z první druhé reakce, že je to nesmysl a že je to potřeba řešit jinak to nepochopí a točí se dál na tom svém nesmyslu, tak další diskuse většinou ztrácí smysl.

                    0 0
                    • gersa  

                      Taky tu jeden takový byl, říkal si Pozemšťan.

                      Nadhodil dotaz a postupně všem vyvracel jejich návrhy na řešení jako nepoužitelné

                      0 0
                • novas752  

                  No právě že si přišli pro radu tak radíme. :-)

                  Kdyby se ptal na větší převodník nějakej zdejší ostřílenej borec tak mu to asi nikdo rozporovat nebude. Tady z mého pohledu by pomohly lepší pedály, na těch ohrádkovejch jebkách se fakt nijak zvlášť efektivně šlapat nedá.

                  0 0
                  • mr.garisson  

                    A jak to krásně zajede do holeně, když se smekne noha z pedálu…mmmmm…

                    0 0
                    • novas752  

                      No z SPD nesjede, z platformy z pinama také nesjede tak snadno jako z ohrádkového pedálu – kdyby měl s klouzánim po pedálech problém, už by tam měl jiné.

                      0 0
                      • mr.garisson  

                        Co když je masochista a všechno odmítá? :) SPD bych doporučil jako první. Hlavně dneska seženeš turistické boty na SPD za slušné peníze.

                        0 0
                      • gersa  

                        A co když jen netuší, že se to dá i nějak řešit. Prostě jezdí a ani ho nenapadne, že by to mohlo být jinak

                        Spousta necyklistů odmítá nášlapy jen z pocitu neznáma nebo že za to nechce utrácet

                        0 0
                        • babkanakole  

                          Já se hlásím mezi ty necyklisty. Jako ano, výhody SPD na horáka, co ho používám jako univerzál, ani vzdáleně nerozporuji. Možná na ně časem taky dojde a odhodím platformy a turistické boty.

                          Přitom ale dokážu (krátkodobě a velmi neochotně) i na měšťákovi na obyčejných pedálech a v normálních botách utočit něco kolem 120 ot/min. Pravda, jako křeček si tam připadám, a víceméně tam tu kadenci používám tak 2× týdně jako cílený trénink kadence a šlapání když se šinu z práce. Daleko větší problém, než to utočit, mám to udýchat :)

                          0 0
                          • Lišák  

                            Seš ženská. Když jsem chodil na spinning, tak jsem čuměl, co ty baby točily za frekvence! Nicméně v reálu, na kole, jsem nepotkal žádnou, co by se jen vzdáleně frekvenčně přibližovala.

                            0 0
                    • Vilém  

                      Pokud nejezdi trial ap, tak neni duvod aby se neco smekalo.

                      0 0
                    • cyklista86  

                      Me platformy mrzacily holene jen kdyz jsem sel vedle kola a kopl do pedalu. Jinak bota na platforme drzi dobre a to jsem mel normalni trekove boty. Boty primo na platformy budou uplne jinde co se te prilnavosti tyce..

                      0 0
                      • mr.garisson  

                        Jo to vysvětluj mojim holením. Strávil jsem na obyč pedálech do půlky devadesátek, než mi táta pořídil nášlapy. Moc dobře vím, jak to drží. ;)

                        0 0
                  • Espen  

                    Radíme ale blbě, to oni nechtějí slyšet :-D. Já to už vzdal si takhle plácat játra. Prostě mu řekni, jestli tam jde větší převodník nebo ne a je to :-). Já to bohužel nevím.

                    Když jsem měl ještě bika 26" jako univerzální, měl jsem tam taky 39/26 převodníky. Rád šlapu i po silnici z kopce. A nerad brousím malý pastorky.

                    0 0
                • Esi  

                  Přesně tak, běžně předjíždíme na rovince lidí kteří nejedou ani 20km/h kadence tak 15 ale mají rozhodně zařazený nejtěžší převod :-)

                  0 0
              • Vilém  

                Na te fotce cloveka trkne vic veci. Pak si rekne, ze to nema smysl nekoho presvedcovat.

                0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
        • pocestny  

          Typ je napsaný obvykle na vnitřní straně klik, ale toto je pravdědpodobně klasika BCD 104. Taky tam nevidím problém posunout přesmyk výše, jak jsem zmínil.

