• rideeverything

    ahoj mam takovy problem…

     

    koupil jsem si giant anthem, uz ma najeto asi 500 kilaku a vyskytl se na nem problem:kdyz zabrzdim zadni brzdou(stroker trail)tak se cele kolo rozvibruje…jde to az do sedla…vydava strasny zvuky a je to neprijemny…cely uchyceni brzdy, kotouc a vsechno dokola sem utahl a porad to nezmizelo…fak­t nevim.

    nevite nekdo cim jeste by to mohlo byt?

     

    dik moc:)

    0 0
    • jIrI___  

      Máš na rámu zafrézované návarky pro třmen?

      0 0
    • miki  

      skusil bych ošmirglovat jemě kotouče jemným smirkem.

      0 0
    • samotar  

      Odmasti kotouč, přešmirgluj destičky. Když to nepomůže použij jnou směs destiček. Mě pomohla až výměna destiček za BBB .Brzdy  ale jsou LX a původní destičky byly Shimano sintr.Je to dost alchymie

      0 0
      • Jarkis  

        dneska mi přišla ženská do servisu a měla skoro samej problém akorát vona měla hodně perforovaný kotouče..něco jako aligator a výsledek byl, že sem tam musel dát nový destičky, páč tam byl nějakej ťaman a strašně měkká směs, která se po 300 km z půlky zbrousila

        0 0
    • pepek  

      U kantíků a véček proti vibracím pomáhaly nesymetrické gumičky, nevím proč to není i u destiček. Možná bych zkusil na úběžné straně tu destičku na zkoušku zbrousit tak v šířce 4 mm do hloubky asi 0,2mm.

      0 0
    • mathasek  

      mam uplně stejné brzdy, a dělá to když nemáš přesně vycentrované destičky, tzn. že máš jedu dál od kotouče než druhou. V tom případě se při zabrždění kotouč ohne a jak se protáčí když nebrzdíš na krev tak tak vydává to bubnování. Takže stačí když si jí jenom seřídš, a to uděláš tak že případně nožem destičky zamáčkneš na doraž aby tam byla největší mezera, nasadíš kolo, a pumpovánim se destičky samy vycentrují. Aspon takhle to bylo u mě

      0 0
      • rideeverything  

        tak sem to vycentroval a vypada to ze se to trochu zmirnilo..ale takhle to nepoznam…zitra to projedu a uvidim…

         

        vsem moc diky:)

        0 0
        • MlokCZ  

          A doufám, že seřizuješ pro zatížené kolo. Právě zvlášť u zadní brzdy se po zatížení kola posune kotouč vůči deskám (na každém kole to dělá různě, někde víc, někde míň, ale ještě jsem neviděl žádné kolo včetně všech HT, kde by to nedělalo vůbec).

          0 0
          • jIrI___  

            Tak to jsi ještě neviděl moje kolo 8-). Třmen seřizuju „podle oka“ (na průsvit mezi deskama a kotoučem) při nezatíženém stavu a snad ani jednou jsem nezažil, že by mi něco při brždění vibrovalo. Jak u BB5, tak teď u XT. A to nemám ani zafrézované návarky na třmen.

            0 0
            • MlokCZ  

              To ale není nic zvláštního, špatně seřízená brzda vůbec nemusí znamenat vibrace a ve většině případů neznamená. Je to jen jeden z mnoha faktorů, který v problematických případech může zhoršovat. Bude to mít vliv na nerovnoměrné sjíždění desek, i mírně na brzdný účinek (ale ne nějak extrémně, ona si ta brzda stejně při špatném seřízení při brždění ten kotouč ohne).

              To samé zafrézovaní. Tam pokud je to hodně nerovnoběžně (desky vůči kotouči) to má ještě vliv na účinnost a nerovnoměrné sjíždění desek, ale samozřejmě to také nemusí vibrovat a většinou nevibruje.

              Pokud ale někdo už problém s vibracemi má, tak musí vyloučit všechny možné příčiny. Ono hlavně se to většinou nasčítá z více faktorů dohromady.

              Jinak já také neseřizuju kolo zatížené, ale vim na všech kolech o kolik potřebuju to nezatížené seřídit křivě, aby to zatíženě bylo přesně akorát.

              0 0
    • Skalamander  

      Mám nejspíš podobný problém. Začne mi to dělat ale vždy až tak po ujetých 15ti km. Nevím, jak bych to popsal, zní to trochu jako bych jezdil kamenem po naolejovaném skle :o), docela nepravidelný zvuk. Jemné vibrace cítím ve šlapkách, ale není to nic silného. Ve větších rychlostech to nedělá, pouze při hodně pomalé jízdě nebo brždění do zastavení. Paradoxně jsou brzdy v tomto „stadiu“ nejúčinnější a pěkně citlivé. Po překontrolování v servisu nezjistili žádnou chybu, tak jsem se s tím naučil žít :)

      0 0
    • MlokCZ  

      Kromě všech již zmiňovaných věcí jako seřízení, dotažení všeho (tedy zkontrolovat i náboj), zafrézovaní dosedacích ploch to pak může dělat rám. To je nejčastější příčina, když je vše ostatní v naprostém pořádku.

      Bohužel s rámem jen tak nic neuděláš (sem tam některý výrobce rámů to bral na reklamace, ale někdy je to špatnou konstrukcí rámu a tam se s tím pak stejně nic neudělá).

      Pak občas pomůže dát jiné desky. Tady neplatí žádné pravidlo, prostě někomu pomůže výměna za jinou značku a to zcela náhodně.

      Také někdy pomůže jiný kotouč.

      A nenpsal si jaké máš kolo, pár rámů je na to vyloženě pověstných a i tam reklamace byli ok, např. u některých sérii Merid fullů.

      Pak tohle dělalo ve větším u některých rámů Treku.

      Sem tam jsem to ale viděl u libovolné značky a problém se většinou odstraňu blbě. Já to mám třeba na AMS 125ce na hraně. Se 180tkou kotoučem zadní také někdy vibruje, se 160tkou ne. A protože tam mám teď 160tku, tak jsem to neřešil (tedy ani jiné desky nezkoušel, ale ty tam stejně přijdou jiné, až je sjedu, přijdou Koolstopy, které se mi už osvědčily na druhém kole).

      0 0
    • clever21  

      Ahoj,dvakrát se mi stalo se stejnými brzdami to samé a nebylo to ani při nějakém extrémním zatížením brzd – cca 100 metrú kopec a bzdil jsem asi tak na 70% výkonu brzd.Mám Rock Machine Torrent.

      0 0
    • Tomcat  

      fakt nevim. nevite nekdo cim jeste by to mohlo byt? žeby brzdou?

      Ehhh co tak tady čtu tak nechápu, ale co legendární vlakno o povolujícím šroubku  v páce brzdy napovídalo ledasco hold lidé sou různí.

      Myslím, že než se  hned ptát co stím, tak je dobrý udělat „nějaký rituál“ pro někoho si za hranicema jeho chápání a motoriky.

      • kontrola křívého kotouče
      • odmastění kotouče
      • odmastění / zabrousení destiček
      • vycentorvání třmenu
       
      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.