• miruš

    zdravím bikerstvo,mám dilema pro kterou vidli se rozhodnout,z jedné strany se chci držet starého dobrého přísloví kde nic není nemá se co pokur.it,ale nadruhou stranu proč si nepřilepšit funkcí navíc,díky za postřehy a názory

    0 0
    • vojtechposmourny  

      Asi záleží, na co jí chceš a jak moc si hraješ s nastavením. Třeba já mám sice RC2 (byla za neodolatelnou cenu a říkal jsem si přesně to samé, co si říkáš Ty).Ale přínos pro mě má nulový, jednou jsem jí nastavil(na na co nejmíň „omezený“ a nejvíc „pohodlný“ chod) a už s tím nehnul. Pokud bych dnes měl na výběr mezi oběma verzemi s tím, že eRko je o patřičný obnos levnější, vzal bych právě eRko. Plus se tu kdysi tuším Hanz zmiňoval, že R je proti RC2 trochu citlivější…

      0 0
    • PsychoSX  

      Pokud nekupuješ model 2008 kdy R-ko bylo ještě FIT patrona, ale novější ročník, kdy R-ko udělali ekonomickou verzi s otevřenou olejovou lázní, nelze než souhlasit s Hanzem. Open Bath bude trošičku citlivější. Možná, kdybys kupoval RC2 2011 FIT s Kashima nohama, rozdíl by se srovnal, případně by byla citlivější tahle.

      0 0
      • goofy  

        R-ko melo FIT do 2009

        0 0
      • miruš  

        právě uvažuji o R nebo RC2 2011 FIT Kashima ve 180 mm ,zatím teda uvažuje jen hlava,peněženka to zatím zamítla :-)

        0 0
        • PsychoSX  

          Kashima je drahá, ale chodí opravdu moc příjemně citlivě (vlastní zkušenost 36 FLOAT 160 RLC)

          0 0
          • goofy  

            Nechtel bys zmerit odtrh, jenom tak pro zajimavost? :-)

            0 0
        • goofy  

          No hele, taky mam dilema, ovsem v 160mm verzi. Lyrika asi spis ne, a ted zustava Float nebo Van…

          U toho 2011 Vanu jsou vpodstate dva rozdily. Prvni jsou Kashima nohy (mely by byt vic odolnejsi a vidle by mela byt ctlivejsi… Co je na tom pravdy?) a druhy je tlumic, ktery uz neni ve FIT patrone (ktera je letos jeste obracena), ale je v otevrene lazni. Otazkou je, bude tam nejaky podstatnejsi rozdil? Pokud tam zustaly oboje komprese i expanze, tak snad by to mohlo byt prakticky stejne. Jedine, zeby byla odezva systemu pri vetsim objemu nejak pomalejsi, ale to bych pochyboval. A vcil mudruj. :-) Pred par lety to byvalo tak, ze R-ko byvalo citlivejsi, nez RC2. Duvod byl prosty. RC2 byla brana jako zavodni patrona, a i pri nejmensi nastavene LS komprese to proste zehlilo min.

          Co z toho elaboratu plyne? Ze pokud se nenajde nejaky majitel s novejsim R-kem, a nekdo se zajetym letosnim Vanem, tak tezko budem moci soudit :o))) Ja sam nevim do ceho jit :o)

          0 0
          • PsychoSX  

            Uf, když mi poradíš jak, odtrh ti rád změřím. Co se týče Kashimy, první tvrzení zatím nedokážu posoudit, druhý rozhodně – citlivější je každopádně. Ale porovnávám trochu neporovnatelný, dosud jsem jezdil 36 TALAS RC2 obě komprese na minimu, nyní 36 FLOAT 160 RLC a nízkorychlostní komprese o 2–3 kliknutí do plusu a je to citlivější než ten talas s kompresema na minimu. Ale jak říkám, TALAS a Float se nedaj moc porovnávat. Jo a Kashima u Vana jen ve verzi RC2 FIT Inverted pro přímý prodej. R-ko O/B s Kashimou niente :)))

            0 0
            • goofy  

              Jednoduse: zacnes pokladat vidli na osobni vahu, a pri kolika kilech zatizeni vahy se vidle pohne, tolik Kg je odtrh ;o)