          Ověř si to na googlu, zkontroluj si, že se ti tam vejde o 2 zuby navíc, aby malý převodník nedřel o rám, pak si kup převodníky, co ti vyhovujou (nechci rozporovat tu potřebu větších převodníků ani tvůj způsob jízdy, to je tvoje věc). Na sundání klik ti bude při troše šikovnosti stačit 5mm imbus a tenhle klíč můžeš MOŽNÁ nahradit třeba příborovým nožem. Přesmyk posuň do správné výšky podle některého návodu (takových návodů je na internetu plno)

          0 0
          • pocestny  

            …ačkoliv, ten přesmyk, z té rozmazané fotky si můžu leda tipovat… vypadá že má 38 zubů max, tak to bychom mohli mít celé téma 40z převodníku vyřešené.

            vypadá jako FD-M617 nebo zde

            0 0
        • foosi  

          Z té fotky mi připadá, že tam o moc větší placku nedostaneš. Jestli moc toužíš to zkusit, tak bych 40z pro bcd104 měl.

          0 0
    • hans75  

      Hele zkus to. Uvidíš. Jinak to asi nezjistíš. Asi máš stejný kliky. Zase taková pálka, za převodníky, to není. Budu technicky stručný, víc komentovat nebudu, protože bike-policii a kadenci mám u zadele a závodím max. sám se sebou.

      Při zimním servisu jsem měnil samotné převodníky (původně 38/24), už dost ojeté. Koupil jsem právě větší – 40 a nový 24. Vzápětí jsem zjistil, že po zimním běhání mi hned na jaře těch 24 přijde strašně lehký a nepoužitelný, tak jsem vyměnil za 26. To už je OK. 40/11 využiju, při silničních/cy­klostezkových přesunech, úplně s přehledem.

      Větší převodník může vadit se zadní stavbou. Pak by se musela dát jedině podložka navíc a posune se linka. Dál je třeba posunout a přeštelovat přesmyk. Taky přehození z 40 na 26 je větší „rána“, než z 38. Ale to celkem ničemu nevadí. Řadí to bez problémů. Trochu hůř se daří vyladit maximální využitelnost převodů a řetězová linka, protože při kombinaci malá placka/malé pastorky může řetěz dřív cinkat o velkou placku. S převodníkama 40/26 jsem velmi spokojený, ale faktem je s 38/24 se mi dařilo naštelovat využití pro větší rozsah – křížení teď neřeším.

      0 0
      • hans75  

        P.S. faktem je, že já mám přesmyk FD-M785, který 40 umí.

        0 0
    • Tom-T45  

      Jen bych podotknul, že změnou převodníku z 38 na 40 zubů bude nejtěžší převod rychlejší o cca 5%. Prakticky to znamená, že pokud na stávajícím převodu 38/11 jedeš rychlostí 30 km/h, na novém při stejné frekvenci pojedeš rychlostí cca 31,5 km/h. Je otázka, jestli to bude ta očekávaná změna. Osobně bych asi taky začal těmi lepšími pedály a s nimi ta vyšší frekvence šlapání možná přijde sama…

      0 0
      • cyklista86  

        Jak tu psal rychlej turista nebo kdo, tak jedinej smysluplnej duvod pro vetsi prevodnik by byl, ze bude pouzivat vic vetsi pastorky, ale vzhledem k tomu, ze tazatel pise, ze posledni dva pastorky nepouziva ani ted, tak fakt nechapu o co mu jde..

        0 0
        • Youda  

          Nepoužívá dva největší.

          0 0
          • cyklista86  

            Jo mas pravdu uz to ctu. Taky ctu, ze tu i dalsi lidi jezdi s prehledem 40×11, takze asi mam sebou zkreslene predstavy, protoze jsem totalni sracka hehe.. Btw docela dobre video pro predstavu jak vypadaji otacky od 70 po 130. https://www.youtube.com/watch?… vetsina lidi nejezdi ani tech 70. Me prijde optimalni mezi 80 a 90 a kolem tech 100 kdyz se jedou „bomby“. Tazatel to asi dela tak, ze cim tezsi prevod ma, tim nizsi otacky toci. Coz je na hovno..

