• Toman

    Zdarec všem, kteří přečtou a budou ochotni poradit.

    Už jsem v minulosti tohle téma projednával ale nyní už nabylo na aktuálnosti a tak bych rád posbíral informace o zkušenostech předního odpružení.

    Hodlám pořídit své manželce i sobě novou vidlici. Manželka 55–60kg, kolo HT, od cyklostezek po hřebeny Beskyd, Oravy, Alpy atd. Já cca 90kg, také HT, jezdíme spolu. Rád se nechám ve sjezdech unést k divočejší jízdě.

    Poslal mi MlokCZ obsáhlý email na téma přední pružení, za což mu děkuji. Vyzná se, to ano, ale jednak je to na mě moc složité ( tuningy, záměny dílů z jiných modelů, hodnoty odtrhů v řádů kilogramů atd), za druhé MlokCZ váží 70–75 kg, což v porovnání se mnou zásadně mění situaci, což i on zmiňoval. Z toho plyne, že opravdu nepotřebuji tak citlivou vidli jako MlokCZ. U manželky může být citlivost důležitějším parametrem, hmotnost určitě také , zvláště manželce odlehčit vepředu.

    Tak trochu mám zkušenost s Manitou R7 Absolute, RockShox SID RTL. Jinak oba doposud jezdíme na Marzocchi MX CompAir ( 105 mm, 1750–1800 g, dle oleje ). Při nahuštení na progres není citlivá na malé nerovnosti, za to obě slouží 10 let, je na ní jednoduchý servis.

    Co pořídit, aby byly spolehlivé, abych je nemusel věčně rozebírat, aby se ani pode mnou nekroutila, aby nabízely nějaké rychlé přenastavení i během jízdy? Zvih 100 mm pro protějšek, já bych klidně i 120 mm, není podmínkou, stačí sto, event. stavitelný zdvih.

    Na výběr mám zřejmě něco od RS ( Reba, SID ), od Manitou ( R7, Minute, Marvel ). Jak jsou na tom s vlastnostmi třeba Magura, DT, nebo jiní výrobci?

    Děkuji seriózním přispivatelům.

    Toman

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • XarlieN  

      Napiš Milanovi na Tuning Test, mám od něj vidlice a je to jiná liga. Napíšeš na jakou váhu a přednastaví ti to. Citlivost je citlivost a je jedno kolik vážíš. Čím citlivější, tím lepší (pokud nejsi závodník).

      0 0
      • jIrI___  

        „Čím citlivější, tím lepší (pokud nejsi závodník).“

        Tohle myslím nejde paušalizovat. I nezávodníkovi může vyhovovat trochu nižší citlivost, kdy vidlice nechodí do zdvihu na každém kamínku.

        0 0
        • kubad  

          na tyhle nesmyslne pozadavky staci vzit pumpu a par psiku pridat

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
    • Toman  

      Děkuji vám prozatím za odpovědi. Nejsem si jistý Epiconem, sice netuším, jak se chová ten na míru vyladěný, ale ten standardní mi připadá jakože s lineární křivkou. To rozhodně není nic pro mě. Pro manželku možná ano. Potřebuji progresivní vidlici. Navíc bychom si nikterak nepomohli váhově.

      S Milanem Slancem jsem si psal také. To bych volil úpravu jiné značky, ale nejsem si jist, zda bych se s ním na něčem takovém dohodl.

      Jak funguje Reba, Sid, neupravený Epicon, starší typ Manitou R7, vím. Zajímalo by mě, zda třeba zrovna R7 by byla pro mou manželku vhodná. Pro mě moddel Minute se 120 mm. Jak chodí a jak jsou laditelné Magury, DT Swiss, levnější Foxy? Jaké tam jsou rozdíly třeba oproti RS SID RTL?

      U mě až přílišna citlivost ne, možná u vyššího zdvihu ano, ale na sto mm nepotřebuji, abych ji pořád nořil do zvdihu, tuším, že by mě to houpání mohlo otravovat. a nezůstával by mi pak ten akční chod do terénu. Anebo mám na to chybný pohled?

      Děkuji.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.