• Vajcator

    Při brzdění se mi rozvibruje kotouč. Vůle tam není, kotouč je přichycen pevně, a desky jsou vyčištěné. Přesto jsem problém nenašel. Nevíte někdo, kde by mohla být chyba??

    0 0
    • mc.loki  

      nemáš moc velkou mezeru na straně k nepohyblivý destičce? když pohyblivá přitlačí kotouč na nepohyblivou, kotouč se ohne a rozkmitá se po uvolnění brzdy. a pak chvíli cinká, než si zase sedne.

      mně se to tak občas děje, když si neseřídim brzdy. mám ale mechaniky mechaniky BB7, nevim, co máš ty.

      0 0
    • Richi  

      Taky mi to dělá. Vždy, když měním destičky, nebo s brzdou manipuluji.

      Vpředu, kde je víc brzdný síly s tím problém nebývá, tam to při silnějším zabrzdění nemá většinou možnost mlátit.

      Zadek je problém na delší dobu. Když přibrzdíš lehce tak vibruje, když zabrzdíš víc, tak už kolo zablokuješ, takže si to pomaleji sedá.

      Já to nechávám být, brzdím opatrněji a déle, ono si to sedne.

      Zatím se mi osvědčilo nenechat to při brzdění vibrovat, to nikam nevede. Brzdit lehce až k vibracím a povolit.

      Většinou mi pomáhá brzdit lehce již při začátku sjezdu, jako by se to trochu ohřálo a vibrace se zmírní nebo ztratí.

      Nejhorší je brzdit naplno pouze když to potřebuješ. To vibruje a vibruje snad pořád.

      Tady v Krkonoších mi obyčejně stačí 100–150 km aby vibrace zadní brzdy uplně přestaly.

      Přední, pokud vůbec vibruje, je otázka 50–100 km.

      Nejezdím DH, ale kopce tu jsou delší a tak je i dost prostoru pro opatrnější ale delší brždění.

      0 0
    • Soreno  

      Můžeš mít rochu nakřivo vystředěnej třmen tak to zkus povolit a srovnat se stejnými mezerami na obou stranách.

      0 0
    • moncco  

      Přátelé, využívám tohoto vlákna a prosím o radu.

      Při brždění, respektive při přibržďování zadní brzdou je slyšet vrzání a to v sakra silné intenzitě. Ruku v ruce s tímto jevem se rozvibruje celá zadní stavba a toto chvění se částečně přenáší i na rám. Pročetl jsem různá vlákna na toto téma a zjistil jsem, že bohužel nejde o žádnou banalitu. Kolo má najeto 350 km a tento problém se objevil teprve nedávno. Běžným seřízením to odstranit nelze a v cykloservisu mi doporučili reklamovat rám. Jenže jde o kolo zakoupené v Německu a reklamaci bych se proto z prozaických důvodů rád vyhnul. Brzdy jsou Avid Elixir 5 vč. kotouče 185 mm.

      Abych to shrnul; jde mi o to, má-li někdo nějaké nové poznatky ohledně tohoto problému a jeho řešení, jestli to potkalo nějakého majitele kola značky Canyon a případně jak to řešil.

      Ještě mě napadá poslat e-mail do Canyonu s popisem závady a s žádostí o informaci ohledně navrhnutí způsobu řešení. Dočkám se ale adekvátní a uspokojující odpovědi?

      Je to vskutku zapeklitá situace. Četl jsem tady názory některých lidí, které potkalo podobné, že si na to začínají zvykat. S tím se ale já smířit nehodlám. Každý problém má nakonec své řešení. Tak co s tím?

      0 0
      • se-se  

        mají ty elixiry 5 taky ty kulový podložky? Jestli ano, pak by měly vyeliminovat i případné nepřesnosti rámu. Mě takto vrzaly a někdy ještě vržou Clarksy. Avid Code na fullu naštěstí vrznou jen někdy za mokra. Jde o naladění rezonance – tedy spíš černá magie než opravdové seřizování. Slyšel jsem že pomůže namazání prasátek ale nezkoušwl jsem to. Pomoct může cokoli – přeseřízení, podložka pod adaptér (malá změna polohy třmenu), výměna destiček. Asi nezbyde něž metoda pokus-omyl.

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • BigKarel2  

        Pořádně vyšletovat třmen, vyčistit a pořádně dotáhnout všechny spoje (rám-adaptér-třmen), dát pod desky měděnou pastu, všecko odmastit, zafrézovat dosedací plochy na rámu, na který se dává adaptér, vyměnit desky, vyměnit brzdy, vyměnit rám… určitě mě ještě někdo doplní, něco z toho snad zabere, jesi né, tak asi reklamovat :D

        0 0
        • se-se  

          nebo se s tím naučit žít.