            0 0
            • mr.garisson  

              Někdo si na to prostě musí přijít sám a nechce slyšet rady a zkoušet to podle nich. Kdo má wattmetr, tak si dokáže změřit maxímální efektivitu relativně ke kadenci a tak potom jezdí většinu času. Jako silové části na nižžší kadence je taky potřeba zařazovat, ale tady v tomto případě cítím trošku extrém. Každý nemá na wattmetr, to chápu, ale jsou aspoň obecná pravidla, že kolem 90 ot je to nejefektivnější atd. To snad pochopí i úplný amatér kochálista.

              0 0
              • kubad  

                že kolem 90 ot je to nejefektivnější atd

                není to tak jednoduché nemusí to platit pro každého , a pokud dlouho jezdí s nízkou kadencí trvá dlouho se to naučit

                ale aspoň na těch 80 je rozumné se dostat

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
                • mr.garisson  

                  Proto sem napsal kolem 90. Většina tréninkových manuálů i ve škole se to tak učí, protože je to informace, od které se odrazíš. Samozřejmě po nějaké ergometrii/spi­roergometrii se dozvíš více, kam svěřence zacílit.

                  0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
            • hans75  

              Každý prostě nemusí všechno měřit a nad vším špekulovat. Jsme i tací co jezdíme dlouhé roky „na pocit“. A i třeba 5% rozdíl může být příjemný. Jsou tu tuny diskuzí o ladění centimetrů a hodně bikeforistů dává částky o řád až dva vyšší, než stojí nový převodník, třeba taky na hledání slepých uliček… Do kopců a po rovině jednoznačně kadenčně a myslím, že to doporučí 9 kolen z 10. Ale na hladkém asfaltu, ještě lépe mírně z kopečka, se rád chvíli flákám a jen tak si točím. Nechápu, proč bych měl kroutit jak o život, aby zachoval nějakou kadenci. Jo vím… klesne mi tepovka vlastně…

              0 0
              • mr.garisson  

                A to je právě ono. Ježdění na pocit se kolikrát mine účinku a přitom by stačila drobná změna a posun by byl značný. Nikomu nekecám do tréninku, ať si jezdí, jak chce, hlavně je to především o zážitku, když to neděláš vrcholově.

                0 0
                • cyklista86  

                  No nejhorsi je kdyz nekdo jezdi roky spatne a pak uz neni ochotnej nic menit no.. Snad kazdej kdyz zacinal slapal moc silove silene nizke otacky. Ale to je jedno z druhym. Plno lidi ma i spatne nastavenej posed a tak to ani neni mozny slapat vyssi otazky. Klasika je treba sedlo moc vysoko. Naopak duchodci a lidi co maji kolo jako dopravni prostredek zase maji vetsinou sedlo moc nizko. :D

                  0 0
                  • mr.garisson  

                    To nízký sedlo jsem teď viděl na stezce u jednoho pána. Takovej ten štelovací představec až do nebes, pak naraženej vepředu a při šlapání vypadal, jak žabák. :D

                    Pak ještě potkávám jednoho, co jezdí do Alberta na nákup a ten je specialista na podhuštěný kola. Si říkám, jak to dělá, že si nikde necvakne.

                    0 0
                    • MartyM  

                      Bezduse neasivoe. Cte bf = jezdi nizky tlaky!

                      0 0
                      • mr.garisson  

                        Ale je to opravdu napínavý pohled, když přejede nějakou nerovnost, tak to tak zapupmuje nahoru dolů, fakt těsně od cvaknutí. Dycky si říkám, tyvado, dyť se na tom musí hrozně nadřít.

                        0 0
                        • Youda  

                          Tak mu to dofoukni až bude v obchodě.

                          0 0
                        • Esi  

                          Tak ona taková půlkilová duše v kombinaci s pláštěm který má tak kilo a půl celkem dost vydrží :-)

                          0 0
                  • orm  

                    To sedlo moc vysoko je zajimave, ze to clovek vidi i u lidi, kteri podle vybaveni a postavy jezdi hodne. Kdyz za nima clovek jede, tak vidis, jak se v sedle houpou ze strany na stranu a slapou jen spickama (nohu nedokazou dat do roviny).