              Jo s tema Kashima vim, ze to je jenom pro aftermarket Vany. A mas pravdu, ze ty dve vidle moc nejdou porovnavat. Ani moc nevim, co si myslet o te RLC patrone

              0 0
              • PsychoSX  

                Super, vemu ženě váhu a prubnu ti to. Ale vidli kvuli tomu z kola vymontovávat nebudu. Má najeto tak 300–400km, tak už je lehce zajetá. Taky sem nebyl 2× vyradovanej, že patronu u 160kovýho Floata změnili na RLC s lockoutem, ale na muj jízdní styl (endurko do pohody) mi to nakonec docela vyhovuje. Dokonce i ten posranej lockout občas využiju :)))

                0 0
                • fousek  

                  Proste jenom vyndej predni kolo a opri predni vidli o vahu

                  0 0
                  • Vegan  

                    to neni uplne idealni musel by odecist vahu ostatnich komponent. Zpravne aby to melo smysl srovnavat je potreba videlat vidlici z ramu.

                    0 0
                    •  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      0 0
                  • PsychoSX  

                    Ahoj, omlouvám se zatím jsem to nestíhal zvážit. Nicméně jen pro srovnání jsem zkusil zvážit zcela novou Float 160 RLC Kashima Coating – nikdy nejetou (bez kola) na poštovní váze, nafoukaná na 50psů, komprese zcela otevřená, při položení na váhu to ukázalo dvě kila, při stlačení cca 15kilo. Metoda se mi ale moc přesná nezdá… Rafika lítá jak splašená, chtělo by to asi digitální váhu.

                    0 0
                    • goofy  

                      Idealni na to je osobni vaha… Proste polozis a postupne zatezujes. Vaha postupne narusta a az se vidle pohne, tak to je tak hodnota. Jasne, ze se to meri max ± na pul kila, ale 15 kilo je fakt docela dost.

                      Pokud tam je ale klasicka RLC patrona jenom s jednim okruhem, tak by to slo u Milana poladit

                      0 0
                      • Jenda  

                        doplnim ze je potreba pred tim vidli parkrat propruzit, napoprvy je vzdycky zatuhla

                        0 0
                        • kyl  

                          A jak je to s nastavením odskoku při měření odtrhu?Mám teda jen Epicona ale když odskok povolím co to jde tak jde vidle do zdvihu jen vahou kola a když oskok přitáhnu tak musím do řidítek zatlačit aby se pohla.Je to tak u všech vidlí?

                          0 0
                          • Jenda  

                            nevim jak je to konretne u epicona ale mel jsem za to ze vetsina slusnejsich vidlic (mezi to epicona pocitam)ma kompresni a expanzni tlumeni oddelenej takze by to ovlivnovat nemel, pokud jo tak proste zmer nejmensi hodnotu a pak jak to vetsinou vozis

                            0 0
                          • fousek  

                            Odskok nemuze mit na odtrh zadnej vliv, na to ma vliv koprese, ale ta u Epicona odtrh neovlivnuje. Jina bude pokud mas lock a das ho do naky mezipolohy.

                            0 0
                            • kyl  

                              Když dole na pravé noze nastavím na max.do + tak je citlivost o dost horší,vidle se samozřejmě vrací pomalu.Na plno do – vidle kope ale je taky citlivější.

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                Citlivá bude pořád stejně. Jenže když ji přetlumíš expanzi, tak se jednak nestíhá vracet a pak se ani nemusí vracet úplně.

                                A následně je už kousek ve zdvihu (je tedy trvale předepnutá vzduchová pružina), když má reagovat na další překážku nebo když zkoušíš odtrh. Proto se zdá méně citlivá.

                                V praxi na takhle přetlumené vidlici stejně nemá smysl nic zkoušet.

                                0 0
                                • kyl  

                                  Jasně,to vím,jen mi šlo oto že když je to max.povolené tak vidla jde do zvihu jen tím že zvednu předek do vzduchu a položím,dělá 2–3mm,ale když to přitáhnu do + tak je tam cítit odpor.Takže co by měla třeba povolená odtrh 5kg,utažená bude mít víc.Aspoň tak mi to přijde.

