Všichni berou vidli s ocasem jako něco nadpozemskýho. Já jsem asi divnej, nebo mám divnou vidli.
Jezdil jsem necelé dvě sezony netuněného Epicona a musím říci, že mi Foxka na novém kole o moc lepší nepřijde. Spíše mě hrozně zklamala. Představa, že si koupím takovou vidli za nějakých 14 000,– co by měla stát, tak těch peněz dlouho lituju.
Obě vidle mám fouklé minimálně na 20% sag a když jsem jel s Epiconem po rovném podkladu tak pořád pracoval a lehce třeba jen 5mm pružil do šlapání. Foxka ne, ta jakmile jedu po rovině zůstane na svých cca 2–3cm ponoru a nepracuje. Aby se pohnula musím do řídítek trochu drcnout a potom cítím jak poskočí nohy ve stírácích. Ve sjezdech pracuje tak nějak, že nemám námitek, ale po rovině na drobných kamínkách se o nějakém žehlení mluvit nedá. Zkrátka si je trochu zatuhlá na svých 2 cm a 1 cm oblázek je pod její úroveň propružit a tak mi ho pošle hezky až do řídítek. Epicon ho poslal taky, ale alespoň jsem viděl, že se pohnul.
Tlumení to vede Fox o parník. U Epicona velkej rozdíl mezi otevřením tlumení a max zavřením moc rozdíl nebyl. To Foxka se na nejpomalejší tlumení vrací skoro vteřinu. Jenže co je mi to platné, když mám tlumení na minimu aby vůbec nějak žehlila a potom zase se vrací tak rychle že až kope.
Já nevím, přijde mi divný ten povrch na vnitřních nohách. Epicon má hladkej, zadní tlumič hladkej. u motorek používají různé nitridované povrchy aby byl co nejhladší a Foxka je taková .. prostě není hladká a to podlě mě zapřičiňuje to zatuhávání ve stírácích případně guferech, pokud tam někde jsou.
Princip tlumení chápu z motorek, kde jsem si pro sebe uměl perfektně nastavit spodní i horní útlum a předpětí podle toho jak jsem to cítil. Dokonce když jsem jednou dolaboroval s nastavením jsem o pár měsíců četl článej v časopise jak ideálně nastavit tlumiče na mé motorce a ejhle skoro do puntíku jsem se shodl s jejich nastavením. Tak si myslím, že cit pro tlumiče mám.
Odskok na Foxce jde určitě ladit skvostně, ale citlivost pružení je podle mě v mém případě horší jak u Epicona, nebo jsem divnej a nechápu úžasné vlastnosti té vidle. Protože kdo by jinak mohl napsat, že netuněnej Epicon je lepší a citlivější. Na zadní tlumič pěju jen chválu, ten pobere každou drobnost.
Případné reakce budu číst až zítra kolem oběda, tak mě šetřete ať mi nezaskočí.