• tomoun

    Pánové, vím že to tady už asi před rokem bylo, jde mi o možné nové poznatky-Vaše.

    Bzdy Magura Louise: při přibržďování se mi rozeřve zadní stavba na fullu.Začlo to asi po roce od koupě cca po 2500km, do té doby klid. Rozeřvu to i při šlapání po rovině a jemném přibržďování.Vi­brace jdou až do treter, že chodidla brní. Při rasantním brždění je vše OK. Zaměnil jsem destičky přední za zadní,kotouče též,mastné to není. Krátkodobě pomohlo dotažení výpletu. Teď mám i přepleténé kolo na 2mm dráty z 1.8mm. Teď jsem koupil organiky BBS 35 furt stejné. Nemáte nějaké zaklínadlo.

    Je tu ještě možnost „reklamce“ ALE je to z MOJEKOLO ze Třince a já z Prahy. Navíc jsem hned po dodáni měnil Sram Trigger za Sram 0.9 a je tam přepletenej ten zadek.Záruka končí 20.10.11.

    Ještě mám šanci zkusit kotouč Clean sweep (plný kotouč). Má někdo zkušenost ???

    0 0
    • Lister  

      Chceš tvrdit, žes podstoupil tohle všechno a brzdy jsi zatím neodvzdušnil???

      0 0
      • tomoun  

        Nemám pocit že by je bylo třeba odvzdušňovat.

        Chodí naprosto normálně

        0 0
    • BigKarel2  

      vyčistit a odmastit desky a kotouč…potom vyčistit a pořádně dotáhnout spojke rám-adaptér-třmen…skusit jiný desky, jinej kotouč…skusit zafrézovat dosedací plochy na úchyt třmene na rámu…výplet si skoušel…jiný brzdy..jinej rám… :D

      0 0
      • tomoun  

        Proč to začalo až po 2500km ?

        0 0
        • Lister  

          Vůle v zadním náboji?

          0 0
          • tomoun  

            konusy OK

            0 0
          • Vilém  

            Nebo v cepech zadni stavby.

            0 0
            • tomoun  

              Stavba zkontrolována, promázána dotažena

              0 0
              • Martinson  

                Rok jsem řešil vibrace u zadní stavby na spešlu fsr xc. Kontrola čepů, výměna patky, neustálý štelování brzdy. Různý kotouče i destičky, výměna brzd SLX za Elixír i zadního kola. Příčinu nevím, byla mi uznána reklamace. Na vyreklamovaným rámu žádný problém.

                0 0
    • daymaker  

      asi Tě překvapím… mám asi stejné kolo, stejný problém, přesně jak píšeš, i čas a km sedí… podstoupil jsem všechno, co jsi psal, nic nepomohlo…

      pomohlo až to, když jsem koupil zapl. kola Fulcrum RM 5. Od té doby ani zvuk. Na kola jsem 2000 km nesáhl, výplet tuhý jako hrom, z brzd ani zvuk.

      Všichni technici, mechanici a ostatní mi tvrdili, že kotouč a brzda s výpletem nesouvisí, nemají pravdu. Kup tuhá zapletená kola a máš klid. Jinak jsem s tím byl i v Ghostu… Prý o tom ví, výrobce taky, nikdo neví, čím to je… :-)

      0 0
      • tomoun  

        Možná že jsme o tom spolu diskutovali, někdy v zimě, v tom starým vláknu. Tak snad na tvoji radu jsem utáhl výplet a nakonec přeplet na ty 2mm dráty a nic.

        Mám ale ještě jeden pár kol Crossride Mavic na těch mám úzký semislicky, taky dělaj bordel.

        Ještě snad zkusím ten kotouč clean sweep doporučoval mi to Hnoj a ještě jiný servis v Říčanech.

        Na ty kola teď nemám

        0 0
        • Lister  

          Aha, až teď jsme si všiml, co máš za kotouče – to jsou fakt děsný mrdky. Kdysi jsem taky řešil vibrace na Avidech a přechod na XT kotouče vše vyřešil k plné spokojenosti.

          0 0
          • tomoun  

            Magura dává Avid kotouče do setu ?

            0 0
            • Lister  

              Omluva – moje chyba, zapomněl jsem, že jsi psal, že máš Maguru. Ten kotouč vypadá stejně, jaký byl u prvních Juicyn a ten dělal často velké problémy.

              0 0
              • tomoun  

                Kotouče jsou normálni ,po obvodu dírky 8–10mm. Žádne krajky a zuby

                0 0
                • Lister  

                  V tvé profilu vidím kotouče „vlnkované“, ale bůhví co ta máš reálně.

                  0 0
                  • tomoun  

                    No jen lehce vlnkované

                    0 0
                    • Vilém  

                      No lehce:) Jeste kdyz vidim, jak ti desky jezdi po paprscich kotouce…

                      Dal bych neco co nejvic kulateho a klidne 160mm, 180mm dozadu povazuju za zbytecnost, pokud nejsi nejaky velky strelec, coz nepredpokladam.