                                  0 0
                                  • fousek  

                                    Tohle chovani mi prijde hodne zvlastni, pokud pominu extrem co popisuje mlok na konci rozsahu tak ta vidle musi mit odtrh porad stejnej, neni duvod aby se menil.

                                    0 0
                      • PsychoSX  

                        Já si taky říkám, že je to nesmysl, těch patnáct kilo. Zkusím to ještě se zajetou co mám na kole, protože ta mi s Kashimou přijde citlivá až moc – musel jsem dotáhnout nízkorychlostní kompresi o 2–3kliknutí… Poštovní váha je na to špatný zařízení.

                        0 0
          • assassin  

            teoreticky je vyhoda uzavrene patrony proti otevrene lazni hlavne v potlaceni kavitace – „bublinek“ v oleji a tim zmenenym vlastnostem tlumeni, pokud je tento jev potlacen tlakovanim oleje tak je mozne i navrhnout tlumic mene kompromisni nez ten ktery s „bublinkatym“ olejem pocita…

            kavitace a pruvodni jevy(bublinky) hrozi pri velkejch rozdilech tlaku pred a za pistem.. tzn. velky rychlosti pistu.. rychla jizda po velkejch nerovnostech… tam se pozna rozdil mezi zminenymi konstrukcemi tlumicu.

            0 0
            • goofy  

              Jo takhle si to taky vysvetluju. otazkou je, jak velky objem toho oleje tam bude, jestli to bude opravdu tak velky objem, jak byval kdysi v Marzochach, nebo tu bude takova jenom krapet vetsi patrona a dusledky to bude mit docela male. Nevim no :-)

              0 0
              • assassin  

                no pro funkci vidlice je vic oleje +, zase je to vaha navic.. takze jde asi o to udelat nakej rozumnej kompromis.. samo taky musi pro maly mnozstvi oleje bejt vsechno hodne precizni + ridkej olej = drahy + castej servis.. jo odpruzeni je o kompromisech :)

                0 0
    • pitos  

      Nejjednodušší řešení by bylo takové že koupíš totema coil,máš tam všechno co na rc2 a můžeš si ji navíc vyzkoušet+recenze od lidí co ji jezdí.

      Na druhou stranu by nebylo špatné kdyby někdo ty foxky 2011 na 180mm odskoušel:)Jestli vzít r nebo rc2 netuším ale přeji šťastný výběr;

      0 0
      • mr.antik  

        já mám taky ny Lyrikovy všechny komprese povolený a spíš by potřeboval potunit ještě na méně…

        Asi by bylo zajímavý od uživatelů RC2 vidlic zjistit jejich nastavení.

        0 0
        • pitos  

          Já mám sice doma lyrika soloair 08. ale rozhodně jsem si nemohl dovolit vozit komprese povolené,na lehké xc ještě možná ano ale při agresivnějším ježdění jsem musel vše dost přitahovat.U coilu to ale muže být jinak.

          Totem je sice jiná vidlice ale tam také využívám nastavování kompresí dosti často,podle toho co jezdím a na jakých tratích se nacházím.Také je to nastavení oproti lyrikovy výraznější ale to muže být tím že totem je 2010 a má nové tlumení.

          0 0
          • mr.antik  

            On ten minuloroční Lyrik byl citlivější oproti tomu letošnímu a pokud jsou pružiny stále stejné, tak jsem i s defaultní pružinou dokázal i při nepatrně utažený kompresi využívat celý zdvih. Ale i tak jsem zvažoval měkčí pružinu. Teď to prostě nadoraz nedám ani kdybych kolo rozlámal – takže mám dylena jestli to řešit pružinou nebo nějak jinak (tunning nebo jiný tlumící olej?)

            0 0
        • Jenda  

          jsem do lyrika soupnul 2.5 olej a celkem to pomohlo, nicmene pres vanoce pujde na servis k Milanovi tak doufam ve zlepseni

          0 0
      • gazman  

        To už jsem mirovi někde psal,ber TOTEM váha je jen o 120g větší + má výhody cos tu popsal ty.