                    0 0
                    • cyklista86  

                      Chcou met vysunutou sedlovku jak profici, ale nedochazi jim, ze profici maji ve vetsine pripadu mensi ramy na jejich vysku.. :D Plno z nich ma sedlo docela nizko kdyz se na ne divas z boku jak slapou. Jak maji pokrcenou nohu v koleni a kam jim smeruje spicka v te doplni poloze… Tady dobre video od Jamese. https://www.youtube.com/watch?… Tady je rozbor techniky slapani Sagana. Vsechno spatne.. Mel by ho nekdo naucit jezdit na kole… :D https://www.youtube.com/watch?…

                      0 0
      • josef.s.40  

        I tak to bude pro mě očekávaná změna s obyčejnýma pedálama :-).

        0 0
        • cyklista86  

          Tretry nejsou pro kazdyho, ale opravdu to chce aspon platformy. Treba https://www.koloshop.cz/…y-black.html Bota ma pak mnohem vetsi oporu a neklouze to na nich ani za mokra. Teda za predpokladu, ze mas aspon trochu normalni podrazku. S obycejnych bot treba prestige ktere maji stejnej vzorek po cele podrazce.. Nebyl bych prekvapen, ze se ti to bude tak libit, ze si pak poridis i primo boty na platformy jako five teny a pod..

          0 0
    • pocestny  

      Tak ještě jednou:

      • před koupí převodníků si ověř, že nedojde ke kontaktu s rámem a podle typu klik, jestli se jedná o BCD 104
      • tvůj přesmykač, pokud se jedná o model FD-M617, je dělaný jen do 38z max., takže je určitá pravděpodobnost, že to s 40z nebude optimálně řadit, i přesto, že nastavíš správnou výšku přesmykače.
      0 0
      • gersa  

        Tohle měl zakladatel vzít v potaz hned na úvod a bylo by vyřešeno, zbytek je tady jen zbytečné tlachání

        0 0
      • josef.s.40  

        V dalším servisu, zde doporučeným v jiný debatě, mi řekli, že by to mělo jít, tak uvidím jak si s tím poradí :-).

        0 0
        • Honzis  

          když bude místo v rámu, tak to asi fungovat bude, otázka zda se za vynaložené peníze dostaví kýžený efekt. Rozdíl 40/38 není nijak zásadní. Spíš jde o to, že trend v MTB je poslední roky nějaký, ovšem lidé, co na těch kolech pak v reálu jezdí se nepohybují po tratích jako Nino Schurter, ani nemají výkonnost eliťáků. Na cyklostezky a šotky existuje pořád cross a některé i s 48z 3plackou.

          0 0
          • Vilém  

            Rozdil neni prakticky zadny. Ale nekterym lidem to nevysvetlis. Kamosovi jsem kvuli dvoum zubum taky musel menit kliky, byl skalopevne presvedcen, ze ty 2z jsou nejaky rozdil. Kdyz jsem mu to rekl v cislech, tak taky beze smyslu. Po vymene klik (XT 42 za XT 44z) rekl, ze ted je to konecne to prave a spokojene to jezdi dodnes.

            0 0
            • babkanakole  

              Ty vůbec nechápeš, že placebo funguje i u kol ;) Navíc některým se líp jezdí i na kole, co se liší jen a pouze barvou, což takové 2 zuby na klikách. Než se s někým dohadovat, pravděpodobně už to dávno budeš mít hotové.

              U kámoše máš smůlu, že by pravděpodobně poznal, kdybys mu ty kliky nevyměnil. Znám ale dost lidí, kde by naprosto stačilo ty původní kliky umýt, pokud už tedy nebyly po smrti, a jen hrdě zahlásit „hotovo“. Než by dotyčné napadlo si to zkontrolovat, klidně (a spokojeně) by na tom jezdili celé léto.

              0 0
              • Jáchym 1  

                Tak placebo jsem si ověřil i na sobě,když jsem jel kopec,kterej pravidelně jezdím .

                Myslel jsem si,že jedu svůj obvyklý převod a až nahoře jsem zjistil,že jedu o jeden pastorek těžši šajbu.

                Hlava je mocná zbraň.

                0 0
    • josef.s.40  

      Díky všem za cenné rady :-).

      0 0
    • josef.s.40  

      P.S.: Přesmykač se posunul výš asi o 5 mm a funguje to :-).