                      0 0
                      • tomoun  

                        Zkusil jsem dát aligator, má silnější paprsky tak uvidím

                        0 0
                        • Vilém  

                          Snad ne ten vlnkovej:)

                          0 0
                          • tomoun  

                            Je prakticky stejnej vč.vlnek, ale má silnější paprsky.

                            Zkouším každou blbost

                            0 0
                            • Gabulin  

                              Merida AM 3000, brdy Magura Louise Bat a úplně stejnej problém. Zkoušel jsem snad všechno a pomohla až výměna 180mm kotouče za menší 160mm. Od tý doby klid a brzdnej výkon dostatečnej.

                              0 0
                              • tomoun  

                                tohle mě taky napadlo, zkusit menší kotouč.

                                Možná že ta 180ka tomu dává strašně za uši

                                0 0
                                • daymaker  

                                  to byla jedna z variant… buď dát menší kotouč, nebo tužší kola… nakonec jsem dal kola… P.S. před tím jsem taky přepletl 1.8 na 2.0, bylo to lepší(vydrželo déle bez utahnutí), ale klid mám až teď s RM5… zkus ten kotouč a uvidíš… ať to klapne.. jinak borci v ghostu říkali, že to je i u jiných kol a brzd…

                                  0 0
                            • soc  

                              vlnkový aligator mi dělal děsný bordel :)

                              jedině kulatý kotouč …

                              0 0
                              • tomoun  

                                No ta Vám teda pěkně děkuju…

                                Zkoušel někdo ten neděrovanej kotouč clean sweep?

                                0 0
    • petrun  

      Stávalo se mi na fullu přesně to samé (kotouč zubatý Aligátor 180mm). Zahodil jsem Novatec s obyč 5mm rychloupínákem, místo něj jezdím Hope s 10mm upínákem DT Swiss a řvaní zmizelo (úplně!).

      0 0
    • Trog  

      Mě zadní stavba vibrovala vždy.Karbon rám(z továrny hong-fu,toray carbon,China), na něm kola Viking a brzdy Avid elixír,kotouče G3.

      Ted mám kola XTR,kotouče XTR a brzdy stejné a dělá to pořád.

      Jednou když jsem promázával písty u brzd,tak jsem zkusil dát mezi píst a destičku hustou grafitovou vazelínu(místo měďové pasty),jen to mi na chvilku pomohlo.

      Nemyslím si že by změna kol za pevnější měla vliv na vibraci,jak se tu psalo nahoře.(daymaker)

      Řek bych že celej háček je v kotouči ,třmenu a jejich ůdržbě.

      0 0
      • daymaker  

        ano, to si myslí skoro všichni, ale tužší kola mi prostě problém vyřešila… :-)

        0 0
    • bestom  

      Stejný problém sem měl u Meridy ,zadní hydra deore dokázala pořádně rozvibrovat celý kolo ,zkoušel sem všechno možný ,destičky ,kotouč ,odvzdušnit ,nakonec to vyřešilo až výměna třmenu,od té doby bylo vše ok.

      0 0
      • tomoun  

        JENOM TŘMEN, A PRŮMĚR KOTOUČE ZŮSTAL ?

        BYL LÉPE ZAFRÉZOVÁN ? NEBO ČÍM SI TO VYSVĚTLUJEŠ ?

        0 0
        • MirkoCarver  

          U mé Meridy stejný problém vyřešila prasklá zadní vidlice (asi právě těmi vybracemi), od její výměny byl klid. Zkusil bych nábu na průmyslech (např. jako má Fulcrum RM 5), osa o průměru 20mm zadní stavbu hodně vyztuží a třeba vibracím zabrání.

          0 0
          • Trog  

            Tohle taky nebude to pravé řešení(nába na prumyslech),měl jsem na prumyslech před tím,teď mám kónusy XTR dělá to furt.

            Vice to vibruje když brzdím ze sedla,když sedím na sedle plnou váhou tak mi to skoro nedělá.

            Na rovinu jak často sedíš na hardtrailu plnou vahou na sedle při sjezdech v lese?Nikdy…

            0 0
        • bestom  

          průměr kotouče zůstal ,problém byl 100% ve třmenu zafrézováním to určitě nebylo ,zřejmě to způsobovaly vibrující destičky ,jinak nevím .Před výměnou toho třmenu sem to měl i v servisu ,kde si s tím hráli a zkoušeli poladit ,ale bez úspěchu

          0 0
          • Vilém  

            A jaky trmen ti tam teda vymenili? Jako trmen stejneho typu a modelu, jen jiny kus, nebo uplne jiny trmen, nebo jiny trmen jako soucast jine brzdy?

