Zdravim jsem tu novej.Chci se zeptat jestli byste mi mohli poradit při vyběru vidle do 2500,– na horske kolo se zdvihem 120mm.Použití hory (rekrečně) Dik za rady
Zdravim jsem tu novej.Chci se zeptat jestli byste mi mohli poradit při vyběru vidle do 2500,– na horske kolo se zdvihem 120mm.Použití hory (rekrečně) Dik za rady
škoda že neni odpružena jinak bych ji bral
Za ty penize me nic pouzitelneho nenapada. Snad nejaky suntour XCR, ale ten je myslim 100mm.
Možná by ještě nebylo špatný vědět co máš za kolo.
Každopádně od takové vidle nečekej nic-moc spíš teda nic než moc. Nejlepší by bylo přišetřit na XCRodMILANA nebo na RAIDONAodMILANA :-)
…nebo rovnou si kup milana. :D
Zas tu niekto PRca.
(***** = vykonavat PR cinnost)
Nezavid. Neznamena, ze kdyz dovedes akorat kecat, ze tu musis plivat po ostatnich.
No to teda ne, žádnou PR nedělám, od M. sem nikdy nic nedostal. :-)
Jen prostě myslím, že v téhle cenové relaci budou chodit jednoznačně nejlíp upravené vidle.
Možná Suntour Raidon, ten bude kolem této ceny, ale zdvih má jen 100mm… potom Epicon, ten je na kupkolu za 3400,– ale opět jen 100mm, nicméně by měl jít předělat na 120 …
a co tahle http://www.koloshop.cz/…tour-xcr-ta/
http://www.koloshop.cz/…-model-2008/
a nebo tato.Ma zdvih 130mm.je to na horske kolo leader fox
Kolik vážíš? Jaký zdvih má vidlice, kterou máš na kole teď? Co konkrétně budeš jezdit?
Ty finance Tě omezují docela dost, v této cenové kategorii to nebude až tak jednoduché.
U pružinových vidlic bude záviset na tom, jestli Ti bude sednout ta pružina, co tam je. Pokud ne, dá se sice změnit tuhost předpětím, ale už to není úplně ono. Možná by se musela měnit pružina. Z tohoto důvodu je lepší vzduch, kdy vidlici nafoukáš podle potřeby. Navíc bude progresivnější, takže si budeš moci dovolit měkčí chod ze začátku a nebudeš přitom chodit na doraz.
Většina vidlic v této cenové kategorii bude mazaná vazelínou, takže žádný zázrak, navíc čím bude chladněji, tím to bude horší.
Vybíral bych vidlice s průměrem nohou 32mm, přeci jen tuhostně to bude jinde.
Za ty prachy budou nejfunkčnější asi fakt ty fiskarsky.
Nebo něco z bazaru.
Kdybys chtel, mam na prodej jednoho Epicona se zdvihem 140, delka krku 118. Je prakticky nejetej, necham Ti ho za 2500. Pokud budes mit zajem, ozvi se na email.
musim poměřit delku krku na stavajicí, chci delši a nevim kolik mam přesně.Asi bych šel do nove.
řekl bych,že nějaká slušná bazarovka ,za předpokladu,že bude stát okolo 50% z původní ceny ,ti udělá zřejmě lepší službu,než nová vidlice za 2500 kč.Toť můj názor.
118mm delka krku? na cem jsi to prosim mel? jinak se da sehnat za cca 2900 nerezanej, novej.
Třeba tady. Myslím, že ty Epicony na menší zdvih, než 140 se dají zvýšit vyjmutím spaceru. Tak se dá nastavit potřebný zdvih.
jentak sem si toho právě všiml..tady
Bude to vypadat, že podle mě není lepší vidlice než Epicon, ale než tohle, tak ty 3/4 tisícovky na toho Epicona někde raděj seženu…
Ten Axel má hodně přes dvě kila, a nohy 28,6 se s 32mm taky moc rovnat nedají. Axela Elite 80mm jezdila moje žena, zkoušel jsem ho, tak nevařím z vody.