      0 0
    • šlapatko  

      Na 29er se hodí převody 22–36. V Beskydech je to normální převod. Znám borce co po pořízení eaglu chodí pěšky věci, které normálně jezdili. Převod 32–50.Naopak po cestě zpět mají problém valit po stezce 35km/h +. Po pár kopcích v Beskydech ztuhnou nohy a člověk ocení větší převodník. Vozím 2×10, převodníky 22–36 a kazeta 11–36. Do lehka ok, na rovině pár převodů chybí. Na štěrkoletu jezdím compact kliky 34–50 a na těžké převody si nestěžuju. Po hodinách jízdy tahám těžší převody než když jsem čerstvý. Přehození na lehčí, znamená zpomalení. Toš tak, jsou to jen postřehy s praxe. Zakladateli rozumím. Mám za sebou pár let v servisu a většina lidí odpálí nejmenší dva pastorky.

      0 0
      • novas752  

        No nevím.

        Mě to přijde velice velice podobné.

        0 0
      • cyklista86  

        Kdyz na rovine par prevodu chybi, tak proc tam nedat 38z prevodnik? Jak budu kupovat novej, tak ho tam urcite dam a myslim, ze to bude uplnej optimal. 40z jak chtel zakladatel tohohle vlakna uz je podle me na 29 MTB overkill pro normalniho prumernyho hobby cyklistu..

        0 0
        • bara2  

          Mám na kolech 38–22 a max. spokojenost na běžné výletování s kazetou 12–34. Je fakt, že malé pastorky dostávají zabrat, bo jezdím hlavně po silnici, ale bez převodu 0,65 (22:34) bych nikam nedojela, do kopců (i po silnici) to potřebuji.

          Upřímně, ženských s mou (slabou) výknností moc nepotkávám. To, co jim prodávají za kola, je tak akorát někam na rovinu a do kopce to tlačit, Buď je to těžký jak kráva a je jedno, jaký to má převody, nebo to váhově jde a nemá to pomalý převod do kopce.

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
    • Venda  

      Poridil jsem teď nově Trance x, v základu ma 30 zubů. Ze bych u nej zustal jsem vubec neuvazoval, jelikoz bydlim u Hradce Králové, větší prevodnik je naprosta nutnost. A zvazoval jsem 32 nebo 34 a na prodejne me prekecali na 34 ovál, tak uvidim, jestli jsem neudelal chybu a trochu to neprehnal. Ale v nejhorším poridim tu 32-ku, co se muze stat horšího…

      0 0
      • cyklista86  

        To musi byt strasny se rozhodovat co dat jako jednoplacku. :D Neco jako kdyz mas 10 korun a premyslis co si koupit aby ses co nejvic najedl. :D

        0 0
        • Venda  

          Tomu prvnímu nerozumim a koupil bych Snickersku ;-)

          0 0
          • cyklista86  

            Dobra volba. Ta ma docela ranec kalorii, ale ta je myslim drazsi nez 10kc ne? :D Btw vsude vidim jen ty dve mensi v jednom obale. To uz se nedela klasicka jedna velka?

            0 0
            • Venda  

              Musíš LidlSnickersku. A ještě ti trochu zbyde.

              0 0
              • cyklista86  

                Ja normalne kombinace hodne tucneho a sladkeho nezeru. TO jde hned do tuku.(proto je vetsina lidi bachratych ikdyz se hybou. Zerou furt jidla, kde je kombinace hodne tuku a cukru.. Klasika kava s nejakym zakuskem, ruzny ty tycinky jako prave snikrsky, margotky, na obedy tucny masa s knedlama a pod.. Profik si hlida aby nejedl zbytecne moc tuku a hlavne nekvalitniho tuku..) Hlavne tam jsou arasidy a ne moc kvalitni tuky.. Heh kdyz nad tim tak premyslim tak za 10kc by to byl fakt problem. Ani pecivo nezeru.. Asi bych vzal sacek rozinek ejstli bych se vesel do rozpoctu. :D