          0 0
          • moncco  

            Do kola jsem investoval nejen z důvodu že „Často jezdím“, ale i pro určitý komfort a nekompromisnost a za vložené prostředky jsem očekával a vlastně očekávám přiměřenou užitnou hodnotu. Takže o této variantě neuvažuji. Kolo prostě bude šlapat podle mých představ a je jen potřeba k tomu najít správnou cestu, což se nakonec podaří. Teď jsem v té fázi hledání a nebudu házet flintu do žita.

            0 0
            • MirosPikos  

              Skoro bych to řešil prodejem brzd (nebo jen kotoučů) a koupil jiné nebo plovoucí kotouče. Jak už to tu někdo zmiňoval. Nakonec to bude nejrychlejší a nejspíš i nejlevnější řešení. Protože čas jsou peníze ;)

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
      • kyl  

        Pokud můžeš tak dej dozadu menší kotouč.Já měl taky 185mm a dělalo to bordel.160mm dozadu stačí,já teda šel na 140mm a brzdí to taky.

        0 0
      • Richi  

        Brzdit jemněji – tedy bez vibrací a destičky tak pozvolna obrzdit – dosednout do jejich nové polohy, která se změnila jejich demontací či posunutím třmenu.

        Vpředu se ti to nestane, tam jsou brzdné síly a tření mnohem mnohem větší a tak dojde k dosednutí desek podstatně dříve.

        0 0
      • Karaya  

        Klasika u Avid brzd. Vibrují na čemkoliv. Dokonce si toho u Avidu už všimli a vyrobili na na to spešl kotouč

        Já ho mám od loňského dubna a po vibracích ani památky. Brzdí to hladce jak nikdy předtím.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • se-se  

          mám Avid Code na 29er fullu vzadu 203 vpředu 220 a nevibruje – jen občas za mokra, spíš po oschnutí, takže nečistoty. Ale fakt vyjímečně.

          0 0
          • Kosta  

            220 kotouč – to existuje? :-)

            0 0
            • BigKarel2  

              Jó, dělaj se…

              0 0
            • se-se  

              ORO Formula 220mm na www.eOD.cz vloni v září za 1619,–- Kč a je to s tou čtyřpístkovou brzdou mazec to mi věř

              0 0
              • jIrI___  

                Na jaké vidlici to jezdíš?

                0 0
                • se-se  

                  Marzichi 44 – ta byla s tím rámem. Vím není to žádná špička, ale dal jsem jinou patronu, RLO a zatím dobrý. Já jezdím XC. Sice vjedu kamkoli ale pomalu takže asi problém mít nebudu. Zatím na tom mám asi jen 500 km.

                  0 0
    • akula  

      To není vůlema ale vlastní frekvencí soustavy rám-brzda-koutouč-náboj, která se ti bohužel sešla s budící frekvencí od brzdy. Obecně jsou řešení tři: 1) změna vlastní frekvence např. zvýšením tuhosti soustavy 2) změna budící frekvence 3) přidat tlumič kmitů, který by kmital v protifázi. Pro tvůj případ bych se vydal cestou 1) a 2), tedy použil jinej kotouč, kterej nemá v brzdné ploše tolik děr a má vyšší tuhost (např XT s unašečem), pořádně utáhl RU zadního kola, pokud by to dostatečně nepomohlo, tak změnit ještě materiál desek.

      0 0
      • Atilla  

        Dragster mi taky občas vybroval, dal jsem XT kotouče a je klid.

        0 0
        • norbert  

          mam taký istý problem mam meridu a rezonuje mi kotuč alebo brzda .brzdy mam MAGURY aj kotuce aj platničky všetko originalne a niegde je problem neviete mi poradit DAKUJEM!!!!!

          0 0
      • Figinek  

        Mám stejný problém s vibrací zadní brzdy na elixiru 3 + kotouč Avid G3 160 mm, že bych to kolo mohl půjčovat holkám místo vibrátoru. Vyzkoušel jsem všechny možné seřízení třmene (destičky mám nové, naježděno cca 500 km) a včera jsem zkusil jednu věc. Všiml jsem si, že destičky trošku zasahují do paprsků, nehtem už jde cítit rozdíl tloušťky mezi kotoučem a paprsky. Visící destičky na osce jdou pohybovat cca o 1 mm nahoru/dolů, když jsem destičky povytáhl nahoru, aby nezasahovaly do paprsků, vibrace ihned přestaly. Řešení jdu teď vyzkoušet. Dám pod třmen ještě 1 mm podložky, čímž destičky nebudou zasahovat do paprsků a snad odpadnout ty šílené vibrace celého rámu. Ozvu se.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.