        0 0
        • goofy  

          No jo, ale me se trebas Van libi vic :-)

          0 0
          • pitos  

            Ono tady je ještě jedna věc a to porovnání tuhosti těchto vidlic.

            Totem díky svým 40kám nohám hodně tuhá vidlice což ocením na DH trati kde už by přecejenom dvoukorunka byla výhodou a tam by mohla fox na 36kách přecejenom něco ztrácet.

            Podle mě záleží natom kde a co bude nejčastěji jezdit a jestli bude co nejtuhší vidlice opravdu přínosem.

            Když vezmu tratě co tady v nejblišším okolí jezdíme tak opravdu tuhou vidlu využije na Javoru a Stožku.

            0 0
          • kassar007  

            To je ta nejvetsi vyhoda :-) … protoze ta ti prida na kvalite jizdy. Vim o cem mluvim se svou F 40.

            0 0
      • miruš  

        s tím totemem máš recht,ale van R by mě vyšel na 14000 a navíc je tam skoro 200g dolů ikdyš váha není moje extra priorita

        0 0
        • goofy  

          Pocitej ale, ze u R-ka bude klasicka povrchovka vnitrnich nohou

          0 0
        • gazman  

          No těch gramů je 150 ale to srat,mě by možná odrazovaly spíš jiné věci.

          0 0
          • miruš  

            které máš na mysli Kareu ?

            0 0
            • gazman  

              No dyť sme se o tym bavili,možná to je jen můj pocit ale s toho co jsem viděl a měl v ruce se mi vždycky zdály střeva od Foxek takové titěrné,chápu že jim jde o max snížení pasivních odporů a tak se snaží minimalizovat těsnící resp. třecí plochy,ale myslím že právě tahle jejích snaha vede k netěsnostem vyvaklení a zavzdušňování a pak samo k častému servisu.2011 je možná jiná, nevím, ale s foxek nemám dobrý pocit.Čas od času potřebuje servis každá vidle, ale foxy jsou myslím nejnárožnější a schánět sady na takhle nové typy nebude ještě nějaký čas nic z medem.Vím jak to bylo s boxxerem 2010.

              0 0
              • goofy  

                No trebas ted sem zaznamenal, ze si lidi stezovali, ze Foxkam docela rva, nez se zajedou, tak mozna uz zacli ty vidle skladat pevneji. Nevim no. RS mel taky docela problemy s Mission controlem, a tak vytekl skoro kazdy druhy. Clovek si uz asi nevybere :-)

                0 0
                • pitos  

                  s mission controlem problém byl, ale stačilo vyměnit jeden okroužek a bylo po prolému…to jen pro doplnění:)

                  0 0
                  • pitos  

                    tedy s motion c.,s mission controlem nevím.

                    0 0
                    • goofy  

                      No tam to myslim bylo nejak nerozzebiratelne, nebo hodne slozite, ale to uz si nejsem jisty. To by se ozvali jini..

                      0 0
                      • Jenda  

                        to tvrdi zitnej ze je to nerozebiratelny prtoze je to oficialni stanovisko RS, stejne tak motion. Fakticky lze oboje rozebra a okrouzky vymenit. Kvalita original tesneni na RS me dost sokovala takze se tekoucimu cemukoli uz vubec nedivim

                        0 0
                  • goofy  

                    No jo no.. :-)

                    0 0
                  • gazman  

                    Ze kterého místa chcalo,resp. který okroužek to dělal?

                    0 0
              • miruš  

                v tomhle máš asi pravdu,ale nadruhou stranu totemy do roku 2009 taky všechny chcaly a třeba frenk musel taky dlouho laborovat než to pořešil,můj van třeba pamatuje docela dost a total dělo,žáden problém,ten tvůj float byl jaký byl,mne spíš láká ta cenovka :-)

                0 0
                • gazman  

                  Tvůj VAN byl ještě stará dobrá práce 06´ 07´ to byl? Jinak cena diktuje:-))

                  Frenk vyměni O-ring a bylo,je to známá slabina,už to tu psal goofy.