                0 0
                • cyklista86  

                  Vidis to ted zeru marsmelouny a ty byly v akci za 9.90. :D To do tuku nepujde same cukry a trochu bilkovin ze zelatiny. Zadny tuky.. Kdo se hodne hybe a ma spotrebu glykogenu, tak se mu to ulozi jako glykogen do jater, svalu a nepribere z tech cukru, ale jak k tem cukrum jsou navic tuky, tak cukr se vyuzije jako energie, ale tuky se ulozi.. Jasne je to i o celkovem prijmu a vydeji energie, ale to me neba resit. Tak drzim proste tuky nizko do 100g na den a muzu zrat co chcu a drzim si furt podkozni tuk kolem 10%… Nejvetsi blbost je u sportovce, tezce pracujiciho, hodne aktivniho cloveka omezovat sacharidy a prezirat se tucnyma vecma. To by davalo leda smysl na ketu, ale to zase keto nedava smysl u sportovce, aktivniho cloveka, takze jsme zase u toho, ze omezovat cukry a prezirat se tukama je nejhorsi.. Jak to funguje u vetsiny lidi to kazdej vidi.. Hybou se a furt maji pupek.. Dalsi faktor je jeste chlast. Klasika pivo… Kdo musi chlastat tvrdy nebo i vino tak to uz je hodne spatny..

                  0 0
                  • RapMan  

                    Ty to bereš ale z pohledu anaerobní zátěže. Jiný pohled je takový, že když většinu aktivit máš v aerobním pásu a trénuješ právě to spalování tuků, vytrvalost a na základě objemového tréninku pak i zrychluješ. Zásoba tuku je mnohem větší. Podobný názor na cukry / tuky jako ty jsem měl do letošního roku taky, ale štvalo mě, že mi tep hned vyskočil na 160–170bpm. Tak jsem si začal hledat informace, jak správně trénovat při nižší intenzitě a narazil jsem na MAF metodu, kterou můžu s klidným srdcem komukoliv doporučit, mlaďochovi, starochovi, trénovanému i netrénovanému. V mém případě 180bpm mínus 40bpm (věk), případně ještě mínus 5bpm (pokud by člověk do té doby nebyl fyzicky aktivní), případně a veškerou aktivitu bys měl tedy provádět minimálně 3–6 měsíců jen pásmu cca 125–140bpm., a pak teprve zařadit anaerobní zátěž/interva­ly, atd.

                    Najet na nízkosacharidovou stravu (ne úplně keto) a být trpělivý, hodně trpělivý. No a proč to píšu sem – protože pokud to provozuju i na kole, zjistil jsem, že žádný větší převodník nepotřebuju a musím naopak ve větší míře využívat rozsah lehčích převodů a nohy si postupně zvykají na rychlejší frekvenci šlapání. To samé při běhu a plavání. Za mě fakt super, prostě častější aktivity v mírnější zátěži.

                    0 0
                    • cyklista86  

                      Proc bych mel proboha jako aktivni clovek kterej ma jeste jako konicek cyklistiku se stravovat low carb??? Jinak to ze pri aerobni zatezi spalujes hlavne tuky je pekny, ale co to ma co spolecnyho s ukladanim tuku ze stravy do podkozniho tuku??? Profi cyklisti maji taky perfektni tukove spalovani a presto drzi tuky na uzde a intenzivni treningy a zavody jedou vyhradne na cukrech.. Cyklistika je vylozene glykoliticky sport. Koho by proboha bavylo tocit ty nejlehci prevody, protoze nema zadny glykogen ve svalech? Nedovedu si predstavit jak si clovek muze uzit treba 150km jizdu na kole na low carbu? To ma byt jako vtip? Jinak chtel bych videt tvou kortizolovou krivku behem dne. Low carb automaticky vede ke zvyseni stresovych hormonu a tim padem snizenych anabolickych hormonu. Kdyz nadledvinky pumpujou kortizol aby rozlozil tkane na palivo, tak proste testak nemuze byt dostatecnej.. Low carb, keto dava smysl u neaktivnich lidi, kteri jsou obezni a chcou ze sebou neco delat a ne u lidi co jsou pul dne na nohach a pak jeste delaji sport jako je cyklistika… To povede jen k adrenalni unave a z toho se dostava hodne tezko. Kdybych chtel nekoho odrovnat, tak mu doporucim low carb. To je bez debat.

                      0 0
                      • RapMan  

                        To je právě o přístupu.. Jenže my nejsme profi cyklisti. Přesně tu 150km jízdu na nízké tepovce si dokážu představit, na vysoké ne, to bych se rozpadl… Je to o komplexním přístupu, souhlasím že je hloupost low carb s kombinací tréninku ve vysoké zátěži, v podstatě trénink ve vysoké zátěži je pro hobíka hloupost… Dělá něco, na co jeho tělo není dostatečné připravené, pak vznikají zranění. Ta metoda není o ničem jiném, než začít postupně zlehka a tomu přizpůsobit stravu. Dle MAF pohled, že „fit“ a „healthy“ jsou dvě různé věci, mi také přijde logický. Někdo může být fit, ale není zdravý, někdo je zdravý, ale není fit. Cílem této metody je udržení balancu obou složek.