Ať to tak klidně vypadá, já si to taky myslím, že není nad epicon od Milana co se poměru cena/užitek týče..jen sem chtěl vyhovět zadání…u toho Hanáka mají za slušnou cenu i Toru..
taky bych šel ale do Epicona, zvláště když je tam možnost nastavení toho zdvihu…
Problém bude, že tovární Epicon, nefunguje jako Epicon od tuning test… Nicméně si stojím za tím, že pokud bych chtěl opravdu levnou funkční vidlici, tak vezmu toho továrního E. za necelé 3kKč.
celkem souhlas, jenom to vazelínový mazání..
Myslím, že se moc nebudu plést, když budu tvrdit, že Axel je taky vazelínovka.
Axela nebrat ani zadrmo. Je to fakt strašná vidle. Sám sem jí jezdil půl roku než sem koulip E.
Kroucení sem sice nepozoroval, ale taky sem nepozoroval, že by někdy pružila. A to sem měl „top“ vzduchovou verzi (a samo, že jsem testil různe tlaky). Tedy reagovala ale na překážky od 3–4cm a víc.
I to vazelínovy mazání jde v domácích podmínkách odstranit ne? Stejně tak změna zdvihu vyjmutím těch potvor. Nebo se pletu?
Jo, vazelinovy mazani jde odstranit i v domacich podminkach. Muzes pak mit ale smulu, ze vidle bude mit vetsi vakl, nekdy se tam s tou vazelinou proste pocita. Neni to tak ale u vsech kusu, asi vetsi vyrobni tolerance.
..ale ho*no, blbost a já nevím co ještě ; ať si pán koupí Epicona někde na kupkolu, vyšroubuje levej špunt, nalije do díry lžičku řidšího oleje, zatěsni teflonovou páskou natlakuje ne moc a bude mít radost že na panelce to nedrncá a že na váze je citlivost kolem pěti kilo..
Zajímavá úprava ;-) Já jen, že jsem E. továrního (tedy bez té lžičky oleje) a E. už po úpravě T-T zkoušel. Ihned po sobě. Proto jsem napsal, co jsem napsal. Nepíšu o něčem, co nemám vyzkoušeno a jen jsem si to někde přečetl! No a když se líp podíváš, tak jsem mu psal, že bych do toho továrního šel :-)
ale Lišáku jasně, já jenom chtěl případným zájemcům o E.sdělit, že když s ním provedou naprosto triviální operaci, tak zlepší pocitově funkčnost v jedné oblasti, povýší jeden z často zmiňovaných parametrů a ušetří nějaký peníz.
Ono to ale není zas tak jednoduché. Samozřejmě u neupravené verze to určitě bude přínos si tohle udělat. Ale jednak je často kromě toho potřeba u Epiconu současně vymezovat vůle (které tam už od výroby jsou, ale ta vazelína je často schová, že nejsou tak znát) a to asi ne každý zvládne.
A pak také upravený Epicon od Milana na tom bude pořád lépe. Pěkné podobné srovnání je třeba pro Rebu. Neupravená je také mazaná už v originále olejem, ale přesto upravená od Milana je na tom stále o dost lépe ohledně citlivosti.
A pak tu bude ještě jeden rozdíl. Když si to někdo sám doma předělá na mazání olejem, tak má vidlici bez záruky (i když tu samozřejmě zůstává ještě možnost to pro případnou reklamaci zpět předělávat na mazání vazelínou, netuším zda by to takhle prošlo, spíše asi ano). Když vezme již upravenou od Milana, tak má standardní dvouletou záruku.
Tím nechci nikoho odrazovat od předělání doma na olejové mazání, samozřejmě také možnost, která má nějaké výhody (cena), ale i nevýhody.
už se to řešilo zde http://www.bike-forum.cz/…3/forum.html#…
No a co?Lepší než řešit tady notebooky.