V současné době jezdím se sadou převodníků 44/32/22. Do budoucna bych rád zrychlil svůj stroj. Máte zkušenosti s přechodem na větší převodníky? Jakou kombinaci doporučujete?
V současné době jezdím se sadou převodníků 44/32/22. Do budoucna bych rád zrychlil svůj stroj. Máte zkušenosti s přechodem na větší převodníky? Jakou kombinaci doporučujete?
koupit silnicku?:)
Silničku mám. Chci jen zvětšit rozsah řazení na horském kole směrem k těžším převodům.
Ja bych spis doporucil poridit silnicni kazetu. Ty zuby na prevodnicich nejsou znat tolik jako na kazete. Ale jinak je dobre se drzet klasickeho odstupnovani kvuli presmyku. Tj. 46/34/24, nebo 48/36/26.
Mám představu, že bych vyměnil velký a prostřední převodník. Malý a kazetu bych nechal do těžkého terénu. Jde mi spíš o to s jakými rozdíly převodníků se srovná přesmykač.
Jak jsem jiz napsal dulezite jsou ty odstupy jinak to nebude fungovat uplne perfektne. Jinak kdyz pritvrdis na kazete o 1z, tak to odpovida 4z na prevodniku.
Zalezi na aktualnim prevodovem pomeru – proste jak kde a kdy.
Záleží jak kterej, ale rozsah by neměl být probl. Já jsem tohle řešil před 10 lety na STX-se kde bylo 24–34–42/vzadu sedmička od 11 Dal jsem od Gepharda pilu 48 prostou výměnou, ale nebylo to ono -víc vadil velký skok. Dneska s devítkou je to o něčem jiným, než co jsem vyváděl tenkrát, takže měň bez obav, samo že ten střední je dobrý zvednout taky.
čistě jako zajímavost: Jak jsem došel ke kombinaci 34–44–48 a nepoužíval kašpárka jsem dopsal v threadu „přestavba bika na 2*9“(někoho jinýho)
se silniční kazetou si moc nepomůžeš, protože bude od 11 zubů stejně jako biková.
Trénovat a trénovat. Až zjistíš, že 22-ku nepotřebuješ, tak má smysl měnit kliky, ten rozdíl mezi 44 a 48 zuby na převodníku poznáš jenom na silnici a možná v táhlém stoupání.
trenovat a trenovat – tohle spousta lidi nerado slysi:-) holt je lepsi menit material…
Chce to spis zapracovat na stylu a technice slapani – kadenci. Ja bych spsi ocenil 42z na velkym, jezdi se mi tak lip, je to lepe odstupnovane.
moje slova, nejak si nedovedu predstavit ze nekdo utoci na rovine na biku 48/11 pri kadenci kolem 100. Vzdyt uz 44/11 pri tyhle kadenci je rychlost 50 km/h (a to jedinej kdo je schopnej udrzet je Enjoy na velociraptorech za deste do mirnyho kopce:-) A ve sjezdech zase – kolik je v terenu sjezdu kdy se to da valit pres 50? Me osobne taky prijde lepsi velka pila 42 a myslim ze prave valna vetsina hobiku b s ni byla spokojena – vzdyt kolik lidi toci na rovine velkou placku? takhle vetsina jezdi na stredni a ta akorat jde rychle do kopru.
42 je málo.jsem to doteď jezdil a musím uznat že i v terénu to na rovině či z kopce nestačilo.
44 je akorát-teď ho jezdím, v terénu plně spokojen, na silnice sjezd by mohlo být více-ale vždy? mám horáka aten na silnice nepatří.
46 -taky jsem kdysi dávno jezdil 26,36,46/11–32 -a do terénu je to fakt brutus-nejtěžší převod se v podstatě mimo sjezdů skoro nepoužíval, dnes už bych to na těchto převodech neutáh, na rovinu na silnici možná,se pak dá i držet horšícch silničářů, ale musí být dost namakané nohy
je fakt ze rozdil na prevodniku 2zuby je malej. me vyhovuje 42 i proto ze nejcasteji jezdim prevod 42/16 no a v podstate stejnej prevodovej pomer mi nabizi i kombinace 32/12 a tim vyrazne prodlouzim zivotnost kazety :-) Jeste me tak napada – kdyz spousta lidi rika ze jezdi spis svihove – jakou kadenci si pod tim tak predstavit? (osobne zjistuju ze jezdim kolem 85–90 je to frekvencne nebo silove?:-)
Docela rad bych te videl v „terenu“, kdyz ti tam nestaci 42;-)
momentálně nic moc.Ale když já rád šlapu i z kopce a když jsou takové ty kamenité cesty, tak je lepší to trochu víc rozjet.
taky mi pripada lepsi 42 nez 44… .
No ja mam momentalne taky starsi Madison, neviem presne ake ma prevody (ale vpredu viac ako 44, je to crossovy prevodnik, vzadu je 5 stupnova kazeta) a skoro stale jazdim najtazsi prevod (dole kopcom, po rovine, na ceste aj hore velmi miernym kopcom). Nemam naslapne pedaly a na najrychlejsom prevode sa aj rozbieham. Vacsina ludi si mysli ze niesom normalny ale mne to vyhovuje.
ale spocitej si jaky mas nejmensi kolecko vzadu:-) rekl bych ze mensi nez 13 tam nebude takze i prevod 42/11 je tezsi nez 48/13 :-)
Mne sa zda ze najmensi ma 12. Ale nie som si isty.
no pokud tam je 5 kolo tak bych spis rekl ze 13 nebo mozna dokonce 14, kazdopadne jestli je tam 12 tam musis mit ukrutnou silu:-)
co takhle rychleji slapat? :-)
Uprimne nechapu. Bud mas v nohach dynamit, nebo jsi si mel koupit treka ci silnicku.