Ahoj, určitě to znáte. Když brzdíte zadní brzdou celé kolo se rozvibruje, řve to a tak dále… Dá se tomu nějak předejít? Mám Elixíry 1 a mám zkušenost, že to dělá na více brzdách
Ahoj, určitě to znáte. Když brzdíte zadní brzdou celé kolo se rozvibruje, řve to a tak dále… Dá se tomu nějak předejít? Mám Elixíry 1 a mám zkušenost, že to dělá na více brzdách
Mně pomohl až kotouč s hliníkovým unašečem.
Jo, známe. A nejednomu člověku pomohli zdejší vlákna věnovaná speciálně tomuto problému – takže nebuď línej a pohledej v historii ;-)
dej echo na vlákno, když jsi tak chytrý :D
Mně to dělalo moje předchozí kolo… Nakonec pomohla reklamace a jelikož neměli totéž kolo, respektive již se nevyrábělo, tak mi byla uznána reklamace a penízky pěkně vráceny :-). Jo a brzdy Shimano :-)
zas takovy problem to neni, abych reklamoval cele kolo. Stejne uz neni v zaruce
Zkusím oživit: Řeším takovou záhadu s velkýma vibracema od zadní brzdy u HT, brzdy starší hydraulické AVID. Vibrace jsou tak silné, že jsou poměrně dost cítit až v řidítkách a zvukově je to jako kdyby člověk brzdil destičkama sjetýma na plech, ale zároveň účinek je v pohodě. Již jsem zkusil toto:
Zajímavé je, že po každém kroku byly vibrace úplně stejné, nezměnila se ani frekvence, hlasitost nebo síla. V podstatě už mi zbývá jen zkusit vyměnit zadní třmen / celou brzdu a pak už nezbývá asi nic jiného, než že je prasklý rám. Neměl by někdo nápad, co by se dalo ještě zkusit?
Kontrola ramu na praskliny?
Když se né moc často nemění destičky u dvoupístku, tak ty pístky dostanou při častém brždění ojetých destiček vakl. Jsou moc vyjeté pístky a nemají tím pádem moc velkou styčnou plochu na udržení té síly přítlaku.
Zkusit nové co nejměkčí polymer desky, když nepomůže, tak repasovat brzdu, což je lepší koupit třmen. Jen staré avidy mají jinou koncovku než Level, bo guide(2), co maj SRAM banjo(jiné než Shimano).
Čili pokud jsou dobrý drahý Avid páky, tak koupit třeba nejlevnější LevelT i s hadicí a připojit na Avid páky stejnou koncovkou, popř. zkrátit s novou olivou.
A pokud jsou Avid páky levný nebo v háji, tak koupit raději SLX(nejlépe 4píst).
Ale daj se na bazaru sehnat „nový sundaný nepoužitý“ Sram… osobně už mám druhý CODY z novýho kola za půlku, páč je lidi ze záhadnýho důvodu nechtěj, a nahrazujou SLX bo XT.
Hmm, ty destičky snad nikdy nebyly pořádně sjeté a pokud se měnily (asi jednou), bylo to spíš z prevence, než opotřebení. Kolo není moje, takže bohužel více k servisu nevím. Každopádně „vakl“ ve třmenu a pístkách mě také napadl, ale říkal jsem si, že by to doprovázelo aspoň prosakování těsnění. No každopádně tohle by mohla potvrdit / vyloučit zítřejší výměna celé zadní brzdy za jinou a uvidíme.
Před x lety jsem se trápil s něčím podobným u brzd XT na fulu.Udělal jsem všechno, co uvádíš a nic nezabralo. Nepomohl ani servis. Potom jsem vyměnil plášť za nový a stal se zázrak, přestalo to… Asi bych na tvém místě tam zklusil dát na zkoušku jiné zadní kolo.
A jiný kotouč, jen na zkoušku.
Aha, kotouč už jsi měnil, tak nic.
Zkusil bych i úplně jiné kolo :))
Měl jsem to také tak, po výměně pláště byl klid. Jinak se mi cinkání kotouče objevovalo pouze při rychlosti cca 29–31km/h. Pomaleji nebo rychleji bylo ticho.
A nepamatuješ si, co to bylo za plášť? Pro zajímavost…
Schwalbe RaRa.
Když už se oživilo tohle vlákno, dám sem svůj dotaz.
Manželka má na silničce sadu SRAM RED AXS, kotouče CenterLine 6 děr. Po cca 2 měsících provozu ji začala vibrovat přední brzda, přesněji při brždění přední brzdou se ji rozvibruje celý předek kola. Libovolná rychlost i síla brzdění.
Po prohození předního kola s jiným kolem se vibrace neobjevují na žádném z těch kol, po prohození kotoučů (přední se zadním) jsou vibrace jen na předním kole, ale téměř neznatelné. Kola jsou AL Giant, tuším PR2, pláště původní, nějaké TL od Giantu
https://www.koloshop.cz/…urple/152005
Má někdo zdůvodnění, kde je chyba?
Kde je chyba nevím. Zkusil bych ten vibrující kotouč vzít smirkem. Zdrsnit brzdou plochu. Jen nápad. Tím nic nezkazís.