            0 0
    • knihomol  

      Tak to jsem na tom úplně stejně: Ghost AMR 5700, brzdy Magura Louise kotouče 180/180 a zadní vibruje. Nepomohl jiný kotouč, jiné destičky, očištění všeho. Na nějakou chvíli pomůže dát zadní brzdě záhul z pořádného kopce, až je třmen i kotouč rozpálený..No ale asi to nepřidá na životnosti. Už jsem se tím částečně smířil, používám to místo zvonku – skvěle se s tím plaší chodci :-)

      0 0
    • capo  

      Nepročítal jsem to celé.

      Mám doma navíc tyhle kotouče, kdybys chtěl, můžu zapůjčit na zkoušku, třeba by nevibrovaly…

      http://www.netbike.cz/select_det.php…

      160+180

      0 0
      • tomoun  

        Diky za nabídku. Potřeboval bych je půjčit tak na 1000km.

        Zatím čekám jak dopadne současná záměna kotoučú

        0 0
    • slavekRM  

      Obdobný problém loni s AMR 7500. Už nevím po kolika stovkách kilometrů mi začaly vibrace. Vyzkoušel jsem všechny fígle, nakonec jsem to reklamoval, ale servis ani nepomohl – nemluvě o tom, že přístup dovozce mě teda dost zklamal. Jak zničeho vibrace začaly, tak i najednou skončily… Jediné co jsem udělal, tak jsem vyměnil sjetý plášť za nový, ale jestli to byla příčina ukončení vibrací to fakt nevím…

      0 0
      • tomoun  

        JÁ MÁM RT 5700 R 2008. DAL JSEM JINÝ KOTOUČ. SE SILNĚJŠÍMI PAPRSKY. ZATÍM 40KM V KLIDU. ALE NEDĚLÁM SI MOC ILUZE

        0 0
        • tomoun  

          80 km a pořád ticho

          0 0
          • Vilém  

            Cos tam nakonec dal za kotouc?

            0 0
          • tomoun  

            120km a pořád ticho.

            Ještě jsem s výměnou kotouče, udělal tu prasárnu že tam je v páru destiček jedna organika a jedna sintrovaná

            0 0
            • tomoun  

              Nakonec zabrala měděná pasta.

              Už mám tejden klid, a i když se snažím vibrace vyvolat záměrně, brzdy ani nekvíknou

              0 0
    • Mig_all  

      Zdar mám obdobný problém a potřeboval bych radu. Na uplně novém kole Specialized Stumjumper HT, brzdy Avid Elixir, po pár vyjíždkách, zadní a možná trochu i přední (uz mi z toho jebe) při ostřejším brždění neskutečně řvou, zvuk je to podobný jako když řvou ráfkové brzdy, když jsou mokré a k tomu ohromné vibrace šířící se celým rámem až do sedla, pedalu a řídítek. Kotoučovkám vůbec nerozumím nikdy jsem je neměl, servis mám daleko a tak se první ptám tady, třeba ja to banalita. PS: Kotouče mastné nejsou! Odmastil jsem!

      0 0
      • daymaker  

        zkus dotáhnout výplet(nechat dotáhnout) a vycentrovat kotouče… to uděláš tak, že povolíš šrouby na třmenech, lehce zahýbeš celým třmenem tam a zpě, pak dotyčnou brzdu zmáčkneš(držíš) a dotáhneš šrouby zpět… pokud toto nepomůže, využij toho, že je kolo nové a jdi jim ho omlátit o hlavu…

        0 0
    • Vhalasta  

      Využiji vlákno. Myslel jsem, že mám obdobný problém. „PELLS“: http://pcshop.pells.cz/…_d15663.html s Louisama se mi v zadní stavbě rozvibroval při každém sjezdu mimo asfalt (Rozjela to jakákoliv nerovnost). Myslel jsem samozřejmě, že to je kotoučem. Rok jsem na brzdách vyzkoušel všechno možné odvzdušnit, vyměnit, ofrézovat, měděnou pastou vystlat. Dva servisy si zuby vylámaly.

      Až letos mě napadlo, jestli to vůbec dělá ta brzda. Tak jsem zadní brzdu odšrouboval, pustil to dolů z kopce a ono to začalo vibrovat zase!

      Přes zimu bych to rád pořešil.Takže mimo brzdu to může dělat co? Dotažení konusů, bylo zkontrolované. Snad tedy dotáhnout výplet, zkontrolovat přehazku nebo ještě něco? Dík za tipy.

      0 0
    • Carlos.f  

      Na HT mi zadní občas také zavibruje. Ta zadní stavba je náchylnější k vibracím. Když jsem měl sjetý kotouč tak to taky vibrovalo a na předku žádný problém.

      Ono většinou do toho přispívá více věcí. Když se něco zpevní, tak to třeba může ustat.

      U toho Ghosta je to podle mě vytvořením vůle v ložiskách, která ničemu nevadí, ale stačí aby to začalo vibrovat. Ale zase musí být zadní stavba k tomu náchylná. Jinde zase na vibrace nevadí ani pořádnej vakl.

      Jak už tady padlo, velké zpevnění je přechod z rychloupínáku na pevnou 10mm osu.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.