                        0 0
                        • cyklista86  

                          Ikdyz jedes aerobne, tak furt spalujes kvanta cukru. Predstava ze jsem na low carbu. Nemam glykogen ani v jatrech a ani ve svalech a jdu na kolo je opravdu strasidelna. Na low carbu se da cvicit, da se chodit a pod.. Ale cyklistika je proste glykolitickej sport, kterej ty cukry vyzaduje. Prijde kopec, foukne celni vetr a ty budes delat co na tom low carbu? Je to uplnej nesmysl a znovu ti opakuju, ze tvoje telo to vnima jako silnej stres a ono ti to pak vrati i s urokama jestli s tim budes blbnout dlouhodobe. Proste low carb pro cyklistiku je nesmysl. Profici zarazujou maximalne rano na lacno kratsi jizdy s mensi intenzitou, ale to je tak vsechno. K veceri si uz daji normalne komplexni cukry a bilkoviny. Jinak pises tu o treningu hobika v intenzite ze je hloupost. A to jako na co trenujou? Nechces me snad rict, ze na tom low carbu budou zavodit? :D Bez cukru proste na kole nemuze byt zabava a o to snad hobikum jde ne? Jak dlouho tohle provozujes? Par mesicu? Za rok, dva, pet nam napis jakej mas na to nazor. Ujistuju te, ze bude uplne jinej..

                          0 0
                          • Delkim  

                            btw a tohle pravidlo vždycky platilo: TUKY HOŘÍ V PLAMENI CUKRŮ!!!

                            0 0
                            •  
                              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                              0 0
                        •  
                          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                          0 0
                        • Esi  

                          Hobík není člověk co jezdí na kole 10 km do hospody a 10 km zpět, spousta hobíků má nájezd nad 10 000km za sezonu a odjeto spoustu závodů.

                          0 0
                          • RapMan  

                            ok, ale jde o to, na jaké závody trénuješ nebo čeho chceš dosáhnout, nejde srovnávat např. sprint s maratonem. Z mého poledu se cyklistika blíží spíš tomu maratonu než sprintu, proto mi z pohledu stavy přijde více logické toto vysvětlení.

                            0 0
                            • Esi  

                              TO je sice fajn ale pokud nejezdíš jen po rovině tak v kopcích se můžeš dostávat snadno k maximálním tepům, nějak si neumím představit jak pojedeš při 150 tepech třeba na Zlaté návrší, možná by to šlo na nějaký lehčí převod na elektrokole

                              0 0
                              •  
                                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                0 0
                            •  
                              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                              0 0
        • novas752  

          Je to jednoduché, když bys to chtěl trošičku jinak, jsou to 2 zuby, kdyby víc jinak, tak to jsou 4 zuby atd.

          Akorát nevím ten ovál, do kopců je to super, ale na rovinách by mě to možná trochu štvalo.

          0 0
          • Venda  

            Zkusenost nemam, tak vyzkousim. Treba to bude pro me slepa cesta. Ale ten muj prodejce/servi­sak/sef tymu… to hrozne chvalil, tak jsem musel. 32 zubu byl zaklad, to se i na takovyhle kola dává ( hugene, jeffsy…) a pak mi tvrdil, ze oval ještě přidá, tak z toho ta 34 tak nějak vysla.

            V nejhorším to předělám zpátky nebo dam treba 32 kulatej…

            A pak je jeste jedna věc. Ono ty dva zuby zas tak zásadní rozdíl není.

            0 0
    • drahos  

      Ahoj, chtěl bych vyměnit současný 34T převodník za převodník 42T, nejsem si ale jistý, jestli by mi neškrtal o rám, jde to vyřešit nějakými podložkami, abych převodník oddálil od rámu a vešel se mi tam? Díky za rady :)

      0 0
    • Lišák  

      Když ho oddálíš od rámu, tak budeš mít špatnou řetězovou linku a může ti padat řetěz na velkých pastorcích. Většinou při šlápnutí dozadu.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.