                  0 0
      • miruš  

        co mne od totema odrazuje je vyšší cena ,vyšší váha a ta bíla to bych na total černém bajku nedal,proč dávat za něco haldu peněz s tím že barva je odpudivá,ale to by se dalo vyřešit nástřikem :-) asi ze mne bude pokusný králík a zůstanu u Foxe s tou 160 jsem byl max spokojenej

        0 0
        • goofy  

          Me to povidej. Ja bych byl kidne ochotny Lyrika risknout, ale v nejake rozumne verzi je taky jenom v bile… To je des. :o)

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
        • pitos  

          Barva je problém,bohužel už pár lét je taková blbá moda dělat všechno v této barvě(kdyby si člověk alespoň mohl vybrat ze dvou kombinací) ale doufám že už to nebude dlouho trvat.Nerad bych při koupi nového rámu opět narazil na bílou:)

          Jinak jsem také pro foxe,zase tak hrozné to určitě nebude a hlavně je třeba testovat nové věci:)

          0 0
          • miruš  

            přesně,přece není problém dělat vidli v bílé a černé barvě a hotovo,neměl bys nějaký tip kde by se dal totem sehnat za nějaký rozumný peníz,ale šlo by mě o verzi DH

            0 0
            • goofy  

              Tady maji ted slevy na RS, ale to uz asi vis

              http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx…

              0 0
            • pitos  

              Ono těžko říci jaký je opravdu rozdíl mezi dh a klasickou verzi.Pokud nebudou tyto vidlice vedle sebe a nebude je možno přímo porovnat tak to budou stejně jen dohady.Ale zajímalo by mě to.

              Jinak poptat se mohu, ale nevím…když tak bych dal vědět.Říkal jsi ale že jsi ji někde za nějakých 16t viděl?

              0 0
              • miruš  

                bavil jsem se na Špičáku s nějakým klučinou Pražáckým a říkal že brácha ma to co ty a on má tu DH a pré je schopná se vracet rychleji,ale to samozřejmě bude o dalších okolnostech,jak je vidle stará jestli je zajetá,jestli je v ní dané množství oleje kolik má být atd atd,myslím si že každá vidle bude mít krapet odlišný chod

                0 0
                • pitos  

                  Že bude dh verze ještě o něco lepší je možné ale záleží jak ten rozdíl bude výrazný.Osoně znám jen lidi co mají jen ty 2010 v klasice.

                  Já neměl v době kdy jsem totema kupoval moc na výběr,také mě lákala dh verze ale cena a rychlost dodání pro klasiku rozhodla(bral jsem ji už v roce 09.)Podle mě ale chybu neuděláš ani z jednou verzi a neupínal bych se jen na tu dh(pokud bys měl ale na výběr, tak bych ji samozřejmě asi zvolil)

                  0 0
                  • goofy  

                    Teda nevim, jak to bylo s OEM verzema, ale podle toho by mely mit vsechny Coil verze MiC DH…

                    0 0
                    • pitos  

                      No OM verze určitě ne a ty ostatní normální nevím,já se v tom už nevyznám.V době kdy jsem to kupoval tak jsem různé info scháněl,každý tvrdil něco jiného byly v tom zmatky,nikdo nic pořádně nevěděl.

                      Teď mám prostě coila 10. a jsem s ním plně spokojen:)

                      0 0
                      • goofy  

                        Je to jednoduche. Pokud tam mas floodgate, tak mas klasiku, pokud ne, tak mas DH :o)

                        0 0
                        • pitos  

                          jasně, vím že mám klasiku.Šlo mi spíše o ty srovnání,rozdíly mezi těmi vydlicema.Teď už mě ta teorie zase tolik nezajímá,rád bych se na dh verzi prostě normálně projel:)

                          0 0
                          • miruš  

                            asi koupím první lepší a bude po problémech,člověk nakonec zjistí že dlouhým kombinováním překombinuje :-) teď ještě založit téma na totemy a zkončím u foxe (teď to bylo naopak) :-P

                            0 0
                            • gazman  

                              Nic nezakládej a vetři se do nějakého starého vlákna, třeba tu Co na pivo nezajdem dneska?

                              0 0
            • gazman  

              Mission Control DH na totema stojí 120 dolarů, stejná cena je i pro Mission Control FR s Flood Gate. Při bídě by se dalo dokoupit.

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.